Перегляд за Автор "Sharlay, N. M."
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Experimental Verification of the Effectiveness of Organizational and Pedagogical Conditions for the Education of the Future Teacher in the Health-Preserving Environment of the Institution of Higher Education(International Journal of Applied Exercise Physiology, 2020) Momot, O.; Zhamardiy, V.; Hrynova, V.; Gorlova, L.; Sharlay, N. M.; Шарлай, Наталія МиколаївнаThe article experimentally tested the effectiveness of organizational and pedagogical conditions for the education of the future teacher in the health-preserving environment of the institution of higher education. The criteria of upbringing of the individual in the conditions of the health-preserving environment were defined. There were motivational and value; cognitive; procedural and activity; practical conditions. The levels of assessment of the criteria of personal upbringing in a healthy environment were clarified as high, medium, sufficient and low. The positive dynamics of indicators of education of the future. teacher’s personality contributed to creation of a healthy environment for higher education in students from experimental groups. Which confirmed the effectiveness of the experimental innovations proposed in the article.Документ la question sur les données théoriques et les aspects pratiques de l’étude de l’asymétri(Toronto, 2020) Tkachenko, E. V.; Sokolenko, V. M.; Khalafallah, Ahmed; Sharlay, N. M.; Fedotenkova, N. M.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Федотенкова, Наталія МиколаївнаДокумент Quelques aspects de la peptidologie théorique et pratique(Черкаси, МЦНД, 2020) Tkachenko, E. V.; Sokolenko, V. M.; Fedotenkova, N. M.; Sharlay, N. M.; Adnan, Sbai Fahim; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Аднан, Сбаі ФамінAu stade actuel du développement de la science, il devient clair que chaque cellule et même ses organites individuels sont capables de produire des substances de nature protéique qui ont une activité biologique à de très petites concentrations de l'ordre de 10 à moins 6 ou même 9 degrés. Ces substances sont appelées peptides régulateurs. La science de la peptidologie étudie les substances existantes et les nouvelles. Il existe des cytokines ou peptides régulateurs de haut poids moléculaire avec un poids moléculaire de 10 à 50 kDa et des cytomédines de bas poids moléculaire avec un poids moléculaire de 2 à 10 kDa. Les peptides régulateurs sont étudiés au niveau des gènes, des acides nucléiques, et il existe même des technologies informatiques. Au sens figuré, un nouveau peptide régulateur est découvert chaque jour.Документ Reflectivity as an important part of the International students’ education(ПНПУ iм. В. Г. Короленка, 2023) Tkachenko, O. V.; Zhukova, M. Y.; Sharlay, N. M.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Жукова, Марина Юріївна; Шарлай, Наталія МиколаївнаThe authors describe reflectivity as a wide term, because it concerns both of the tutors and the applicants, both academic and other activities; in part, foreign applicants would like to unite their desire to become not only a Brilliant Doctor, but also a Good Scientist, to write and maintain not only candidate but even doctor’s thesis; they should demonstrate their own country reflexy with its customs and traditions and at the same time their staying abroad is accompanied by their new country reflexy; meetings with intra-cultural experience exchange, in parts concerts, visiting the sites were and are performed by PMSU preparing faculty tutors that encouraged to reaching the optimal multi-facetated adaptation, liquidating and preventing the possible cultural stress and shock development in the International applicants; reflexy wide aspect is also in the fact that forming and developing the cross-cultural competence must be performed by the tutors, applicants and their parents. The authors emphasize excessive time on essentiality to use inclusive education while teaching the International applicants because only it while being based on maximal individual approach, humanism and respect will define reaching the optimal multi-facetated adaptation by foreign students.Документ Restructuring of the rat pulmonary vascular bed induced by the conplex of food additives(Полтавський державний медичний університет, 2023) Yeroshenko, G. A.; Donets, I. M.; Shevchenko, K. V.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Grygorenko, A. S.; Sokolenko, V. M.; Sharlay, N. M.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Донець, Ілона Миколаївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Григоренко, Альона Сергіївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталія МиколаївнаThe paper presents the results of a morphometric study of the vessels’ lumen diameter of the large circulatory circle, as well as the vessels of the small circulatory circle of the rats’ lungs of under the complex effect of food additives. It was established that the use of a complex of food additives leads to a change in morphometric indicators, and in the early stages it was accompanied by spastic reactions of small circulatory circle pulmonary vessels and vessels of the microcirculatory of the large blood circulation, which was confirmed by a decrease in morphometric indicators of the lumen diameter. During the following periods of study, the vessels of the hemomicrocirculatory channel of the large circulatory circle responded by increasing the average values of morphometric indicators, and of all its links, as a result of the long-term action, first of all, of sodium nitrite on the smooth myocytes of the vessels of the resistive link and the action of compensatory and restorative mechanisms in response to an increase in pulmonary pressure vessels of the small blood circulation to the vessels of the exchange and capacitive links of the large blood circulation. At the end of the experiment, the morphometric indicators did not fully recover, the vessels of the large circulatory circle remained in a decompensated state, which was expressed by an increase in the average values of the morphometric indicators of the diameter of the lumen of the vessels.Документ Викладацька діяльність Олександра Богомольця в наукових закладах(АКУП ПДАА, 2017) Шарлай, Наталія Миколаївна; Шарлай, Наталья Николаевна; Sharlay, N. M.Освіта, педагог визначають значною мірою майбутнє держави та суспільства, це доречно тому, що через його серце, душу проходить майбутнє нашої держави. Саме діяльність вчителя детермінує життєву долю людей, цивілізаційні і суспільні процеси. Серед найважливіших чинників особливу роль відіграє професійна підготовка вчителів, а саме психологопедагогічна та методична, їх особистісні та професійні якості.Документ Використання досвіду роботи Олександра Олександровича Богомольця в умовах сьогодення(КУЕП ПДАА, 2020) Шарлай, Наталія Миколаївна; Шарлай, Наталья Николаевна; Sharlay, N. M.Упродовж останніх двох десятиліть у нашій державі та за кордоном розгортаються дискусії навколо проблем вищої школи, оскільки вища освіта є основою духовного розвитку людини і суспільства, економічного зміцнення країни. Від якості розбудови її системи залежить інтенсивність відтворення інтелектуального потенціалу народу, його місце у світовій спільноті. Саме тому освітня система активно удосконалюється з метою інтеграції в світовий освітній простір.Документ Використання наукової- спадщини О. О. Богомольця в процесі формування медико-біологічних компетентностей майбутніх лікарів(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2020) Шарлай, Наталія Миколаївна; Новописьменний, Сергій Анатолійович; Боряк, Христина Радиславівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Шарлай, Наталья Николаевна; Новописьменный, Сергей Анатольевич; Боряк, Кристина Радиславовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Sharlay, N. M.; Novopis'menniy, S. A.; Boryak, Kh. R.; Sokolenko, V. M.Розвиток, добробут та місце кожної країни в міжнародному співтоваристві в основному визначають три складові: рівень економіки, стан розвитку інституту політики та стан освіти і науки в державі. Ці складові взаємопов'язані та взаємозалежні. З перспективою на майбутнє кожна нація, щоб не випасти зі світового еволюційного процесу, зобов'язана турбуватися про виховання творчої еліти.Документ Науковий світогляд Олександра Олександровича Богомольця(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2020) Шарлай, Наталія Миколаївна; Шарлай, Наталья Николаевна; Sharlay, N. M.У формуванні наукового світогляду особлива роль належить соціальній і професійній позиції педагога. Поєднання глибокої ідейної переконаності з високим професіоналізмом, уміння реалізувати світоглядний потенціал свого предмета й організувати різноманітну діяльність для вияву учнями своїх світоглядних позицій є важливою умовою формування їх наукового світогляду.Документ Наукові школи О. О. Богомольця, їх вклад у розвиток вітчизняної та світової науки(CPM «ASF», 2020) Шарлай, Наталія Миколаївна; Шарлай, Наталья Николаевна; Sharlay, N. M.Підготовка майбутньої наукової еліти є дуже важливим для держави. Існує очевидна необхідність в успішному фаховому середовищі, яке гарантувало б постійне поповнення науки молоддю. Ефективною педагогічною технологією являється підготовка молодих науковців у наукових школах, яка відповідає сучасним вимогам розбудови національної освіти і науки. Наукова школа є ефективною моделлю освіти, яка транслює, крім суто наукового змісту, культурні норми і цінності від старшого покоління до молодшого. Питання, пов’язані з формуванням та успішним функціонуванням наукових шкіл, їх внеском у вітчизняну та світову науку набувають особливого значення. Саме наукова школа є таким науковоосвітнім середовищем, де «виростають» нові наукові кадри. Передача нагромадженого в школах досвіду, методів та стилю керівництва науковими колективами, створення в них здорового мікроклімату та моральних принципів, високого стандарту досліджень сприятиме успішному вирішенню завдань, поставлених перед вітчизняною наукою.Документ Феномен поняття "наукова школа" в контексті сучасної педагогічної думки(Луганський національний університет ім.Т. Г. Шевченка, 2020) Шарлай, Наталія Миколаївна; Шарлай, Наталья Николаевна; Sharlay, N. M.Зміст статті полягає у дослідженні феномену поняття «наукова школа» в контексті сучасної педагогічної думки. З’ясовано, що підготовка молодих науковців у наукових школах є ефективною педагогічною технологією, яка відповідає сучасним вимогам розбудови національної освіти і науки. Досліджено, що наукова школа є ефективною моделлю освіти, яка транслює, крім суто наукового змісту, культурні норми і цінності від старшого покоління до молодшого. Визначено, що наукова школа є таким науково-освітнім середовищем, де інтелектуально зростають наукові кадри. Наукова школа – це яскравий прояв колективної форми науково-творчої діяльності під безпосереднім ідейним та практичним керівництвом видатного вченого та учителя, який вносить у цей колектив наукові ідеї, визначає форми, методи та зміст роботи, що проводяться в школі.Документ Фундаментальні настанови Олександра Олександровича Богомольця для створення наукової школи(АКУП ПДАА, 2016) Шарлай, Наталія Миколаївна; Шарлай, Наталья Николаевна; Sharlay, N. M.Богомолець Олександр Олександрович (1881 -1946) - патофізіолог, віце-президент Академії наук СРСР, Президент Академії наук Української РСР, директор Інституту експериментальної біології і патології Академії наук Української РСР, директор Інституту клінічної фізіології Академії наук Української РСР, академік Академії медичних наук СРСР, академік Академій наук СРСР, Української РСР і Білоруської РСР. На думку О. О. Богомольця, для створення школи необхідний, перш за все, видатний учений, який має нову ідею узагальнюючого, синтетичного значення. Лідер наукової школи розробляє фундаментальні й загальні питання науки, продукує ідеї, нові напрями досліджень, здатний об'єднати навколо себе колектив однодумців.Документ Характеристика науково-методичних засад викладацької діяльності О. О. Богомольця(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2020) Шарлай, Наталія Миколаївна; Sharlay, N. M.У статті охарактеризовано науково-методичні засади викладацької діяльності Олександра Олександровича Богомольця, під якими розуміються теоретично обґрунтовані й об’єктивно зумовлені мета, завдання, принципи, функції, структура, форми та методи його науково- педагогічної діяльності.Документ Історіографічний аналіз науково-педагогічного бачення О. О. Богомольця (1881-1946)(Scientific Journal "Virtus", 2020) Шарлай, Наталія Миколаївна; Гриньова, Марина Вiкторiвна; Шарлай, Наталья Николаевна; Гринева, Марина Викторовна; Sharlay, N. M.; Grineva, M.VУ статті розглядаються періоди та напрямки науково-педагогічної діяльності О. О. Богомольця, обґрунтовано його внесок у розвиток вітчизняної медичної науки наприкінці XIX – на початку XX ст. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні історико-педагогічних аспектів становлення та розвитку ідей вищої медичної освіти у науково-педагогічній спадщині О. О. Богомольця, його внеску в розвиток вітчизняної медичної науки наприкінці ХІХ – на початку XX ст. Вирішення поставленої мети досягнуто шляхом вирішення таких завдань: проаналізувати основні віхи життєвого та творчого шляху О.О. Богомольця, систематизувати фактори, що визначили становлення його як вченого й особистості; охарактеризувати основні досягнення вченого у різних галузях медичної науки та класифікувати його основні публікації; вивчити специфіку викладацької діяльності О. О. Богомольця та його поглядів в умовах сьогодення. В результаті проведеного історичного аналізу описано біографічний нарис життя та професійної діяльності Олександра Богомольця, визначено хронологічні періоди професійної діяльності. Обґрунтовано внесок Олександра Богомольця у розвиток викладацької діяльності й фактори формування ідей професійної медичної освіти у науково-педагогічній спадщині. В процесі аналітичного пошуку встановлено необхідність трансформації ідей дослідника в нинішніх умовах реформування медичної галузі України. Система охорони здоров’я нині перебуває в пошуку шляхів виходу з кризової ситуації та побудови нової моделі, наближеної до європейських стандартів. І цей складний процес обов’язково потребує зміни парадигми базової середньої та вищої медичної освіти.