Перегляд за Автор "Znamenskaya, I. V."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Music as a way to learn English(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Lotsko, V. I.; Oliynyk, S. М.; Znamenskaya, I. V.; Знаменська, Іванна ВладиславівнаEnglish is the language of international communication. That is why it begins to be studied at the level with the mother tongue in the first grade of the school. But the classic way is not always effective. Because of this, there appeared many experimental ways of learning a foreign language. Music is one of the most universal methods, because everyone listens to music. In addition, there are many music genres for every taste.Документ Лингводидактические аспекты обучения устному иноязычному общению в академическом дискурсивном сообществе(НИУ РАНХиГС, 2013) Костенко, Виктория Геннадиевна; Сологор, Ирина Николаевна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Kostenko, V. G.; Solohor, I. N.; Znamenskaya, I. V.; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Сологор, Ірина Миколаївна; Знаменська, Іванна ВладиславівнаВ статье освещены основные лингводидактические аспекты обучения устному иноязычному профессиональному общению как наиболее приоритетной форме речемыслительной деятельности будущих специалистов в отрасли медицины. Авторы проанализировали основные лингвистические и экстралингвистические параметры и средства, используемых при продуцировании произведений, относящихся к устным жанрам медицинского академического дискурса, знание которых способствует пониманию полифункциональной природы текстов различных типов и жанров, а также помогает определить эффективные подходы в развитии устных коммуникативных навыков; This paper focuses on the major linguistic and didactic aspects in training of oral foreign language professional communication as one of the priority forms of speech− thinking activity for health care specialists. The authors have covered the key linguistic and extralinguistic parameters and means used to produce oral genres of medical academic discourse. This may contribute to deep understanding of polyfunctional nature intrinsic to various genres, texts of academic discourse and outline the most effective ways in developing communicative abilities.