Кафедра хімії
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра хімії за Автор "Ishcheykina, L. K."
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Effective Atomic Charges on Carbon Atoms in C–H Bonds are Reliable Predictors of Reactivity of Alcohols in Hydrogen-Abstraction Reactions(Інститут металофізики ім. Г. В. Курдюмова НАН України, 2019-08-11) Tsuber, V. Yu.; Nikoziat, Yu. B.; Kopantseva, L. M.; Ishcheykina, L. K.; Ivashchenko, O. D.; Цубер, Вікторія Юріївна; Нікозять, Юлія Борисівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Іващенко, Олена Дмитрівна; Цубер, Виктория Юрьевна; Никозять, Юлия Борисовна; Копанцева, Лариса Николаевна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Иващенко, Елена ДмитриевнаEffective atomic charges on H-bearing carbon atoms are suggested as ro-bust predictors of hydrogen-abstraction reactivity of alcohols. Mulliken partial charges and HOMO energy values are calculated at the RHF 6-31G(d,p) level for 17 monofunctional alcohols and for 13 difunctional al-cohols, for which kinetic data are known. As found, the Mulliken charges on carbon atoms are strongly associated with the liability of the C–H bond to undergo hydrogen abstraction. An index of carbon positivity, CP10x, where x is the effective partial charge on the carbon atom, is proposed for convenient evaluation of the effect of the partial charge of the carbon atom on its reactivity in the hydrogen-abstraction reaction. The sum of all positivity indices, CP total, is strongly associated with the hydrogen-abstraction rate constant of the alcohol and reflects a combined effect of the reactivity of the dominant hydrogen-abstraction channel and the num-ber of H-bearing carbon atoms in the molecule. Thus, CP total is a crucial predictor of reactivity of alcohols in the hydrogen-abstraction reaction.Ефективні атомові заряди на зв’язаних з Гідроґеном атомах Карбону запропоновано як надійні предиктори реакційної здатности спиртів у реакціях абстракції Гідроґену. Маллікенові часткові заряди та значен-ня енергії HOMO обчислено на рівні RHF 6-31G(d,p) для 17 монофунк-ціональних спиртів і для 13 дифункціональних спиртів, для яких ві-домі кінетичні дані. Виявлено, що Маллікенові заряди на атомах Кар-бону сильно пов’язані зі схильністю зв’язку C–H до абстракції Гідроґе-ну. Для зручного оцінювання впливу часткового заряду атома Карбону на його реакційну здатність у реакції абстракції Гідроґену запропоно-вано індекс позитивности атомів Карбону CP10x, де x — ефективний частковий заряд на атомі Карбону. Сума всіх індексів позитивности CP total суттєво асоціюється з константою швидкости реакцій абстракції Гідроґену для спиртів і відображає комбінований вплив реакційної здатности домінувального каналу абстракції Гідроґену та кількости зв’язаних з атомами Гідроґену атомів Карбону в молекулі. Таким чи-ном, значення CP total є важливим предиктором реакційної здатности спиртів у реакції абстракції Гідроґену. Эффективные атомные заряды на связанных с атомами водорода ато-мах углерода предложены в качестве надёжных предикторов реакци-онной способности спиртов в реакциях абстракции водорода. Частич-ные заряды Малликена и значения энергии НОМО были рассчитаны на уровне RHF 6-31G(d,p) для 17 монофункциональных спиртов и для 13 бифункциональных спиртов, для которых известны кинетические дан-ные. Обнаружено, что заряды Малликена на атомах углерода тесно связаны со склонностью связи C–H к абстракции водорода. Индекс по-зитивности углерода CP10x, где x — эффективный частичный заряд на атоме углерода, предложен для удобной оценки влияния частичного заряда атома углерода на его реакционную способность в реакции абст-ракции водорода. Сумма всех индексов позитивности CP total тесно свя-зана с константой скорости реакции абстракции водорода для спиртов и отражает совокупный эффект реакционной способности доминирую-щего канала абстракции водорода и числа связанных с атомами водо-рода атомов углерода в молекуле. Таким образом, CP total является важ-ным предиктором реакционной способности спиртов в реакции абст-ракции водорода.Документ Medical Chemistry : Workbook for students of dentistry faculties of higher educational institutions of Ministry of Health of Ukraine(2021-06) Ivashchenko, O. D.; Nikozyat, Yu. B.; Tsuber, V. Yu.; Ishcheykina, L. K.; Kopantseva, L. M.; Didenko, Ye. P.; Іващенко, Олена Дмитрівна; Нікозять, Юлія Борисівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Діденко, Євгенія ПавлівнаДокумент Medical Chemistry : Workbook for students of medical faculties of higher educational institutions of Ministry of Health of Ukraine(Полтавський державний медичний університет, 2021-06) Ivashchenko, O. D.; Nikozyat, Yu. B.; Tsuber, V. Yu.; Ishcheykina, L. K.; Kopantseva, L. M.; Didenko, Ye. P.; Іващенко, Олена Дмитрівна; Нікозять, Юлія Борисівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Діденко, Євгенія ПавлівнаДокумент Використання тестових завдань для поглиблення та контролю знань студентів при вивченні біоорганічної хімії(2021-05) Цубер, Вікторія Юріївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Tsuber, V. Yu.; Ishcheykina, L. K.Використання тестових завдань є об’єктивною формою контролю знань студентів і може бути застосоване на всіх рівнях освітнього процесу. Головні переваги тестового контролю – це максимально об’єктивна оцінка рівня підготовки студентів та аналіз засвоєння студентами навчального матеріалу. Тестування у навчальному процесі є формою не лише оцінки навчальних досягнень з предмету, а й засобом навчання, адже воно дозволяє більш повно охопити зміст навчальної дисципліни. Для проведення тестового контролю необхідно відібрати найважливіші елементи змісту теми, володіння якими може слугувати критерієм засвоєння змісту курсу. В даній роботі ми розглядаємо використання тестового контролю у викладанні біоорганічної хімії.Документ Медицинская химия : методические указания для иностранных студентов высших учебных заведений МОЗ Украины, обучающихся на русском языке по спецальности «Стоматология»(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Tykhonovych, K. V.; Kotvytska, A. A.Методические указания по медицинской химии разработаны впервые для студентов I курса факультета подготовки иностранных студентов, специальность «Стоматология», подготовки специалистов второго (магистерского) уровня, согласно новой Программе 2016 года. Методические указания разработаны по новой форме 2015 года для методичек УМСА ко всем практическим занятиям, согласно календарно-тематическим планам и рабочей программе 2017 г. К каждому занятию указаны: актуальность темы; компетентности; конкретные цели; базовые знания, умения, навыки, необходимые для изучения темы (междисциплинарная интеграция); задания для самостоятельной работы при подготовке к занятию и на занятии: а) перечень основных терминов, параметров, характеристик, которые должен усвоить студент при подготовке к занятию (термины и их определения или формулы, внесенные в таблицу); б) теоретические вопросы к занятию; в) практическая работа (задание), что выполняется студентами на занятии; расчетные и ситуационные задачи, выполняемые студентами на занятии; содержание темы (тезисы); материалы для самоконтроля: а) задания для самоконтроля; б) задачи для самоконтроля; литература, где указаны учебники и страницы, на которых изложена тема занятия: а) основная; б) дополнительная; в) информационные ресурсы. Перед ИМК есть методичка к занятию «Решение задач. Контроль практи-ческих навыков.», согласно перечню данных типов задач и списку практических навыков в новой Программе 2016 года. В методичке приведены примеры решения данных типов задач и описаны все практические навыки. В методичке к ИМК есть перечень всех вопросов и краткие ответы на эти вопросы.Документ Медицинская химия : методические указания для иностранных студентов высших учебных заведений МОЗ Украины, обучающихся на русском языке по специальности " Медицина"(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.Методические указания по медицинской химии разработаны впервые для студентов I курса факультета подготовки иностранных студентов, специальность «Медицина», подготовки специалистов второго (магистерского) уровня, согласно новой Программе 2016 года. Методические указания разработаны по новой форме 2015 года для методичек УМСА ко всем практическим занятиям, согласно календарно-тематическим планам и рабочей программе 2017 – 2018 учебного года. К каждому занятию указаны: актуальность темы; компетентности; конкретные цели; базовые знания, уме-ния, навыки, необходимые для изучения темы (междисциплинарная интеграция); задания для самостоятельной работы при подготовке к занятию и на занятии: а) перечень основных терминов, параметров, характеристик, которые должен усвоить студент при подготовке к занятию (термины и их определения или формулы, внесенные в таблицу); б) теоретические вопросы к занятию; в) практическая работа (задание), что выполняется студентами на занятии; расчетные и ситуационные задачи, которые решают студенты на занятии; содержание темы (тезисы); материалы для самоконтроля: а) задания для самоконтроля; б) задачи для самоконтроля; литература, где указаны учебники и страницы, на которых изложена тема занятия: а) основная; б) дополнительная; в) информационные ресурсы. Перед каждым из двух ИМК есть методички к занятиям «Расчетные и ситуационные задачи. Контроль практических навыков.», согласно перечню данных типов задач и списку практических навыков в новой Программе 2016 года. В методичках приведены примеры решения данных типов задач и описаны все практические навыки. В методичках к 1-му и 2-му ИМК есть перечень всех вопросов и ответы на эти вопросы, то есть краткие ответы и на все экзаменационные вопросы.Документ Медична хімія. Методичні вказівки для студентів стоматологічних факультетів вищих навчальних закладів МОЗ України(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2018-11) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения ВладимировнаМетодичні вказівки з медичної хімії розроблені вперше для студентів І курсу стоматологічного факультету, підготовки фахівців другого (магістерського) рівня, відповідно до нової Програми 2016 року. Методичні вказівки розроблені за новою формою 2015 року для методичок УМСА до всіх практичних занять, згідно з календарно-тематичними планами та робочою програмою 2017 р. До кожного заняття зазначені: актуальність теми; компетентності; конкретні цілі; базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція); завдання для самостійної роботи під час підготовки до заняття та на занятті: а) перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття (терміни і їх визначення чи формули, внесені в таблицю); б) теоретичні питання до заняття; в) практична робота (завдання), що виконується студентами на занятті;розрахункові та ситуаційні задачі, що виконуються студентами на занятті; зміст теми (тези); матеріали для самоконтролю: а) завдання для самоконтролю; б) задачі для самоконтролю; література, де вказані підручники і сторінки, на яких висвітлена тема заняття: а) основна; б) додаткова; в) інформаційні ресурси. Перед ПМК є методичка до заняття «Розрахункові та ситуаційні задачі. Контроль практичних навичок.», згідно з переліком даних типів задач і списком практичних навичок у новій Програмі 2016 року. У методичці наведені приклади розв’язування даних типів задач і описані всі практичні навички. У методичці до ПМК є перелік всіх питань і короткі відповіді на ці питання.Документ Медична хімія. Модуль І. Кислотно-основна рівновага та комплексоутворення в біологічних системах(2021-06) Іващенко, Олена Дмитрівна; Нікозять, Юлія Борисівна; Копанцева, Лариса Миколаївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Ivashchenko, O. D.; Nikoziat, Y. B.; Kopantseva, L. M.; Ishcheykina, L. K.Документ Формування екологічних компетентностей у майбутніх лікарів при викладанні медичної хімії(2021-05) Цубер, Вікторія Юріївна; Іващенко, Олена Дмитрівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Tsuber, V. Yu.; Ivashchenko, O. D.; Ishcheykina, L. K.При викладанні курсу медичної хімії ми формуємо у майбутніх лікарів екологічні компетентності у двох площинах. Перше – підкреслення токсичності та впливу на здоров’я людини багатьох хімічних речовин, що вивчаються у курсі медичної хімії. Друге – формування у студентів активного ставлення до збереження навколишнього середовища. За результатами вивчення курсу медичної хімії, студенти усвідомлюють, що забрудненість навколишнього середовища токсичними речовинами призводить до загострення багатьох хронічних хвороб, насамперед серцево-судинних та легеневих, захворювань нервової та імунної систем, шлунково-кишкового тракту та ін.Документ Формування хімічної компетентності у студентів медичного вузу на основі вивчення навчальної дисципліни «Медична хімія» як складова професіоналізму майбутнього лікаря(2021-02) Цубер, Вікторія Юріївна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Tsuber, V. Yu.; Ishcheykina, L. K.У статті розглянуто важливість формування хімічної компетентності у студентів медичного вузу на основі вивчення навчальної дисципліни «Медична хімія» з використанням ситуативних задач, компетентнісного та інтегративного підходів.