Перегляд за Автор "Kozakevich, O. B."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптовані суміші нового покоління вітчизняного виробництва в харчуванні дітей першого року життя(Полтавський державний медичний університет, 2021) Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Жук, Людмила Анатоліївна; Зюзіна, Лариса Степанівна; Козакевич, Олена Борисівна; Мелащенко, Олена Іванівна; Kozakevich, V. K.; Fesenko, M. Ye.; Ziuzina, L. S.; Kozakevich, O. B.; Melashchenko, O. I.Грудне вигодовування є єдиною формою харчування людини, що була сформована під час її біологічної еволюції. Однак при його відсутності виникає необхідність у використанні сучасних адаптованих молочних сумішей для повноцінного вигодовування немовлят. Важливим моментом адаптації харчування дитини на штучному вигодовуванні є наближення білків суміші до білків грудного молока за якісним і кількісним складом. Зниження рівня білка у суміші «Малютка преміум» запобігає перевантаженню білками незрілої системи метаболізму дитини. Важливу роль в харчуванні дітей відіграють жири, які виконують в організмі дві основні функції: структурних компонентів біологічних мембран клітин і енергетичного матеріалу. Жировий компонент сумішей «Малютка преміум» представлено на 50 % рослинними оліями, що забезпечує необхідний рівень поліненасичених жирних кислот. Вуглеводний компонент суміші «Малютка преміум 1» представлено лактозою, в суміш «Малютка преміум 2» також введена декстринмальтоза (30 %). До складу суміші «Малютка преміум» введені пребіотики олігосахариди та п’ять найбільш важливих нуклеотидів, що дозволяє нормалізувати склад кишкової мікрофлори, активізувати процеси травлення. Клінічні спостереження за дітьми, які отримували дитячі молочні суміші з олігосахаридами та нуклеотидами, показали їх високу ефективність. Діти краще додавали в масі, у них рідше спостерігались функціональні розлади травлення. Включення в раціон дитини сумішей «Малютка преміум з додаванням зернових» дозволяє підібрати суміш з врахуванням особливостей травлення дитини. Вигодовування дітей дитячими молочними сумішами вітчизняного виробництва гарантує їм отримання всіх необхідних речовин згідно вікової норми та дозволяє вирішити багато проблем у харчуванні як здорових дітей, так і дітей з особливими потребами у харчуванні.Документ Комплексна геріатрична оцінка. Сучасні виклики. 2 частина(Полтавський державний медичний університет, 2021) Сакевич, Вікторія Дмитрівна; Трибрат, Тетяна Анатоліївна; Боряк, Віктор Петрович; Козакевич, Олена Борисівна; Ляховська, Наталія Вячеславівна; Sakevych, V. D.; Trybrat, T. A.; Boryak, V. P.; Kozakevich, O. B.; Liakhovska, N. V.Спалах епідемії коронавірусу став, без перебільшення, ще одним викликом для людства глобального характеру. З одного боку, йдеться про спроможність швидко та ефективно визначити природу збудника чергового лиха та розробити відповідні методики й фармацевтичні засоби для лікування. Найгострішою демографічною проблемою є зростаюче постаріння населення України. Світ невпинно старіє. Постаріння населення спричиняє низку важливих як економічних, так і медико-соціальних проблем: зменшення чисельності працездатного населення (15-64 роки), зниження показників народжуваності та зростання смертності, збільшення потреби у медичній допомозі, догляді за самотніми літніми людьми тощо. Комплексна геріатрична оцінка (Comprehensive geriatric assessment (CGA)) – метод обстеження, що включає визначення фізичного, функціонального, психоемоційного та соціального статусу літньої людини з подальшою розробкою плану заходів для підвищення якості життя. Більшість проблем, що пов’язані з діагностикою, лікуванням та реабілітацією людей похилого віку, доводиться вирішувати лікарям загальної практики, які повинні володіти загальноклінічною підготовкою, вмінням вирішувати суміжні, міждисциплінарні питання. З цією метою застосовують спеціальні шкали для діагностики депресіїі деменції, з них найбільше застосування знайшла шкала оцінки депресії GDS-15 (Geriatric Depression Scale), Для діагностики деменції часто використовується тест Mini Cog, коротка шкала MMSE (Мinimental State Examination). Для скринінгу розумових здібностей рекомендується використовувати – Монреальську шкалу когнітивної оцінки (МоСА, Montreal Cognitive Assessment). В даний час посилюється увага до геронтологічної проблематики в контексті усвідомлення статусу літніх людей як особливої соціальної проблеми. Отже, нові виклики щодо перебудови різних сторін життєдіяльності людей похилого віку в умовах пандемії COVID-19 потребують більш системної комплексної геріатричної оцінки для попередження ймовірних наслідків та надання медичної і соціальної допомоги.Документ Психо-емоційний розвиток передчасно народжених дітей та детермінанти, що його визначають(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Козакевич, Олена Борисівна; Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Деміденкова, Галина Григорівна; Мартиненко, Наталія Володимирівна; Кащенко, Аліна Юріївна; Козакевич, Елена Борисовна; Козакевич, Вероника Клавдиевна; Демиденкова, Галина Григорьевна; Мартыненко, Наталья Владимировна; Кащенко, Алина Юрьевна; Kozakevich, O. B.; Kozakevich, V. K.; Demidenkova, G. G.; Martynenko, N. V.; Kashchenko, A. Y.Резюме. Мета: встановити клініко-генетичні детермінанти формування затримки психо-емоційного розвитку передчасно народжених дітей та розробити алгоритм прогнозування вказаного стану. Об’єкт і методи. Проведено когортне проспективне дослідження, в яке включено 155 дітей з дуже низькою та екстремально низькою масою тіла. Вивчено їх психо-емоційний розвиток у 6, 12, 18, 24 та 36 місяців життя та за допомогою простого та покрокового множинного логістичного регресійного аналізу встановлені детермінанти, що його визначають. Результати. У 24 місяці скорегованого віку затримку психо-емоційного розвитку мають 19% дітей, у 36 місяців – майже 15% дітей, які народилися з дуже низькою та екстремально низькою масою тіла. Висновки. Запропонована модель прогнозування затримки психо-емоційного розвитку у передчасно народжених дітей має помірну чутливість (37,04%) та високу специфічність (92,86%), що свідчить про можливість її застосування у практичній медицині; Резюме. Цель: определить клинико-генетические детерминанты формирования задержки психоэмоционального развития детей, рожденных с очень низкой и экстремально низкой массой тела и разработать алгоритм прогнозирования указанного состояния. Объект и методы. Проведено когортное проспективное исследование, в которое включено 155 детей с очень низкой и экстремально низкой массой тела при рождении. Изучено их психоэмоциональное развитие в 6, 12, 18, 24 и 36 месяцев жизни и с помощью простого и множественного логистического регрессионного анализа установлены определяющие его детерминанты. Результаты. В 24 месяца скорректированного возраста задержку психоэмоционального развития имеют 19% детей, в 36 месяцев – почти 15% детей, родившихся с очень низкой и экстремально низкой массой тела. Выводы. Предложенная модель прогнозирования задержки психоэмоционального развития у преждевременно рожденных детей имеет умеренную чувствительность (37,04%) и высокую специфичность (92,86%), что свидетельствует о возможности ее применения в практической медицине; Abstract. Improvement in obstetric and neonatal care contributed to a significant reduction in the mortality rate of premature babies, but increased the percentage of children with cognitive impairment. Therefore, it is especially important to identify in time the manner of the risk groups of violations of psycho-emotional development in a given cohort of children for early intervention in order to avoid the formation of disability in the future. Aim: to establish the clinical and genetic determinants of the formation of delayed psycho-emotional development in infants with very low and extremely low birth weight and to develop a prediction algorithm for this condition. Object and methods of research. A cohort prospective study was conducted, which included 155 infants with very low and extremely low birth weight. Their psycho-emotional development in 6, 12, 18, 24 and 36 months of life was studied and determinants determined. In accordance to the Order of the Ministry of Health of Ukraine dated March 20, 2008 No. 149 “Clinical protocol for medical care for a healthy child under the age of 3 years”. The study was carried out in accordance to the standards of bioethics. The material for genetic study was peripheral venous blood. A molecular genetic study was conducted using polymerase chain reaction techniques. Forecasting of the delay of psycho-emotional development was carried out with the help of simple and stepwise multiple logistic regression analysis. Results. In the 24 months of the corrected age 19% of children have psycho-emotional retardation, and in 36 months – almost 15% of children born with very low and extremely low body weight. Forcasting model for delayed psycho-emotional development in early age for children born with low and extremely low body weight is devised. Contributing factors to the psycho-emotional development of these determinants were demographic characteristics, socio-economic status of the family, peculiarities of antenatal and intranatal periods, the state of the child immediately after birth and the volume of primary reanimation, diagnoses, and volumes of treatment at the inpatient and non-stationary stages. Four reliable predictors of psycho-emotional development delay were revealed: severe VSK, body weight at discharge from a neonatal hospital less than 3 percentiles, artificial feeding at the discharge, and socio-economic status of the family, namely the upbringing of a child in an incomplete family.Документ Сучасні аспекти підтримки лактації та грудного вигодовування немовлят в діяльності сімейного лікаря(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Зюзіна, Лариса Степанівна; Козакевич, Олена Борисівна; Жук, Людмила Анатоліївна; Мелащенко, Олена Іванівна; Козакевич, Вероника Клавдиевна; Зюзина, Лариса Степановна; Козакевич, Елена Борисовна; Жук, Людмила Анатольевна; Мелащенко, Елена Ивановна; Kozakevich, V. K.; Zuzina, L. S.; Kozakevich, O. B.; Zhuk, L. A.; Melashchenko, O. I.Вступ. Грудне вигодовування є природною, сформованою під час еволюції формою харчування немовлят, що визначає оптимальне формування здоров`я дитини, її фізичний, психічний та інтелектуальний розвиток. Мета дослідження. Вивчити вплив соціальних, інформаційних та психологічних чинників на тривалість грудного вигодовування. Матеріали та методи. Обстежено 200 пар мати– дитина. Результати дослідження. За даними анкетування встановлено, що на першому місяці життя на грудному вигодовуванні знаходилися 86,4 % дітей. В 6 місяців грудне молоко в раціоні зберігалося приблизно у 58,5 %, до 1 року – у 29,0 % обстежених дітей. Дослідження стану здоров’я дітей залежно від тривалості грудного вигодовування засвідчило, що діти, які були здоровими, довше перебували на виключно грудному вигодовуванні та грудному вигодовуванні, ніж ті, які мали які-небудь захворювання протягом першого року життя. Медіана тривалості виключно грудного вигодовування у здорових дітей становила 3 місяці, а у дітей, які хворіли – 1 місяць. Обговорено питання підтримки грудного вигодовування в роботі сімейного лікаря, роль професійної консультативної допомоги медичних працівників для становлення тривалої та достатньої лактації. Встановлено, що застосування сучасних перинатальних технологій ведення вагітності, пологів і новонародженого забезпечує виключно грудне вигодовування до 6 місяців віку дитини та оптимальне грудне вигодовування. Доведено, що інформаційна підготовка матерів до грудного вигодовування, психологічна підтримка з боку оточення позитивно впливає на тривалість грудного вигодовування і стан здоров’я дитини. Висновки. Лактація та грудне вигодовування – процес складний, але цілком керований; Вступление. Грудное вскармливание является естественной, сложившейся в ходе эволюции формой вскармливания младенцев, которая определяет оптимальное формирование здоровья ребенка, его физическое, психическое и интеллектуальное развитие. Цель исследования. Изучить влияния социальных, информационных и психологических факторов на продолжительность грудного вскармливания. Материалы и методы. Обследовано 200 пар «мать – ребенок». Результаты исследования. По данным анкетирования установлено, что на первом месяце жизни на грудном вскармливании находились 86,4 % детей. В 6 месяцев грудное молоко в рационе сохранялось примерно у 58,5%, до 1 года –у 29,0% обследованных детей. Исследование состояния здоровья детей в зависимости от продолжительности грудного вскармливания показало, что дети, которые были здоровыми, дольше находились на исключительно грудном вскармливании и грудном вскармливании, чем те, которые имели какие-либо заболевания в течение первого года жизни. Медиана продолжительности исключительно грудного вскармливания у здоровых детей составила 3 месяца, а у детей, которые болели – 1 месяц. Обсуждены вопросы поддержки грудного вскармливания в работе семейного врача, роль профессиональной консультативной помощи медицинских работников для становления длительной и достаточной лактации. Установлено, что применение современных перинатальных технологий ведения беременности, родов и новорожденного обеспечивает исключительно грудное вскармливание до 6 месяцев и оптимальное грудное вскармливание. Доказано, что информационная подготовка матерей к грудному вскармливанию, психологическая поддержка окружающих положительно влияет на продолжительность грудного вскармливания и состояние здоровья ребенка. Выводы. Лактация и грудное вскармливание – процесс сложный, но вполне управляемый; Introduction. Breastfeeding is a natural form of infant nutrition during evolution that determines the optimal formation of baby's health, its physical, mental and intellectual development. The aim of the research. To learn the influence of social, informational and psychological factors on the duration of breastfeeding. Materials and methods. 200 mother-child pairs were examined. Research results. According to the survey, it was found that 86,4 % of children were breastfed in the first month of life. At 6 months, ration contained breast milk approximately 58,5 %, up to 1 year - 29,0 % of the examined children. A children health study, depending on the duration of breastfeeding, showed that healthy children were longer on exceptionally breastfeeding and breastfeeding than those who had any disease during the first year of life. The median duration of exclusive breastfeeding for healthy infants was 3 months and for infants with some disease - 1 month. The breastfeeding support issues in the work of the family doctor, the role of professional advisory help of medical workers for the formation of long and sufficient lactation were discussed. It is established that the use of modern perinatal technologies for pregnancy, childbirth and newborn provides only breastfeeding up to 6 months and optimal breastfeeding. It has found out that the breastfeeding education for mothers, psychological supportive ambience has a positive effect on the duration of breastfeeding and the health of the child. Conclusions. Lactation and breastfeeding is complicated process, but completely controllаble.Документ Сучасні проблеми здоров’я та здорового способу життя дітей шкільного віку(КВНЗ "Житомирський медичний інститут" Житомирської обласної ради, 2018-10-25) Козакевич, Олена Борисівна; Козакевич, Елена Борисовна; Kozakevich, O. B.; Мартиненко, Наталія Володимирівна; Мартиненко, Наталия Владимировна; Martynenko, N. V.; Козакевич, Вероніка Клавдіївна; Козакевич, Вероника Клавдиевна; Kozakevich, V. K.Abstract. The article is devoted to the problems of estimation of the health condition in the school children. The article is devoted to a relevant problem - the state of health in school-aged children. Almost 90% of school-aged child ten have deviations in their health, and over 50% have poor physical fitness. Therefore, the problem of early diagnosis, detection and correction of pre-nosologic conditions is an effective means of preventing diseases and improving the health of children.The aim of the research To improve the system of physical education of children of the senior school age by quantitative, determination of the stale of their physical (somatic) health. Materials and methods. We conducted the study of the state of physical health of 498 children aged 12-14 years in Poltava. The level of physical health was determined by the method of quantitative express-evaluation (G.L. Apanasenko) with the allocation of five levels of somatic health (low. lower than average, average, above average and high).Results. It was found that in more than 60% of adolescents, the level of somatic health was low and below average. There were proved the presence, of "safely” level of children’s health in pubertal period, which is placed between the 4 and 5 levels of somatic health according to the scale of express-estimation. According to compensatory- spare abilities of the organism there was proposed algorithm of estimation of school children’s health condition. Conclusions. A comprehensive clinical examination of children, along with a quantitative determination of the level of somatic health, taking into account the socio-economic factors, will provide an opportunity to identify early signs of disorders in the adaptive mechanisms, to detect changes in the state of health at the pre-nosologic level and thus to take preventive measures in a timely manner. Політичні та економічні перетворення, які відбуваються в Україні, збільшення шкільного навантаження, зменшення фізичної активності, порушення режиму праці і відпочинку, наявність шкідливих звичок, нераціональне харчування, екологічні та соціальні проблеми негативно впливають на стан здоров’я дітей України [3, 4. 6, 7, 9]. Майже 90 % дітей шкільного віку мають відхилення у стані здоров’я, понад 50 % - мають незадовільну фізичну підготовку [8]. Тому формування і збереження здоров’я школярів, впровадження здорового способу життя, є актуальною проблемою для України. Для вимірювання та оцінки рівня здоров'я па сьогодні все ширше використовуються поняття теорії адаптації. З позиції даної концепції здоров'я оцінюється за ступенем адаптації організму до умов оточуючого середовища [І. 2. 5, 8]. Перехід від стану здоров’я до етапу хвороби, як правило, пов’язаний із зниженням адаптаційних можливостей організму і проходить через ряд донозологічних станів [5. 6, 10]. У зв’язку з цим проблема ранньої діагностики є ефективним засобом профілактики захворювань та зміцнення здоров’я дітей всіх вікових груп.Документ Формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки(Українська медична стоматологічна академія, 2019-03-21) Козакевич, Олена Борисівна; Козакевич, Елена Борисовна; Kozakevich, O. B.; Козакевич, Вероніка КлавдіївнаОхарактеризовано умови формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер: формування мотиваційної сфери, використання інтерактивних технологій і дослідницької діяльності в процесі фахової підготовки; підготовку до реалізації професійної компетентності в практичній діяльності. The work outlines the conditions for the formation of the professional competence of future nurses: the formation of a motivational sphere, the use of interactive technologies and research activities in the process of professional training; preparation for the implementation of professional competence in practical activities.