Перегляд за Автор "Vakhnenko, A. V."
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Chronic obstructive pulmonary disease and comorbidities: management of somatoform disorders(Aluna Publishing, Польща, 2021) Burya, L. V.; Kapustianska, A. A.; Moiseieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.; Rumiantseva, M. O.; Zviagolska, I. M.; Буря, Лілія Володимирівна; Капустянська, Анна Анатоліївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Звягольська, Ірина МиколаївнаThe aim: To perform a comprehensive evaluation of the effect of paroxetine on the degree of somatoform disorders in exacerbation of severe COPD in women. Materials and methods: The study involved 53 female patients with severe COPD (Group D), confirmed by instrumental methods of study. At hospitalization, patients were divided into 2 groups. Patients of Group 1 (n = 21; aged 52.5 ± 0.8 years old) underwent basic exacerbation therapy. Patients of Group 2 (n = 22; aged 57.9 ± 0.4 years old) underwent basic exacerbation therapy supplemented with paroxetine for 14 days, 1 tablet (0.20 g) once a day. Results: The basic therapy for treatment of COPD exacerbations, supplemented with paroxetine, led to a positive clinical effect, confirmed by increase in skeletal and respiratory muscular system, increased parameters of pulmonary ventilation, increased tolerance to physical load, increased oxygen saturation, decreased heart rate and breathing rate. Conclusions: The strategy for choosing an antidepressant to provide multidisciplinary care for somatoform disorders in women with exacerbation of severe COPD (group D) should take into account the efficacy and favorable safety profile and personalization of the drug. In exacerbation of severe COPD, the degree of somatoform disorders in patients correlates with the severity of the main criteria: FVC1, the distance walked during the 6-minute step test, oxygen saturation after the 6-minute step test, end-expiratory pressure in the oral cavity.Документ Current strategy for treatment of comorbid states: complicated community-acquired pneumonia with arterial hypertension(Wydawnictwo Aluna, Polska, 2020) Burya, L. V.; Vakhnenko, A. V.; Moiseieva, N. V.; Kapustianska, A. A.; Zviagolska, I. M.; Буря, Лілія Володимирівна; Вахненко, Андрій Вікторович; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Капустянська, Анна Анатоліївна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Буря, Лилия Владимировна; Вахненко, Андрей Викторович; Моисеева, Наталья Витальевна; Капустянская, Анна Анатольевна; Звягольская, Ирина НиколаевнаThe aim: To optimize the treatment of CAP patients with hypertension, complicated by exudative pleuritis. Materials and methods: The study included 43 CAP patients, aged 46 to 65 years, with viral lesions along with hypertension. The average age of the patients was 52.5 ± 4.5 years. Veri cation of the CAP diagnosis and its formulation was performed in accordance with the order of the Ministry of Health of Ukraine No. 128 of 19.03.2007 “On the approval of clinical protocols of medical care in “Pulmonology” in all patients, pneumonia was complicated by exudative pleuritis, which was con rmed by X-ray examination. Results: The use of combination drugs, namely, torasemide with prolonged e ect and tivortin aspartate in the treatment of patients with community-acquired pneumonia, complicated by exudative pleuritis, combined with hypertension led to more signi cant positive changes in the values of saturation, blood biochemical parameters, as well as accelerated recovery of patients, which was con rmed by the positive dynamics of X-ray examination. Conclusions: As a result of the treatment, all parameters of the quality of life of the patients were greatly improved, which resulted in a signi cant reduction in functional limitations and high social activity of the patients, which signi cantly reduced the cost of treatment.Документ Genetic algorithm for making pharmacotherapy decision in the patients with multimorbidity: approaches for clinicians(Aluna, Polska, 2017) Бобирьов, Віктор Миколайович; Кулішов, Сергій Костянтинович; Вахненко, Андрій Вікторович; Власова, Олена Вікторівна; Бобырев, Виктор Николаевич; Кулишов, Сергей Константинович; Вахненко, Андрей Викторович; Власова, Елена Викторовна; Bobyriov, V. M.; Kulishov, S. K.; Vakhnenko, A. V.; Vlasova, O. V.Purpose of our investigation was to propose and verify the algorithm for making pharmacotherapy decision in the patients with multimorbidity. Material and methods: Object of investigation: patients with multimorbidity. Observations were conducted according to European Guidelines. We proposed and tested genetic algorithm for making pharmacotherapy decision for such patients. It is necessary to mention, that each person is representing a variant of treating with certain pathology. Chromosome of this variant is composed from genes, where each gene is certain group of drugs. The sequence of solutions of this problem comes down to the selection of drugs for the di-morbid conditions as the descendants of mono-morbidity. At the next stage of selection continues the most successful combinations of drugs for multimorbid conditions as descendants di-morbid and monomorbid conditions. When breeding pairs must take into account the mutual potentiating pathogenic and / or sanogenetic effects. Results: We had optimal patient’s treatment as a result of crossing genes, groups of drugs and obtaining their offspring with the best combination without absolute contraindications and minimal relative contraindications. Conclusion: Thus, genetic algorithm for making pharmacotherapy decision in the patients with multimorbidity showed effectiveness of drugs choosing.Документ Insect bites as the cause of infectious and allergic inflammatory processes of the maxillofacial area in children(Wydawnictwo Aluna, Polska, 2019) Tkachenko, P. I.; Starchenko, I. I.; Bilokon, S. O.; Prylutskyi, O. K.; Lokhmatova, N. M.; Dolenko, O. B.; Korotych, N. M.; Vakhnenko, A. V.; Gogol, A. M.; Rezvina, K. Yu.; Ткаченко, Павло Іванович; Старченко, Іван Іванович; Білоконь, Сергій Олександрович; Прилуцький, Олексій Костянтинович; Лохматова, Наталія Михайлівна; Доленко, Ольга Борисівна; Вахненко, Андрій Вікторович; Гоголь, Андрій Михайлович; Резвіна, Катерина Юріївна; Коротич, Наталія МиколаївнаTo attract attention of the medical community to the problem of the complexity of the diagnosis and treatment of these dermatogenic forms of IP MFA. The work is based on the results of 5 year observations of 42 patients with acute IP MFA arising after insect bites, their comprehensive examination and treatment. 1. IP of MFA, arising as a result of insect bites, is a very urgent problem of pediatric surgical dentistry and require an individual approach in the diagnosis and treatment of patients. 2. A large role in preventing the occurrence of these nosological forms is given to medical workers, a sufficient organization level of sanitary and educational work, and the treatment of such cases becomes a common task of doctors of different profiles. However, much depends on the parents, their level of responsibility and competency, ensuring of timely treatment and provision of qualified medical care to children, preventing the development of severe complications. 3. The issues related to the etiopathogenesis of this pathology require profound scientific research.Документ Modern approaches to treatment of comorbid pathology bronchopulmonary and the cardiovascular system(Світ медицини та біології, 2017) Moiseeva, N. V.; Vakhnenko, A. V.; Rumyantseva, M. O.; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Моисеева, Наталья Витальевна; Вахненко, Андрей Викторович; Румянцева, Мария АлександровнаChronic obstructive pulmonary disease is a weighty social health and economic importance, and remains one of the major causes of morbidity and mortality worldwide. Presently, special attention is paid to comorbid conditions, when the patient has a combination of pathology respiratory and cardiovascular systems. This research has been devoted to finding ways to optimize the treatment of moderate acute exacerbations of chronic obstructive pulmonary disease with the complication of bronchoectasis on the background of arterial hypertension; Хронічне обструктивне захворювання легень має вагоме медико-соціальне та економічне значення, і залишається однією з основних причин захворюваності і смертності в усьому світі. На сьогодні особливу увагу привертають коморбідні стани, коли у пацієнта поєднуються патології бронхолегеневої та серцевосудинної систем. Дане дослідження присвячено пошуку шляхів оптимізації лікування середньотяжкого загострення хронічного обструктивного захворювання легень, ускладненого бронхоектазією на тлі ішемічної хвороби серця. Серед основних порушень Т-клітинного імунітету у хворих з хронічним обструктивним захворюванням легень, ускладненим бронхоектазією, на тлі артеріальної гіпертензії визначається Т- клітинний імунодефіцит, з переважно Т-хелперною або Т-супресорною імунною недостатністю. Виявлені типи імунологічних порушень є підставою для проведення імунологічної корекції препаратом Глутоксим. Застосування препарату Глутоксим виявилося ефективним і покращувало імунологічні показники у хворих з різновекторними порушеннями клітинної ланки імунітету. Доповнення стандартної терапії комбінацією Глутоксима і L-аргініну аспартату призводило не тільки до поліпшення показників імунологічного захисту організму, але і до істотного покращeння всіх параметрів якості життя хворих. Поліпшення цих показників сприятливо позначалося і на встановленні комплаенса. Довгострокові спостереження у даних хворих демонстрували зниження кількості загострень, що можливо пов'язано з підвищенням стійкості до стресу у них; Хроническое обструктивное заболевание легких имеет весомое медико-социальное и экономическое значение, и остается одной из основных причин заболеваемости и смертности во всем мире. На сегодня особое внимание привлекают коморбидные состояния, когда у пациента сочетаются патологии бронхолегочной и сердечнососудистой систем. Данное исследование посвящено поиску пути оптимизации лечения среднетяжелого обострения хронического обструктивного заболевания легких осложненного бронхоектазией на фоне ишемической болезни сердца. Среди основных нарушений Т-клеточного иммунитета у больных с хроническим обструктивным заболеванием легких осложненным бронхоектазией, на фоне артериальной гипертензии определяется Т-клеточный иммунодефицит, с преимущественно Т-хелперной или Т- супрессорной иммунной недостаточностью. Выявленные типы иммунологических нарушений являются основанием для проведения иммунологической коррекции препаратом Глутоксим. Применение препарата Глутоксим оказалось эффективным и улучшало иммунологические показатели у больных с разновекторными нарушениями клеточного звена иммунитета. Дополнение стандартной терапии комбинацией Глутоксима и L-аргинина аспартата приводило не только к улучшению показателей иммунологической защиты организма, но и к достоверному улучшению всех параметров качества жизни больных. Улучшение данных показателей благоприятно сказывались и на установлении комплаенса. Долгосрочные наблюдения у данных больных демонстрировали снижение количества обострений, что возможно связано с повышением стрессоустойчивости больных.Документ Optimization of pharmacotherapy of chronic obstructive pulmonary disease complicated by bronhoectasis in patients with cardiovascular pathology(Towarzystwo Wydawnictw Naukowych LIBROPOLIS Sp. z o.o., 2014) Bobyrova, L. E.; Vakhnenko, A. V.; Moiseeva, N. V.; Rumiantseva, M. A.; Бобирьова, Людмила Єгорівна; Вахненко, Андрій Вікторович; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Моісєєва, Наталія ВіталіївнаChronic obstructive pulmonary disease is a weighty social health and economic importance, and remains one of the major causes of morbidity and mortality worldwide. Presently, special attention is paid to comorbid conditions, when the patient has a combination of pathology respiratory and cardiovascular systems. This research has been devoted to finding ways to optimize the treatment of moderate acute exacerbations of chronic obstructive pulmonary disease with the complication of bronchoectasis on the background of coronary heart disease.Документ Organization of knowledge control on the discipline "Clinical immunology" for foreign students(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Kapustianska, A. A.; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.; Rum'yantseva, M. O.; Капустянська, Анна Анатоліївна; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій ВікторовичПеревірка знань – найважливіший етап процесу навчання, у ході якого з'ясовуються повнота і якість знань іноземних студентів, прогалини і помилки в їхніх знаннях. Система організації контролю навчання іноземних студентів – це важливий крок у напрямі інтенсифікації й оптимізації навчально-виховного процесу у вищій школі.; Проверка знаний является важнейшим этапом процесса обучения, в ходе которого выясняются полнота и качество знаний иностранных студентов, пробелы и ошибки в их знаниях. Система организации контроля обучения иностранных студентов - это важный шаг в направлении интенсификации и оптимизации учебно-воспитательного процесса в высшей школе.; Сheck knowledge is the most important stage in the whole learning process, during which the completeness and quality of foreign students' knowledge, gaps and errors in their knowledge is clarified. The system of monitoring the education of foreign students is an important step in the direction of intensifying and optimizing the teaching and upbringing process in higher education.Документ Досвід впровадження кредитно-модульної системи при викладанні клінічної імунології та алергології(Тернопільський державний медичний університет, 2010) Бобирьов, Віктор Миколайович; Муляр, Лариса Анатоліївна; Петрова, Тамара Аркадіївна; Власова, Олена Вікторівна; Ляховський, Вячеслав Іванович; Рябушко, Микола Миколайович; Островська, Галина Юріївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Муляр, Лариса Анатольевна; Петрова, Тамара Аркадьевна; Власова, Елена Викторовна; Ляховский, Вячеслав Иванович; Рябушко, Николай Николаевич; Островская, Галина Юрьевна; Вахненко, Андрей Викторович; Bobyriov, V. M.; Mulyar, G. A.; Petrova, T. A.; Vlasova, O. V.; Lyakhovskiy, V. I. ; Ryabushko, M. M.; Ostrovskaya, G. Yu.; Vakhnenko, A. V.У статті «Досвід впроваджень кредитно-модульної системи при викладанні клінічної імунології та алергології» наведений досвід впровадження кредитно-модульної системи в навчальний процес при викладанні клінічної імунології та алергології. Удосконалення самостійної роботи студентів є необхідною умовою для покращення засвоєння знань. В статье «Опыт внедрения кредитно-модульной системы в преподавании клинической иммунологии и аллергологии» приведен опыт внедрения кредитно-модульной системы в учебный процесс в преподавании клинической иммунологии и аллергологии. Усовершенствование самостоятельной работы студентов является необходимым условием для улучшения усвоения знаний. In the article «Experience of introductions of the credit modular system at the teaching of clinical immunology and allergology» the experience of introduction of the credit modular system in the educational process at teaching of clinical immunology and allergology is resulted. The improvement of independent work of students is a necessary condition for the improvement of knowledges mastering.Документ Досвід організації контролю знань студентів з дисципліни «Клінічна імунологія»(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2018) Капустянська, Анна Анатоліївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Островська, Галина Юріївна; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Капустянская, Анна Анатольевна; Моисеева, Наталья Витальевна; Вахненко, Андрей Викторович; Островская, Галина Юрьевна; Румянцева, Мария Александровна; Kapustianska, A. A.; Moisieievа, N. V.; Vakhnenko, A. V. ; Ostrovska, G. Y.; Rumyantseva, M. O.На сучасному етапі реформування медицини виникають принципово нові вимоги до якостей сучасного (або майбутнього) спеціаліста-лікаря, що потребує перегляду традиційних шляхів організації виховного процесу у виші та пошуку нових підходів до організації виховної роботи. На современном этапе реформирования медицины возникают принципиально новые требования к качествам современного (или будущего) специалиста-врача, требующие пересмотра традиционных путей организации воспитательного процесса в вузе и поиска новых подходов к организации воспитательной работы. At the present stage of the reform of medicine there are fundamentally new requirements for the qualities of a modern (or future) doctor specialist, which requires a revision of the traditional ways of organizing the educational process in the uni-versity and the search for new approaches to the organization of educational work.Документ Корекція токсичного впливу гербіцидів на сім’яники у ссавців(Prague, Czech Republic, 2021) Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Островська, Галина Юріївна; Капустянська, Анна Анатоліївна; Moiseeva, N. V.; Vakhnenko, A. V.; Ostrovska, G. Yu.; Kapustianska, A. A.Отримані результати свідчать про доцільність використання комплексу антиоксидантів в якості гонадопротекторів при хронічному надходженні в організм гербіцидів.Документ Нейрометаболічна стратегія фармакотерапії пацієнтів з серонегативними артритами(Полтавський державний медичний університет, 2022) Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Капустянська, Анна Анатоліївна; Островська, Галина Юріївна; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.; Kapustianska, A. A.; Ostrovska, G. Yu.; Rumyantseva, M. O.Результати численних клінікоепідеміологічних досліджень свідчать, що існує тісний зв'язок між психоемоційними порушеннями і хронічним больовим синдромом, який є невід'ємною складовою ревматологічної патології, зокрема запального серонегативного артриту. Медикосоціальна значимість і актуальність проблеми анкілозуючого спондилоартриту та псоріатичного артриту обумовлена постійним прогресуванням захворювання з анкилозуванням хребта і великих суглобів, тривалою втратою працездатності, захворюваністю в молодому віці, ранньою інвалідизацією, незадовільною ефективністю застосованих лікарських засобів. Саме тому в комплексному лікуванні цих хворих доцільне застосування препаратів ад'ювантної дії (анксіолітиків, антидепресантів, вегетокорректорів, міорелаксантів), що не володіють прямим аналгетичним ефектом, однак, крім зменшення вираженості тривожнодепресивних і психовегетативних розладів, сприяють зниженню інтенсивності больового сприйняття. Актуальним є пошук оптимізації стратегії нейрометаболічної фармакотерапії у хворих з серонегативними артритами: анкілозуючий спондилоартрит і псоріатичний артрит, з урахуванням характеру психологічного реагування на хворобу. В досліджуваних групах відзначали високу частоту неадекватного соціальнопсихологічного реагування на захворювання. В групах пацієнтів з серонегативними артритами відзначалися різноспрямовані дезадаптивні реакції: при анкилозуючому спондилоартриті характерний іпохондричний тип реагування, а при псориатичному артриті тривожні розлади з різними варіантами реагування. Після закінчення періоду спостереження в обох групах виявлено поліпшення практично по всіх досліджуваних показниках клініколабораторної активності. Спостерігалось значуще поліпшення психоемоційного статусу пацієнтів, що дає можливість поліпшити якість життя пацієнтів і сприяти оптимізації лікувальнореабілітаційних заходів.Документ Особливості клінічного перебігу та лікування виразкової хвороби у поєднанні з цукровим діабетом(Донецький національний медичний університет ім. М. Горького, 2010) Вахненко, Андрій Вікторович; Vakhnenko, A. V.Дисертаційна робота присвячена вивчена вивченню особливостей патогенезу, клінічного перебігу та лікування виразкової хвороби у поєднанні з цукровим діабетом на підставі клініко-експериментальних досліджень. За експериментальної виразки шлунка у поєднанні з цукровим діабетом спостерігається підсилення деполімеризації протективних білків слизу, протеїназно-інгібіторний дисбаланс на фоні вираженої метаболічної інтоксикації. Доведений позитивний вплив комбінації пантопразолу і ребаміпіду на провідні патогенетичні механізми виразкоутворення. У хворих на виразкову хворобу, асоційовану із HР, у поєднанні з ЦД 2-го типу встановлено максимальний ступінь метаболічних і гістоморфологічних змін у слизовому бар’єрі гастродуоденальної зони, що супроводжуються підвищенням активності процесів вільно-радикального окислення, ендотоксемії, дисбалансом цитокінового профілю, морфофунціональними розладами. Комбінація ребаміпіду і антигелікобактерної терапії дозволяє підвищити відсоток ерадикації та клініко-ендоскопічної ремісії у НР-позитивних хворих на ВХ із супутнім цукровим діабетом 2-го типу. Доведена ефективність призначення актовегіну на фоні пантопразолу у НР-негативних пацієнтів із виразковою хворобою у поєднанні з цукровим діабетом 2-го типу.Документ Особливості навчально-виховного процесу серед студентів-іноземців першого року навчання(2017) Буря, Лілія Володимирівна; Білоконь, Сергій Олександрович; Прилуцький, Олексій Костянтинович; Вахненко, Андрій Вікторович; Половик, Олександр Юрійович; Буря, Лилия Владимировна; Белоконь, Сергей Александрович; Прилуцкий, Алексей Константинович; Вахненко, Андрей Викторович; Половик, Александр Юрьевич; Buria, L. V.; Bilokon, S. O.; Prilutskij, O. K.; Vakhnenko, A. V.; Polovyk, O. Yu.В статті наведено особливості викладання навчальних дисциплін у студентів-іноземців І-го року навчання із урахуванням рівня їх базової мовної підготовки. Окрема увага приділяється питанням виховного процесу серед цієї категорії студентів. В статье представлены особенности преподавания учебных дисциплин у иностранных студентов первого года обучения с учётом уровня их базовой языковой подготовки. Отдельное внимание отводится вопросу воспитательного процесса у этой категории студентов.The article discusses the features of teaching foreign students of the first year of study, taking into account the level of their basic language training. Special attention is paid to the educational process of students in this category.Документ Постінсультні пневмонії: сучасні принципи менеджменту (огляд літератури)(2015) Дельва, Михайло Юрійович; Вахненко, Андрій Вікторович; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Дельва, Ірина Іванівна; Delva, M. Yu.; Vakhnenko, A. V.; Moisieieva, N. V.; Delva, I. I.; Дельва, Михаил Юрьевич; Вахненко, Андрей Викторович; Моисеева, Наталья Витальевна; Дельва, Ирина ИвановнаУ статті обговорюються та аналізуються сучасні літературні дані про частоту виникнення постінсультної пневмонії, про її негативні короткострокові й довгострокові наслідки щодо функціонального стану й життя пацієнтів. Наведений огляд основних факторів ризику постінсультної пневмонії, механізмів її негативного впливу на перебіг інсультів, процеси постінсультного відновлення. Висвітлені принципи ранньої діагностики, ефективної профілактики й адекватного лікування постінсультної пневмонії; В статье обсуждаются и анализируются современные литературные данные о частоте возникновения постинсультной пневмонии, ее негативных краткосрочных и долгосрочных последствиях для функционального состояния и жизни пациентов. Проведен обзор основных факторов риска постинсультной пневмонии, механизмов ее негативного влияния на течение инсультов, процессы постинсультного восстановления. Освещены принципы ранней диагностики, эффективной профилактики и адекватного лечения постинсультной пневмонии; The article discusses and analyzes the current literature data on the incidence of post-stroke pneumonia, its negative impact on short-term and long-term consequences in terms of the functional state and the life of patients. An overview of the main risk factors for post-stroke pneumonia, mechanisms of its negative impact on the course of strokes, on the processes of post-stroke recovery has been carried out. The principles of early diagnosis, effective prevention and adequate treatment of post-stroke pneumonia are considered.Документ Суб'єктивні та об'єктивні фактори адаптації здобувачів освіти міжнародного факультету до навчання в Полтавському державному медичному університеті(м. Полтава, ПДМУ, 2022) Буря, Лілія Володимирівна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Волошина, Олена Валеріївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Макаренко, Олександр Володимирович; Makarenko, O. V.; Burya, L. V.; Lisachenko, O. D.; Pelipenko, L. B.; Voloshyna, O. V.; Vakhnenko, A. V.Одним із першочергових завдань міжнародної діяльності Полтавського державного медичного університету (ПДМУ) є надання іноземним громадянам освітніх послуг, орієнтованих на досягнення високих кінцевих результатів формування професійно-мотивованої особистості лікаря, знання якого відповідають міжнародним освітнім стандартам, а практична підготовка задовольняє потреби надання якісної медичної допомоги. Проблеми адаптації здобувачів-іноземців до навчання в Україні пов’язані з входженням їх в абсолютне нове соціально-культурне та навчально-пізнавальне середовище. В ПДМУ вищу медичну освіту здобувають громадяни Індії, Нідерландів, США, Болгарії, Ізраїлю, Китаю, Тунісу, Туреччини, Кувейту та ін. Певна частина здобувачів освіти представлена вихідцями країн ближнього зарубіжжя: Туркменістану, Литви, Азербайджану, Узбекистану. Процес адаптації іноземних здобувачів освіти представлений комплексом правиль-но організованих факторів пристосування до нової системи освіти, мови спілкування, культури та нових кліматичних умов. Співробітники університету надають допомогу іноземним здобувачам освіти в адаптації до умов навчання і проживання в Україні, налагодженні взаєморозуміння між різними національними групами, ознайомленні з історією та традиціями українського народу, впровадженні норм здорового способу життя. Сукупність лінгвістичної, соціокультурної та психолого-педагогічної адаптацій забезпечує позитивний ре-зультат в освітньому процесі. Однією з основних адаптацій здобувачів-іноземців є лінгвістична, яка полягає в оволодінні мовою країни де проходить навчання. Суттєву роботу в цьому напрямку проводить кафедра українознавства та гуманітарної підготовки, де викладання української мови відбувається за професійним спрямуванням та української мови як іноземної. Соціокультурна адаптаціяполягає в адаптації до культури, традицій та особливостей побуту українського народу, тому в ПДМУ активно презентується Україна, її історія та життя народу. Здобувачі освіти разом з міжнародним деканатом та кураторами груп приймають участь у відзначенні українських свят, заходах по вихованню поваги до культурної і духовної спадщини українського народу та його традицій. Соціально-психологічнаадаптація передбачає входження іноземного здобувача в систему міжособистісних відносин, налагодження взаємовідносин в студентській групі та формування особистої поведінки в ній. В університеті проходять заходи, спрямовані на дотримання моральних норм та виховання доброзичливості між представниками різних етнічних груп і релігійних конфесій, формування міжособистісних стосунків та особливостей поведінки в конфліктних ситуаціях. Виховна робота колективу міжнародного факультету, кураторів і викладачів ПДМУ направлена на створення комфортних умов для успішної адаптації здобувачів-іноземців до навчання та проживання в Україні, налагодження взаєморозуміння між різними національними групами та впровадження норм здорового способу життя в студентське середовище.Документ Холецистокінінова система головного мозку при невротичній патології(Полтавський державний медичний університет, 2023) Луценко, Руслан Володимирович; Вахненко, Андрій Вікторович; Островська, Галина Юріївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Луценко, Ольга Анатоліївна; Lutsenko, R. V.; Vakhnenko, A. V.; Ostrovska, G. Yu.; Moiseieva, N. V.; Lutsenko, O. A.Документ Шляхи корекції впливу пост- SARS-COV-2 синдрому на якість навчання у закладах вищої освіти(Полтаський державний медичний університет, 2024-05-20) Ярмола, Тетяна Іванівна; Власова, Олена Вікторівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Yarmola, T. I.; Vlasova, O. V.; Tkachenko, L. A.; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.Пандемія SARS-CoV-2 залишила глибокий слід, не тільки на фізичний стан людства, а й на невро-логічне, соціальне, екологічне самовідчуття людей. Неврологічні та психологічні порушення негативно впливають на якість навчання та значно погіршують результати навчання у здобувачів вищих навчальних закладів. Мета роботи: на підставі аналізу авторської анкети-опитувальника провести порівняння розповсюдженості та оцінити симптоми постковідного синдрому і виявити їх вплив на якість навчання у здобувачів освіти старших курсів двох закладів вищої освіти (Полтавсь-кого державного медичного університету та Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка). Рекомендувати реабілітаційні заходи для покращення якості навчального процесу. Визначено достовірно високий рівень серед здобувачів обох університетів займає уражен-ня нервової системи та появи водночас комбінації симптомів: головний біль, погіршення пам’яті, інсомнія, тривожність, немотивована слабкість, надмірна втомлюваність. Вище перераховані скар-ги та потреба, після перенесеного захворювання, збільшити час на виконання навчального завдання, погіршення пам’яті та порушення сну чи важке засинання, говорять про те, що навчальна про-дуктивність, психологічний стан та психосоматичний фон студентів знаходиться на низькому рівні та потребує розробки рекомендацій щодо когнітивної реабілітації даної категорії здобувачів, враховуючи їх значне навчальне навантаження (вибірки склали студенти старших курсів). Низька та помірна фізична активність здобувачів вищої освіти старших курсів можливо є тим тригером, який посилює ознаки пост-COVID-19 синдрому і потребує розробки рекомендацій щодо фізичної реабілітації даної категорії перехворівших. Здобувачам, які відчувають слабкість, підвищену стомлю-ваність, зниження працездатності, порушення сну та нестійкість настрою, необхідно переглянути організацію навчального процесу в умовах дистанційного навчання та внести зміни до способу життя. The SARS-CoV-2 pandemic has left a profound impact not only on the physical health of humanity but also on neurological, social, and ecological well-being. Neurological and psychological disorders resulting from the pandemic have negatively affected the quality of learning and significantly worsened learning outcomes among students in higher education institutions. The purpose of this study is to compare the prevalence and evaluate the symptoms of post-COVID syndrome, and to identify their impact on the quality of education among senior students in two higher educational institutions: Poltava State Medical University and Poltava National Pedagogical University named after V.G. Korolenko. It has been observed that damage to the nervous system and the simultaneous appearance of a combination of symptoms including headache, memory impairment, insomnia, anxiety, unmotivated weakness, and excessive fatigue are significantly high among students of both universities. The aforementioned complaints, along with the need for increased time to complete educational tasks post-illness, memory impairment, and sleep disturbances, indicate that the academic performance, psychological state, and psychosomatic background of students are at a low level. Therefore, it is essential to develop recommendations for cognitive rehabilitation tailored to this group of students, considering their significant educational workload (samples were collected from senior students). Moreover, the low and moderate physical activity levels of senior students in higher education may exacerbate symptoms of post-COVID-19 syndrome, necessitating the development of recommendations for physical rehabilitation. Students experiencing weakness, increased fatigue, reduced work capacity, sleep disturbances, and mood instability should consider reviewing the organization of the educational process, especially in distance learning conditions, and making lifestyle changes accordingly. Therefore, thoroughly elaborated healthcare recommendations and rehabilitation measures to enhance the quality of the educa-tional process should be implemented into healthcare practice.Документ Шляхи корекції впливу пост- SARS-CoV-2 синдрому на якість навчання у закладах вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ярмола, Тетяна Іванівна; Власова, Олена Вікторівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Yarmola, T. I.; Vlasova, O. V.; Tkachenko, L. A.; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.Пандемія SARS-CoV-2 залишила глибокий слід, не тільки на фізичний стан людства, а й на неврологічне, соціальне, екологічне самовідчуття людей. Неврологічні та психологічні порушення негативно впливають на якість навчання та значно погіршують результати навчання у здобувачів вищих навчальних закладів. Мета роботи: на підставі аналізу авторської анкети-опитувальника провести порівняння розповсюдженості та оцінити симптоми постковідного синдрому і виявити їх вплив на якість навчання у здобувачів освіти старших курсів двох закладів вищої освіти (Полтавського державного медичного університету та Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка). Рекомендувати реабілітаційні заходи для покращення якості навчального процесу. Визначено достовірно високий рівень серед здобувачів обох університетів займає ураження нервової системи та появи водночас комбінації симптомів: головний біль, погіршення пам’яті, інсомнія, тривожність, немотивована слабкість, надмірна втомлюваність. Вище перераховані скарги та потреба, після перенесеного захворювання, збільшити час на виконання навчального завдання, погіршення пам’яті та порушення сну чи важке засинання, говорять про те, що навчальна продуктивність, психологічний стан та психосоматичний фон студентів знаходиться на низькому рівні та потребує розробки рекомендацій щодо когнітивної реабілітації даної категорії здобувачів, враховуючи їх значне навчальне навантаження (вибірки склали студенти старших курсів). Низька та помірна фізична активність здобувачів вищої освіти старших курсів можливо є тим тригером, який посилює ознаки пост-COVID-19 синдрому і потребує розробки рекомендацій щодо фізичної реабілітації даної категорії перехворівших. Здобувачам, які відчувають слабкість, підвищену стомлюваність, зниження працездатності, порушення сну та нестійкість настрою, необхідно переглянути організацію навчального процесу в умовах дистанційного навчання та внести зміни до способу життя. The SARS-CoV-2 pandemic has left a profound impact not only on the physical health of humanity but also on neurological, social, and ecological well-being. Neurological and psychological disorders resulting from the pandemic have negatively affected the quality of learning and significantly worsened learning outcomes among students in higher education institutions. The purpose of this study is to compare the prevalence and evaluate the symptoms of post-COVID syndrome, and to identify their impact on the quality of education among senior students in two higher educational institutions: Poltava State Medical University and Poltava National Pedagogical University named after V.G. Korolenko. It has been observed that damage to the nervous system and the simultaneous appearance of a combination of symptoms including headache, memory impairment, insomnia, anxiety, unmotivated weakness, and excessive fatigue are significantly high among students of both universities. The aforementioned complaints, along with the need for increased time to complete educational tasks postillness, memory impairment, and sleep disturbances, indicate that the academic performance, psychological state, and psychosomatic background of students are at a low level. Therefore, it is essential to develop recommendations for cognitive rehabilitation tailored to this group of students, considering their significant educational workload (samples were collected from senior students). Moreover, the low and moderate physical activity levels of senior students in higher education may exacerbate symptoms of post-COVID-19 syndrome, necessitating the development of recommendations for physical rehabilitation. Students experiencing weakness, increased fatigue, reduced work capacity, sleep disturbances, and mood instability should consider reviewing the organization of the educational process, especially in distance learning conditions, and making lifestyle changes accordingly. Therefore, thoroughly elaborated healthcare recommendations and rehabilitation measures to enhance the quality of the educational process should be implemented into healthcare practice.