Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14095
Title: The use of “Futurelearn” for maximizing the ielts speaking test score
Authors: Pavelieva, A. K.
Bieliaieva, O. M.
Lysanets, Yu. V.
Havrylieva, K. H.
Павельєва, Анна Костянтинівна
Бєляєва, Олена Миколаївна
Лисанець, Юлія Валеріївна
Гаврильєва, Ксеня Григорівна
Issue Date: 2020
Publisher: Українська медична стоматологічна академія
Citation: The use of “Futurelearn” for maximizing the ielts speaking test score / A. K. Pavelieva, O. M. Bieliaieva, Yu. V. Lysanets, K. H. Havrylieva // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей V Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 19–20 листопада, 2020 р. – Полтава, 2020. – С. 317–320.
Abstract: У статті окреслено методичні стратегії розвитку комунікативних навичок студентів під час підготовки до іспиту IELTS, що ґрунтуються на використанні інтерактивних web-ресурсів. Авторами представлено досвід вивчення матеріалів двотижневого онлайн-курсу “Improve Your IELTS Speaking Score ” (University of Macquarie) на базі навчальної платформи “FutureLearn”. Інтеграція інтерактивних навчальних ресурсів у систему англомовної підготовки у ЗВО - це продуктивний метод розвитку комунікативних навичок студентів, що набуває особливої актуальності в умовах тимчасового призупинення міжнародних сполучень у зв’язку з пандемією COVID-19. Складання іспиту IELTS залишається важливою умовою вступу до іноземного вишу і “перепусткою” до успішного працевлаштування випускників, що зумовлює необхідність ретельної підготовки до тесту із залученням сучасних інтерактивних онлайн-ресурсів та навчальних платформ.
The article outlines the methodological strategies for the development of students' communication skills in preparation for the IELTS exam, involving the use of interactive web resources. The authors present their experience of undertaking and completing a two-week online course “Improve Your IELTS Speaking Score” (University of Macquarie) based on the “FutureLearn” educational platform. The integration of interactive teaching materials into the English-language training system at universities is a productive method of developing students’ communication skills, which is especially relevant in the context of temporary suspension of international communications due to the COVID-19 pandemic. Passing the IELTS exam remains an important step for admission to a foreign university and a “permit” to the successful employment of graduates, which necessitates careful preparation for this test using modern online interactive resources and e-learning platforms.
статье проанализированы методические стратегии развития коммуникативных навыков студентов при подготовке к экзамену 1ELTS, предусматривающие использование интерактивных web-ресурсов. Авторами представлен опыт изучения материалов двухнедельного онлайн-курса “Improve Your 1ELTS Speaking Score” (University of Macquarie) на базе учебной электронной платформы “FutureLearn”. Интеграция интерактивных учебных материалов в систему англоязычной подготовки в вузах является продуктивным методом развития коммуникативных навыков студентов, что приобретает особую актуальность в условиях временного приостановления международных сообщений в связи с пандемией COV1D-19. Сдача экзамена 1ELTS остается важным условием поступления в иностранный вуз и является “пропуском” к успешному трудоустройству выпускников, что предопределяет необходимость тщательной подготовки к тесту с привлечением современных интерактивных онлайн-ресурсов и учебных платформ.
Keywords: IELTS
комунікативні навички
фахівці другого (магістерського) рівня вищої освіти
Speaking module
specialists of the second (master’s) level of higher education
коммуникативные навыки
специалисты второго (магистерского) уровня высшего образования
UDC: The use of “Futurelearn” for maximizing the ielts speaking test score / A. K. Pavelieva, O. M. Bieliaieva, Yu. V. Lysanets, K. H. Havrylieva // Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи : зб. статей V Міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 19–20 листопада, 2020 р. – Полтава, 2020. – С. 317–320.
ISBN: 978-617-7915-02-6
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/14095
Appears in Collections:Актуальні питання лінгвістики, професійної лінгводидактики, психології і педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The_use_of_Futurelearn.pdf84,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.