Перегляд за Автор "Udaltsova-Hrodzynska, K. O."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Клінічний випадок гінгівіту, індукованого не зубною біоплівкою, пов’язаного з дисбалансом статевих гормонів(Видавництво : ГалДент, Львів, 2018) Шинкевич, Вікторія Ігорівна; Писаренко, Олена Анатоліївна; Удальцова-Гродзинська, Кристина Олександрівна; Shynkevych, V. I.; Pisarenko, O. A.; Udaltsova-Hrodzynska, K. O.Мета: Розглянути клінічний випадок гінгівіту, який погано піддається лікуванню, не пов’язаний із зубною біоплівкою і, ймовірно, є проявом системного дисбалансу статевих гормонів, які спричинили хронічне запалення ясен. Методи: Аналіз клінічного випадку на основі наукометричних баз даних (PubMed, Академія Гугл), пошук в яких виконано за ключовими словами: індукований не зубною біоплівкою/бляшкою гінгівіт, дисбаланс статевих гормонів та його прояви у порожнині рота, фіброз ясен. Результати: Представлений ілюстрований звіт клінічного випадку хронічного генералізованого катарального гінгівіту (за класифікацією Данилевського М.Ф.), або індукований не зубною біоплівкою гінгівіт (згідно з новою класифікацією захворювань періодонту, 2017), з даними диференційної діагностики з іншими формами індукованих не зубною біоплікою гінгівітів, результатами лікування, результатами додаткових досліджень, які показали дисбаланс статевих гормонів, та клінічною презентацією при повторному обстеженні. Гінекологічне обстеження показало дисбаланс статевих гормонів, період відсутності овуляції, хронічне запалення яєчника, а згодом загострення хронічного аднекситу, при відсутності гінекологічних інфекцій. Це може відображати, що дисбаланс статевих гормонів пов’язаний із системним хронічним запаленням, постійним проявом якого може бути гінгівіт, не пов’язаний із зубною біоплівкою. Виявлений дисбаланс статевих гормонів може пояснити зв’язок гінгівіту із менструальним циклом, персистуючий перебіг, початок гінгівіту у період статевого дозрівання, мінімальний вплив зубної біоплівки на прояви гінгівіту, відсутність відповіді на стоматологічне лікування і патогістологічно виявлений субепітеліальний фіброз в ділянці уражених ясен. Висновки: Дисбаланс статевих гормонів пов’язаний з хронічним системним запаленням і може проявлятися як індукованим зубною біоплівкою, так і не пов’язаним з нею гінгівітом. Використання нової Міжнародної класифікації захворювань та станів тканин пародонту і периімплантних тканин (2017) забезпечує розуміння етіології і патогенезу, відмежовує сферу, де стоматолог може реалізувати свої професійні стратегії і має важливе значення для правильного менеджменту захворювань пародонту; Purpose: Was to describe and analyze the clinical case of poorly treated non-plaque-induced gingivitis as probably manifestation of systemic sex hormones imbalance that contributes to chronic gums inflammation. Methods: The case analysis with searche in science-based databases (PubMed, Google Scholar) by key words: non-biofilm/plaque-induced gingivitis, imbalance of sex steroid hormones and its manifestations in oral cavity, gingival fibrosis. Results: Presented illustrated report about chronic generalized catarrhal gingivitis (according to the classification of Danilevsky NF), or non-plaque-induced gingivitis (according to the new Classification of Periodontal and PeriImplant Diseases and Conditions, 2017), with data of it differential diagnosis with other non-plaque-induced gingival diseases, and results of treatment, and results of additional work up that showed an imbalance of sex hormones, and clinical presentation year later after first visit. Results of gynecological examination revealed the imbalance of sex hormones, and period of absence of ovulation, and chronic ovarian inflammation, and following exacerbation of chronic adnexitis, in the absence of gynecological infections, which may reflect that the imbalance was associated with systemic chronic inflammation, which may be manifested as permanent non-plaque-induced gingivitis. The revealed imbalance of sex hormones can explain connection of gingivitis with menstrual cycle, persistent course, the beginning of gingivitis during puberty, the minimal effect of dental biofilm on manifestations of gingivitis, the lack of response to dental treatment and histopathological findings of subepithelial fibrosis at gingival lesions. Conclusions: The imbalance of sex hormones is associated with chronic systemic inflammation and can be manifested as plaque-induced gingivitis, or non-plaque-induced gingivitis. The use of the new international Classification of Periodontal and PeriImplant Diseases and Conditions (2017) provides understanding of etiology and pathogenesis, restricts areas where dentists can implement professional strategies, and it is essential for the proper management of periodontal diseases.Документ Особливості практичної підготовки лікарів-інтернів на кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів Української медичної стоматологічної академії(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Удальцова-Гродзинська, Кристина Олександрівна; Писаренко, Олена Анатоліївна; Udaltsova-Hrodzynska, K. O.; Pisarenko, O. A.Виконуючи відповідні вимоги, кафедри післядипломної освіти лікарів-стоматологів мають першими доповнювати свої програми й оснащення згідно з технологічним прогресом у галузі. Мета статті – істо- ричний екскурс і підбиття підсумків щодо організації навчально-клінічної роботи для лікарів-інтернів на кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів УМСА. Аналіз історії організації практичної підготовки лікарів інтернів-стоматологів відображає розвиток нових технологій. Організація майстер-класів, відеодемонстрацій, фантомних курсів та залучення приватних кабінетів у ролі клінічних баз кафедри дають можливість оптимального ознайомлення або освоєння сучасних технологій у стоматології, долають недоліки держфінансування, дозволяють ефективно влаштувати практичну підготовку і позбавляють монотонності навчання; Выполняя соответствующие требования, кафедры последипломного образования врачей-стоматологов должны первыми дополнять свои программы и оснащение согласно технологическому прогрессу в отрасли. Цель статьи – провести анализ организации практической подготовки врачей-интернов на кафедре последипломного образования врачей стоматологов УМСА. Анализ организации практической подготовки отражает развитие новых технологий в стоматологии. Организация мастер-классов, видеодемонстраций, фантомных курсов и привлечение частных кабинетов в качестве клинических баз кафедры дают возможность оптимального ознакомления или освоения современных технологий, преодоления недостатков госфинансирования, позволяют эффективно устроить практическую работу врачей-интернов, уменьшая монотонность обучения; According to the requirements, the postgraduate education departments for dentists should be the first to adjust their programs and equipment to technological progress in the branch. During the last two decades the department solved issues of optimal implementation of each technology in the educational process. The object of the paper was the analysis of organization of practical dental training for residency/intern at the Department of Postgraduate Education for Dentists of the "UMSA". At the moment of establishing the Department the features of practical dental training included the maintenance of organized and decreed groups of population by the advanced principle of dispanserization, and also provided physical therapy in dentistry. The examination and rehabilitation of organized groups such as students of the medical school, medical college, participants and “children” of the Second World War, is the priority direction of dental care provision by residency/interns, lead by teachers up to this day. Since the beginning of the photopolymers (or light-activated resin) era in dentistry, a phantom course in restorative dentistry has been introduced in the form of a master class, the achievement of which now is a competition among dental residency/interns for the best restoring front teeth, entitled "The Road to the World of Excellence". Technologies in periodontology are required by trained specialists to improve results of periodontal treatment, which was reflected in programs of the Department and results as organization in 2009 the periodontology course supplemented with master class in Gracey curettes using. In 2007, the Department reviewed the curricula on endodontics standards and organized a phantom course with purpose to profess the method of lateral condensation. During the past 5 years, the course has been converted into a video for demonstration in larger groups to dental residency/interns with phantom equipment such as Endo training blocs, manual endodontic instruments that are close to machine driven ones. The close interaction of dentistry with oncology is realized by the creation of a regional scientific and practical Center for oral mucosal diseases in Poltava, which is a medical institution of the "UMSA", and has the main goal of preventing cancer and precancerous diseases. Professor of the Department, Skrypnikova T.P. is a member of methodical council of Center and she organizes demonstrative consultations for residency/interns which are directly involved in work with patients and treat them according to clinical pathway. Conclusions. 1. Analysis of dental practical training organization reflects the development of new technologies in dentistry, with a little delay. 2. Organization of master classes, video demonstrations, phantom courses and the involvement of private offices as clinical bases of the Department provides opportunity for optimal acquaintance with or mastering over the modern technologies in dentistry, overcomes disadvantages of state financing, allows to set effective practical training and to reduce tedious of training.Документ Перспективи вдосконалення навчального плану для лікарів-інтернів-стоматологів у розділі «Карієс»(Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, 2020-09) Скрипников, Петро Миколайович; Шинкевич, Вікторія Ігорівна; Удальцова-Гродзинська, Кристина Олександрівна; Писаренко, Олена Анатоліївна; Skrypnykov, P. M.; Shynkevych, V. I.; Udaltsova-Hrodzynska, K. O.; Pysarenko, O. A.На післядипломному етапі освіти у навчанні лікарів-інтернів важливою є підкреслена інтеграція знань етіології і факторів ризику карієсу з практичними заходами у вигляді менеджменту пацієнта з карієсом. Метою статті був аналіз навчальної програми з теми «Карієс» і порівняння його із Міжнародною системою класифікації та менеджменту карієсу з метою вдосконалення теоретичних основ навчання. Тематика «Карієс» при вивченні у ВНЗ подрібнена на численні теми, серед яких виокремлені теми профілактики. З процесу діагностики випадають ланки визначення факторів ризику, виявлення найменших каріозних дефектів, визначення активності карієсу, і залишається пошук власне дефекту зуба для подальшого відновлення. А прогноз обґрунтований індексами тесту емалевої резистентності (ТЕР) та/або КПВ. Останнім часом у медицину увійшло поняття «менеджмент», яке полягає в комплексності діагностичних, лікувальних та профілактичних заходів, потрібних при встановленні діагнозу конкретному пацієнту. Міжнародна система класифікації та менеджменту карієсу (ICCMSTM) має за перспективи перетворити нинішнє міжнародне розуміння патогенезу, профілактики і контролю карієсу в цілісний спосіб комплексної оцінки й індивідуального плану «турботи» при карієсі, з метою: попередити появу нових вогнищ ураження, попередити вже існуючі ураження від подальшого розвитку, зберегти тканини зуба без оперативного втручання на початкових стадіях карієсу, і за допомогою оперативного лікування – при більш розвинених стадіях карієсу. Це має досягатися при управлінні факторами ризику через всі елементи в циклі менеджменту карієсу і повторних візитів пацієнта з відповідними інтервалами для періодичного контролю та огляду. Нові відомості необхідно імплементувати на додипломних і післядипломних етапах медичної освіти, щоб лікарі та викладачі могли розмовляти спільною мовою.