Перегляд за Автор "Shkola, O."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Resource-based learning of students in the system of cross-cultural training of future specialists in fitness and recreation(Journal for Educators, Teachers and Trainers, 2022) Kononets, N.; Denysovets, I.; Derevianko, L.; Blahova, T.; Zhyrov, O.; Shkola, O.; Zhamardiy, V.; Жамардій, Валерій ОлександровичThe article considers the problem of introduction of resource-based learning of students in the practice of the educational process of higher education institutions that provide training under the educational program «Fitness and Recreation». The aim of the study is to clarify the place of RBL of students in the system of cross-cultural training of fitness and recreation professionals. The study involved 233 students of higher education institutions of Ukraine. Research methods: theoretical, empirical and methods of mathematical data processing. The essence and place of resource-based learning of students in the system of cross-cultural training of future specialists in fitness and recreation were determined,a subsystem «Resource-based learning of future professionals in fitness and recreation» was developed, which consists of three interrelated components: target, implementation and performance; mechanisms of information search for acquisition of cross-cultural knowledge in the field of fitness industry are considered.Keywords:resource-based learning, cross-cultural training, specialist, fitness and recreation, cross-cultural knowledge, fitness industry, cross-cultural competence, information searchДокумент Сучасний підхід під час проведення практичних занять із фітнесу в умовах воєнного часу(Львіський національний університет імені Тараса Шевченка, 2023) Школа, Олена Миколаївна; Жамардій, Валерій Олександрович; Сичов, Дмитро Володимирович; Shkola, O.; Zhamardiy, V.; Sychov, D.У статті висвітлено проблему дистанційної освіти в умовах воєнного часу, визначено місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій у процесі дистанційного навчання з фітнесу, зосереджено увагу на інтерактивному підході до проведення лекційних та практичних занять з освітніх компонентів спеціалізації «Фітнес», запропоновано доцільність методів подання програмного лекційного та практичного матеріалу здобувачам вищої освіти. Було визначено, що для забезпечення ефективної взаємодії при дистанційному навчанні в академії використовується цілий спектр засобів: інтерактивні комп’ютерні програми для визначення фізичного стану при заняттях фітнесом, різноманітні сервіси Internet, електронна пошта, телефон, факс, звичайна пошта. Також в повній мірі зазначеним вимогам дистанційного навчання відповідала вебплатформа Zoom та Google cервіси (Blogger, Google Classroom); вебдодаток Google форми; інструмент Google Chrome. Вони були обрані як основні інструменти для проведення лекційних та практичних занять з освітніх компонентів на спеціальності «017 Фізична культура і спорт». Розглянуті основні переваги певних вебсервісів, що допомагають при дистанційному навчанні. Визначено, що дистанційні технології навчання дозволяють якісно сформувати професійні компетентності при вивченні організації освітнього процесу з фітнесу. Завдання викладача полягає у виборі найбільш оптимальних програмних продуктів та застосуванні різноманітних інструментів, які максимально дозволяють реалізувати принципи навчання та досягти бажаного результату. The article highlights the problem of distance education in wartime conditions, defines the place and role of information and communication technologies in the process of distance education in fitness, focuses on the interactive approach to conducting lectures and practical classes on the educational components of the “Fitness” specialization, suggests the expediency of software delivery methods lecture and practical material for students of higher education. It was determined that to ensure effective interaction during distance learning in the academy, a whole range of means is used: interactive computer programs for determining physical condition during fitness classes, various Internet services, e-mail, telephone, fax, regular mail. Also, the Zoom web platform and Google services fully met the specified distance learning requirements: Blogger, Google Classroom; Google Forms web application; the Google Chrome tool, which were chosen as the main tools for conducting lectures and practical classes on educational components in the specialty 017 Physical culture and sports. The main advantages of certain web services that help with distance learning are considered. It was determined that distance learning technologies allow for the qualitative formation of professional competences when studying the organization of the educational process in fitness. The teacher’s task is to choose the most optimal software products and use a variety of tools that allow to implement the principles of education and achieve the desired result as much as possible.Документ Інноваційна діяльність як засіб формування та розвитку професійної компетентності педагога у взаємодії з викладачами закладів вищої освіти(Луганський національний універистет імені Тараса Шевченка, 2024) Школа, Олена Миколаївна; Фоменко, Олена Валеріївна; Жамардій, Валерій Олександрович; Shkola, O.; Fomenko, O.; Zhamardiy, V.Ця стаття досліджує важливість інноваційної діяльності в процесі формування та розвитку професійної компетентності педагога, особливо в контексті співпраці з викладачами закладів вищої освіти. Вона розглядає використання передових методик та педагогічних підходів в освітньому процесі, а також звертає увагу на інноваційні технології, які можуть покращити якість освіти. Також висвітлює важливість взаємодії між педагогами та викладачами для спільного досягнення педагогічних цілей та покращення освітнього процесу. Автори аналізують стратегії та методи реалізації інноваційних підходів у практичній діяльності, спрямовані на підвищення ефективності навчання та розвиток педагогічних знань та навичок. Варто відзначити, що результати дослідження свідчать про значний вплив інноваційної діяльності на педагогічну практику та підвищення професійного рівня вчителів. Крім того, інноваційна діяльність веде до створення стимулюючого та освітнього середовища, яке сприяє розвитку творчих та аналітичних навичок учасників освітнього процесу. Висновки дослідження підкреслюють важливість інновацій у педагогічній практиці та їхній потенціал для підвищення якості освіти. Зокрема, з’ясовано, що інноваційна діяльність сприяє розвитку творчості та професійного зростання педагогічного колективу, забезпечуючи впровадження передових методик та технологій в освітній процес. Також підкреслено значення спільної роботи педагогів та викладачів ЗВО для досягнення спільних цілей в удосконаленні освітнього середовища та підвищенні якості навчання та виховання. This article explores the importance of innovative activity in the process of shaping and developing the professional competence of educators, particularly in the context of collaboration with instructors from higher education institutions. It examines the use of advanced teaching methods and pedagogical approaches in the educational process, as well as highlights innovative technologies that can enhance the quality of education. The article emphasizes the significance of interaction between educators and university instructors to achieve common pedagogical goals and improve the educational process. The authors analyze strategies and methods for implementing innovative approaches in practical activities aimed at enhancing teaching effectiveness and developing pedagogical knowledge and skills. Additionally, it’s worth noting that the research findings indicate a significant impact of innovative activity on pedagogical practice and the professional development of teachers. Innovations assist educators in adapting to changes in the modern educational environment, implementing new teaching methods and approaches, thereby facilitating more effective learning and improving student performance. Therefore, the study underscores the importance of innovations in contemporary pedagogical practice and their role in enhancing education quality and fostering the development of the pedagogical community. The research conclusions emphasize the importance of innovations in pedagogical practice and their potential for enhancing education quality. Specifically, it has been found that innovative activity promotes creativity and professional growth within the pedagogical community by facilitating the adoption of advanced methods and technologies in the educational process. Additionally, the significance of collaborative efforts between educators and university instructors is highlighted for achieving common goals in improving the educational environment and enhancing the quality of teaching and learning.