Перегляд за Автор "Lisachenko, O. D."
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Ultrastructural remodeling of rat submandibular glands in chronic ethanol intoxication(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Yeroshenko, G. А.; Shevchenko, K. V.; Lisachenko, O. D.; Vilhova, O. V.; Yakushko, O. S.; Skotarenko, T. A.; Bilash, V. P.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Вільхова, Олена Вікторівна; Якушко, Олена Святославівна; Скотаренко, Тетяна Анатоліївна; Білаш, Валентина Павлівна; Ерошенко, Галина Анатолиевна; Шевченко, Константин Васильевич; Лысаченко, Ольга Дмитриевна; Вильховая, Елена Викторововна; Якушко, Елена Святославовна; Скотаренко, Татьяна Анатольевна; Билаш, Валентина Павловна; Єрошенко, Галина АнатоліївнаThe study presents a detailed analysis of the ultramicroscopic structure of the rat submandibular glands in chronic ethanolintoxication at the later stages of the experiment. It has been established that prolonged exposure to ethanol at the later stages of the experiment was characterized by the appearance of signs of adaptive-compensatory responses of the parenchymal elements and vessels of the blood microvascular system with the emergence of dystrophic changes and apoptosis of ductal epithelium; however, no complete regeneration of the structure was detected.Документ Адаптація першокурсників до навчання в Українскій медичній стоматологічній академії та роль мотиваційної складової в цьому процесі(2020) Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Пелипенко, Лариса Борисовна; Шевченко, Константин Васильевич; Кинаш, Оксана Вячеславовна; Lisachenko, O. D.; Yeroshenko, G. A.; Pelipenko, L. B.; Shevchenko, K. V.; Kinash, O. V.Необхідною соціальною складовою отримання студентами професійних знань і навичок в закладах вищої освіти є успішна та активна адаптація їх до нових умов життя, особливо на першому році навчання. Створення умов психологічної адаптації - запорука фізичного і психічного здоров’я студентів. Вислів Сократа «Здоров’я – не все, але без здоров’я все – нічого» свідчить про те, що немає нічого ціннішого за здоров’я. Завданням і обов’язком педагогічного колективу кожного навчального закладу є збереження і підтримання здоров’я кожного із суб’єктів навчального процесу та покращення їх самопочуття.Документ Важливість ролі куратора у вихованні студента вищого навчального закладу(European Assoc iation of pedagogues and psychologists and medics “Science”, 2020) Борута, Наталія Володимирівна; Шепітько, Володимир Іванович; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Boruta, N. V.; Shepitko, V. I.; Yeroshenko, G. A.; Lisachenko, O. D.; Pelipenko, L. B.; Shevchenko, K. V.Таким чином, виховання у вищій школі є цілеспрямованим процесом, який відбувається з врахуванням особливостей кожного конкретного навчального закладу, зокрема професіоналізму професорсько-викладацького складу, який значною мірою є носієм духовно-моральних, етичних, ділових якостей, рівня його взаємодії зі студентами-вихованцями і впливу на їх свідомість, з метою формування у них виваженої життєвої позиції, вміння сприймати, використовувати, поширювати і здобувати необхідний досвід, здатності бути носіями провідних ідей, організаторами суспільно-політичного життя в країні.Документ Використання інноваційних освітніх технологій на кафедрі гістології, цитології та ембріології(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2010) Шепітько, Володимир Іванович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Пирог-Заказнікова, Ангеліна Валеріївна; Білаш, Сергій Михайлович; Єрьоміна, Ніна Федорівна; Стецук, Євген Валерійович; Гасюк, Наталія Володимирівна; Шепитько, Владимир Иванович; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Пирог-Заказникова, Ангелина Валериевна; Билаш, Сергей Михайлович; Еремина, Нина Федоровна; Стецук, Евгений Валерьевич; Гасюк, Наталия Владимировна; Shepit’ko, V. I.; Lisachenko, O. D.; Yeroshenko, G. A.; Pirog-Zakaznikova, A. V.; Bilash, S. M.; Yeryomina, N. F.; Stetsuk, E. V.; Gasyuk, N. V.Застосування педагогічних інновацій у викладанні та інновацій у навчанні студентів підвищить якість професійної підготовки студентів. Викладач має бути інформаційно компетентним у своїй галузі, має постійно самовдосконалюватись, виявляти цікавість до засвоєння нової інформації з дисципліни, підвищувати якість навчання студентів; Использование педагогических инноваций в преподаваниии и инноваций в обучении студентов повысит качество професиональной подготовки студентов. Преподаватель должен быть информационно компетентным в своей области, должен постоянно самосовершенствоваться, проявлять интерес к усвоению новой информации по предмету, повышать качество обучения студентов; Use of pedagogical innovations in teaching process and innovations in training of students will raise quality of proffesional preparation of students. The teacher should be is information competent in him areas, should constantly improved himself, show the interest to mastering of the new information in a subject, raise quality of training of students.Документ Виховання студентської молоді у вищих медичних закладах України(Sheffield. Science and education LTD, 2019) Борута, Наталія Володимирівна; Борута, Наталия Владимировна; Boruta, N. V.; Шепітько, Володимир Іванович; Шепитько, Владимир Иванович; Shepitko, V. I.; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.Надзвичайно важливим завдання для вищого навчального закладу є створення належних умов для розвитку та задоволення культурних потреб студентiв, для їх самореалiзацiї, щоб випускники медичного вузу стали не просто знаючими спецiалiстами, а людьми творчими, духовно багатими iз демократичним баченням світу та етичним ставленням до нього, особливо до тих, кому невдовзi надаватимуть квалiфiковану медичну допомогу.Документ Вплив глутамату натрію на органи дихальної системи у щурів(Полтавський державний медичний університет, 2021) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Донець, Ілона Миколаївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Григоренко, Альона Сергіївна; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Yeroshenko, G. A.; Donets, I. M.; Shevchenko, K. V.; Grigorenko, A. S.; Kinash, O. V.; Lisachenko, O. D.У роботі проведений аналіз даних літературних джерел з приводу впливу глутамату натрію на органи дихальної системи їх особливостей будови та реакцій. Використання харчових добавок викликає значні суперечки, як у науковому товаристві, так і в громадськості, в основному через відсутність ґрунтовних досліджень щодо їх впливу на організм людини. Проведені дослідження не дають остаточної відповіді щодо різного ступеня сприйнятливості людини до ефектів, що проявляються за умови дії харчових добавок, а дані про їх поєднаний вплив відсутні. Особливе занепокоєння вітчизняних і закордонних вчених викликає факт широкого використання харчових добавок у продуктах харчування. Найважливішою гігієнічною особливістю виробництва спеціалізованих продуктів для дитячого і дієтичного харчування, наполягають дослідники, є обмеження використання харчових добавок і категорична заборона на використання синтетичних домішок. У 80-ті роки минулого століття вчені активно аналізували вплив глутамату натрію на дихальні шляхи у пацієнтів з хронічною стабільною астмою. Науковці дійшли висновку, що необхідні подальші клінічні та епідеміологічні дослідження. Критичний аналіз існуючої літератури показує, що багато негативних наслідків вживання глутамату натрію для здоров’я є малоінформативними, оскільки засновані на надмірному дозуванні, яке не відповідає нормам, які зазвичай споживаються в харчових продуктах. Таким чином, встановлено, що вживання глутамату натрію призводить до порушень мікроциркуляції у легенях і застійним явищам у венозному сегменті. Під час досліджень на самперед спостерігається запалення, крім процесів розпаду, що характеризуються розщепленням вуглеводів, жирів, білків, деполімеризацією білково-полісахаридних комплексів і появою недоокиснених продуктів обміну речовин, починають посилюватися і процеси синтезу. В цьому процесі важливого значення набувають фібробласти, клітини сполучної тканини легень, що мають високу активність синтезу, та гістіоцити, які виконують захисну роль.Документ Вплив глутамату натрію на організм людини і тварин(Полтавський державний медичний університет, 2021) Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Донець, Ілона Миколаївна; Кінаш, П. М.; Григоренко, Альона Сергіївна; Kinash, O. V.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Lisachenko, O. D.; Donets, I. M.; Kinash, P. M.; Hryhorenko, A. S.Глутамат натрію застосовується при виробництві продуктів харчування, ліків та кормів для тварин. Найбільша частка спожитого глутамату натрію припадає на населення країни Азії. Ряд авторів повідомляють про позитивний потенціал використання глутамату натрію в медицині. Більшість досліджень щодо впливу глутамату натрію на організм проведено на білих щурах. Існують різні думки щодо екстраполяції результатів дослідів з лабораторними тваринами на людину. Загальний вплив глутамату натрію на організм людини та тварин описано переважно в якості метаболічних порушень. Доведено, що збільшення добової дози споживання глутамату натрію навіть на 1 г суттєво підвищувало ризик розвитку метаболічного синдрому та надмірної ваги у конкретної популяції людей, незалежно від способу харчування та рівня фізичної активності. У лаборатрних тварин відбувалося збільшення маси тіла, ожиріння, розвиток інсулінорезистентності, порушення секреції інсуліну та соматостатину. Зокрема, повідомлялося про зміни біохімічних показників сироватки крові на фоні вживання глутамату натрію. Так, в сироватці крові тварин зростав рівень глюкози, інсуліну, загального холестерину та тригліцеридів, що найчастіше було пов’язане з ураженнями печінки та нирок, зокрема – ниркових канальців. В сечі виявляли глюкозу. Внаслідок виникнення місцевих запальних реакцій у тканинах печінки відбувалася інфільтрація клітинами лімфоїдного ряду, відмічалися ознаки набряку, порушення мікроциркуляції, прогресуючий розвиток гіпоксії тканин, фіброз та жирова декомпозція. В гепатоцитах також реєстрували апоптоз, пікноз ядер, лізис ядерної мембрани, вакуолізацію цитоплазми, набряк мітохондрій, розширення ендоплазматичної сітки та синусоїдних капілярів, дезорганізацію колагенових волокон у позаклітинному просторі. Цікавим є факт зростання рівня проапоптичних білків в тканинах. Доведено, що тривале вживання глутамату натрію напряму впливало на підвищення артеріального тиску у людей та експериментальних тварин, а також викликало функціональні зміни у вигляді аритмій.Документ Вплив консервантів та азобарвників на органи шлунково-кишкового тракту(Полтавський державний медичний університет, 2022) Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Білаш, Сергій Михайлович; Шевченко, Костянтин Васильович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Передерій, Ніна Олександрівна; Yachmin, A. I.; Yeroshenko, G. A.; Bilash, S. M.; Shevchenko, K. V.; Lisachenko, O. D.; Vatsenko, A. V.; Perederii, N. A.Нітрати, будучи типовими ксенобіотиками, залучаються мікрофлорою людини і тварин в метаболічні процеси, в ході яких відновлюються спочатку до нітриту, а потім до катіона амонію, через освіту ряду проміжних продуктів. Нітрати і нітрити (NOS) при хронічному надходженні в великих кількостях призводять до утворення метгемоглобіну, в результаті чого може розвинутися хронічна аліментарна нітратно-нітритна метгемоглобінемія. Таким чином, основним місцем утворення реактивних сполук є шлунково-кишковий тракт (ШКТ) – центральний орган певних аспектів хімічної біології і фізіології цих сполук. Ponceau 4R (E 124) (синоніми: Acid Red 18, New Coccine) – це сульфований моноазобарвник, що включає переважно тринатрієвий 2-гідрокси-1‐ (4-сульфонато-1-нафтилазо) нафталін-6,8-дисульфонат (хімічна формула C20H11N2Na3O10S3, номер CAS 2611‐82‐7, молекулярна маса 604,48). Ponceau 4R виготовляється шляхом з’єднання діазотованої нафтіонової кислоти з кислотою G (2-нафтол-6,8-дисульфонової кислоти) і перетворення продукту сполучення в тринатрієву сіль і випускається у вигляді водорозчинного червоного порошку або гранул.Документ Дистанційне навчання в умовах карантину – очима студентів–медиків(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Климач, Тетяна Миколаївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Григоренко, Альона Сергіївна; Кінаш, Оксана В'ячеславівна; Донець, Ілона Миколаївна; Yeroshenko, G. A.; Lisachenko, O. D.; Klimach, T. N.; Shevchenko, K. V.; Grigorenko, A. S.; Kinash, O. V.; Donets, I. M.Сьогодні отримувати освіту дистанційно - це престижно, комфортно та зручно. В умовах каран- тину, коли контакти між викладачами та студентами обмежені, це єдиний безпечний спосіб здобуття вищої освіти у цілому світі. Викладачі університету створюють необхідні умови для надання якісних знань студентам, забезпечуючи їх достатніми інформаційними ресурсами та демонстраційними матеріалами. Ця робота присвячена вивченню ставлення студентів-медиків до дистанційного навчання в карантині на основі аналізу результатів їх анонімного опитування. За допомогою анкети визначили позитивні та негативні сторони дистанційного навчання. Завдяки пропозиціям та побажанням студентів, зробіть висновки щодо підвищення якості надання освітніх послуг здобувачам вищої медичної освіти.Документ Досвід впровадження дистанційної форми навчання на кафедрі гістології, цитології та ембріології(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шепітько, Володимир Іванович; Якушко, Олена Святославівна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Скотаренко, Тетяна Анатоліївна; Вільхова, Олена Вікторівна; Шевченко, Костянтин Васильович; Стецук, Євген Валерійович; Борута, Наталія Володимирівна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Yeroshenko, G. А.; Шепитько, Владимир Иванович; Shepitko, V. I.; Якушко, Елена Святославовна; Yakushko, O. S.; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.; Скотаренко, Татьяна Анатольевна; Skotarenko, T. A.; Вильховая, Елена Викторовна; Vilkhova, O. V.; Шевченко, Константин Васильевич; Shevchenko, K. V.; Стецук, Евгений Валерьевич; Stetsuk, Ye. V.; Борута, Наталия Владимировна; Boruta, N. V.В основі дистанційної освіти закладені принципи традиційних форм навчання та додані нові особливості, які полягають у використанні інтернет-технологій для доступу до навчальних матеріалів, інтерактивної взаємодії між викладачем та студентами. Метою нашої роботи було висвітлити досвід використання дистанційної форми навчання на кафедрі гістології, цитології та ембріології. Обмін і пересилання інформації за допомогою веб-сервісу Google Classroom відігравав роль допоміжного середовища організацій освітньої діяльності та передував вербальному контакту між викладачем і студентами. Під час відеоконференцій з використання платформи Zoom проводилось усне опитування студентів у вигляді дискусій з обговоренням сучасних поглядів на поставлену проблему, аналіз фотографій мікропрепаратів та електронограм.Документ Зміни представництва мігрантних клітин слизової оболонки ясен щурів при хронічній інтоксикації етанолом(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2015) Казакова, Катерина Станіславівна; Казакова, Екатерина Станиславовна; Kazakova, K.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Yeroshenko, G. A.; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.; Єрошенко, Анастасія Ігорівна; Ерошенко, Анастасия Игоревна; Yeroshenko, A. I.; Соболь, Роман Олегович; Соболь, Роман Олегович; Sobol, R. O.Дослідження динаміки змін середньої кількості лейкоцитів і мастоцитів в складі власної пластинки ясен щурів при хронічній інтоксикації етанолом визначило активізацію гуморальної ланки імунної відповіді, що проявлялось збільшенням середньої кількості макрофагів і плазмоцитів протягом експерименту. Після збільшення на 5 і 9 добу середньої кількості лімфоцитів і мастоцитів відбувалось зменшення показників на 12 добу спостереження, що свідчить про перебудову захисного бар’єру. Поява на 9 добу і збільшення кількості нейтрофільних гранулоцитів більш ніж вдвічі протягом експерименту є морфологічним підтвердженням напруженості місцевого імунітету; Исследование динамики изменений среднего количества лейкоцитов и тучных клеток в составе собственной пластинки десен крыс при хронической интоксикации этанолом определило активизацию гуморального звена иммунного ответа, что проявлялось увеличением среднего количества макрофагов и плазмоцитов течение эксперимента. После увеличения на 5 - 9 сутки среднего количества лимфоцитов и тучных клеток происходило уменьшение показателей на 12 сутки наблюдения, что свидетельствует о перестройке защитного барьера. Появление на 9 сутки и увеличение количества нейтрофилов более чем вдвое в течение эксперимента является морфологическим подтверждением напряженности местного иммунитета; Study of the dynamics of the average number of white blood cells and mast cells in the lamina propria of gum composition of rats with chronic ethanol intoxication identified activation of humoral immune response, which manifested an increase in the average number of macrophages and plasma cells during the experiment. After an increase of 5 - 9 days the average number of lymphocytes and mast cells caused a decrease indicators on day 12 of observation, indicating that the rearrangement of the protective barrier. Appearance at day 9 and increase in the number of neutrophils more than twice during the experiment is a confirmation of morphological tension local immunity.Документ Значення та місце лімфоїдної тканини, асоційованої зі слизовою оболонкою шлунка, в патогенезі гострого гастриту(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2012) Білаш, Сергій Михайлович; Шепітько, Володимир Іванович; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Пирог-Заказнікова, Ангеліна Валеріївна; Билаш, Сергей Михайлович; Шепитько, Владимир Иванович; Ерошенко, Галина Анатольевна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Пирог-Заказникова, Ангелина Валериевна; Bilash, S. M.; Shepitko, V. I.; Yeroshenko, G. A.; Lisachenko, O. D.; Pirog-Zakaznikova, A. V.В статті висвітлені сучасні погляди на місце та роль лімфоїдної тканини, асоційованої зі сли- зовою оболонкою шлунка, в патогенезі гострого гастриту. Відмічається, що лімфоїдна тканина, та інші клітинні елементи лімфоїдного ряду, що входять до складу слизової оболонки шлунка відіграють провідну роль у перебігу гострого гастриту. Встановлено, що в літературі не до- статньо висвітлені питання про склад та місце лімфоїдної тканини, асоційованої зі слизовою оболонкою шлунка, на перебіг гострого гастриту, що створює передумови для розробки сучас- них методів у комплексній терапії захворювань шлунково-кишкового тракту; В статье освещены современные взгляды на роль и место лимфоидной ткани, ассоциированной со слизистой оболочкой желудка, в патогенезе острого гастрита. Отмечается, что лимфоидная ткань, и другие клеточные элементы лимфоидного ряда, которые входят в состав слизистой оболочки желудка играют большую роль в протекании острого гастрита. Установлено, что в литературе недостаточно освещены вопросы о составе и роли лимфоидной ткани, ассоциированной со слизистой оболочкой желудка, на протекание острого гастрита, что создаёт предпосылки для разработки современных методов для комплексной терапии заболеваний желудочно-кишечного трактаДокумент Морфофункціональний стан сітківки щурів при гострому експериментальному карагіненовому ретиніті на ранніх строках експерименту(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2009) Шепітько, Володимир Іванович; Шепитько, Владимир Иванович; Shepit'ko, V. I.; Стецук, Ольга Олексіївна; Стецук, Ольга Алексеевна; Stetsuk, O. O.; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.; Єрьоміна, Ніна Федорівна; Еремина, Нина Федоровна; Yeremina, N. F.Дослідження було проведено на 45 щурах-самцях лінії «Вістар», 35 яким був змодельований асептичний ретиніт за допомогою 5 мг λ-карагинену в 1 мл ізотонічного розчину NaCl. Вивчали морфологічні зміни сітківки очей на ранніх стадіях експерименту. Встановлено, що змодельований асептичний ретиніт має чіткі стадії запалення (альтерація, ексудація, проліферація). Зміни виникали поступово, починаючи з гангліонарного шару; Исследование было проведено на 45 крысах-самцах линии «Вистар», 35 которым был смоделирован асептический ретинит с помощью 5 мг λ-карагинена в 1 мл изотонического раствора NaCl. Изучали морфологические изменения сетчатки глаз на ранних строках эксперимента. Установлено, что смоделированый асептический ретинит имеет четкие стадии восспаления (альтерация, эксудация пролиферация). Изменения возникали постепенно начиная с ганглионарного слоя; Research was conducted on 45 rats-males of line of «Vistar», 35 which modeled aseptic retinitis by a 5 mg of λ-каrаginanum in 1 ml of solution of NaCl. Studied the morphological changes of retina of eyes on the early lines of experiment. It is set that modulated aseptic retinitis has the clear stages of inflamation (altiration, exudation and prolifiration). Changes arose up gradually since a ganglionary layer.Документ Особливості адаптації вітчизняних та іноземних студентів до навчання в медичному вузі(Publishing Center of the European Association of pedagogues and psychologists “Science”, Geneva, 2018) Шепітько, Володимир Іванович; Шепитько, Владимир Иванович; Shepitko, V. I.; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Yeroshenko, G. A.; Борута, Наталія Володимирівна; Борута, Наталия Владимировна; Boruta, N. V.; Пелипенко, Лариса Борисівна; Пелипенко, Лариса Борисовна; Pelipenko, L. B.Одне із найважливіших завдань вищого навчального закладу, в тому числі і медичного, полягає в створення швидкої й успішної адаптації першокурсників до нової системи навчання та соціальних відносин. Проблема адаптації актуальна для всіх закладів освіти. Потреба в адаптації у кожної людини, а особливо у студента-першокурсника, появляється через зміну середовища в яке він потрапляє; One of the most important tasks of a higher educational institution, including medical, is to create a quick and successful adaptation of the freshmen to a new system of training and social relations. The problem of adaptation is relevant for all educational institutions. The need for adaptation for every person, and especially for the first-year student, appears due to the change in the environment in which he falls.Документ Особливості самостійної роботи студентів медичного факультету на кафедрі гістології, цитології та ембріології – досягнення і перспективи(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2016) Шепітько, Володимир Іванович; Шепитько, Владимир Иванович; Shepit'ko, V. I.; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Yeroshenko, G. A.; Борута, Наталія Володимирівна; Борута, Наталия Владимировна; Boruta, N. V.Важливим елементом підготовки висококваліфікованого лікаря є навчальний процес, який характеризується взаємодією педагогічних та організаційних засобів. Невід’ємною складовою інтенсифікації та покращення якості навчання виступає самостійна робота студента; Важным элементом подготовки высококвалифицированного врача является учебный процесс, который характеризуется взаимодействием педагогических и организационных средств. Неотъемлемой составляющей интенсификации и улучшения качества обучения выступает самостоятельная работа студента; An important element of training highly qualified doctor is a learning process, which is characterized by the interaction of pedagogical and organizational tools. An integral part of the intensification and improvement of the quality of education in favor of independent work.Документ Особливості стереоморфології підшлункової залози людини у віковому аспекті(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2016) Пелипенко, Лариса Борисівна; Пелипенко, Лариса Борисовна; Pelipenko, L. B.; Шепітько, Володимир Іванович; Шепитько, Владимир Иванович; Shepit'ko, V. I.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Yeroshenko, G. A.; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.В результаті стереоморфологічного аналізу підшлункової залози новонародженого та дорослої людини доведено, що вони є ізоморфними функціональними системами з незначними відмінностями в будові. За сукупністю морфологічних ознак, підшлункова залоза новонародженої людини належить до біфункціонального органу, що повністю склався. Структурно-функціональною одиницею виділяється часточка, де, на відміну від дорослої людини, відносно переважає об’єм інтерстиціального простору, більш розвинена сітка кровоносних мікросудин та меньша густина екзокринних клітин в кінцевих відділах; В результате стереоморфологического анализа поджелудочной железы новорожденного и взрослого человека доказано, что они являются изоморфными функциональными системами с незначительными различиями в строении. По совокупности морфологических признаков, поджелудочная железа новорожденного человека относится к полностью сложившемуся бифункциональному органу. Структурно-функциональной единицей выделяется долька, в которой, в отличие от взрослого человека, относительно преобладает объем интерстициального пространства, более развита сеть кровеносных микрососудов и меньшая плотность экзокринных клеток в концевых отделах; As a result of the stereomorphological analysis of newborn and adult pancreas it is proved that they are isomorphic functional systems with minor differences in the structure. From the combination of morphological characters, the newborn human pancreas gland refers to a fully developed bifunctional body. Structural and functional unit is allocated a lobe, which, unlike an adult, with respect to the volume of the interstitial space is dominated by more developed network of blood microvessels density and lower exocrine cells in the end-pieces.Документ Пошук методів покращення підготовки студентів стоматологічного факультету до написання ліцензійного іспиту «Крок-1»(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.; Шепітько, Володимир Іванович; Шепитько, Владимир Иванович; Shepit’ko, V. I.; Міщенко, Артур Володимирович; Мищенко, Артур Владимирович; Mishchenko, A. V.З метою підвищення якості знань студентів стоматологічного факультету при підготовці до написання ліцензійного іспиту потрібно постійно шукати нові та удосконалювати існуючі методи роботи, забезпечувати роз’яснення і демонстрування сучасних технологій навчання, розвивати у студентів логічне та клінічне мислення; С целью повышения качества знаний студентов стоматологического факультета при подготовке к написанию лицензионного экзамена необходимо постоянно искать новые и усовершенствовать существующие методы работы, обеспечивая разъяснение и демонстрацию современных технологий обучения, развивать у студентов логическое и клиническое мышление; In order to increase dental students’ academic progress and to improve their results at the written license examination it is necessary to be searching for new methods, by elucidating and demonstrating advanced learning technologies, by developing students’ logical and clinical thinking.Документ Практична спрямованість навчального процесу при вивченні гістології, цитології та ембріології студентами медичного факультету(Вищий державний навчальний заклад України "Українська медична стоматологічна академія", 2008) Шепітько, Володимир Іванович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Білаш, Сергій Михайлович; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Пирог-Заказникова, Ангеліна Валеріївна; Шепитько, Владимир Иванович; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Билаш, Сергей Михайлович; Ерошенко, Галина Анатольевна; Пирог-Заказникова, Ангелина Валериевна; Shepit'ko, V. I.; Lisachenko, O. D.; Bilash, S. M.; Yeroshenko, G. A.; Pirog-Zakaznikov, A. V.Організація навчального процесу кафедри гістології, цитології та ембріології має максимальну направленість на орієнтацію студентів медичного факультету до їх майбутньої практичної діяльності. Для лікаря важливо не лише мати високий рівень теоретичної підготовки, а й досконало володіти практичними навичками та вміннями; Учебный процесс кафедры гистологии, цитологии и эмбриологии организован таким образом, чтобы иметь максимальную направленность на практическую ориентацию студентов медицинского факультета к их будущей медицинской деятельности. Врачу необходимо иметь высокий уровень теоретической подготовки и в совершенстве владеть практическими навыками и умениями; Educational process of department of histology, cytology and embryology organized so that to have a maximal orientation on the practical orientation of students of medical faculty to their future medical activity. A doctor must not only have a high level of theoretical preparation but also in perfection to own practical skills and abilitiesДокумент Пропаганда та профілактика здорового способу життя молоді України(CPN Publishing Group, Osaka, Japan., 2019) Борута, Наталія Володимирівна; Борута, Наталия Владимировна; Boruta, N. V.; Шепітько, Володимир Іванович; Шепитько, Владимир Иванович; Shepitko, V. I.; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Yeroshenko, G. A.; Скотаренко, Тетяна Анатоліївна; Скотаренко, Татьяна Анатольевна; Skotarenko, T.А.; Шевченко, Костянтин Васильович; Шевченко, Константин Васильевич; Shevchenko, K. V.Здоров'я як життєва цінність домінує в усіх вікових групах населення, зі збільшенням віку його важливість лише зростає. Здоровий спосіб життя відіграє вирішальну роль у пропаганді та проведенні в життя основних правил профілактичної медицини. Оптимізація способу життя молоді заклечається в підвищенні мотивації до збільшення медичної активності, оптимізації розпорядку дня, підвищення фізичної активності (включаючи організацію активного відпочинку), відмова від шкідливих звичок.Документ Реакція вставних проток слинних залоз на введення адреналіну та ацетилхоліну в експерименті(Вищий державний навчальний заклад України "Буковинський державний медичний університет", 2007) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Yeroshenko, G. A.; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Лисаченко, Ольга Дмитриевна; Lisachenko, O. D.; Кривега, Лідія Григорівна; Кривега, Лидия Григорьевна; Kryvega, L. G.; Пелипенко, Лариса Борисівна; Пелипенко, Лариса Борисовна; Pelypenko, L. B.; Єрьоміна, Ніна Федорівна; Еремина, Нина Федоровна; Yeryomina, N. F.Морфометричним та електронно-мікроскопічним дослідженнями вставних проток великих слинних залоз щурів при введенні адреналіну та ацетилхоліну визначені структурні зміни тільки в привушній залозі. У підщелепних залозах структурні зміни мають однакову тенденцію у відповідь на обидва подразники, але більш виражені при введенні ацетилхоліну. Під'язикова залоза реагує на введення адрено- і холіноміметиків однотипно, що виражається розширенням просвіту проток і збільшенням їх зовнішнього діаметра. Визначені зміни сприяють надходженню секреторних продуктів з кінцевих відділів під'язикових залоз до протокової системи за будь-якої стимуляції; Морфометрическим и электронно-микроскопическим исследованиями вставочных протоков больших слюнных желез крыс при введении адреналина и ацетилхолина определены структурные изменения только в околоушной железе. В подчелюстных железах структурные изменения имеют одинаковую тенденцию в ответ на оба раздражителя, но более выражены при введении ацетилхолина. Подъязычная железа реагирует на введение адрено- и холиномиметиков однотипно, что проявляется расширением просвета протоков и увеличением внешнего диаметра. Выявленные изменения способствуют безпрепятственному поступлению секреторных продуктов из концевых отделов подъязычных желез в протоковую систему при любой стимуляции; Structural changes only in the parotid and electron microscopic studies of the intercalated ducts of the greater salivary glands upon injecting adrenaline and acetylcholine. Structural changes have a similar tendency in response to both irritants in the submaxillar glands but more marked upon introducing acetylcholine. The sublingual gland reacts to the introduction of adreno- and cholinomemetics uniformly, the latter being manifested through a dilatation of the lumen of the ducts and an enlargement of the external diameter. The revealed changes contribute to the unimpeded entry of secretory products from the terminal portions of the sublingual glands into the ductal system in case of any stimulation.