Перегляд за Автор "Leshchenko, Tatiana"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Experience of Application of Interactive Methods in Classes on Ukrainian as a Foreign Language(Potere della ragione Editore, Rome, Italy. 2021., 2021) Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Shevchenko, Olena; Leshchenko, TatianaThe article is devoted to the problem of using interactive teaching methods at lessons of Ukrainian as a foreign language, the effective solution of which is one of the components of high quality professional education of future specialists. The authors outline the main areas of work with foreign students, methods and ways that improve language training. Using interactive methods of teaching Ukrainian as a foreign language is a way of realization of educational, developmental and disciplinary aims of teaching that is intended for the organization of an effective educational process, the main task of which is the achievement of the desired result. It is determined that interactive methods are based on the interaction of students aimed at developing their communication skills; involve the development of the ability to communicate in a foreign language with each other in various communicative situations, which has a positive effect on improving foreign language proficiency and personal qualities students.Документ Improvement of language training of foreign students(Milan, Italy, 2021) Shevchenko, Olena; Leshchenko, Tatiana; Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаСтаття висвітлює аспекти навчання української мови іноземних студентів: історія питання, досягнуті успіхи, проблеми, що потребують розв'язання. Значна увага приділяється питанням удосконалення навчального процесу.Документ Musical way of learning Ukrainian as a foreign language as one of the method of strengthening communicative competence(Lisbon, Portugal, 2022) Shevchenko, Olena; Leshchenko, Tatiana; Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаУ статті йдеться про одну з найгостріших проблем сучасної лінгводидактики – навчання здобувачів вищої освіти української мови як іноземної в процесі міжкультурної комунікації. Автори доводять, що для кращого засвоєння мови, слід застосовувати інтерактивні прийоми, поєднувати різну методологію. Так, можна інтегрувати мовознавство та музику. Пісні – це не лише розвага, але й спосіб засвоєння нових лексем, стилістичних особливостей. Сучасна молодь надає перевагу аудіо, а не читанню. Тому пісні сприйматимуться краще. Метою роботою є доведення факту, що музичний спосіб вивчення української мови як іноземної є основною тенденцією розвитку навчання майбутнього.