Перегляд за Автор "Skrinnik, Ye. O."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Pedagogical characteristic of physical therapy specialist’s to be natural-science competence and stages of its formation(Aluna Publishing, 2021-06-06) Fastivets, A. V.; Kolesnyk, O. V.; Emetc, A. V.; Skrinnik, Ye. O.; Petryshyn, O. V.; Ємець, Анатолій Васильович; Скріннік, Євгенія Олександрівна; Петришин, Олександр ВолодимировичThe aim: Of article reveals the essence of the matter of scientific substantiation of theoretical concepts of pedagogical characteristic of natural-science competence of physical therapy specialist to be and stages of its formation. Materials and methods: To achieve an object of the research a complex of research methods was used, in particular, theoretical ones: analysis and synthesis of scientific and methodic literature, methodic and normative documents ; synthesis and systematization of research data; synthesis of scientific theories, approaches and conceptions to define the conditions of education of physical therapy specialist to be; empirical methods: observation and questioning. Conclusions: In process of the research were defined: step-by-step specific features of natural-science education process, functions , typical activity tasks and types of skills of physical therapy specialist to be which made it possible to define the criteria of the formation of natural-science competence and formulate their competence characteristics. The developed criteria and indicators made it possible to substantiate the development of phased substance of natural-science education of physical therapy specialist to be at higher educational institution.Документ The еxperience of health-saving educational technologies using in professional activity of future family doctors(“MIT Press”, 2016) Ємець, Анатолій Васильович; Скріннік, Євгенія Олександрівна; Жамардій, Валерій Олександрович; Emetc, A. V.; Skrinnik, Ye. O.; Jamardiy, V. O.Дана стаття присвячена аналізу досвіду використання здоров'язберігальних освітніх технологій в навчальному процесі підготовки майбутніх сімейних лікарів. Розглянуті проблеми зміцнення здоров'я та формування культури здоров'я майбутніх фахівців сімейної медицини; This article is devoted to analysis of the experience of health-saving educational technologies using in the educational process of training of future family doctors. The problems of health promotion, formation of culture of health with the help of educational technology in maintaining their health.Документ Умови активізації професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школі(НПУ імені М. Драгоманова, 2018) Скріннік, Євгенія Олександрівна; Скринник, Евгения Александровна; Skrinnik, Ye. O.У статті розглядається проблема професійно-особистісного самовдосконалення викладачів фізичного виховання у вищій медичній школі. Визначені поняття саморозвитку, самовиховання та самоосвіти педагога. Розглянуто значення сучасних педагогічних технологій фізичного виховання, здоров'язбереження та фізичної рекреації у професійній діяльності майбутнього лікаря. Обґрунтовано значення розвитку творчого потенціалу та підвищення рівня педагогічної культури у процесі самовдосконалення викладача вищої школи. Визначено умови активізації професійно-особистісного зростання викладачів фізичного виховання; В статье рассматривается проблема профессионально-личностного самосовершенствования преподавателей физического воспитания в высшей медицинской школе. Определены понятия саморазвития, самовоспитания и самообразования педагога. Рассмотрено значение современных педагогических технологий физического воспитания, здоровьесбережения и физической рекреации в профессиональной деятельности будущего врача. Обосновано значение развития творческого потенциала и повышения уровня педагогической культуры в процессе самосовершенствования преподавателя высшей школы. Определены условия активизации профессионально-личностного роста преподавателей физического воспитания; The article deals with the problem of professional-personal self-improvement of teachers of physical education in a higher medical school. The concepts of self-development, self-education and self-education of the teacher are defined. The importance of modern pedagogical technologies of physical education, healthcare and physical recreation in the professional activity of the future doctors is considered. The importance of the development of creative potential and raising the level of pedagogical culture in the process of self-improvement of the teacher of higher education is substantiated. Conditions of activation of professional and personal growth of teachers of physical education are determined. Significant changes in the pedagogical theory and educational practice of the educational process require constant professional and personal self-improvement of the teacher, in particular the teacher of physical education at the higher medical school. Improving the content and methods of the educational process, updating the components of the training of future physicians, need to master teachers with modern technologies of physical education, healthcare and physical recreation. Realization of the conditions for activating professional and personal self-improvement of the teacher of physical education at the higher medical school will promote improvement of theoretical knowledge and practical skills of mastering modern pedagogical technologies, ensuring a high level of general and pedagogical culture, improvement of personal qualities necessary for professional activity and achievement of the goal - training highly qualified doctors who can not only treat patients effectively, but also and embody the principles of a healthy lifestyle and a valuable attitude to health on their own example. Therefore, the desire for a qualitative result of the preparation of the future doctor should be the main condition for activating the professional and personal self-improvement of the teacher of physical education, which also serves as a way of self-realization and assertion of the personality of the teacher.Документ Фамілогічний підхід у формуванні цінностей здорового способу життя майбутніх сімейних лікарів(ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2018) Скріннік, Євгенія Олександрівна; Skrinnik, Ye. O.Висвітлено значення фамілогічного підходу у процесі підготовки майбутніх сімейних лікарів до професійної діяльності. Визначено особливості формування цінностей здорового способу життя студентів-медиків. Розкритий зміст понять «фамілогія», «сімейні цінності», «цінність здоров’я особистості», «цінності здорового способу життя». Визначено мету і завдання фамілогічного підходу у формуванні цінностей здорового способу життя майбутніх сімейних лікарів;The significance of the familial approach in the process of preparing future family doctors for professional activity highlights in the article. The peculiarities of the formation of the values of healthy lifestyle of medical students are determined. The content of the concepts «familogy», «family values», «value of personal health», «values of healthy lifestyle» is revealed. The purpose and tasks of the familial approach in forming the values of a healthy lifestyle of future family doctors are determined. On the basis of theoretical analysis of philosophical, pedagogical, medical, psychological, literature, determined the state of development of the research problem. The proposed scientific and pedagogical approach to the formation of the values of a healthy lifestyle of future family doctors involves the formation of medical students of the traditional system of value orientations for our people, which specify the orientation to the interests and aspirations of the individual, the hierarchy of individual preferences, the motivational program of activity and, ultimately, determine the level of readiness of the family doctor to implement the principles of healthy lifestyle in the family.