Перегляд за Автор "Leshchenko, T. O."
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Benefits of collaborative online learning (Ukrainian language as a foreign)(Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, 2022-07) Leshchenko, T. O.; Zhovnir, M. M.; Shevchenko, O. M.; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Шевченко, Олена МиколаївнаIt was noted that over few decades much attention has been paid to the use of Advanced Information and Communication Technologies and essential role of Internet.There appears to be a strong argument for increased amount of the newest ways, methods and technologies improving of the approaches of the present-day educational system. The authors concentrate their attention on the Online Collaborative Learning. This paper focuses on the using of various information and communication technologies. The advantages of pedagogical innovation in comparison with traditional methods of presenting educational information have been pointed out. The authors focus their attention on the importance of using innovative forms, didactic methods, techniques and resources. Researchers gave us the definition of Online Collaborative Learning and proved that such activities can be easily used in the classrooms with much success. It noted the benefits presented by systematic recourse to Online Collaborative Learning, and the reasonable ways of their using as the assessment tools in the contest of language learning. The need, specificity and rationality of using of Online Collaborative Learning as an innovative approach to teaching and learning, which provides academics and students with the ability to communicate and collaborate with peers internationally through online for teaching Ukrainian language as foreign in higher medical educational institutions have been shown. One of the possible ways to provide collaboration work is through the using of computer-supported collaborative design structures or web-based tools and basic collaborative strategies have been presented as one of the possible and efficient ways to provide collaboration work. The paper concludes with an opinion that collaborative learning is now proved as one of the most modern method of learning. It is beneficial as a knowledge-sharing tool that involves students teaching one another in a group setting, builds student performance and progression, helps student develop their communicative and social skills. At the same time it is especially helpful in motivating students in specific curriculum.Документ The results of psychological readiness for studying in medical students(Aluna Publishing, 2023) Shevchenko, O. M.; Leshchenko, T. O.; Yufimenko, V. G.; Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Юфименко, Вікторія ГеоргіївнаPreparation of medical students for professional activities has been the object of scientific works by domestic and foreign researchers on more than one occasion. This issue was considered from the point of view of its structure, stages of formation, etc. In our opinion, psychological characteristics of the first-year students, issues of educational motivation and difficulties in the educational process generally remain unresolved. The changes that are taking place in the world actualize the need to conduct this research, which will contribute to improving the professional training of future doctors. The aim of the research is to identify the main motives for choosing the physician’s profession; provide practical recommendations for the formation of positive motivation for learning, as well as professional and cognitive interest.Документ The significance of communication method in the process of learning the Ukrainian language as a foreign(Valencia, Kingdom of Spain: European Scientific Platform, 2022) Shevchenko, O. M.; Leshchenko, T. O.; Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаАвтори переконливо доводять наскільки комплексним та багатогранним є використання комунікативних завдань у процесі вивчення української мови як іноземної у ВНЗ. Враховуючи те, що основна функція мови є комунікативна, комунікативний підхід до вивчення українеської мови як іноземної можна без перебільшення назвати основним, найважливішим. При цьому навчання повинно бути спрямоване не на вивчення граматики чи лексики мови, а на вивчення комунікативної компетенції, тобто уміння правильно використовувати мову у відповідних реальних комунікативних ситуаціях.Документ Адаптація іноземних здобувачів освіти до української інформаційної культури(© 2021 European Conference, 2021) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Юфименко, Вікторія Георгіївна; Leshchenko, T. O.; Yufymenko, V. G.Здійснені нами дослідження висвітлюють найтиповіші проблеми соціально-психологічної адаптації іноземних здобувачів, серед яких головною проблемою постає саме їхня адаптація до української інформаційної культури.Документ Графічні образи та символи зорової поезії(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Kochkarova, M. K.; Leshchenko, T. O.; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаБудь-яка творча діяльність завжди пов’язана з пошуками нових виражальних засобів і форм. Аби вплинути на читача, здивувати, вразити його уяву, митці слова здавна вдавалися до художніх експериментів. В українській поезії до експериментальних явищ належать візуальні (зорові твори). Їх нерідко визначають також як фігурні вірші. Візуальна (зорова) поезія — це вірші, які поєднують зорові й літературні елементи в художнє ціле. В Україні зорова поезія почала інтенсивно розвиватися лише з 1991 року. Із появою комп’ютерів та зі зростанням інтересу до зображення вона вийшла на новий етап свого розвитку. Поезія все більше входить у рекламу і використовує зорове зображення. За століття свого існування силабо-тонічний вірш втратив свою свіжість. Актуальність дослідження зумовлює те, що дотепер зорова поезія – це мало досліджене явище ( Довгалевський М., 1973; Сорока М., 1997; Мойсієнко А., 2001; Higgins D., 1987). Предметом дослідження стала тенденція розвитку української зорової поезіїДокумент Здоров’я vs. хвороба в контексті словесної репрезентації ціннісної картини світу сучасного лікаря(Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 2018-11) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Leshchenko, T. O.; Zhovnir, M. M.Статтю присвячено проблемі інтерпретації цінностей та антицінностей у лінгвістичному контексті. Акцентовано на релевантності вирізнення дихотомії цінність – антицінність (нецінність). Визначено, що цінності – це сукупність життєво необхідних матеріальних та духовний понять, які окреслюють базові поведінкові домінанти людини, забезпечують її основні інтереси та найважливіші потреби. Антицінності дефіновано опозиційною (за смислом) до цінностей універсальною категорією загальної аксіологічної парадигми людини. Обґрунтовано думку про те, що цінність для лікаря – це те, на що скерована його робота як компетентного фахівця медичної галузі, а також важливий атрибут його свідомості, який виформовує вектори професійної діяльності. Виділено в обстеженому дискурсі мовні рефлекси вказаних ціннісних орієнтирів сучасного лікаря. Описано закономірності мовної об’єктивації протилежних аксіологічних орієнтирів – здоров’я та хвороби, які увиразнюють функціонування всіх живих організмів, зокрема й людей, на векторі життя – смерть. Зауважено, що всі проаналізовані словесні об’єктиватори відображають модифікацію аксіологічної парадигми в галузі охорони здоров’я. Крім цього, указано на прагматичний потенціал лексем, що вербалізують ціннісний континуум медичної комунікації. Зафіксовані в дискурсі позитивно і негативно конотовані лексеми увиразнюють схвалення, привітність, докір чи критичне ставлення лікаря до пацієнтів. The article is devoted to the problem of linguistic interpretation of values and anti-values. The relevance of their differention and the functioning of dichotomy value – anti-value is pointed out.It is defined that values are a complex of vital material and spiritual, non-material concepts that outline the basic behavioral dominant of a person, provide their main interests and essential needs. At the same time, anti-values are defined as the opposition (meaning) to values as universal category of the general human axiological paradigm.Considering the value aspects of medical communication, presently great attention is paid to the importance of studying doctor’s axiological continuum. In this work health and disease were defined as the principal semantic oppositions. According to the results of analysis, these contrast notions are central to the axiological picture of the modern doctor, and these concepts belong to different parts of the coordinate system – value – antivalence. The author substantiates the opinion that the value for the doctor means the specific notion directed him to be an competent expert in the medical field, an essential attribute of consciousness that determines main vectors of his professional activity.The study of the discourse-textual material made it possible to determine the language reflexes of these values. The paper presents features of the language objectification of opposing axiological landmarks – health and disease. It is indicated that all analyzed verbal objectivists reflect a modification of the health paradigm. In addition, the pragmatic potential of tokens is noted, which verbalize the value component of medical communication. The positive and negative connotations recorded in the discourse express the approval, affability, reproach or critical attitude of the doctor to the patients.Документ Комплімент як прояв маніпулятивної тактики позитиву в медичному дискурсі(Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Тукова, Тетяна Володимирівна; Лещенко, Татьяна Александровна; Тукова, Татьяна Владимировна; Leshchenko, T. O.; Tukova, T. V.У статті розглядається комплімент у інституційному медичному дискретному дискурсі, який допомагає досягти сугестії лікаря і пацієнта в процесі фатичного спілкування; показано, як принцип комунікативного співробітництва дозволяє пацієнту за допомогою компліментарних мовленнєвих актів подолати асиметричність спілкування і реалізувати інтенції на гармонізацію процесу інтеракції. Висвітлені умови досягнення ефективного використання компліментарних висловлювань у медичному середовищі. В статье рассматривается комплимент в институционном медицинском дискретном дискурсе, помогающий достичь суггестии врача и пациента в процессе фатического общения; показано, как принцип коммуникативного сотрудничества позволяет пациенту с помощью комплиментарных речевых актов преодолеть асимметричности общения и реализовать интенции на гармонизацию процесса интеракции. Рассматриваются условия достижения эффективного использования комплиментарных высказываний в медицинской среде. The authors analyzes the compliment in the professional medical discourse which helps to reach the suggestion between doctor and patient in the course of the actual communication; it was shown how the principle of communicative cooperation allows the patient to overcome asymmetry of communication by means of complementary language acts and to realize inten¬tions to harmonize the process of interaction. Conditions of achievement the effective using of complementary sayings in medical environment are considered.Документ Лексико-стилістичні анормативи в науковому стоматологічному тексті(Редакція журналу "Молодий вчений", 2019) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Бондар, Наталія Василівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Лещенко, Татьяна Александровна; Бондар, Наталія Василівна; Жовнир, Марина Николаевна; Leshchenko, T. O.; Bondar, N. V.; Zhownir, M. M.Актуальність обраної теми зумовлена потребою сучасного суспільства поширювати фахові стоматологічні знання. Від того, як вчені володіють мовними, зокрема лексико-стилістичними нормами, залежать результат обміну інформацією і якість наукового тексту. Мета цієї праці – пошук і аналіз частотних лексичних помилок, зафіксованих у різножанрових фрагментах стоматологічних текстів; Актуальность выбранной темы обусловлена потребностью современного общества распространять профессиональные стоматологические знания. От уровня владения учеными языковыми, в частности лексико-стилистическими нормами, зависит результат обмена информацией и качество научного текста. Цель этой работы – поиск и анализ часто употребляемых лексических ошибок, зафиксированных в разножанровых фрагментах стоматологических текстов; The topycality of the chosen topic is determined by the importance of spread of scientific dental knowledge.The result of the exchange of information and the quality of the scientific text depend on the level of knowledge of scientists, their language skills, in particular lexical-stylistic norms. The purpose of this article is to search for and analyze the frequency of grammatical mistakes recorded in fragments of different genres of scientific stomatological texts.Документ Мовленнєвий портрет сучасного лікаря (лінгвопрагматичний аспект)(ВДНЗ України "Буковинський державний медичний університет", 2018) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Leshchenko, T. O.; Zhovnir, M.Новая научная лингвистическая парадигма обусловила появление научных направлений, ориентированных на анализ дискурса, речевых жанров и речевых актов. Цель этого исследования - описание речевого портрета современного доктора, выделение его ключевых дискурсивных характеристик, анализ докторского тезауруса. Методы исследования детерминированы его целью и задачами. В работе использованы методы наблюдения, описания, классификации, дискурс-анализа, элементы социолингвистического анализа. Научная новизна работы заключается в том, что в ней впервые представлена и охарактеризована дискурсивная личность современного врача. Установлено, что доктор - это, прежде всего, высококвалифицированный представитель нынешней отечественной медицины. Его имманентными речевыми характеристиками являются образованность, профессионализм, ответственность, бескорыстие, нравственность. Выявлено поведенческие стандарты, которые отличаются от указанных выше, в частности, неопытность, корыстолюбие, безответственность.The article is dediсated to one of the central notions of anthropocentric linguistics -lingvopersonology. This thesis presents different views on the problem of personality as a complicated phenomenon, which can be showed from linguistic point of view. The new scientific linguistic paradigm has led to the emergence of scientific areas focused on the analysis of discourses, speech genres and speech acts.The purpose of the study is to describe the speech portrait of a modern doctor. The author has focused on the linguopragmatic aspect of making different speech portraits. This way clearly expresses the axiological orientations of the communicant. The main task is the analysis of his main discourse features and the characterization of the medical thesaurus. Methods of research are determined by its goals and objectives. Among the general scientific methods used in this article are observation, description, systematization. The methodological base is augmented by the method of discourse analysis. It is used to find out discursive features and relevant contexts. Elements of sociolinguistic analysis were used for determining the influence of extralinguistic factors on the formation of the investigated speech personality. The scientific novelty of the work is in the fact that for the first time it presents and describes the discursive personality of a modern physician in a linguistic and cognitive aspect. Conclusions. Nowadays doctor is commonly a highly qualified, educated, skilful person. He is a representative of the modern ukrainian medical industry. It was found that his immanent speech characteristics are education, professionalism, responsibility, sel-flessness, morality. On the other hand, it should be poented out that deviations from the specified behavioral standards are revealed. The author has fixed in the medical discourse negative behavioral standards: illiteracy, self-interest, irresponsibility. According to the research, social and professional responsibilities sometimes may contraste with self-interestДокумент Навчальний текст як мультимодальний лінгвовізуальний феномен: цілісність, зв’язність, інформативність(Видавничий дім "Гельветика", 2022-07) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Юфименко, Вікторія Георгіївна; Leshchenko, T. O.; Zhovnir, M. M.; Yufymenko, V. G.У статті проаналізовано мультимодальний дидактичний текст як лінгвовізуальне явище. Задекларовано, що поява й еволюція феномена «мультимодальний дидактичний текст» невіддільна від употужнення векторів дослідження тексту як складного утворення лінгвальних і паралінгвальних засобів і детального вивчення мовних явищ і процесів, які характеризуються залученням до аналізу різноманітних модусів – каналів комунікації: письма, усного мовлення, жестів, візуальних образів тощо. Авторками дослідження мультимодальний дидактичний текст дефіновано як специфічний поліфункціональний вербально-семіотичний утвір, якому притаманна особлива функційна спрямованість. Провідна мета навчального мультимодального тексту – дидактична. Дослідницями показано, що традиційному навчальному мультимодальному тексту притаманні звичні текстові категорії: гетерогенність складників, лаконізм подачі об’ємного масиву інформації, її подвійне декодування, особлива темпоральність і локативність, цілісніть, зв’язність, інформативність. Аналіз виявив, що стрімке зростання ролі знань і технологій, інтенсифікація процесів глобалізації, посилення впливу інтернету й виклики реформування системи освіти загалом актуалізують питання, тісно пов’язані з акцентом на візуалізацію дидактичного матеріалу. У розвідці вмотивовано думку про те, що раціональне структурування й транслювання навчального матеріалу за допомогою мультимодальних текстів забезпечує стисле представлення великих обсягів інформації та її продуктивне сприймання завдяки швидкій активізації різних пізнавальних механізмів, які доповнюють і урізноманітнюють вербальний канал подачі інформації. Під час роботи з розглядуваними текстами краще запам’ятовування й глибше осмислення матеріалу частково забезпечує його сприйняття – візуальне, раціональне й емоційне.Документ Нагальні проблеми внормованості термінологічного інструментарію стоматологічної галузі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Leshchenko, T. O.; Zhovnir, М. M.Мета статті – висвітлення особливостей функціонування наукового стилю в мові стоматології, аналіз найпоширеніших помилок застосування термінологічного інструментарію стоматологічної галузі. Матеріал дослідження – добірка різножанрових наукових текстів, передовсім статей, підручників, посібників, словників, присвячених актуальним стоматологічним проблемам. Для досягнення окресленої мети використано загальнонаукові (індукція, дедукція, аналіз, синтез, спостереження, зіставлення, узагальнення) та власне лінгвістичні методи і прийоми (дефініційно-компонентний, лексико-семантичний, контекстуальний, лінгвостилістичний та ін.). У праці акцентовано на важливості коректної й унормованої інтерпретації дослідником наукових фактів, найновіших теорій та гіпотез. Висновки. Проінтерпретовано специфіку нормативного і ненормативного слововживання в сучасному писемному науковому мовленні, зокрема проаналізовано функціонування росіянізмів, кальок з російської мови, недоречних українськомовних еквівалентів стоматологічних термінів. Окремо розглянуто складні випадки використання іменників чоловічого роду 2 відміни Р. в., специфіку написання термінів-прикладок тощо; Цель статьи – освещение особенностей функционирования научного стиля в языке стоматологии, анализ распространенных ошибок применения терминологического инструментария стоматологической отрасли. Материалом исследования послужила подборка разножанровых научных текстов (статей, учебников, пособий, словарей), посвященных актуальным стоматологическим проблемам. В работе использованы общенаучные (индукция, дедукция, анализ, синтез, наблюдение, сопоставление, обобщение) и собственно лингвистические методы и приемы (дефиницийний, компонентный, лексико-семантический, контекстуальный, лингвостилистичний и др.). Акцентировано внимание на значимости корректной и правильной интерпретации исследователем научных фактов, новейших теорий и гипотез. Выводы. В представленной работе проинтерпретировано специфику нормативного и ненормативного словоупотребления в современной письменной научной речи, в частности, проанализированы особеннности функционирования русизмов, калек с русского языка, неуместных украиноязычных эквивалентов стоматологических терминов. Отдельно рассмотрено сложные случаи использования существительных мужского рода 2 склонения в Р. п., особенности написания приложений и т. д.; The purpose of this paper is to find out and to describe the peculiarities of the functioning of the scientific style in the language of dentistry. The article deals with the analysis of common mistakes in scientific style in the contex of the current dental industry in Ukraine. The material of the study is a selection of different scientific texts, articles, textbooks and dental dictionaries. The general scientific (induction, deduction, analysis, synthesis, observation, comparison, generalization) and linguistic methods and techniques (definitions, component, lexico-semantic, contextual, linguistic and other) were used in this scientific work. The importance of correct interpretation of scientific facts, modern theories and hypotheses is pointed out. It is also noted that the skillful usage of professional terms is a daily duty of every qualified specialist. Results. The study of the textual material made it possible to show the difficulties of translation from Russian and to determine the usage of incorrect language equivalents of dental terms. In addition, an excessive using of russismes, incorrect lexical equivalents were outlined. In the current paper difficulties in using nouns (masculine, genitive case) were analyzed and explained.Документ Об’єктивний структурований практичний іспит із дисципліни «Українська мова як іноземна»: спроба впровадження європейського досвіду у вітчизняний навчальний процес(Івано-Франківський національний медичний університет, 2020-04) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Могілевкіна, Ірина Олександрівна; Leshchenko, T. O.; Zhovnir, M. M.; Mogilevkina, I. O.У праці запропоновано й детально описано експериментальну станцію об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) з дисципліни «Українська мова як іноземна». Наголошено на практиці такого тестування фахових медичних компетентностей і за кордоном, і в Україні. Проаналізовано теоретичний доробок, присвячений проблемам ОСПІ й ОСКІ. Зауважено про доцільність впровадження об’єктивних структурованих атестацій студентів-медиків на неклінічних кафедрах вищих навчальних медичних установ. Дефіновано об’єктивно структурований практичний іспит із дисципліни «Українська мова як іноземна». З’ясовано суть і механізм проведення об’єктивно структурованого практичного та клінічного іспитів. Детально описано роль ОСКІ в системі оцінювання в медичній освіті. Представлено й проаналізовано експериментальну станцію об’єктивного структурованого практичного іспиту з обраної засвоюваної студентами теми («Медична карта стаціонарного хворого. Паспортна частина», ІІІ курс, медичний факультет). Акцентовано на тому, що розробленою спеціальною методикою можна послуговуватися під час перевірки рівня засвоєння студентами знань, опанування ними базових фахових навичок із неклінічних дисциплін. Пропоноване дослідження виконано в межах антропоцентичної наукової парадигми. Базовий – загальнолінгвістичний метод наукового опису. У праці використано описово-аналітичний метод і метод порівняння, а також елементи методу кількісних підрахунків. Апельовано й до спеціальних лінгвістичних методів і прийомів, зокрема дискурс-аналізу.Документ Профілактика стоматологічних захворювань(Видавництво «Факт» м. Харків, 2011) Каськова, Людмила Федорівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Kaskova, L. F.; Амосова, Людмила Іванівна; Амосова, Людмила Ивановна; Amosova, L. I.; Карпенко, Ольга Олександрівна; Карпенко, Ольга Александровна; Karpenko, O. O.; Новікова, Світлана Чеславна; Новикова, Светлана Чеславна; Novikova, S. Ch.; Солошенко, Юлія Іванівна; Солошенко, Юлия Ивановна; Soloshenko, Yu. I.; Хміль, Олена Всеволодівна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Khmil, E. V.; Абрамова, Олена Едуардівна; Абрамова, Елена Эдуардовна; Abramova, E. E.; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Лещенко, Татьяна Александровна; Leshchenko, T. O.У підручнику розглядаються питання, що висвітлюють анатомо-фізіологічні передумови, які за наявності певних чинників можуть призводити до виникнення стоматологічної патології у дітей. Викладено основи вчення про профілактику стоматологічних захворювань, закономірності формування здорового способу життя, роль гігієни і гігієнічного виховання населення. Детально розглянуто аспекти патогенетичної та етіотропної профілактики карієсу зубів і хвороб пародонта, антенатальної профілактики. Подано схеми організаційних заходів щодо впровадження комплексної системи профі- лактики з відображенням епідеміологічних методів обстеження. Призначається для студентів стоматологічних факультетів вищих медичних навчальних закладів, інтернів та лікарів-стоматологів.Документ Підручник «Профілактика стоматологічних захворювань»(Державна організація «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій», 2023) Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Новікова, Світлана Чеславна; Солошенко, Юлія Іванівна; Хміль, Олена Всеволодівна; Бережна, Олена Едуардівна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Кулай, Ольга Александровна; Новикова, Светлана Чеславна; Солошенко, Юлия Ивановна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Бережная, Елена Эдуардовна; Лещенко, Татьяна Александровна; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Kulai, O. O.; Novikova, S. Ch.; Soloshenko, Yu. I.; Khmil, E. V.; Berezhnaja, E. E.; Leshchenko, T. O.Документ Розвиток ключових компетенцій майбутнього медика на заняттях української мови як іноземної(© 2021 European Conference, 2021) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Юфименко, Вікторія Георгіївна; Жовнір, Марина Миколаївна; Курило, Володимир Олександрович; Leshchenko, T. O.; Yufymenko, V. G.; Zhovnir, M. N.; Kurylo, V. O.У роботі з’ясовані особливості викладання української мови як іноземної шляхом розвитку ключових компетенційДокумент Синтаксичні аномалії в науковому стоматологічному дискурсі(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2019) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Бондар, Наталія Василівна; Leshchenko, T. O.; Zhovnir, M. M.; Bondar, N. V.; Лещенко, Татьяна Александровна; Жовнир, Марина Николаевна; Бондар, Наталия ВасильевнаУ статті акцентовано на науковому стоматологічному дискурсі. Простудійовано лінгвістичну літературу з питань мовних відхилень, зосібна синтаксичних. Детально обґрунтовано теоретичні засади вивчення різножанрових зразків стоматологічного наукового дискурсу – оригінальних тез, статей, доповідей, лекцій, посібників, довідників, підручників, монографій тощо. Досліджено наукові тексти зі стоматології з погляду нормативності їхньої синтаксичної організації. Здійснено спробу виробити систему рекомендацій для впорядкування семантико-синтаксичного оформлення фахових наукових текстів стоматологів; В статье акцентировано на научном стоматологическом дискурсе. Изучено лингвистическую литературу по вопросам языковых аномалий, в частности синтаксических. Детально рассмотрено теоретические основы изучения разножанровых образцов стоматологического научного дискурса – оригинальных тезисов, статей, докладов, лекций, пособий, справочников, учебников, монографій. Исследованы научные тексты по стоматологии с точки зрения нормативности их синтаксической организации. Предпринята попытка выработать систему рекомендаций для упорядочения семантико-синтаксического оформления профессиональных научных текстов стоматологов; The article focuses on the scientific dental discourse. The importance of following common standards and necessity of using basic language norms in the field of science has been proved. Various linguistic literature on language anomalies (in particular syntactic) have been studied. The theoretical base of studying omulti-genre samples of dental scientific discourse – original abstracts, articles, reports, lectures, manuals, reference books, textbooks, monographs – have been examined in detail. Scientific texts on dentistry have been examined from the point of view of the normativity of their syntactic organization. The work focuses on the general irregularity of the professional language of the dental industry. An attempt to develop a clear system of recommendations for systematization the semantic-syntactic organization of professional (dental) scientific texts . In addition, the article characterizes cases of incorrect and irrelevant use of language units in professional texts in the dental field and justifies the analysis of dental scientific language correspondence to the basic communicative features of the language. The tendency to the synthesis of syntactic constructions has been increased.Документ Стильові вади сучасного стоматологічного наукового дискурсу(Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, Університет Гринвіча, 2018) Астахова, Світлана Анатоліївна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Жовнір, Марина Миколаївна; Шехавцова, Світлана Олександрівна; Astahova, S. A; Leshchenko, T. O.; Zhovnir, M. M.; Shekhavtsova, S. O.У пропонованій статті здійснено спробу виявити та проаналізувати основні стильові огріхи наукового стоматологічного дискурсу. У результаті огляду теоретико-методологічні основ нормування мови науки і студіювання дискурсивних фрагментів досліджено стан дотримання узвичаєних норм слововжитку у сфері науки під час написання різножанрових зразків стоматологічного дискурсу – оригінальних тез, статей, посібників, підручників, монографій тощо. Крім цього, вирізнено й охарактеризовано випадки неправильного і недоречного вживання мовних одиниць у фаховому мовленні стоматологічної галузі. У статті акцентовано на важливості коректної й унормованої інтерпретації дослідником наукових фактів, найновіших теорій та гіпотез. Проінтерпретовано специфіку нормативного і ненормативного слововживання в сучасному писемному науковому мовленні. У праці використано і загальнонаукові (індукція, дедукція, аналіз, синтез, спостереження, порівняння, узагальнення), і власне лінгвістичні методи та прийоми. Акцентовано на загальній невнормованості фахової мови стоматологічної галузі. Умотивовано доцільність і раціональність використання в досліджуваному науковому дискурсі лексичних синонімів-дублетів. Оцінено часто вживані стоматологами правильні варіанти виформованих на вітчизняному мовному ґрунті термінолексем. Умотивовано доцільність аналізу відповідності стоматологічного наукового мовлення базовим комунікативним якостям мовлення;The article provides an attempt to reveal and analyze main stylistic issues of scientific dental discourse. As a result of reviewing theoretical and methodological basics of standardizing the language of science and studying discourse fragments, the current state of observing usual word use norms in the course of writing dental scientific discourse texts in different genres: original abstracts, articles, manuals, textbooks, monographs, etc. has been investigated. In addition, the article characterizes cases of incorrect and irrelevant use of language units in professional texts in the dental field and justifies the analysis of dental scientific language correspondence to the basic communicative features of the language. The importance of correct interpretation of scientific facts, modern theories and hypotheses is pointed out. It is also noted that the skillful usage of professional terms is a daily duty of every qualified specialist. The general scientific (induction, deduction, analysis, synthesis, observation, comparison, generalization) and linguistic methods and techniques were used in this scientific work. There was also indicated on irregularity of the professional language of the dental industry. In the article, there were provided arguments and reasonableness for preferred usage of the Ukrainian terms. There was also given a number of national equivalents to the foreign words from the sphere of dentistry.Документ Терміни в стоматології: іменники чоловічого роду другої відміни в родовому відмінку однини(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017-03) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Leshchenko, T. O.Висвітлені правописні особливості внормованого вживання базових термінів терапевтичної та ортопедичної стоматології в українській мові – іменників чоловічого роду 2 відміни в родовому відмінку. Запропонована власна класифікація; Проанализированы особенности унормированного употребления базовых терминов терапевтической и ортопедической стоматологии в украинском языке – имен существительных мужского рода 2 склонения в родительном падеже. Предложена авторская классификация; Every researcher, doctor, including dentist, needs a developed flair for scientific speech, language taste, the possession of the scientific style of speech and writing, language research, especially highly specialized text. These qualities are the result of purposeful work, opportunities which open the article.Документ Індивідуальна робота іноземних студентів за вимогами кредитно-модульної системи як складова вивчення предмета "Українська мова за професійним спрямуванням"(Тернопіль:ТДМУ "Укрмедкнига", 2013) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Юфименко, Вікторія Георгіївна; Самойленко, Ірина Володимирівна; Leshchenko, T. O.; Yufymenko, V.Нині надзвичайно важливо в майбутніх іноземних фахівців – медиків виробити потребу в індивідуальному самостійному опануванні українською мовою (за професійним спрямуванням), навчити їх творчо застосовувати засвоєні знання в нових ситуаціях, користуватися довідковою літературою, робити переклад, готувати доповіді, брати участь у конференціях, оформляти медичну документацію тощо; Today it is extremely important to the future of foreign medical specialists to work out the need for individual self-mastery of the Ukrainian language (in professional direction), to teach them how to creatively apply the received knowledge in new situations, to use reference books, do translate, prepare reports, participate in conferences, issue the medical documentation, etc.Документ Інтеграція компонентів культури в процес навчання іноземних студентів української мови(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Юфименко, Вікторія Георгіївна; Leshchenko, T. O.; Shevchenko, О. М.; Yufimenko, V. G.У статті розглядаються особливості інтеграції компонентів культури в процес навчання іноземних студентів української мови. На основі теоретичного аналізу наукових праць визначено загальнодидактичні та методичні принципи комунікативної методики, найважливіші елементи презентації лексичного матеріалу на початковому етапі навчання; обґрунтовано роль аудіювання і читання у викладанні української мови як іноземної. Позааудиторна робота з іноземними студентами сприяє розвитку навичок використання мови в життєвих ситуаціях // В статье рассматриваются особенности интеграции компонентов культуры в процесс обучения иностранных студентов украинскому языку. На основе теоретического анализа научных публикаций определены дидактические и методические принципы коммуникативной методики, важнейшие элементы презентации лексического материала на начальном этапе обучения, обоснована роль аудирования и чтения в преподавании украинского языка как иностранного. Внеаудиторная работа с иностранными студентами способствует развитию навыков использования языка в жизненных ситуациях // The article discusses the peculiarities of the integration of cultural components in the process of teaching foreign students to the Ukrainian language. On the basis of theoretical analysis of scientific works, the didactic and methodical principles of the communicative methodology were determined, the most important elements of the presentation of lexical material at the initial stage of teaching, the role of listening and reading in the teaching of the Ukrainian language as a foreign language was substantiated. Out of class work with foreign students facilitates the development of language skills in life situations.