Проблеми екології та медицини
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Проблеми екології та медицини за Автор "Bieliaieva, O. M."
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ A study of the effectiveness of distance learning at a medical university in Ukraine(Полтавський державний медичний університет, 2022) Morokhovets, H. Yu.; Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Stetsenko, S. A.; Shlykova, O. A.; Мороховець, Галина Юріївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Стеценко, Сергій Анатолійович; Шликова, Оксана АнатоліївнаУ статті проаналізовано досвід запровадження дистанційного навчання в Україні, досліджено ефективність онлайн навчання в порівнянні з аудиторною формою, розглянуто роль мотивації в процесі дистанційного навчання та фактори, що впливають на ефективність онлайн навчання. Метою дослідження є визначення, теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності дистанційного навчання в медичному університеті. Авторами проаналізовано результати анкетування 315 здобувачів медичного та стоматологічного факультетів Полтавського державного медичного університету другого (магістерського) і третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти. Показано, що онлайн навчання впливає не лише на рівень мотивації здобувачів освіти до продовження навчання, а й на ставлення до майбутньої професії. Дистанційне навчання спрямоване на індивідуалізацію процесу отримання знань на відстані з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Водночас необхідно відстежувати результати навчання та досліджувати їх залежність від зростання популярності онлайн навчання у світі. Авторами розроблено анкету на основі моделі Дональда Кіркпатріка та застосовано методику вивчення фак- торів привабливості професії. 85,49 % респондентів відзначили своє загальне враження від організації дистанційного навчання позитивним (271 респондент), задоволені організацією дистанційного навчання у ЗВО – 74,13 % опитуваних, на питання «Наскільки ясно Ви розумієте, що роботи з отриманими дистанційно знаннями?» за шкалою від 1 до 5 (1 – не ясно взагалі, 5 – дуже ясно) респонденти розподілили свої голоси наступним чином – 1,58%, 7,26 %, 29,97 %, 43,53 % та 17,66 % відповідно. Результати опитування за даним питанням не корелюють з результатами тестового контролю, проведеного в межах опитування (r=-0,06010, р=0,2892). Експериментальна перевірка показала розбіжності між загальним враженням від організації дистанційного навчання здобувачів та рівнем знань, які вони засвоїли під час дистанційного навчання. Рівень, за яким здобувачі визначали складність роботи під час дистанційного навчання, не корелював з результатами тестового контролю респондентів (r=0,04745, р=0,4028), та віком респондентів (r=0,1379, р=0,0242). При цьому рівень володіння технічними навичками роботи з програмним забезпеченням, веб-ресурсами залежав від віку опитуваних (r=0,2432, р<0,0001), але не корелював з рівнем, за яким здобувачі визначали складність роботи під час дистанційного навчання (r=0,0818, р=0,1826), та рівнем загального вражання від вивчення дисципліни (r=-0,0972, р=0,1130). Наявність попереднього досвіду дистанційного навчання не корелювала з показником результативності вивчення дисципліни (r=0,003982, р=0,9441), що свідчить про те, що попередній досвід дистанційного навчання не впливає на ефективність дистанційного навчання в цілому. Результати проведеного опитування дають змогу стверджувати, що на ефективність дистанційного навчання не впливають стать і рівень освіти. Натомість є підстави стверджувати, щона ефективність процесу значним чином можуть впливати комунікативні і технічні навички. Дослідження не претендує на остаточне розв’язання проблеми підвищення ефективності дистанційного навчання у середовищі медичного закладу вищої освіти. Подальшого вивчення потребують теоретико-методологічні аспекти зарубіжного досвіду використання спеціального програмного забезпечення (систем управління навчанням, баз даних, програмних оболонок) для оптимізації процесу дистанційного навчання.Документ Collaborative online international learning: suggestions for ukrainian medical education and interdisciplinary cooperation(Полтавський державний медичний університет, 2024) Lysanets, Yu. V.; Ward, J.; Zhang, C.; Downing, T.; Bieliaieva, O. M.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена МиколаївнаThis paper examines the experience of implementing Collaborative Online International Learning (COIL) projects at Coventry University and explores their potential application in the context of Ukrainian higher medical education. The aim of this paper is to demonstrate the feasibility of applying Coventry University's experience in organizing and implementing COIL exchanges in the academic setting of medical and ecological education in Ukraine, thereby fostering enriching opportunities for students and staff to collaborate at the intersection of healthcare, sustainability, business, and law. Materials and methods. The authors outlined the benefits of COIL initiatives between partners, as well as possible challenges in their implementation relying on the corpus of research papers published within the last 5 years available online in PubMed, Google Scholar and other databases, applying the methods of analysis and synthesis, systematization, generalization, comparative and contrastive methods. Results. Given the current conditions of the Russian invasion and martial law in Ukraine, COIL seems to be particularly relevant, providing a vital avenue for global collaboration in education when physical travel abroad may be difficult or impossible. The emphasis on cultural immersion, global perspectives, and the adaptability of the projects make COIL a promising direction for enriching both students and staff within the Ukrainian higher education framework. Highlighting the transformative potential of COIL, the paper proposes potential topics for interdisciplinary COIL projects between healthcare, ecology, business & law professionals. Conclusions. In the context of Ukrainian higher education, the paper suggests that adopting COIL exchanges could enhance collaboration between institutions, empowering students and providing flexible tools for achieving educational objectives. COIL exchanges offer a pathway to enhance educational outcomes while nurturing vital skills and perspectives essential for students and staff to thrive in an increasingly interconnected world. У статті розглянуто досвід реалізації проєктів COIL (Collaborative Online International Learning – спільне міжнародне онлайн-навчання) в Університеті Ковентрі та обґрунтовано доцільність їх застосування в контексті української вищої медичної освіти. Мета статті – продемонструвати доцільність застосування досвіду Університету Ковентрі в організації та впровадженні обмінів COIL в академічному середовищі медичної та природничої ̧ екологічної зокрема, освіти в Україні, сприяючи тим самим збагаченню можливостей для співпраці здобувачів освіти і науково-педагогічних працівників на перетині охорони здоров’я, ініціатив сталого розвитку, бізнесу і права. Матеріали та методи. Автори окреслили переваги проєктів COIL, а також можливі виклики в процесі їх реалізації, спираючись на корпус наукових статей, опублікованих протягом останніх 5 років і доступні в PubMed, Google Scholar та інших базах даних, застосовуючи методи аналізу й синтезу, систематизації, узагальнення, а також порівняльно-зіставний метод. Результати. Проєкти COIL видаються особливо актуальними в умовах воєнного стану в Україні, зумовленого повномасштабним вторгненням Російської Федерації. Запропоновано потенційні теми для міждисциплінарних проєктів COIL між фахівцями у сферах охорони здоров’я, екології, бізнесу та права. Автори акцентують увагу на можливостях культурного занурення, трансформаційного потенціалу й адаптивності формату онлайн-навчання, що роблять проєкти COIL перспективним напрямом розвитку української вищої освіти. Висновки. Наголошено, що в контексті української вищої освіти впровадження проєктів COIL динамізує співпрацю між партнерами, розширює можливості студентів, забезпечуючи гнучкі інструменти для успішного досягнення освітніх цілей, а також поглиблення міжнародної співпраці та інтеграції України в освітнє середовище сучасного глобалізованого світу.Документ Hedging Strategies in the English Academic Discourse(2020) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Purdenko, T. Yu.; Ostrovska, L.; Morokhovets, H. Yu.; Беляева, Елена Николаевна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Мороховець, Галина Юріївна; Мороховец, Галина Юрьевна; Пурденко, Тетяна Йосипівна; Островська, Людмила Йосипівна; Пурденко, Татьяна Иосифовна; Островская, Людмила ИосифовнаThe article considers the communicative status of hedging in different genres of the English academic discourse. As a linguistic phenomenon, hedging is associated with the choice of a particular communication strategy, usually aimed at reducing the categorical nature of expressions. Hedging allows authors to limit the degree of reliability or validity of the judgment, to take off responsibility for accuracy of information in a statement, and to avoid critical interpretation. The English language training of researchers and teaching staff at medical universities has become a priority task in higher medical education. Therefore, the aim of the study was to examine and systematize the most common challenges in dealing with hedging linguistic constructions in the English academic discourse. The ability to understand and use hedging phrases correctly is an essential prerequisite of successful communication, intercultural reciprocal understanding and international cooperation in the context of rapid development of integration in Ukraine, which renders the present research relevant. The most commonly used hedging constructions, their significance and contextual role in professional communication have been analyzed. The authors have studied the linguistic features of hedging markers, and the functions of hedging constructions depending on the addresser’s intentions. The material of the research is the corpus of research articles and case reports obtained by the method of continuous sampling from the electronic database of medical publications “PubMed”. The analysis of hedging strategies is important to eliminate possible mistakes and avoid misunderstanding in medical communication. The study of the functional implementation of hedging on the basis of certain academic genres of the English medical discourse specifies the "doctor – patient" communicative situation, motivates the communicative behavior of narrative figures, and optimizes international professional communication. The authors believe that paying due attention to this linguistic phenomenon within the framework of the training PhDs and academic staff will promote scientific cooperation, thus contributing to the development of higher medical education in Ukraine.Документ Idiomatic potential of anatomical terminology and its role in developing english language proficiency(Полтавський державний медичний університет, 2023) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена МиколаївнаThe article examines the idiomatic features of anatomical terminology in modern English. The authors emphasize that understanding and correct use of idiomatic expressions is an indicator of in-depth knowledge of a foreign language and an important element in preparing for international English language exams, in particular, with the aim of recognizing implicit meanings (C1 – Advanced, C2 – Proficiency levels). It has been noted that mastering idiomatic expressions constitute one of the most difficult challenges for speakers of other languages, therefore it requires additional attention during the foreign language training of students. Based on the analysis and systematization of lexicographic sources (The Oxford Dictionary of Idioms, A Dictionary of 3800 Picturesque Idiomatic Expressions, and McGraw-Hill's Dictionary of American Idioms and Phrasal Verbs), it has been shown that anatomical terminology has significant idiomatic potential and is widely reflected in the figurative language of modern English. The study has revealed 628 idioms based on 52 anatomical terms, among which the lexemes “head”, “hand”, “eye”, “heart” and “foot” have the most productive idiomatic potential, forming the core of 75, 70, 53, 46 and 43 idioms respectively. The developed corpus of anatomical idioms has been organized for meaningful and accessible use in the educational process at a medical university. Familiarizing students with English anatomical idioms in the course of ESP training contributes to the development of student's interest and motivation in learning a foreign language, broadening their outlook, and ensuring an in-depth understanding of the mechanisms of English figurative language, which is the key to successfully passing international proficiency tests and communicating in a foreign language environment. У статті досліджено ідіоматичні особливості анатомічної термінолексики в сучасній англійській мові. Наголошено, що розуміння і правильне використання ідіоматичних виразів є індикатором поглибленого володіння іноземною мовою і важливим елементом у підготовці до складання міжнародних іспитів з англійської мови, зокрема, з метою розпізнавання імпліцитних смислів (C1 – Advanced, C2 – Proficiency levels). Зазначено, що опанування ідіоматичного мовлення є одним із найскладніших викликів для носіїв інших мов, тому вимагає додаткової уваги в ході іншомовної підготовки здобувачів освіти. На основі аналізу та систематизації лексикографічних джерел (The Oxford Dictionary of Idioms, A Dictionary of 3800 Picturesque Idiomatic Expressions та McGraw-Hill's Dictionary of American Idioms and Phrasal Verbs) показано, що анатомічна термінологія має значний ідіоматичний потенціал і знаходить широке відображення в образному мовленні сучасної англійської мови. Дослідження виявило 628 ідіоми, що базуються на 52 анатомічних термінах, серед яких лексеми “head”, “hand”, “eye”, “heart” та “foot” мають найбільш продуктивний ідіоматичний потенціал, утворюючи ядро відповідно 75, 70, 53, 46 і 43 ідіом. Сформований корпус анатомічних ідіом було впорядковано для змістовного та доступного використання в навчальному процесі ЗВМО. Ознайомлення здобувачів освіти з англомовними анатомічними ідіомами в ході навчальних занять сприяє розвиткові інтересу та мотивації студентів до вивчення іноземної мови, розширенню їх кругозору, поглибленому розумінню механізмів образного мовлення в англійській мові, що є запорукою успішного складання міжнародних мовних іспитів та спілкування в іншомовному середовищі.Документ Modern academic lecture: Pro et Contra(2020) Skrypnykov, P. M.; Skrypnikova, T. P.; Bieliaieva, O. M.; Hmil, T. A.; Hurzhii, O. V.; Lysanets, Yu. V.; Скрипников, Петро Миколайович; Скрипников, Петр Николаевич; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Скрипникова, Таисия Петровна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Хміль, Тетяна Андріївна; Хмиль, Татьяна Андреевна; Гуржій, Олена Вікторівна; Гуржий, Елена Викторовна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия ВалериевнаСтаття присвячена найстарішій організаційній формі навчання – лекції. Наголошуються, що один із основних параметрів, яким повинна відповідати сучасна лекція, – інтерактивність. Автори зазначають, що якісна лекція в медичному університеті (академії), підготовлена кваліфікованим науково-педагогічним працівником, – це надзвичайно ємне педагогічне явище, що має низку переваг, як-от: така лекція є дієвою формою емоційного впливу на свідомість майбутнього лікаря, ефективним засобом деонтологічного виховання, формування професійної самосвідомості й професійної позиції, рефлексії і саморефлексії; вона слугує важливою формою співробітництва й забезпечує безпосереднє творче спілкування лектора з аудиторією; дає змогу залучати здобувачів освіти до новітніх досягнень в галузі охорони здоров’я; слугує дієвим засобом навчання через особистий приклад. Приділяючи увагу вже традиційному (в історичному контексті) питанню щодо недоліків лекції, автори побіжно розглядають бар’єри психолого-педагогічного характеру, пов’язані як із викладачем, так і зі студентами. Показано, що саме ці бар’єри заважають реалізації основних функцій лекції і породжують дискусії щодо лекційної форми навчання. Значну увагу приділено засобам візуалізації лекційного матеріалу. У висновках зазначається, що сучасна академічна лекція повинна відповідати низці передумов, які взаємопов’язані між собою: належна психолого-педагогічна підготовка науково-педагогічного працівника; відповідність його знань сучасному рівню розвитку науки; бездоганне володіння лекційним матеріалом й аудиторією; якісний контингент здобувачів освіти, які мають високий рівень мотивації до навчання та бажання здобувати освіту, оволодівати знаннями, уміннями й навичками; якісна візуалізація лекційного матеріалу.Документ The Effectiveness of an Activity-Based Approach to Teaching the Past Tense in Medical English for Professional Purposes(Полтавський державний медичний університет, 2021) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Znamenska, I. V.; Morokhovets, H. Yu.; Rozhenko, I. V.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Мороховець, Галина Юріївна; Мороховец, Галина Юрьевна; Роженко, Інеса Віталіївна; Роженко, Инесса ВиталиевнаУ статті представлено методи формування навичок утворення та вживання граматичної категорії минулого часу на основі діяльнісно-орієнтованого підходу згідно із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти в процесі викладання курсу англійської мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців галузі знань 22 «Охорона здоровʼя». Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу з метою оптимізації засвоєння граматичних конструкцій Рast Simple, Рast Continuous та Рast Perfect. Пропонований підхід апробовано при розробці підручників “Medical English for Academic Purposes” (2018) і “Medical English for Public Health Purposes” (2021). Розроблено лінгводидактичні механізми, спрямовані на розвиток, відпрацювання і систематизацію навичок вживання минулого часу в англійській мові за професійним спрямуванням. Методологічний алгоритм представлений рецептивним, репродуктивним і продуктивним типами вправ і може застосовуватися для вдосконалення різних видів мовленнєвої діяльності, подальшого розвитку як усного, так і писемного мовлення, навичок читання, перекладу й аудіювання, для організації індивідуальної та самостійної роботи здобувачів освіти в аудиторний і позааудиторний час, роботи в малих групах і парах, а також в умовах дистанційного навчання. Обговорено ефективність використання сучасних форм і методів у викладанні англійської мови за професійним спрямуванням: візуалізація навчального матеріалу, робота з оригінальними англомовними текстами, присвяченими найважливішим фактам з історії медицини, навчання за принципом “рівний – рівному”, практико-орієнтовані завдання і моделювання професійних ситуацій, метод “Фішбоул” та інші. У висновках зазначається, що застосування діяльнісно-орієнтованого підходу в навчанні англійської мови за професійним спрямуванням у медичному університеті сприяє розвиткові комунікативної компетентності й загальнолінгвістичної грамотності, а також засвоєнню знань і формуванню вмінь і навичок, необхідних у подальшій професійної діяльності фахівця в галузі охорони здоров’я. На думку авторів, такий підхід забезпечить динамізацію процесів академічній мобільності та наукової співпраці на теренах вищої медичної освіти України.Документ The Effectiveness of «Ted Talks» video materials in teaching English at a medical university(Полтавський державний медичний університет, 2022) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Morokhovets, H. Yu.; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Мороховець, Галина ЮріївнаThe article examines the methodological potential of video materials from the TED Talks resource (Technology Entertainment Design) in the context of teaching English for Professional Purposes and Academic English at medical higher education institutions. The TED Talks video materials cover not only topical issues of natural sciences but also modern problems of education, culture, history, business, sustainable development, etc., therefore, they can contribute to the development of both hard and soft skills of undergraduate and Ph.D. students majoring in Health Care and Biology. Short TED talks delivered by experts from various spheres can be used to develop public speaking skills, analytical listening, rhetorical text analysis, etc. The paper presents several linguodidactic mechanisms aimed at the development, practice, and systematization of the above skills to optimize students’ mastering of grammatical constructions and lexical material. The methodological algorithm is represented by receptive, reproductive, and productive types of exercises and can be used to improve communicative competence and English language proficiency, to organize the classroom and extracurricular activities, as well as a distance learning mode. The research may be of interest to teachers of English at medical universities, as well as specialists from other fields, in the process of planning training sessions and developing educational and methodological materialsДокумент The Focus on Consecutive Verb Constructions in Medical English for Academic Purposes(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Lysanets, Yu. V.; Лисанец, Юлия Валериевна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Bieliaieva, O. M.; Беляева, Елена Николаевна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Slipchenko, L. B.; Слипченко, Лариса Борисовна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Morokhovets, H. Yu.; Мороховец, Галина Юрьевна; Мороховець, Галина ЮріївнаThe English language training of researchers and teaching staff at medical universities has become a priority task in higher medical education. Catenative verbs constitute one of the most challenging aspects in learning English as a second language. The article examines the features of catenative verbs while teaching the course in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions. The aim of the study was to examine and systematize the most common challenges in using consecutive verbs in medical English. The authors developed their own concept of presenting the training material, and the proposed approach was tested in the development of the textbook “Medical English for Academic Purposes” (2018), which was written in the context of current trends in internationalised higher education, involving the training of specialists who will work in the modern English language educational and scientific environment. The ability to use catenative verbs correctly is an essential prerequisite of successful communication, intercultural reciprocal understanding and international cooperation in the context of rapid development of integration in Ukraine, which renders the present research relevant. A series of training exercises were presented, aimed at clarifying the lexical peculiarities of modern English. The most commonly used consecutive verbs, their significance and contextual role in professional communication have been analyzed. The proposed system of didactic materials is intended to support courses in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions. The study of consecutive verbs is important to eliminate possible mistakes and avoid misunderstanding in medical communication. The authors believe that the professional development of PhDs and academic and clinical teachers of English-speaking medical students will promote academic mobility, scientific cooperation and the training of foreign students to international standards, and thus contribute to the development of higher medical education in Ukraine.Документ Академічні рейтинги – mirror image глобалізації в освіті(Полтавський державний медичний університет, 2022) Ждан, Вячеслав Миколайович; Дворник, Валентин Миколайович; Аветіков, Давид Соломонович; Бєляєва, Олена Миколаївна; Zhdan, V. M.; Dvornyk, V. M.; Avetikov, D.S.; Bieliaieva, O. M.Розглянуто феномен академічних рейтингів і коротку історію їх виникнення. Дано узагальнену характеристику найбільш впливових рейтингів. Проаналізовано погляди прихильників і противників академічних рейтингів. Показано, що в умовах глобалізаційних процесів в освіті академічні рейтинги розглядаються низкою вчених як один з інструментів, призначених для вимірювання конкурентоспроможності освітніх закладів, формування стратегії подальшого розвитку університетів та їх трансформації. З огляду на те, що питання щодо методології укладання академічних рейтингів і логіки їх використання залишається дискусійним, наведено аргументи опонентів рейтингування. Зокрема, висловлюється думка, що основні індикатори, які впливають на місце в більшості існуючих нині рейтингів, релевантні для університетів науково-дослідного типу, які мають надзвичайно потужні джерела фінансування, що й зумовлює їх конкурентоспроможність і незмінно високі місця. У зв’язку із цим рейтинги з інструменту вимірювання якості освіти почасти перетворилися на економічний і політичний інструмент із «відчутним геополітичним присмаком», що навряд чи може призвести до значного покращення якості освіти. Закцентовано увагу на тому, що існуюча нині методологія укладання рейтингів може бути доцільною лише для університетів світового рівня, які становлять 3 ‒ 5% від загальної кількості закладів вищої освіти в різних країнах світу. У висновках зазначається, що рейтинги, незважаючи на їх дискусійний характер, стали як невід’ємною частиною управлінської культури та глобального інформаційного простору, так і рушієм позитивних змін освітнього середовища університетів.