Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра українознавства та гуманітарної підготовки за Ключові слова "17.023.36:614.253.52"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Емпіричне дослідження комунікативних характеристик студентів-медиків(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Шевченко, Олена Миколаївна; Владимирова, Валентина Іванівна; Shevchenko, O. M.; Vladymyrova, V. I.Стаття присвячена теоретичному аналізу особливостей професійно важливих якостей майбутніх лікарів, специфіці комунікативної взаємодії в системі «лікар-пацієнт» в умовах терапевтичного процесу. Визначено та теоретично обґрунтовано переважаючу роль комунікативної компетентності у системі забезпечення ефективної професійної діяльності лікаря. Визначено, що сформовані комунікативні характеристики, дотримання психологічної культури, спроможність до створення і підтримки психологічного контакту в системі «лікар-пацієнт» є вагомими професійно важливими якостями майбутніх медиків. За результатами теоретичного аналізу узагальнено необхідність емпіричного дослідження системи комунікативних характеристик майбутніх лікарів та пошуку чинників їх формування. Дослідження особливостей комунікативних характеристик студентів-медиків проведене на базі Української медичної стоматологічної академії. У дослідженні прийняли участь 120 студентів. Процедура дослідження передбачала поступове вивчення рівня комунікабельності, комунікативної установки, прийняття відповідальності, включення до системи контактів у взаємодії студентів-медиків. Результати дослідження засвідчили, що більшість досліджуваних прагне встановлювати стосунки з однолітками, комунікабельна. Уникання спілкування з оточуючими властиве лише незначній частині досліджуваних, які схильні почувати себе впевнено у незнайомих компаніях, бояться встановлювати контакти з незнайомими людьми, їм необхідний час, щоб розкритися перед партнером по спілкуванню. Переважна більшість студентів має бажання, щоб інші проявляли інтерес до них та приймали у свої групи, встановлювали з ними контакти. Вони мають сильну потребу бути прийнятими іншими. При цьому студенти відчувають проблеми під час необхідності розкриватись перед партнером по спілкуванню, не налаштовані на встановлення тісних емоційних контактів, дуже обережні у виборі однолітків, із якими можуть відверто взаємодіяти та розкриватися як особистість. Також, досліджувані схильні підкорятись партнеру в стосунках, відчувають залежність від думки оточуючих та вагаються при прийнятті рішень.Документ Емпіричне дослідження показників рефлексії студентів-медиків із різним рівнем схильності до спілкування(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Шевченко, Олена Миколаївна; Владимирова, Валентина ІванівнаДана стаття присвячена аналізу результатів емпіричного дослідження особливостей показників рефлексії студентів-медиків із різним рівнем схильності до спілкування. В емпіричному дослідженні показників рефлексії студентів-медиків із різним рівнем схильності до спілкування прийняли участь 120 студентів Полтавського державного медичного університету, які навчаються на різних курсах. Для оцінки вираженості комунікативних і рефлексивних характеристик досліджуваних застосовані методики: «Оцінка рівня схильності до спілкування» (В.Ф.Ряховський) та Методика «Самооцінка рівня онтогенетичної рефлексії» (за М.Фетискіним, В.Козловим, Г.Мануйловим). Дослідження проведене у 2021-2022 навчальному році. Для оцінки статистичної значущості відмінностей використаний критерій t-Стьюдента. За результатами проведеного емпіричного дослідження нами визначено, що студентам-медикам властиве переважання підвищеного рівня розвитку рефлексивних здібностей та комунікабельності. Вони спрямовані на встановлення контактів з оточуючими людьми та здійснення рефлексивного аналізу своїх психологічних характеристик. За підсумками інтерпретації даних нами визначена пряма закономірність зв’язку рефлексивності та комунікативних характеристик студентів-медиків. Зокрема, виявлено, що комунікабельним студентам-медикам властивий вищий показник рефлексивних здібностей, ніж респондентам із прагненням уникати спілкування. Перебуваючи частіше у стосунках, такі студенти-медики мають ширший спектр комунікативного досвіду, більшу кількість різних ситуацій спілкування, що дозволяє їм краще, більш адекватно та різносторонньо оцінювати властиві їм особистісні якості. Натомість некомунікабельні студенти-медики характеризуються нижчим рівнем розвитку рефлексивних здібностей. Будучи не зацікавленими у спілкуванні з оточуючими та менше досвіду соціальної взаємодії, вони мають низький рівень зацікавленості і власною особистістю також, рефлексивні процеси у них здійснюються з труднощами чи в не достатньому обсязі. Виявлена закономірність та отримані результати доводять необхідність цілеспрямованого розвитку комунікативних та рефлексивних характеристик студентів-медиків на етапі професійної підготовки, з огляду на їх вагомість у професійній діяльності лікаря.Документ Емпіричне дослідження характерологічних особливостей студентів-медиків із різними стратегіями поведінки в конфлікті(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2021) Шевченко, Олена Миколаївна; Владимирова, Валентина ІванівнаСтаття присвячена теоретичному та емпіричному вивченню характерологічних особливостей студентів-медиків із різними стратегіями поведінки у конфлікті. Представлено результати теоретичного аналізу особливостей комунікативних та характерологічних характеристик майбутнього лікаря, специфіку процесі спілкування у професійній діяльності лікаря та обґрунтовано доцільність вивчення обраної проблематики. Стаття містить аналіз результатів емпіричного дослідження характерологічних особливостей студентів-медиків із різними стратегіями поведінки у конфлікті. Дослідження проведене на вибірці, до якої увійшли 120 студентів, які навчаються в Полтавському державному медичному університеті. Для емпіричного дослідження використано методики діагностики типових способів поведінки у конфліктних ситуаціях К.Томаса (адаптація Н.В.Гришиної) та методика вивчення характерологічних рис особливості (С.Грачов, М.С.Янцур). Логіка викладу матеріалу передбачає послідовний опис результатів вивчення стратегій поведінки у конфлікті досліджуваних, їх характерологічних особливостей та опис вираженості рис характеру респондентів із переважанням різних стратегій поведінки у ситуаціях протистояння. Представлені в статті результати дослідження демонструють, що серед досліджуваних можна виділити дві групи юнаків на основі переважання тенденцій поведінки у конфлікті. До першої відносяться юнаки, орієнтовані на суперництво, до другої – на уникнення конфлікту. У статті представлено, що досліджувані студенти-медики переважно екстравертовані, товариські у стосунках з оточуючими, емоційно стійкі та творчі у діяльності. Зауважено, що студентам властиві виражена раціональність та здатність до самоконтролю у спілкуванні з оточуючими. Представлений в публікації порівняльний аналіз засвідчив, що студенти-медики, орієнтовані на суперництво у конфліктах, характеризуються більш вираженою емоційною стійкістю, зниженим рівнем самоконтролю та спонтанністю, порівняно з респондентами, котрі уникають конфліктів.