Вісник проблем біології і медицини. 2021
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Вісник проблем біології і медицини. 2021 за Автор "Bilash, V. P."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Ключова роль та значення профілактичної медицини у сучасних реаліях сьогодення(МОЗ України, Полтавський державний медичний університет, 2021) Свінцицька, Наталія Леонідівна; Бобух, Валерія Валеріївна; Біланов, Олег Сергійович; Білаш, Валентина Павлівна; Свинцицкая, Наталья Леонидовна; Бобух, Валерия Валериевна; Биланов, Олег Сергеевич; Билаш, Валентина Павловна; Svintsytska, N. L.; Bobukh, V. V.; Bilanov, O. S.; Bilash, V. P.В розвинених країнах світу все більше уваги приділяється превентивній медицині. Україна теж не стоїть осторонь, і саме профілактика і рання діагностика стають ключовими в національній галузі охорониздоров’я. Мета нашої роботи полягає в дослідженні сутності превентивної (профілактичної) медицини, ролі в ній сімейних лікарів та держави в цілому. В даному дослідженні нами використовувався метод критичного аналізу наукової та методичноїлітератури. На першому етапі було проведено збір інформації, а також вивчення джерел; на другому – систематизація зібраної інформації; на третьому – перевірка отриманих результатів. Сфера застосування результатів дослідження – галузь охорони здоров’я: теоретична медицина, практична медицина, доказова медицина та медична освіта. Результати роботи. Сутність профілактичної медицини полягає в попередженні, зниженні ризику розвитку відхилень у стані здоров’я людини, запобіганні виникненню або уповільненню прогресування хвороб та зменшення їхніх тяжких наслідків. Вагому роль в розвитку профілактичної медицини відіграють сімейні лікарі. Профілактична спрямованість – найважливіший принцип сімейної медицини. Курс державної політики України спрямований на всебічне сприяння індивідуальному і суспільному здоров’ю. Нова політика держави повинна узагальнити накопичений досвід та сформулювати новий підхід до збереження здоров’я. Висновки. Профілактична медицина продовжує розвиватися, вона спонукає людство шукати оптимальні юридичні, філософські, економічні, соціально-культурні та науково-медичні новації для захисту здоров’я. Позитивна концепція передбачає, що воно має фізичну, психічно-нервову та поведінкову складові – стає інструментарієм до самореалізації, самоактуалізації людини та її задоволення від біологічного існування, суспільного буття. Варто створювати як у світовому масштабі так і в Україні доступні та відкриті центри здоров’я, де б першочерговою вважалася саме профілактика патологій. При підтримці уряду та ЗМІ вони змогли б похитнути громадську думку, розгортати санітарно-протиепідемічні проекти, зокрема, націлені на подолання коронавірусної інфекції. Мотивований та належно забезпечений медперсонал гарантує дієвість профілактичної медицини, як багатообіцяючого, а колись і провідного відгалуження медичних знань і вмінь.Документ Особливості вступу та підготовки магістрів за спеціальністю «Медицина» на основі диплома молодшого спеціаліста(Полтавський державний медичний університет, 2021) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Білаш, Валентина Павлівна; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Солод, Анатолій Вікторович; Yeroshenko, G. A.; Lysachenko, O. D.; Bilash, V. P.; Kinash, O. V.; Shevchenko, K. V.; Solod, A. V.Для вступу на спеціальність «Медицина» абітурієнтам з дипломом молодшого спеціаліста необхідно успішно скласти ЗНО (мінімум на 100 балів) з певних предметів та фаховий іспит, який містить завдання з анатомії, патологічної анатомії, гістології та мікробіології (не менш ніж на 25 балів з кожного предмету). Позитивним є те, що здобувачі освіти, які мають диплом молодшого спеціаліста, на рік менше за інших навчаються в медичних університетах. Частина предметів, вивчених в медичних коледжах перезараховується, що сприяє зменшенню терміну навчання та частково знижує навантаження під час проведення освітнього процесу. Відношення до навчального процесу здобувачів вищої медичної освіти, які приходять на навчання в медичні університети після закінчення медичних коледжів від здобувачів, які закінчили заклади середньої освіти – суттєво відрізняється. Здобувачі з нормативним терміном навчання мають певний запас систематизованих знань, умінь і практичних навичок, отриманих під час навчання в медичних коледжах, що значно полегшує процес здобуття ними вищої освіти та вирізняє їх схильністю до адаптації в нових умовах життєдіяльності і навчання. Частина дисциплін, що вивчаються студентами на перших курсах навчання в медичних університетах (анатомія людини, медична біологія, патоморфологія, патоанатомія, медична хімія, мікробіологія та інші) знайомі здобувачам з нормативним терміном навчання з часів навчання в медичних коледжах, що значно полегшує вивчення даних предметів. Процес адаптації до нових умов навчання у здобувачів з нормативним терміном навчання проходить більш спокійно і впевнено, ніж у першокурсників, що вступають у вузи на базі середньої освіти. Таким чином, правильна організація, якість та ефективність навчального процесу у здобувачів перших курсів навчання вищої медичної школи є важливим чинником швидкої адаптації до нових умов життя, підвищення ефективної професійної підготовки майбутнього медика, дає змогу розширити їх знання, уміння та навички, сприяє формуванню активності, розвиває творче мислення та ініціативність студентів. Навчальнопедагогічним працівникам вишів, а особливо кураторам груп, слід звертати увагу не лише на відношення здобувачів до освітнього процесу (хоча це має велике значення), а й на важливий період в житті першокурсника – його адаптацію до навчання.Документ Професор Шерстюк Олег Олексійович(МОЗ України, Полтавський державний медичний університет, 2021) Свінцицька, Наталія Леонідівна; Гринь, Володимир Григорович; Білаш, Валентина Павлівна; Пілюгін, Андрій Валентинович; Устенко, Роман Леонідович; Каценко, Андрій Любославович; Литовка, Володимир Вікторович; Свинцицкая, Наталья Леонидовна; Гринь, Владимир Григорьевич; Билаш, Валентина Павловна; Пилюгин, Андрей Валентинович; Устенко, Роман Леонидович; Каценко, Андрей Любославович; Литовка, Владимир Викторович; Svintsitska, N. L.; Hrin, V. H.; Bilash, V. P.; Piliugin, A. V.; Ustenko, R. L .; Katsenko, A. L.; Lytovka, V. V.Документ Психологічні аспекти «Емоційного вигорання» викладача медичного вузу під час проведення освітнього процесу в умовах карантину(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Білаш, Валентина Павлівна; Билаш, Валентина Павловна; Bilash, V. P.Резюме. Аналіз проблеми «емоційного вигорання», яке є відповіддю на хронічний емоційний стрес, підтверджує його руйнівний вплив на професійну діяльність та особистість викладача медичного вузу. Вигорання посилюється в умовах дистанційного навчання і карантинних обмежень. Викладацька діяльність науково-педагогічних працівників вузів потребує постійного саморозвитку, удосконалення професійних знань, умінь та навичок, соматичного і психічного здоров’я, які обмежуються в умовах карантину. Своєчасна профілактика професійної деформації викладача та стабілізація його психоемоційного стану, попередить виникнення емоційного вигорання та сприятиме якісному виконанню ним своїх професійних обов’язків. Причиною розвитку емоційного вигорання на роботі є «хронічна втома», викликана невідповідністю між особистістю та вимогами, які до неї висуваються. Постійні стреси, що пов’язані, перш за все, з особливостями професійної діяльності, а саме: інформаційні перевантаження, екстремальні ситуації, інтенсивний рівень спілкування, високий ступінь відповідальності - сприяють розвитку синдрому «емоційного вигорання» у викладачів вищої школи та супроводжуються розладами психосоматичного і соматопсихічного характеру. Відсутність умов для зняття психологічної втоми та недостатня компетентність в питаннях збереження і зміцнення професійного здоров’я поглиблюють проблеми, що виникають в даній ситуації у педагогів. До рекомендацій щодо профілактики емоційного вигорання викладачів медичних вузів слід віднести: оптимізацію режиму роботи та відпочинку; розумний розподіл навантаження; зниження конфліктності на роботі; психологічні розвантаження; прояв турботи до себе; уважне ставлення до планування роботи в умовах «карантинного» навчання, збалансований підхід до обсягу самостійних завдань для студентів і головне в даній ситуації - робота повина бути в радість.Документ Роль та актуальність міждисциплінарної інтеграції при вивченні анатомії людини(МОЗ України, Полтавський державний медичний університет, 2021) Білаш, Валентина Павлівна; Билаш, Валентина Павловна; Bilash, V. P.Міжпредметна інтеграція медичних дисциплін в сучасних умовах організації освітнього процесу систематизує знання, навики та вміння здобувачів вищої освіти, допомагає успішно та раціонально пізнати факти, явища та процеси, сприяє усвідомленню необхідності отримання якісних знань з різних предметів чи навчальних курсів та визначає місце їх подальшого використання. У статті проаналізовано теоретичні та практичні аспекти міждисциплінарної інтеграції при викладанні анатомії людини в медичному університеті. Розглянуто механізм реалізації предметно-орієнтованого навчання в межах вертикальної міждисциплінарної інтеграції та міжпредметної горизонтальної інтеграції, що дозволяє здійснювати об’єктно-орієнтоване навчання в закладі вищої освіти. Реалізація принципів міждисциплінарної інтеграції під час проведення практичних занять та читання лекцій вимагає від на- уково-педагогічних працівників кафедр університету глибоких та змістовних знань зі свого предмету та суміжних навчальних дисциплін для отримання оптимального балансу між матеріалом теми, що вивчається та інформацією з інших дисциплін. Принципи міждисциплінарної інтеграції при вивченні анатомії людини, як і інших дисциплін в медичному вузі, сприяють підвищенню мотивації здобувачів вищої медичної освіти до навчання та усвідомлення практичного значення набутих компетентностей у майбутній професійній діяльності. Застосування у навчальному процесі інтеграційних навчальних технологій дає змогу формувати у майбутніх медиків клінічний тип мислення та є ефективним варіантом вдосконалення викладання анатомії людини у медичному університеті.