Перегляд за Автор "Zinchenko, N."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Institute of education in the information society(ТОВ «Видавництво «Знання України», 2024) Zinchenko, N.; Kharchenko, T.; Kaiun, V.; Perun, S.; Зінченко, Наталія Олександрівна; Харченко, Тетяна Олексіївна; Каюн, Вікторія Олександрівна; Перун, Світлана ВасилівнаThe article contends that the rapidly evolving information society is a presentday reality. The driving force of the information society development has an impact on all social institutions, although the pace of transformation varies significantly among them. Education is widely considered the most conservative institution, as some structural elements of educational and upbringing systems, along with relevant organizations, resist modernization and transformation relating to the information society.Документ Взаємозв’язок «політичної влади» та «психіатричної влади» у працях Мішеля Фуко(Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти», 2023-12) Зінченко, Наталія Олександрівна; Zinchenko, N.У статті демонструється ретроспективний аналіз проблеми становлення поняття влади у науковій діяльності французького філософа Мішеля Фуко. Трансформаційні соціально-політичні процеси епохи постмодернізму вимагають кардинального переосмислення класичних теорій та концепцій. Фуко пропонує по-новому розглядати історичні структури та соціальні явища, модернізувати їх від поверхневих пояснень та примітивних тлумачень, виявивши приховані і мало очевидні політичні механізми та їх функціонування. Проблеми ХХ сторіччя привертають увагу мислителя на глибокому переосмисленні влади та наполегливо рекомендує відмовитися від класичних канонів, щоб уникнути соціальних проблем у майбутньому. Постструктуралістська концепція влади М. Фуко доводить, що різновиди типів влади породжують не лише реальність та об’єкти пізнання, а й «ритуали» їх розуміння. Сучасники зазначають, що у працях філософа відсутній логічний процес пізнання тієї чи іншої проблеми, але саме цим він приваблює не лише науковців. Пізнавальний процес Фуко є динамічним та дискурсивним. Маючи асоціативне мислення, мислитель займався чистим пошуком, вільним від будь-якого упередженого ставлення. М. Фуко пропонує розглядати владні відносини в найширшому контексті, який включає такі владні позиції: чоловіків до жінок, батьків до дітей, психіатрів до психічно хворих, лікарів до пацієнтів, адміністрації до стилю життя людей. Але найбільш цікавим поясненням влади у філософа виступає медична влада, зокрема влада у психіатрії. М. Фуко інтерпретує владу і знання в класичній психіатрії, проблеми психіатрії ХХ століття та пояснює значення психічних захворювань з позиції пацієнта. Навчаючись у школі «Еколь Нормаль», де панувала своєрідна атмосфера, не дивлячись на свою ерудицію та організаторські здібності лідера у М. Фуко почалися психологічні розлади. Саме це спровокувало майбутнього мислителя дослідити владні відносини психіатра та хворого. Також у даній роботі досліджується філософська парадигма формування психіатрії та феномену психічного захворювання. Фуко розуміє психічні розлади як відчуження від реальності, як бажання існувати у ворожому світі. Божевілля чи то відчуження у глибокому значенні цього слова, стає основною проблемою антропології.Документ Людина, природа та медицина в епоху постсучасності: аспекти взаємодії(Всеукраїнська громадська організація Українська академія наук, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2017) Зінченко, Наталія Олександрівна; Зинченко, Наталия Александровна; Zinchenko, N.Розглянуто сутність суперечностей у діаді «людина–природа» зпозицій міждисциплінарності й багатоаспектності, доведена необхідність вивчення людини, особистості у топосі її природного та соціального оточення, визначено роль медицини, зокрема біотехнологій у розв’язанні низки проблем соціо-екологічного плану. Аргументовано актуальність досліджень проблем здоров’я, здорового способу життя, цінності життя, реабілітаційних феноменів.; Анализируется суть противоречий в диаде «природа-человек» с позицій междисциплинарности и многоаспектности, доказана необходимость изучния человека, личности в топосе природного и социального окружения, определена роль медицины, в частности биотехнологий в разрешении ряда проблем социо-экологичного характера. Аргументировано актуальность исследований проблем здоровя, здорового образа жизни, ценности жизни, реабилитационных феноменов. ; The essence of the contradictions in the dyad "man–nature" from the standpoint of interdisciplinarity and multidimensionality has been considered; the necessity of studying the human personality in the topos of their natural and social environment has been proven; the role of medicine, in particular biotechnology, in solving a number of problems of socio-environmental plan has been determined. The relevance of studying the relevance of health, healthy lifestyle, value of life, rehabilitation phenomena has been substantiated.Документ Метаморфозы языка в постмодерной философской парадигме(The Institute of Philosophy, Sociology and Law of Azerbaijan National Academy of Sciences "Elmi əsərlər", "Scientific works", 2015) Зінченко, Наталія Олександрівна; Зинченко, Наталия Александровна; Zinchenko, N.В статье анализируется процесс трансформации «логосного» статуса языка, характерный для эпохи Модерна и замена его «диффузным» статусом, порожденным философемой постмодерна. Показывается. Что результатом такой трансформации статуса языка является утрата устоявшихся значений терминов, в результате чего смыслы расходятся с понятиями, реальность утрачивает определенность, вытекает за пределы и тонет в круговороте бессмыслицы; The article analyzes the process of transforming the "logos" status of language, characteristic of the era of Modern Style, and its replacement by the "diffuse" status, generated by the postmodern philosopheme. It has been demonstrated that this transformation of the language status results in the loss of the established meanings of terms, leading to the discordance between the meanings and concepts, the reality loses its certainty, flowing outside and sinking in the circle of absurdity.Документ Світоглядна проблематика у рефлексіях І. Мірчука(Донбаський державний педагогічний університет, 2023-06) Прокопенко, Вікторія; Дубініна, Віра Олександрівна; Зінченко, Наталія Олександрівна; Prokopenko, V.; Dubinina, V.; Zinchenko, N.У статті здійснено порівняльний аналіз світоглядних рис представників двох слов’янських народів: українського та російського, беручи за основу матеріал філософсько-етнографічних студій відомого українського філософа та слов’янознавця в еміграції Івана Мірчука. Виокремлюючи основні цивілізаційно-культурні особливості української нації у дослідженнях мислителя, такі як: зв'язок із землею, слабкий традиціоналізм, наскрізні елементи трагізму в окремих елементах української культури розкрито етнокультурний портрет українця, протиставляючи йому повністю відмінний, за своєю світоглядною суттю, портрет представника іншого східнослов’янського народу. З метою повного та всебічного аналізу двох типів світогляду, спираючись на праці філософа, ґрунтовно досліджено ті причини, які сприяли формуванню відмінних рис між двома сусідніми народами. Особливу увагу приділено рефлексіям І.Мірчука щодо структурних компонентів російської та української спільноти, що упродовж століть суттєво впливали на формування свідомості представників обох національностей. Розкрито основні відмінності у психічній структурі українського та російського народів, які з точки зору слов’янознавця, наклали суттєвий відбиток на їх становлення та визначили амплітудні коливання останніх у бік західного та східного типу цивілізаційного світосприйняття.Документ Симулякр: походження та значення поняття(2013) Зінченко, Наталія Олександрівна; Зинченко, Наталия Александровна; Zinchenko, N.Здійснюється історико–філософський аналіз поняття симулякр, його інтерпретація французькими філософами Ж.Бодрійяром, П.Клоссовськи, виявлено моменти схожості та відмінності у тлумаченні даного поняття представниками класичної та некласичної філософії; Предлагается историко–философский анализ понятия симулякр, рассматривается его интерпретация французскими философами Ж.Бодрийяром, П.Клоссовски, определены моменты схожести и различия в толковании данного понятия представителями классической и неклассической философии; It is proposed historical and philosophical analysis of the concept of the simulacrum, is considered his interpretation of the French philosophers Jean Baudrillard, P.Klossowski, identifi ed points of similarity and differences in the interpretation of the concept of representatives of classical and non–classical philosophy.