Логотип репозитарію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
Логотип репозитарію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Uvarkina, O. V."

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Development of motivation towards education in medical students
    (Wydawnictwo Aluna, 2019) Morokhovets, H. Yu. ; Uvarkina, O. V.; Bieliaieva, O. M.; Lysanets, Yu. V.; Senkevych, H. A.; Stetsenko, S. A.; Мороховець, Галина Юріївна; Уваркіна, Олена Василівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Сенкевич, Геннадій Анатолійович; Стеценко, Сергій Анатолійович
    The quality of professional medical training is a relevant issue for clinical and educational setting due to modernization and reform processes at the present stage of the society’s development. The formation of the future doctors’ interest in professional activities mostly depends on the implementation of pedagogical conditions, aimed at developing the positive motivation towards education; Якість професійної медичної підготовки є актуальною проблемою для клініко-освітніх установ через модернізацію та реформування на сучасному етапі розвитку суспільства Формування інтересу майбутніх лікарів до професійної діяльності здебільшого залежить від виконання педагогічних умов, спрямованих на розвиток позитивної мотивації до освіти.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    The Scientific and Pedagogical Heritage of Doctor N. I. Pirogov
    (Aluna Publishing, 2020) Uvarkina, O. V.; Bieliaieva, O. M.; Skrypnykov, P. M.; Lysanets, Yu. V.; Shylkina, L. M.; Khmil, T. A.; Уваркіна, Олена Василівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Скрипников, Петро Миколайович; Лисанець, Юлія Валеріївна; Шилкіна, Людмила Миколаївна; Хміль, Тетяна Андріївна
    The aim: was to analyze the scientific and pedagogical heritage of N.I. Pirogov, which remains relevant in the modern medical and pedagogical community, and opens new little-known pages of the scientific, pedagogical and medical activity of the doctor. Materials and methods: The authors conducted a thorough analysis of scientific publications by N.I. Pirogov and papers devoted to his activity as a doctor, educator and researcher using analytical, comparative and bibliosemantic methods. Conclusions: The study suggested the new chronological boundaries in the scientific and educational heritage of N.I. Pirogov. The developed periodization accurately reflects the beginning of his scientific and pedagogical path in medical education, specifically refers to the period of his work in Germany as a supervisor of professorial candidates from 1862 to 1866, and the period of his participation in Sevastopol (Crimean) campaign and in the Franco-Prussian War, which was very important for the development of military field surgery.
BASEROARRORROARMAPOpenDOARЕ-каталог PSMU

36011, Poltava, 23 Shevchenko Street

DSpace software and Poltava State Medical University copyright © 2017-2025 | Library PDMU

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотний зв'язок