Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17054
Title: | Formation of clinical reasoning for quality improvement in medical education |
Other Titles: | Kształtowanie myślenia klinicznego jako sposób doskonalenia jakości kształcenia lekarzy Формування клінічного мислення як засіб удосконалення якості освіти лікарів Формирование клинического мышления как способ совершенствования качества образования врачей |
Authors: | Skrypnyk, Igor Gopko, Oleksandr Maslova, Ganna Prykhodko, Nataliia Скрипник, Ігор Миколайович Гопко, Олександр Феліксович Маслова, Ганна Сергіївна Приходько, Наталія Петрівна |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | East European Institute of Psychology |
Citation: | Formation of clinical reasoning for quality improvement in medical education / I. Skrypnyk, O. Gopko, G. Maslova, N. Prykhodko // European Humanities Studies: State and Society. – Kyiv, 2016. – P. 72–78. |
Abstract: | For successful implementation of the National Health Reform strategy problems of higher medical education in Ukraine should be solved. The problem of clinical reasoning is a cornerstone of competence in current medical education. The best methods for teaching and evaluating clinical reasoning skills among medical students have not yet been elucidated. The introduction of the test assessment system requires professional knowledge combined with increasing practical and theoretical training of medical students. It accomplishes through the introduction of role-playing games, improving material, technical base and means of distance education. Realizacja Narodowej Strategii dotyczącej budowy nowego systemu opieki zdrowotnej na Ukrainie jest bezpośrednio związane z problemami oraz perspektywami wyższego kształcenia medycznego. W artykule przedstawiono sposoby kształtowania myślenia klinicznego studentów oraz warunki doskonalenia jakości kształcenia lekarzy, w tym system oceniania wiedzy i umiejętności, stopień przygotowania teoretycznego i praktycznego, doskonalenie bazy materialnej, a także form kształcenia na odległość. Реалізація Національної стратегії побудови нової системи охорони здоров’я в Україні безпосередньо пов’язана з проблемами та перспективами вищої медичної освіти в країні. В умовах сучасної медичної освіти особливої значущості набуває проблема удосконалення клінічного мислення студентів. Запровадження тестової системи оцінки знань вимагає фахового поєднання підвищення практичної та теоретичної підготовки студентів, що реалізується шляхом впровадження ролевих ігор, удосконалення матеріально-технічної бази та засобів дистанційної освіти. |
Keywords: | medycyna myślenie kliniczne doskonalenie jakości kształcenia lekarzy внутрішня медицина клінічне мислення удосконалення якості освіти лікарів внутренняя медицина клиническое мышление усовершенствование качества образования врачей |
ISSN: | ISSN 2413-9025 ISSN 2450-6486 |
URI: | http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/17054 |
Appears in Collections: | Наукові праці. Кафедра внутрішньої медицини № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
formation_of_clinical_reasoning_for_quality.pdf | 908,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.