Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. 2025
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. 2025 за Автор "Chechotina, S. Yu."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Кейс технологій якісної підготовки до ліцензійного іспиту з фармакології(Полтавський державний медичний університет, 2025) Шакіна, Еліна Георгіївна; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Чечотіна, Світлана Юріївна; Луценко, Руслан Володимирович; Петрова, Тамара Аркадіївна; Shakina, E. H.; Sydorenko A. H.; Chechotina, S. Yu.; Lutsenko, R. V.; Petrova, T. A.Внаслідок пандемії світ активував дистанційне навчання з 2019 року, що сприяло гнучкості в навчальному процесі і незалежності від місця перебування здобувачів вищої освіти. Тривалий період пандемічної ізоляції, а далі хронічний стан тривоги у людей в період війни в Україні і частіше обра ний дистанційний варіант навчання, вплинули на когнітивні якості, розумові здібності та пам’ять у молоді. Мета роботи. Проаналізувати систему підготовки з навчальної дисципліни «фармакологія» в Полтавському державному медичному університеті, яка трансформувалася в умовах сьогодення. Розкриті методи та технології засвоєння навчальної дисципліни «фармакологія» здобувачами вищої освіти 3 курсу медичного та стоматологічного профілю підготовки. Пояснена важливість різних видів тестових завдань та їх ефективність в процесі запам’ятовування «якорних» фраз та слів як тригерів розкриття інформаційних блоків пам’яті під час контролю чи іспиту та у подальшій професійній діяльності здобувачів вищої освіти. Встановлено, що аудиторна активна підготовка з професіоналом викладачем-тренером та багаторазові повтори комп’ютерних тестувань з використанням бази ліцензійних та авторських тестових завдань, зібраних кафедрою за 25 років, гарантує якість і стійкість знань з фармакології та успішність складання ліцензійних іспитів. As a result of the COVID-19 pandemic, distance learning has been widely implemented since 2019, enhancing flexibility in the learning process and reducing students' dependence on physical location. However, prolonged pandemic-related isolation, followed by chronic anxiety due to the ongoing war in Ukraine and the increased reliance on remote education, has impacted the cognitive abilities, mental well being, and memory retention of young learners. Objective: To analyze the transformation of pharmacology training at Poltava State Medical University in response to current challenges. Pharmacology education requires mastery of drug names, classification into pharmacological groups, and a thorough understanding of their effects-often involving specialized medical and pharmaceutical terminology. This discipline can be likened to learning a foreign language, as it demands precision in memorizing pharmacokinetic parameters, which relies on students’ mathematical memory. This study examines the methods and technologies employed by third-year medical and dental students to master pharmacology. Special attention is given to the role of various test-based learning strategies in reinforcing “anchor” phrases and keywords, which serve as cognitive triggers for retrieving complex information during exams and future professional practice. Findings indicate that active in-class training with professional instructors, combined with repeated computer-based testing, significantly enhances knowledge retention and exam performance. The university comprehensive database of licensing test questions and tasks, compiled over the past 25 years, has been instrumental in ensuring consistent learning outcomes and success in pharmacology licensing examinations.Документ Побічна дія лікарських препаратів: стоматологічні аспекти(Полтавський державний медичний університет, 2025-05) Островська, Галина Юріївна; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Чечотіна, Світлана Юріївна; Луценко, Руслан Володимирович; Петрова, Тамара Аркадіївна; Ostrovska, H. Yu.; Sydorenko, A. H.; Chechotina, S. Yu.; Lutsenko, R. V.; Petrova, T. A.Побічна дія ліків – це комплекс медикаментозних синдромів або складне ятрогенне захворювання. Історія застосування лікарських засобів сягає виникнення людської цивілізації і відповідно негатив ний вплив певних ліків спостерігали як хворі, так і цілителі. Застосування лікарських препаратів у сучасній медицині перебуває на піку популярності, що сприяє виникненню різноманітних побічних реакцій, особливо за умови поліморбідності хворого. Кількість і якість препаратів, що призначає стоматолог та лікарі інших спеціальностей, може впливати на стан здоров’я порожнини рота. Ці зміни і прояви мають різноманітну клінічну картину і потребують постійного поглиблення знань щодо їх стоматологічного аспекту. У даній оглядовій статті будуть розглянуті найбільш поши рені прояви побічної дії ліків у порожнині рота при терапевтичній концентрації препаратів у плазмі крові. Провести аналіз сучасних зарубіжних та вітчизняних літературних джерел, щодо проявів по бічної дії лікарських препаратів у порожнині рота. Проведений аналіз літературних джерел показав різноманітність клінічних проявів побічної дії ліків у порожнині рота, тому лікар-стоматолог пови нен знати і приділяти увагу можливому впливу лікарських препаратів при діагностиці деструктив них і запальних процесів слизової оболонки порожнини рота, захворюваннях тканин пародонта, твердих тканин зуба та щелепно-лицевої ділянки в цілому. Визначення причинного фактору мож ливих проявів побічних ефектів лікарських засобів у порожнині рота потребує від лікаря збору ана мнезу, ретельного вивчення коморбідних станів у пацієнта та їх фармакотерапії, співпраці із про фільними фахівцями. Зростаюча кількість і частота призначень лікарських засобів зумовлюють актуальність щонайглибшої імплементації фармакологічних знань у клінічну практику й необхід ність їх постійного удосконалення. An adverse drug reaction is a complex phenomenon that may manifest as a drug-induced syndrome or as part of a broader iatrogenic condition. The use of medicinal substances dates back to the earliest stages of human civilization, and negative effects of certain treatments have long been observed by both patients and healers. In modern medicine, pharmacotherapy has reached an unprecedented level of use, which in turn has led to a growing number of adverse reactions, particularly in patients with comorbid conditions. The type and quantity of medications prescribed by dental doctors and other medical specialists can significantly influence oral health. These drug-related changes often present with diverse clinical manifestations, underscoring the need for continuous advancement in understanding their dental implications. Objective. This review article explores the most common manifestations of adverse drug reactions in the oral cavity that occur at therapeutic plasma concentrations of medications through the analysis of current foreign and domestic literature concerning the oral side effects of pharmacological agents. Results and conclusion. Literature analysis reveals a wide range of clinical manifestations of drug induced side effects in the oral cavity. Therefore, dental doctors must remain vigilant and consider the potential impact of medications when diagnosing destructive and inflammatory conditions of the oral mucosa, periodontal diseases, hard tissue lesions, and disorders affecting the maxillofacial region as a whole. Identifying the underlying cause of these manifestations requires thorough history-taking, careful assessment of the patient’s comorbidities and pharmacotherapy, and close collaboration with other healthcare specialists. Given the increasing number and frequency of prescribed medications, the integration of pharmacological knowledge into clinical dental practice is essential and must be continuously updated.