Перегляд за Автор "Zubarenko, A. V."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Психологічні особливості дітей з синдромом подразненого кишечника(Полтавський державний медичний університет, 2020) Зубаренко, О. В.; Лузан, В. В.; Кравченко, Т. Ю.; Копійка, Г. К.; Мартюк, В. І.; Zubarenko, A. V.; Luzan, V. V.; Kravchenko, T. U.; Kopiyka, G. K.; Martyuk, V. I.Функціональні шлунково-кишкові розлади розглядають як клінічний варіант взаємодії психосоціальних чинників і фізіології шлунково-кишкового тракту через вісь «мозок - кишечник». Мета дослідження стало вивчення психологічних особливостей у дітей з синдромом подразненого кишечнику. Були обстежені 68 дітей у віці від 14 до 18 років з синдромом подразненого кишечника. Для визначення типу акцентуації характеру використовувався тест-опитувальник Шмішека-Леонгарда (дитячий варіант). Для визначення психоемоційних порушень був використаний тест-опитувальник SCL-90-R (за методом Л.Дерогатіс). В результаті дослідження було визначено, що у більшості пацієнтів були присутні порушення психоемоційного статусу. У групі дітей з синдромом подразненого кишечникау, котрий протікав з закрепом, зустрічався частіше емотивний тип акцентуації характеру та соматизований та депресивний тип психологічних розладів. Хворі на синдром подразненого кишечника з діареєю мали циклоїдний та демонстративний типи акцентуації характеру та демонстрували тривожний тип згідно до опитувальника. Пацієнти зі змішаними ритмами дефекації демонстрували риси циклоїдного, емотивного та педантичного типу акцентуації характеру. Із психологічних розладів реєструвалися депресивний, тривожний, соматизований тип.