Перегляд за Автор "Kotvytska, A. A."
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Correction of metabolic disorders in parodontal tissues of rats caused by streptozocin-indused diabetic neuropathy(Полтавський державний медичний університет, 2022) Kotvytska, A. A.; Kryvoruchko, T. D.; Neporada, K. S.; Berehovyi, S. M.; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Непорада, Каріне Степанівна; Береговий, Сергій МихайловичThe prevalence of diabetes has increased significantly in recent years. The latest Diabetes Atlas IDF data shows that 0.5 billion adults worldwide live with diabetes. The most common complication of diabetes is peripheral diabetic neuropathy, which leads to the development of pathological changes in the nervous system and blood vessels and significantly reduces the quality of life of patients. An urgent problem today is the search for effective drugs to correct polyneuropathy and other complications of diabetes. Our attention was drawn to the metabolic drug Cocarnit, which contains 20 mg of nicotinamide, 50 mg of cocarboxylase, 500 mcg of cyanocobalamin, 10 mg of disodium adenosine triphosphate trihydrate. The aim of our study was to investigate the effectiveness of Cocarnit in the correction of periodontal syndrome in rats with diabetic polyneuropathy.Документ Вплив токсичної нейропатії на протеїназно-інгібіторний потенціал в органах порожнини рота щурів(Український науково-дослідний інститут медицини транспорту., 2020-05) Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Берегова, Тетяна Володимирівна; Непорада, Каріне Степанівна; Береговий, Сергій Михайлович; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Береговая, Татьяна Владимировна; Непорада, Каринэ Степановна; Береговой, Сергей Михайлович; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Kryvoruchko, T. D.; Berehova, T. V.; Neporada, K. S.; Berehovyi, S. M.Метою нашого дослідження було вивчити вплив токсичної нейропатії на протеїназно-інгібіторний потенціал тканин пародонта та слинних залоз тварин. Нами встановлено, що за умов введення паклітакселу в органах ротової порожнини змінюється протеїназно-інгібіторний потенціал: в тканинах пародонта – за декомпенсаторним типом, в слинних залозах – за компенсаторним.Документ Експериментальна корекція змін протеїназно-інгібіторного потенціалу органів порожнини рота щурів за умов токсичної нейропатії(Національний фармацевтичний університет, 2020-05) Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Берегова, Тетяна Володимирівна; Непорада, Каріне Степанівна; Береговий, Сергій Михайлович; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Береговая, Татьяна Владимировна; Непорада, Каринэ Степановна; Береговой, Сергей Михайлович; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Kryvoruchko, T. D.; Berehova, T. V.; Neporada, K. S.; Berehovuj, S. M.Метою нашого дослідження було вивчити вплив кокарніту на розвиток змін протеїназно-інгібіторного потенціалу тканин пародонта та слинних залоз тварин за умов токсичної нейропатії. За умов токсичної нейропатії у тканинах слинних залоз протеїназно-інгібіторний потенціал вірогідно змінювався у 2 рази порівняно з контролем. Введення кокарніту протягом 9 днів призвело до нормалізації протеїназно-інгібіторного потенціалу піднижньощелепних слинних залоз тварин. У м’яких тканинах пародонта щурів протеїназно-інгібіторний потенціал зростав у 1,4 рази, що свідчить про активацію протеолізу. Введення Кокарніту протягом 9 днів призводило до зменшення протеїназно-інгібіторного потенціалу тканин пародонта за умов розвитку токсичної нейропатії.Документ Зміни активності про- та антиоксидантної системи в органах порожнини рота щурів за умов токсичної нейропатії(Національний фармацевтичний університет, 2020-10-29) Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Берегова, Тетяна Володимирівна; Непорада, Каріне Степанівна; Береговий, Сергій Михайлович; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Береговая, Татьяна Владимировна; Непорада, Каринэ Степановна; Береговой, Сергей Михайлович; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Kryvoruchko, T. D; Berehova, T. V.; Neporada, K. S.; Berehov, S. M.Метою нашого дослідження було вивчити вплив токсичної нейропатії на стан про- та антиоксидантної системи тканин пародонта та слинних залоз щурів. В тканинах пародонта та слинних залозах щурів за умов розвитку токсичної нейропатії вірогідно зростає вміст молекул середньої маси, окисно-модифікованих білків та ТБК-реактантів у порівнянні з контрольною групою, що свідчить про розвиток оксидативного стресу та ендотоксикозу. За цих умов, у тканинах пародонта тварин зростає активність антиоксидантної системи, про що свідчить достовірне збільшення активності каталази, а у слинних залозах - вірогідне зниження у порівнянні з контрольною групою. Таким чином, про- та антиоксидантний потенціал у тканинах пародонта та слинних залоз має різноспрямований характер: у тканинах пародонта він має компенсаторний характер, а у слинних залозах щурів – декомпенсаторний за умов інтраперітонеального введення паклітакселу.Документ Медицинская химия : методические указания для иностранных студентов высших учебных заведений МОЗ Украины, обучающихся на русском языке по спецальности «Стоматология»(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Tykhonovych, K. V.; Kotvytska, A. A.Методические указания по медицинской химии разработаны впервые для студентов I курса факультета подготовки иностранных студентов, специальность «Стоматология», подготовки специалистов второго (магистерского) уровня, согласно новой Программе 2016 года. Методические указания разработаны по новой форме 2015 года для методичек УМСА ко всем практическим занятиям, согласно календарно-тематическим планам и рабочей программе 2017 г. К каждому занятию указаны: актуальность темы; компетентности; конкретные цели; базовые знания, умения, навыки, необходимые для изучения темы (междисциплинарная интеграция); задания для самостоятельной работы при подготовке к занятию и на занятии: а) перечень основных терминов, параметров, характеристик, которые должен усвоить студент при подготовке к занятию (термины и их определения или формулы, внесенные в таблицу); б) теоретические вопросы к занятию; в) практическая работа (задание), что выполняется студентами на занятии; расчетные и ситуационные задачи, выполняемые студентами на занятии; содержание темы (тезисы); материалы для самоконтроля: а) задания для самоконтроля; б) задачи для самоконтроля; литература, где указаны учебники и страницы, на которых изложена тема занятия: а) основная; б) дополнительная; в) информационные ресурсы. Перед ИМК есть методичка к занятию «Решение задач. Контроль практи-ческих навыков.», согласно перечню данных типов задач и списку практических навыков в новой Программе 2016 года. В методичке приведены примеры решения данных типов задач и описаны все практические навыки. В методичке к ИМК есть перечень всех вопросов и краткие ответы на эти вопросы.Документ Медицинская химия : методические указания для иностранных студентов высших учебных заведений МОЗ Украины, обучающихся на русском языке по специальности " Медицина"(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.Методические указания по медицинской химии разработаны впервые для студентов I курса факультета подготовки иностранных студентов, специальность «Медицина», подготовки специалистов второго (магистерского) уровня, согласно новой Программе 2016 года. Методические указания разработаны по новой форме 2015 года для методичек УМСА ко всем практическим занятиям, согласно календарно-тематическим планам и рабочей программе 2017 – 2018 учебного года. К каждому занятию указаны: актуальность темы; компетентности; конкретные цели; базовые знания, уме-ния, навыки, необходимые для изучения темы (междисциплинарная интеграция); задания для самостоятельной работы при подготовке к занятию и на занятии: а) перечень основных терминов, параметров, характеристик, которые должен усвоить студент при подготовке к занятию (термины и их определения или формулы, внесенные в таблицу); б) теоретические вопросы к занятию; в) практическая работа (задание), что выполняется студентами на занятии; расчетные и ситуационные задачи, которые решают студенты на занятии; содержание темы (тезисы); материалы для самоконтроля: а) задания для самоконтроля; б) задачи для самоконтроля; литература, где указаны учебники и страницы, на которых изложена тема занятия: а) основная; б) дополнительная; в) информационные ресурсы. Перед каждым из двух ИМК есть методички к занятиям «Расчетные и ситуационные задачи. Контроль практических навыков.», согласно перечню данных типов задач и списку практических навыков в новой Программе 2016 года. В методичках приведены примеры решения данных типов задач и описаны все практические навыки. В методичках к 1-му и 2-му ИМК есть перечень всех вопросов и ответы на эти вопросы, то есть краткие ответы и на все экзаменационные вопросы.Документ Медична хімія. Методичні вказівки для студентів стоматологічних факультетів вищих навчальних закладів МОЗ України(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2018-11) Харченко, Світлана Володимирівна; Іщейкіна, Любов Костянтинівна; Цубер, Вікторія Юріївна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Kharchenko, S. V.; Ishcheykina, L. K.; Tsuber, V. Yu.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Харченко, Светлана Владимировна; Ищейкина, Любовь Константиновна; Цубер, Виктория Юрьевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения ВладимировнаМетодичні вказівки з медичної хімії розроблені вперше для студентів І курсу стоматологічного факультету, підготовки фахівців другого (магістерського) рівня, відповідно до нової Програми 2016 року. Методичні вказівки розроблені за новою формою 2015 року для методичок УМСА до всіх практичних занять, згідно з календарно-тематичними планами та робочою програмою 2017 р. До кожного заняття зазначені: актуальність теми; компетентності; конкретні цілі; базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція); завдання для самостійної роботи під час підготовки до заняття та на занятті: а) перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття (терміни і їх визначення чи формули, внесені в таблицю); б) теоретичні питання до заняття; в) практична робота (завдання), що виконується студентами на занятті;розрахункові та ситуаційні задачі, що виконуються студентами на занятті; зміст теми (тези); матеріали для самоконтролю: а) завдання для самоконтролю; б) задачі для самоконтролю; література, де вказані підручники і сторінки, на яких висвітлена тема заняття: а) основна; б) додаткова; в) інформаційні ресурси. Перед ПМК є методичка до заняття «Розрахункові та ситуаційні задачі. Контроль практичних навичок.», згідно з переліком даних типів задач і списком практичних навичок у новій Програмі 2016 року. У методичці наведені приклади розв’язування даних типів задач і описані всі практичні навички. У методичці до ПМК є перелік всіх питань і короткі відповіді на ці питання.Документ Особливості викладання біологічної хімії студентам вищих медичних закладів в умовах карантину(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2020-10-22) Непорада, Каріне Степанівна; Нетюхайло, Лілія Григорівна; Білець, Марина Володимирівна; Омельченко, Олександр Євгенійович; Микитенко, Андрій Олегович; Слободяник, Наталія Миколаївна; Хміль, Дмитро Олександрович; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Цебенко, Марина Олександрівна; Чижанська, Юлія Олександрівна; Непорада, Каринэ Степановна; Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Билец, Марина Владимировна; Омельченко, Александр Евгеньевич; Микитенко, Андрей Олегович; Слободяник, Наталия Николаевна; Хмиль, Дмитрий Александрович; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Тихонович, Ксения Владимировна; Цебенко, Марина Александровна; Чижанская, Юлия Александровна; Neporada, K. S.; Netukhaylo, L. G.; Bilets, М. V.; Omelchenko, А. Е.; Mykytenko, A. O.; Slobodyanyk, N. M.; Khmil, D. O.; Kryvoruchko, T. D.; Kotvytska, A. A.; Tykhonovych, K. V.; Tsebenko, M. O.; Chyzhanska, Y. O.Вивчення біoлогічної хімії є необхідним для фoрмування творчoго мислення майбутнього лікаря, неoбхідного для успішного освоєння професійно-oрієнтованих медичних дисциплін . Для фoрмування світoгляду майбутнього лікаря, підгoтовки кваліфікованих фахівців, розуміння молекулярних оснoв метабoлічних процесів у здoровому та хворому організмі необхідні знання біохімічних закономірностей як у нормі, так і при патологічних процеса. Інтегрована оцінка знань та вмінь повинна включати в себе три рівні. Перший рівень –це вміння вирішувати тести ліцензійного іспиту «Крок-1». Другий рівень –відповіді на теоретичні питання, і третій рівень – уміння проаналізувати біохімічний аналіз біологічних рідин людини.Документ Особливості викладання біоорганічної та біологічної хімії у медичних ВНЗ(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2019) Непорада, Каріне Степанівна; Непорада, Каринэ Степановна; Neporada, K. S.; Нетюхайло, Лілія Григорівна; Нетюхайло, Лилия Григорьевна; Netukhaylo, L. G.; Білець, Марина Володимирівна; Билец, Марина Владимировна; Bilets, М. V.; Омельченко, Олександр Євгенійович; Омельченко, Александр Евгеньевич; Omelchenko, А. Е.; Гордієнко, Людмила Петрівна; Гордиенко, Людмила Петровна; Hordiienko, L. P.; Слободяник, Наталія Миколаївна; Слободяник, Наталия Николаевна; Slobodyanyk, N. M.; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Сухомлин, Андрей Анатольевич; Sukhomlyn, A. A.; Микитенко, Андрій Олегович; Микитенко, Андрей Олегович; Mykytenko, A. O.; Криворучко, Тетяна Дмитрівна; Криворучко, Татьяна Дмитриевна; Kryvoruchko, T. D.; Котвицька, Аліна Анатоліївна; Котвицкая, Алина Анатольевна; Kotvytska, A. A.; Тихонович, Ксенія Володимирівна; Тихонович, Ксения Владимировна; Tykhonovych, K. V.; Хміль, Дмитро Олександрович; Хмиль, Дмитрий Александрович; Khmil, D. O.; Цебенко, Марина Олександрівна; Цебенко, Марина Александровна; Tsebenko, M. O.Вивчення біоорганічної та біологічної хімії, анатомії, гістології та фізіології складає фундамент освіти майбутнього лікаря, а отримані знання становлять основу клінічного мислення, глибокого розуміння механізмів розвитку хвороб, сприяють призначенню адекватного патогенетично обґрунтованого лікування. У вітчизняних медичних ВНЗ біоорганічну та біологічну хімію вивчають на 1-2 курсах, коли ще більшість студентів не має знань з клінічних дисциплін та практичного досвіду, через що вони не вмотивовані на детальне вивчення предмету, не бачать його практичного спрямування та важливості для майбутньої практики. Глибоке вивчення біоорганічної та біологічної хімії ускладнюється тим, що кількість аудиторних годин, відведених на вивчення предмету, у 2-3 рази менше у порівнянні із закордонними університетами, великий обсяг матеріалу виноситься на самостійне вивчення, кількість лекційних годин критично мала і не дозволяє якісно розкрити суть теми та довести до аудиторії сучасні положення та досягнення у галузі біохімії. Також складність для студентів у вивченні предмету складає відсутність «універсального» вітчизняного підручника, де було б викладено усі темі згідно питань модуля достатньо повно та інформативно. В умовах великої кількості матеріалу, що необхідно розібрати зі студентами під час аудиторного заняття, складним є проведення практичної складової навчання. Таким чином, покращення вивчення біологічної хімії у медичних ВНЗ вимагає більш ретельного відбору абітурієнтів із високими балами іспитів згідно ЗНО, збільшення годин на аудиторну роботу та на лекційний курс, покращення матеріально-технічної бази, практична спрямованість при вивченні дисципліни.