Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16227
Title: Дидактичний потенціал диференціації навчання
Authors: Гончарова, Євгенія Євгенівна
Ефендієва, Світлана Миколаївна
Недільченко, Вікторія Ігорівна
Гончарова, Евгения Евгеньевна
Эфендиева, Светлана Николаевна
Недильченко, Виктория Игоревна
Honcharova, Ye. Ye.
Efendiieva, S. M.
Nedilchenko, V. I.
Issue Date: 4-Jun-2021
Citation: Гончарова Є. Є. Дидактичний потенціал диференціації навчання / Є. Є. Гончарова, С. М. Ефендієва, В. І. Недільченко // Current Trends in the Study and Teaching of Foreign Languages : Proceedings of the1st International Scientific and Practical Online Conference (Poltava, 04 June 2021). – Poltava : Astraya, 2021. – P. 53–55.
Abstract: У аспекті модернізації вищої медичної освіти розглянуто переваги диференціації навчання, спрямованої на оптимізацію умов самореалізації кожного індивіда у процесі успішного оволодіння професійно значущими знаннями. На основі досліджень науковців проаналізовано специфічні ознаки дефініцій «навчання», «учіння» та «викладання» як складових процесу спільної діяльності викладача і учнів. Сформульовано сутність основних складових диференціації навчання.
The advantages of differentiated learning aimed at optimizing the conditions of self-realization of each individual in the process of successful acquisition of professionally relevant knowledge with regard of enhancement of higher medical education have been considered. Based on the research of scientists, the specific features of the definitions of “learning”, “studies” and “teaching” as the components of the process of joint activities of teacher and students have been analyzed. The essence of the main components of differentiated learning has been formulated.
Keywords: модернізація освіти
навчання
учіння
викладання
диференціація навчання
дидактичне забезпечення
індивідуально-психологічні особливості
enhancement of education
learning
studies
teaching
differentiated learning
didactic support
individual psychological features
UDC: 378.147
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16227
Appears in Collections:Current Trends in the Study and Teaching of Foreign Languages
Наукові праці. Кафедра іноземних мов з латинською мовою та медичною термінологією

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Didaktichniy_potentsial_diferentsíatsíí̈_navchannya.pdf534,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.