Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21493
Назва: Основні педагогічні підходи до викладання фармакології у медичному університеті
Інші назви: Basic pedagogical approaches and principles in teaching pharmacology in a medical university
Автори: Луценко, Ольга Анатоліївна
Петренко, Леся Миколаївна
Дата публікації: 2023
Видавець: Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
Бібліографічний опис: Луценко О. А. Основні педагогічні підходи до викладання фармакології у медичному університеті / О. А. Луценко, Л. М. Петренко // Теорія і методика професійної освіти. – 2023. – Вип. 61, т. 1. – С. 183–188.
Короткий огляд (реферат): У науковій статті розглядаються поняття педагогічних підходів, їх сутність та значення при викладанні фармакології у медичному університеті та основні відмінності від поняття метод. Досліджується поняття методологія, яка необхідна для розв'язання певних педагогічних проблем. Наводиться класифікація теоретико-методичних підходів з урахуванням історичних особливостей, щодо педагогічної науки, з урахуванням критеріїв, що використовуються в якості методологічної основи. У процесі професійної підготовки майбутніх лікарів важливим елементом є визначення основних педагогічних підходів, які мають оптимізувати цей процес навчання відповідно до потреб суспільства. В статті розглядається основні педагогічні підходи, зокрема: антропологічний, культурологічний, особистісно-орієнтований, міждисциплінарний, діяльнісний, комунікативний. Обгрунтовується їх роль і місце при викладанні фармакології. Наголошується, що одним з основних педагогічних підходів у медичній сфері, це міждисциплінарний, що грунтується на міжпредментній інтегпації. Значне місце займає діяльнісний підхід, що сприяє формуванн. У майбутніх лікарів професійних умінь, а також постійно удосконалювати свою професійну майстерність й постійно займатись самоосвітою. Аналізується особисиісно-орієнтований підхід, що базується на процесах самопізнання, саморегуляції та самовдосконалення. В основі особистісно-орієнтованого підходу знаходиться принципи самоактуалізації, індивідуальності, суб’єктивності, вибору, творчості і успіху, довіри і підтримки. Розглядається комунікативний підхід, як основа для покращення мовленевих навичок і вмінь та їх застосування на практиці, оскільки цей компонент надзвичайно важливий для реалізації творчого потенціалу у практичній діяльності лікаря. Вибір представлених підходів сприяє досягненню інтегративного результату – знаннями з фармакології.
The article discusses the concept of pedagogical approaches, their essence and importance in teaching pharmacology at a medical university and the main differences from the concept of method. The concept of methodology, which is necessary for solving certain pedagogical problems, is studied. A classification of theoretical and methodological approaches is given, taking into account historical features, in relation to pedagogical science, taking into account the criteria used as a methodological basis. In the process of professional training of future doctors, an important element is to identify the main pedagogical approaches that should optimize this learning process in accordance with the needs of society. The article discusses the main pedagogical approaches, in particular: anthropological, cultural, personality-oriented, interdisciplinary, activity-based, communicative. Their role and place in teaching pharmacology is substantiated. It is emphasized that one of the main pedagogical approaches in the medical field is interdisciplinary, based on interdisciplinary integration. An important place is occupied by the activity approach, which contributes to the formation of professional skills in future doctors, as well as to constantly improve their professional skills and to be constantly engaged in self-education. The article analyzes the personality-oriented approach based on the processes of self-knowledge, self-regulation and self-improvement. The personalityoriented approach is based on the principles of self-actualization, individuality, subjectivity, choice, creativity and success, trust and support. The communicative approach is considered as a basis for improving speech skills and abilities and their application in practice, since this component is extremely important for the realization of creative potential in the practical activities of a doctor. The choice of the presented approaches contributes to the achievement of an integrative result – knowledge in pharmacology.
Ключові слова: викладання фармакології
медичний заклад
вищої освіти
педагогічна наука
педагогічний підхід
антропологічний
культурологічний
діяльнісний
комунікативний
підготовка майбутніх лікарів
teaching pharmacology
medical institution of higher education
pedagogical science
pedagogical approach
anthropological,
cultural
personalitciplinary
activity-based
communicative
training of future doctors
УДК: 378.147:615
URI: http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/21493
Розташовується у зібраннях:Наукові праці. Кафедра фармакології, клінічної фармакології та фармації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lutsenko_O_Basic_pedagogical_approaches_and_principles_in_teaching_ pharmacology.pdf189,78 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.