Перегляд за Автор "Efendiieva, S. M."
Зараз показуємо 1 - 20 з 55
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Blended learning як інноваційний метод викладання у вищому навчальному закладі(2018) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Чуприна, Ксенія Сергіївна; Чуприна, Ксения Сергеевна; Chuprina, K. S.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.Документ Classroom interaction and management mediated by new technologies in English language(Кіровоградський державний педагогічний університет ім. Володимира Винниченка, 2017) Efendiieva, S. M.; Ефендієва, Світлана МиколаївнаThe article deals with the management of classroom interaction and learning opportunities in English language classrooms. The role of interaction in English learning the discussion has also emphasized the complexity and diversity of second language classrooms. An array of acronyms has been used to describe the application of computers and learning refers to a variety of technology uses for language learning including interactive multimedia; У статті розглядається проблема взаємодії викладача та студентів під час вивчення англійської мови. Підкреслено складність та різноманіття взаємодії та управління аудиторією під час вивчення англійської мови як другої іноземної. Використано різні інноваційні технології для вивчення іноземних мов, включаючи інтерактивні мультимедіа та комп’ютер; В статье рассматривается проблема взаимодействия преподавателя и студентов во время изучения английского языка. Подчеркнуто сложность и многообразие взаимодействия и управления аудиторией во время изучения английского языка как второго иностранного. Использованы различные инновационные технологии для изучения иностранных языков, включая интерактивные мультимедиа и компьютер.Документ Features of development of cancerous tumors in the women’s fallopian tubes (ovary) according to their age(2015) Вишар, Карина Романівна; Вышар, Карина Романовна; Vyshar, K. R.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.Документ Foreign Language Proficiency Test: «Krok 1. Stomatology»(AUS Medicine Publishing, 2020) Bieliaieva, O. M.; Lysanets, Yu. V.; Kostenko, V. G.; Efendiieva, S. M.; Tanko, N. Hr.; Pryima, L. Yu.; Tregub, S. Ye.; Myroshnychenko, O. A.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Костенко, Вікторія Геннадіївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Танько, Наталія Григорівна; Прийма, Лада ЮріївнаПосібник містить матеріалидля аудиторної та позааудиторної підготовки до складання іспиту з англійської мови професійного спрямування, що є складовою першого етапу ЄДКІ для здобувачів вищої освіти в галузі знань 22 "Охорона здоров’я": граматичний довідник, в якому систематизовано поширені в буклетах бази "Крок 1. Стоматологія" синтаксичні конструкції; тренувальні й контрольні лексико-граматичні вправи, призначені для вдосконалення відповідних навичок на мовному матеріалі, наявному у буклетах "Крок 1"; тестові завдання; ключі до тестів; короткий англо-український словник; 6 додатків. Для здобувачів вищої медичної освіти на другому (магістерському) рівні й викладачів ЗВО, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю 221 "Стоматологія".Документ From ancient to modern day: How has orthodontics evolved throughout history?(2017) Зіганжинова, Тетяна Олександрівна; Зиганжинова, Татьяна Александровна; Zihanzhynova, T. O.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.Документ Improving medical english with Youglish video context and Wordclouds.com(Полтавський державний медичний університет, 2023-12-01) Efendiieva, S. M.; Vardanian, A. O.; Slipchenko, L. B.; Prykhodko, Ya. M.; Havrylieva, K. H.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Варданян, Анаіт Оганесівна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Приходько, Яніна Миколаївна; Гаврильєва, Ксеня ГригорівнаThe relevance of the problem addressed in this work lies in the growing importance of effective communication in the field of medicine. Medical professionals worldwide rely on a common language to ensure patient safety and the exchange of vital information. English, as a global lingua franca, plays a pivotal role in this context. The problem of inadequate medical English skills is especially pertinent for non-native speakers aiming to work or study in English-speaking medical environments.Документ Mastering the Interrogatives in Medical English for Professional Purposes(2021) Bieliaieva, O. M.; Lysanets, Yu. V.; Havrylieva, K. H.; Efendiieva, S. M.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Гаврильева, Ксения Григорьевна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана НиколаевнаУ статті представлено методи формування навичок утворення та вживання питальних речень у процесі викладання курсу фахової англійської мови в закладах вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців галузі знань 22 «Охорона здоров’я». Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу. Пропонований підхід апробовано при розробці підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018). Розроблено лінгводидактичні механізми, спрямовані на розвиток, відпрацювання і систематизацію навичок вживання інтерогативних конструкцій в англійській мові.Документ Nikolai Ivanovich Pirogov – Amicus Humani Generis(2021) Bieliaieva, O. M.; Skrypnikova, T. P.; Lysanets, Yu. V.; Morokhovets, H. Yu.; Slipchenko, L. B.; Efendiieva, S. M.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Скрипникова, Таисия Петровна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Мороховець, Галина Юріївна; Мороховец, Галина Юрьевна; Сліпченко, Лариса Борисівна; Слипченко, Лариса Борисовна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана НиколаевнаThe article is devoted to Nikolai Ivanovich Pirogov – one of the outstanding representatives of world medicine of the 19th century. The authors analyzed the biography of this prominent scientist, surgeon, therapist, anatomist and pathologist, the founder of field surgery and topographic anatomy, one of the pioneers of plastic surgery, a well-known teacher and innovator, reformer of Russian education due to the multifaceted interests and depth of personality of this doctor.Документ Peculiarities of “false friends” translation in medical terminology(Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, 2016-04-07) Мелащенко, Марина Петрівна; Мелащенко, Марина Петровна; Melaschenko, M. P.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.Документ Practical suggestions for teaching academic writing to medical applicants for higher education(Полтавський державний медичний університет, 2022) Slipchenko, L. B.; Bieliaieva, O. M.; Lysanets, Yu. V.; Efendiieva, S. M.; Rozhenko, I. V.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Роженко, Інеса ВіталіївнаПоширеність англійської мови змушує професіоналів у всіх сферах науки та техніки передавати результати своїх досліджень англійською мовою, щоб їх зрозуміли та визнали. Щоб цього досягти, від здобувачів вищої освіти очікується знання академічного стилю та стандартів англійської мови.Документ Problem-Oriented Medical Record as a Challenge for Narratological Analysis(2018) Лисанець, Юлія Валеріївна; Лисанец, Юлия Валериевна; Lysanets, Yu. V.; Бєляєва, Олена Миколаївна; Беляева, Елена Николаевна; Bieliaieva, O. M.; Знаменська, Іванна Владиславівна; Знаменская, Иванна Владиславовна; Znamenska, I. V.; Ніколаєва, Наталія Миколаївна; Николаева, Наталья Николаевна; Nikolaieva, N. M.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Гуцол, Марія Иванівна; Гуцол, Мария Ивановна; Hutsol, M. I.The paper examines the narrative arrangement of the problem-oriented medical record (POMR) as an effective method of registering and assessing clinical data. The aim of the research is to examine the types of narrators and focalization, as well as the hierarchy and interaction of narrative levels in the analyzed discourse. The research has demonstrated the presence of several types of narrators within the analyzed discourse: (1) the omniscient hetero-extradiegetic narrator with transient internal focalization (the third-person narration, represented by the physician) and (2) homo-intradiegetic narration (patient’s first-person narration) in the “Subjective Observation” section; (3) the “estranged” heterodiegetic narrator with external focalization (the “Objective Observation” part); (4) the “uncertain” type of narrator (the “Assessment” part); (5) and the imperative mode of narration (the “Plan” section). Each section of POMR is characterized by a specific type of narration, and each of them aims to “intertwine” the events, scattered in time and space, into one coherent narrative to ensure the effective communication between physicians and successful treatment of patients. It is highly important for future physicians to develop narrative competence and master the basic mechanisms of producing an effective POMR, in order to be able to accurately document the encounters with patients, elicit the relevant details from case histories, and select the appropriate strategy of treatment. Therefore, in the process of training future doctors, the analysis of the basic mechanisms of writing POMRs should be an integral part of the curricula in English for Specific Purposes at universities; В статье исследуются повествовательные механизмы современного метода регистрации и оценки клинических данных − проблемно-ориентированной медицинской документации (ПОМД). Целью работы является изучение основных типов рассказчиков, особенностей фокализации, взаимодействия повествовательных уровней в анализируемом дискурсе. Исследование основывается на методологическом инструментарии, разработанном современным французским нарратологом Жераром Женеттом. Анализ ПОМД показал наличие нескольких типов рассказчиков в анализируемом дискурсе: (1) рассказчик от третьего лица (гетеродиегетическое повествование врача с переменной внутренней фокализацией); (2) рассказчик от первого лица (гомодиегетическое повествование пациента) в разделе “Субъективное наблюдение”; (3) “отстранённый” гетеродиегетический рассказчик с внешней фокализацией (раздел “Объективное наблюдение”); (4) “колеблющийся” тип рассказчика (раздел “Оценка данных”), (5) а также повелительный стиль изложения (раздел “План”). Каждая секция ПОМД характеризуется определенным типом повествовательной стратегии, и каждая из них направлена на “сплетение” событий, рассеянных во времени и пространстве, в последовательную историю. Развитие так называемой “повествовательной компетентности” крайне важно для будущих врачей, и поэтому изучение повествовательных механизмов ПОМД должно быть неотъемлемым элементом подготовки будущих медицинских работников, поскольку этот метод обработки информации эффективно структурирует клинические данные, обеспечивает оперативную коммуникацию между врачами, и, таким образом, способствует успешному лечению пациентов.Документ The importance of skin care(2021-03-25) Авамлех, Діана Весам; Авамлех, Диана Весам; Avamleh, D. V.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.Документ The role of vitamins in our life(2014) Постол, Аліна Іванівна; Постол, Алина Ивановна; Postol, A. I.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.Документ Transfer of training and its role in higher education(2021-02-12) Lysanets, Yu. V.; Bieliaieva, O. M.; Havrylieva, K. H.; Efendiieva, S. M.; Лисанец, Юлия Валериевна; Беляева, Елена Николаевна; Гаврильева, Ксения Григоровна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Лисанець, Юлія Валеріївна; Бєляєва, Олена Миколаївна; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Ефендієва, Світлана МиколаївнаДокумент True and false facts about brilliant green solution(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Kozachenko, O. A.; Efendiieva, S. M.; Ефендієва, Світлана МиколаївнаActually, the brilliant green solution is greenish-golden lumps or powder which is soluble in water, in chloroform and in alcohol resulting in intense green 0,1-2% ready-to-use antiseptic solution. It’s a false opinion that brilliant green solution was developed by Soviet scientists. In the middle of 19th century young English chemist William Perkin tried to create the newest malaria medicine through various experiments with coal tar. Summarizing everything, we have told before we can say that some of well-known to us information can be true and in the other side - falseДокумент Usage of individual activities in English lessons as method of motivation in studies of foreign language in UMSA(2016) Efendiieva, S. M.; Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Melaschenko, M. P.; Мелащенко, Марина Петрівна; Мелащенко, Марина ПетровнаДокумент Use of innovative technologies in the individual preparation for the licensed exam «Krok 1. Medicine»(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Гаврильєва, Ксеня Григорівна; Гаврильева, Ксения Григорьевна; Havrylieva, K. H.; Кінчелое, Наталія Миколаївна; Кинчнлое, Наталья Николаевна; Kincheloe, N. M.Документ Using nteractive methods in the process of developing language competens in medical student(Полтавський державний медичний університет, 2022-12-02) Slipchenko, L. B.; Efendiieva, S. M.; Сліпченко, Лариса Борисівна; Ефендієва, Світлана МиколаївнаДокумент Вебінар як дистанційна форма підвищення кваліфікації педагогічних працівників(2021-03-25) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Знаменська, Іванна Владиславівна; Гончарова, Євгенія Євгенівна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.; Znamenska, I. V.; Знаменская, Иванна Владиславовна; Гончарова, Евгения Евгеньевна; Honcharova, Ye. Ye.Висвітлено досвід використання вебінарів у системі підвищення кваліфікації викладачів.Документ Вивчення медичної термінології за допомогою інтелект-катр на заняттях з англійської мови(2013) Ефендієва, Світлана Миколаївна; Эфендиева, Светлана Николаевна; Efendiieva, S. M.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »