Перегляд за Автор "Lobach, N. V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання програми «MYTEST» для контролю рівня знань студентів ВДНЗУ «УМСА» з медичної та біологічної фізики(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Лобач, Наталія Вячеславівна; Тронь, Наталія Вікторівна; Ткаченко, Юлія Петрівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Тронь, Наталья Викторовна; Ткаченко, Юлия Петровна; Lobach, N. V.; Tron, N.; Tkachenko, YuСтаття присвячена необхідності підвищення ефективності використання тестового контролю та оцінювання засвоєння навчального матеріалу за допомогою впровадження програм для комп’ютерного тестування; Статья посвящена необходимости повышения эффективности использования тестового контроля и оценивания усвоенного учебного материала с помощью внедрения программ компьютерного тестирования; This paper centered on the necessity to increase the effectiveness in the adaptation of test control and to estimate mastering certain subjects be means of computer program testing.Документ Використання ресурсів телемедицини в медичному освітньому процесі(Запоріжжя, Класичний приватний університет, 2021-06-07) Сілкова, Олена Вікторівна; Лобач, Наталія Вячеславівна; Silkova, O. V.; Lobach, N. V.Статтю присвячено дослідженню особливостей використання ресурсів телемедицини під час вивчення навчальної дисципліни «Медична інформатика» майбутніми лікарями. Сформульовано поняття «телемедицина», основні функції та завдання, перелік процедур, які спрямовані на вирішення клініко-організаційних завдань. Зазначено, що дисципліна «Медична інформатика» дає можливість майбутнім лікарям ознайомитися з: основними процедурами (телемедичне консультування; біотелеметрія (телемоніторинг), домашня (індивідуальна) телемедицина, телескринінг, телеприсутність, телеасистування, дистанційне навчання), стандартами, які спрямовані на вирішення різних клініко-організаційних завдань, типами технологій телеконсультацій. Визначено, що основними ресурсами телемедицини є телеметрія, телемоніторінг, телескрінінг та ін. До основних напрямів телемедицини належить телемедицина критичних станів, телехірургія, телереабілітація, телемедицина в кардіології. Розглянуто стандарт протоколу Health Level 7, призначеного для полегшення взаємодії комп’ютерних програм-додатків в установах охорони здоров’я, стандартизації обміну даними міжмедичними комп’ютерними програмами, за якої виключається або знижується необхідність у розробленні й реалізації специфічних програмних інтерфейсів, його структура: рух пацієнтів (надходження, виписка, переведення), фінансові питання, дані клінічних спостережень, інтерфейс для даних загального призначення, інформація для керівного персоналу, призначення, операції, лікувальні процедури, система епікризів. Зауважено, що основними цілями вивчення ресурсів телемедицини в медичній освіті є: сприяння отриманню базових знань, професійних знань, умінь, поліпшення прий няття рішень, відпрацювання окремих або критичних подій, навчання роботи в команді, що дає мож ливість набути студентам основних телемедичних навичок, щоб підготувати їх до екстремальних дій під час виконання професійних обов’язків. Визначено особливості впровадження телемедицини у практику діяльності лікаря, щоб підтримувати спілкування між пацієнтом і лікарем засобами віде оконференцій, захищати конфіденційність пацієнтів, забезпечувати рівність у доступі і лікуванні, домагатися найкращих можливих результатів під час використання платформ телемедицини.Документ Використання хмарних технологій Google для забезпечення неперервності та якості освіти(2022) Саєнко, Марина Сергіївна; Лобач, Наталія Вячеславівна; Ісичко, Людмила Володимирівна; Saenko, M. S.; Lobach, N. V.; Isychko, L. V.У статті досліджено можливості використання інформаційних технологій, які стали невід’ємною частиною нашого життя, під час організації навчального процесу. Причиною цього є низка факторів, що мають значний вплив на життя кожної людини. Виділено, що важливим завданням сучасної освіти є формування високого рівня інформаційної культури фахівців різних галузей в умовах швидкого розвитку інформаційного суспільства. Звертається увага на те, що у зв’язку із глобальною кризою, спричиненою пандемією COVID-19, виникла необхідність впровадження дистанційного навчання, забезпечення неперервності та якості навчального процесу. Вимогою часу для освітян стала робота по вдосконаленню професійних компетенцій щодо впровадження в систему освіти хмарних технологій. Доведено, що це дозволить організовувати навчальний процес у відкритому інформаційному освітньому середовищі. Досліджено, що «хмарні технології» – це парадигма, відповідно до якої передбачено можливість віддаленої обробки та зберігання даних. Сформульовано узагальнене визначення поняття «хмарні технології». Визначено, що з метою організації навчального процесу на основі використання хмарних технологій можна застосовувати середовище Google, яке містить багато інструментів, що можуть виявитися корисними для індивідуальної та спільної діяльності в умовах карантинних обмежень. Розглянуто можливості перетворення на педагогічний інструмент таких сервісів, як Google диск, Google Документ, Google Таблиця, Google Форма, Google Малюнок, Google Презентація, відеозустрічі Hangouts Google. Визначено, що розглянуті нами онлайнові сервіси володіють низкою переваг, що відкриває можливості їх використання в освітньому середовищі. Виділені основні причини, по яким використання хмарних технологій під час організації навчально-виховного процесу є достатньо обґрунтованим.Документ Вплив мультимедійних технологій на активізацію навчально-пізнавальної діяльності студентів під час лекційних занять з медичної і біологічної фізики(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2011) Тронь, Наталія Вікторівна; Тронь, Наталья Викторовна; Tron, N. V.; Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.; Ткаченко, Юлія Петрівна; Ткаченко, Юлия Петровна; Tkachenko, Y. P.Стаття присвячена питанням підвищення ефективності навчально-пізнавальної діяльності студентів на лекційних заняттях шляхом впровадження мультимедійної навчальної системи лекційного курсу фізико-математичних дисциплін у вищих медичних навчальних закладах.Статья посвящена вопросам повышения эффективности учебно-познавательной деятельности студентов на лекционных занятиях путем внедрения мультимедийной обучающей системы лекционного курса физико-математических дисциплин в высших медицинских учебных заведениях. The article is devoted to the issues of increasing the efficiency of educational and cognitive activity of students in lecture classes by introducing a multimedia educational system of the lecture course of physical and mathematical disciplines in higher medical educational institutionsДокумент Діагностика сформованості інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів(Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, 2018) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.Розглянуть хід проведення експериментальної перевірки сформованості інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів. Визначення рівня сформованості проведено за установленими показниками і критеріями. Критеріями оцінювання сформованості інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів відповідно до структурних компонентів зазначеної компетентності визначено: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексійний. До комплексу діагностичних засобів включено наступні методи: аналіз наукової літератури, узагальнення та систематизація педагогічного досвіду для визначення структурних компонентів інформаційно-аналітичної компетентності; спостереження за діяльністю студентів, тестування, бесіди, анкетування студентів, викладачів та практикуючих лікарів, а також методи математичної статистики. Подано узагальнені результати оцінки сформованості інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів. Зроблено висновок, що без цілеспрямованого формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутні лікарі не оволодівають на високому рівні компетенціями, які входять до її складу (пошуково-інформаційна, інформаційно-технологічна, аналітична, комунікативна, соціальна). Рассматривается ход проведения экспериментальной проверки сформированности информационно-аналитической компетентности будущих врачей. Определение уровня сформированности проводилось по установленным показатели и критериями. Критериями оценки сформированности информационно-аналитической компетентности будущих врачей в соответствии со структурными компонентами выделены: мотивационный, когнитивных, деятельностный, рефлексивный. В комплекс диагностических средств включены следующие методы: анализ научной литературы, обобщение и систематизация педагогического опыта для определения структурных компонентов информационно-аналитической компетентности; наблюдение за деятельностью студентов, тестирование, беседы, анкетирование студентов, преподавателей и практикующих врачей, а также методы математической статистики. Представлены обобщенные результаты оценки сформированности информационно-аналитической компетентности будущих врачей. Сделано вывод о том, что без целенаправленного формирования информационно-аналитической компетентности будущие врачи не овладевают на высоком уровни компетенциями, которые входят в ее состав (поисково-информационная, информационно-технологическая, аналитическая, коммуникативная, социальная). The ability to make responsible decisions, provide the necessary quality medical care to the patient using modern methods of diagnostics and treatment presupposes that the future doctor has formed information and analytical competence. Theoretical analysis of the scientific literature made it possible to define information and analytical competence as a component of professional competence that determines the willingness and ability of future doctors to apply the knowledge, skills acquired when they work with information of different types and forms of presentation, as well as the ability to effectively perform its analytical and synthetic processing with the aim of gaining new knowledge to ensure the process of taking responsible decisions and accomplishing tasks at the time of the examination of the patient, the specification of modern, efficient therapeutic and pharmaceutical activities. The article reviews the progress of the experimental check of the formation of the informationanalytical competence of future doctors. Determination of the level of formation was carried out according to established indicators and criteria. As criteria and indicators for assessing the formation of information and analytical competence of future doctors, we have identified: motivational (the direction to acquire knowledge, the intensity of cognitive needs, the focus and strength of internal motives); cognitive (completeness of mastering theoretical knowledge on the search strategy, analytical-synthetic processing and presentation of information); activity (the completeness of the information and analytical activities carried out, the awareness of the actions of information and analytical activities, the transfer of actions to an unconventional situation); reflexive (level of development of reflexivity, ability to self-development, self-education). The following methods were included in the diagnostic tools: analysis of scientific literature, generalization and systematization of pedagogical literature; monitoring of students' activities, testing, interviews, questioning of students, teachers and doctors; methods of mathematical statistics. Generalized results of the assessment of the formation of information and analytical competence of future doctors are presented. The conclusion is that without the purposeful formation of information and analytical competence, future doctors do not acquire the high levels of competencies that are included in its composition (searching-informative, informatively-technological, analytical, communicative, social).Документ Електронний навчально-методичний комплекс як основний ресурс інформаційно-освітнього середовища вищого медичного навчального закладу(Запорізький державний медичний університет, 2018-04) Сілкова, Олена Вікторівна; Лобач, Наталія Вячеславівна; Силкова, Елена Викторовна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Silkova, E. V.; Lobach, N. V.Впровадження телекомунікаційних технологій у вищі навчальні заклади дає можливість створювати сприятливі умови для формування інформаційно-освітнього середовища, яке стимулює пізнавальну діяльність, самостійність і самоорганізацію студентів; сприяє оволодінню базовими знаннями і навичками інформаційної культури; формує ключові компетенції, необхідні майбутньому професіоналу для самореалізації. Як зазначає С. Яйлаханов інформаційно-освітнє середовище, є системно організованої сукупності засобів передачі даних, інформаційних ресурсів, протоколів, взаємодії апаратно-програмного й організаційно-методичного забезпечення, що орієнтована на задоволення освітніх потреб користувачів. Внедрение телекоммуникационных технологий в высшие учебные заведения дает возможность создавать благоприятные условия для формирования информационно-образовательной среды, стимулирует познавательную деятельность, самостоятельность и самоорганизацию студентов; способствует овладению базовыми знаниями и навыками информационной культуры; формирует ключевые компетенции, необходимые будущему специалисту для самореализации. Как отмечает С. Яйлаханов информационно-образовательная среда, является системно организованной совокупности средств передачи данных, информационных ресурсов, протоколов, взаимодействия аппаратно-программного и организационно-методического обеспечения, ориентированная на удовлетворение образовательных потребностей пользователей. The introduction of telecommunication technologies in higher educational institutions makes it possible to create favorable conditions for the formation of an information and educational environment, stimulates cognitive activity, self-reliance and self-organization of students; promotes mastering of basic knowledge and skills of information culture; forms the key competencies required by the future specialist for self-fulfillment. As S. Yaylakhanov notes, the information and educational environment is a systematically organized set of means of data transmission, information resources, protocols, interaction of hardware-software and organizational-methodical support aimed at satisfying the educational needs of users.Документ Засоби формування інформаційно-аналітичної компетентності студентів вищого навчального закладу(Донбаський державний педагогічний університет, 2014) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.У статті розглядається проблема професійної підготовки студентів вищого навчального закладу, відповідно до вимог сьогодення. Перераховані й обґрунтовані форми, методи і засоби навчання, що впливають на процес формування інформаційно-аналітичної компетентності; В статье рассматривается проблема профессиональной подготовки студентов высшего учебного заведения, в соответствии с требованиями современности. Перечислены и обоснованны формы, методы и средства обучения, влияющие на процесс формирования информационно-аналитической компетентности; The problem of professional student’s training in higher educational establishments in accordance with the nowadays requirements are examined in the article. Forms, methods and means of teaching, influenced on the process of informative and analytical competence’s formation are listed and groundedДокумент Информационно-аналитическая компетентность будущих врачей как составляющая их профессиональной компетентности(Тольяттинский государственный университет Научно-образовательный центр «Перспектива», 2014) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.У статті розглядаються різні підходи до визначення поняття інформаційно-аналітична діяльність. Визначено, що в складі професійної компетентності студентів вищих медичних навчальних закладів виділяють: навчально-пізнавальну, ІКТ-компетентність, інформаційно-аналітичну компетентність, особистісну, комунікативну, соціально-ціннісну компетентності. Дається визначення інформаційно-аналітичної компетентності студентів-медиків. У структурному плані інформаційно-аналітична компетентність майбутніх лікарів відображає цілісну єдність ціннісно-мотиваційного, когнітивного, діяльнісно-технологічного та рефлексивно-оцінного компонентів; В статье рассматриваются различные подходы к определению понятия информационно-аналитическая деятельность. Определено, что в составе профессиональной компетентности студентов высших медицинских учебных заведений выделяют: учебно-познавательную, ИКТ-компетентность, информационно-аналитическую, личностную, коммуникативную, социально-ценностную компетентности. Дается определение информационно-аналитической компетентности студентов-медиков. В структурном плане информационно-аналитическая компетентность будущих врачей отображает целостное единство ценностно-мотивационного, когнитивного, деятельностно-технологического и рефлексивно-оценочного компонентов; The article considers various approaches to the definition of the concept of information-analytical activity. It is determined that in the composition of professional competence of students of higher medical schools there are: teaching and cognitive, ICT-competence, information and analytical, personal, communicative, social-value competence. The definition of information and analytical competence of medical students is given. In the structural plan, the information and analytical competence of future doctor reflects the integral unity of the value-motivational, cognitive, activity-technological and reflexive-evaluative components.Документ Комп’ютерне тестування як метод визначення якості засвоєння навчального матеріалу студентами медичних вузів(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Лобач, Наталія Вячеславівна; Сілкова, Олена Вікторівна; Іщейкіна, Юлія Олексіївна; Тронь, Наталія Вікторівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Силкова, Елена Викторовна; Ищейкина, Юлия Алексеевна; Lobach, N. V.; Silkova, O. V.; Ischeykina, Yu. O.; Tron', N. V.Оцінювання рівня знань студентів повинно бути ефективним, об'єктивним, психологічно комфортним. Комп’ютерне тестування може стати ефективним засобом підвищення якості освіти на кафедрі медичної інформатики та медичноі і біологічноі фізики; Оценивания уровня знаний студентов должно быть эффективным, объективным, психологически комфортным. Компьютерное тестирование может стать эффективным средством повышения качества образования на кафедре медицинской информатики и медецинской и биологичнои физики; Assessing the level of knowledge of students should be effective, objective, psychologically comfortable. Computer testing can be an effective tool for improving the quality of education at the Department of Medical Informatics and Medical and Biological Physics.Документ Методика проведення лабораторно-практичних занять з курсу «Медична і біологічна фізика» в умовах кредитно-модульної системи(Всеукраинская общественная организация Наукове товариство анатомiв, гiстологiв, ембрiологiв та топографоанатомiв Украiни, 2011) Доценко, Володимир Іванович; Лобач, Наталія Вячеславівна; Сілкова, Олена Вікторівна; Ткаченко, Юлія Петрівна; Тронь, Наталія Вікторівна; Доценко, Владимир Иванович; Лобач, Наталия Вячеславовна; Силкова, Елена Викторовна; Ткаченко, Юлия Петровна; Тронь, Наталья Викторовна; Dotcenko, V. I.; Lobach, N. V.; Silkova, E. V.; Tkachenko, U. P.; Tron, N. V.Стаття присвячена розробці комплексної системи використання інформаційно-комунікаційних технологій при проведенні лабораторно-практичних занять з курсу «Медична і біологічна фізика» в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих медичних навчальних заклада; Статья посвящена разработке комплексной системы использования информационно-коммуникационных технологий при проведении лабораторно-практических занятий по курсу «Медицинская и биологическая физика» в условиях кредитно-модульной системы организации учебного процесса в высших медицинских учебных заведения;. The article is devoted to the development of a comprehensive system of information and communication technologies during laboratory and practical classes on the course "Medical and Biological Physics" in the conditions credit-module system of organization of educational process in higher medical educational institutionsДокумент Освітнє середовище як засіб формування інформаційно-аналітичної компетентності студентів(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2014) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.У статті розглянуто різні наукові підходи щодо визначення понять «освітнє середовище», розкриті структурні компоненти освітнього середовища вищого навчального закладу, яке має забезпечувати успішне формування інформаційно-аналітичної компетентності студентів; В статье рассмотрены различные научные подходы к определению понятий «образовательная среда», раскрыты структурные компоненты образовательной среды высшего учебного заведения, которое должно обеспечивать успешное формирование информационно-аналитической компетентности студентов; The article considers a variety of scientific approaches to the definition of the concepts of "learning environment", the defined structural components of educational environment of higher education establishment, which must to support the successful development of informationanalytical competence of students.Документ Основні тенденції розвитку методики навчання медичних дисциплін в Україні(Кіровоград РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Тронь, Наталія Вікторівна; Тронь, Наталья Викторовна; Tron, N. V.; Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.; Ткаченко, Юлія Петрівна; Ткаченко, Юлия Петровна; Tkachenko, Yu. P.; Стучинська, Наталія Василівна; Стучинская, Наталья Васильевна; Stuchinskaya, N. V.У статті розглядаються питання розвитку методики навчання медичних дисциплін. В ході аналізу виявлено проблеми пов'язані з інтинсивним розвитком інформаційно-технологічного сектору медичної галузі; В статье рассматриваются вопросы развития методики обучения медицинских дисциплин. В ходе анализа выявлены проблемы связанные с интинсивним развитием информационно-технологического сектора медицинской отрасли; The article deals with the development of teaching methods for medical disciplines. During the analysis, problems related to the in-kind development of the information and technology sector in the medical sector were identified;Документ Педагогічна технологія візуалізації навчальної інформації(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2018) Сілкова, Олена Вікторівна; Лобач, Наталія Вячеславівна; Силкова, Елена Викторовна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Silkova, E. V.; Lobach, N. V.У статті розглядається поняття «педагогічна технологія». Визначено, що інформаційна насиченість освітнього середовища вимагає особливого представлення навчального матеріалу студентам. Визначено, що візуалізація інформації дозволяє активізувати здатність студента думати складними просторовими зображеннями. Розглянуті основні функції візуалізації. Встановлено, що використання технології візуалізації навчальної інформації збагачує педагогічну практику новими процесуальними навичками, спираючись на традиційний принцип наочності й активне використання інформаційних освітніх ресурсів. Розглянуті основні способи візуалізації інформації та відповідні інструменти для її реалізації, що дозволяють зробити навчальний процес більш інтенсивним, сформувати у студентів критичне і візуальне мислення, посилити зорове сприйняття для кращого засвоєння матеріалу. В статье рассматривается понятие «педагогическая технология». Определено, что информационная насыщенность образовательной среды требует особого представления учебного материала студентам. Определено, что визуализация информации позволяет активизировать способность студента думать сложными пространственными изображениями. Рассмотрены основные функции визуализации. Установлено, что использование технологии визуализации учебной информации обогащает педагогическую практику новыми процессуальными навыками, опираясь на традиционный принцип наглядности и активное использование информационных образовательных ресурсов. Рассмотрены основные способы визуализации информации и соответствующие инструменты для ее реализации, позволяющие сделать учебный процесс более интенсивным, сформировать у студентов критическое и визуальное мышление, усилить зрительное восприятие для лучшего усвоения материала. In the article the concept “pedagogical technology” is considered. It is determined that the information richness of the educational environment requires a special presentation of the teaching material to students, focusing primarily on its quality. It is determined that visualization of information allows to activate the student’s ability to think in complex spatial images. It was defined that visualization functions are considered. It is established that the use of visualization technology of educational information enriches the pedagogical practice with new procedural skills, relying on the traditional principle of visibility and the active use of information educational resources. The main ways of information visualization and appropriate tools for its implementation are considered, allowing to make the learning process more intensive, to form in students’ critical and visual thinking, to strengthen visual perception for better mastering of the material.Документ Педагогічні умови формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів у освітньому середовищі вищого медичного навчального закладу(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2015) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.У статті розглядається проблеми формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів; проведено аналіз літератури вітчизняних та зарубіжних дослідників, щодо змісту поняття «педагогічні умови»; визначені та обґрунтовані педагогічні умови формуванні інформаційно-аналітичної компетентності лікарів у освітньому середовищі вищого медичного навчального закладу; В статье рассматривается проблемы формирования информационно-аналитической компетентности будущих врачей; проведен анализ литературы отечественных и зарубежных исследователей, относительно содержания понятия "педагогические условия"; определены и обоснованные педагогические условия формировании информационно-аналитической компетентности будущих врачей в образовательной среде высшего медицинского учебного заведения; This article examines problems of forming of information and analytical competence of future doctors; the analysis of literature of domestic and foreign researchers was conducted, to maintenance of concept "Pedagogical terms"; pedagogical terms of forming of information and analytical competence of future doctors in the educational environment of higher medical educational establishment were defined and justified.Документ Поетапне виконання інформаційно-аналітичних дій – умова формування у майбутніх лікарів інформаційно-аналітичної компетентності(Херсонський державний університет, 2016) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.У статті розглядається поняття інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів, визначено поняття «педагогічні умови формування інформаційно-аналітичної компетентності», конкретизовані й обґрунтовані основні дії, що необхідні для повноцінного виконання інформаційно-аналітичної діяльності. Установлено, що успішному формуванню інформаційно-аналітичної компетентності сприяє поетапне виконання дій пошуку, аналітико-синтетичної обробки інформації та її представлення від алгоритмічної до застосування у нестандартних ситуаціях. В статье рассматривается понятие информационно-аналитической компетентности будущих врачей, определено понятие «педагогические условия формирования информационно-аналитической компетентности», конкретизированы и обоснованы основные действия, необходимые для полноценного выполнения информационно-аналитической деятельности. Установлено, что успешному формированию информационно-аналитической компетентности способствует поэтапное выполнение действий поиска, аналитико-синтетической обработки информации и ее представления от алгоритмических к применению в нестандартных ситуациях. The article deals with the concept of information and analytical competence of future doctors, defined the concept of "pedagogical conditions of formation of information and analytical competence", specified and justified basic steps required for full implementation of the information and analytical activities. It was established that the successful development of information-analytical competence contributes to the gradual implementation of search actions, analytic-synthetic processing of information and its presentation of algorithmic for use in non-standard situations.Документ Понятие и сущность поисково-информационной компетентности(Издательский Дом "Академия Естествознания" (Пенза), 2013) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.В данной статье рассматриваются определения понятий «компетентность» и «компетенции». Среди ключевых компетенций, информационная определяется как фундаментальная. Анализируются основные характеристики понятия «информационная деятельность» студента и «поисково-информационная компетентность»; У даній статті розглядаються визначення понять «компетентність» і «компетенції». Серед ключових компетенцій, інформаційна визначається як фундаментальна. Аналізуються основні характеристики поняття «інформаційна діяльність» студента і «пошуково-інформаційна компетентність»; In this article, definitions of the concepts "competence" and "competence" are examined. Among the core competencies, information is defined as fundamental. The main characteristics of the concept of "information activity" of the student and search and information competence are analyzed.Документ Проблеми впровадження дистанційного навчання у закладах вищої медичної освіти в умовах карантину(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Саєнко, Марина Сергіївна; Лобач, Наталія Вячеславівна; Ісичко, Людмила Володимирівна; Saienko, M. S.; Lobach, N. V.; Isychko, L. V.Впровадження карантинних норм у зв’язку з розповсюдженням вірусу Covid-19 спричинило перехід усіх навчальних закладів на дистанційну форму навчання впродовж найкоротшого терміну. Постала надзвичайно важлива проблема: яким чином організувати навчальний процес? Саме тоді педагоги змушені були налаштовуватися на новий для них вид роботи та швидко організовувати весь процес навчання в дистанційній формі. Але готовність навчальних закладів і педагогів до її реалізації була різною, виникали технічні проблеми – як у викладачів, так і у студентів, був відсутній адаптований навчальний матеріал, який можна використовувати дистанційно. Тобто всі учасники навчального процесу виявилися неготовими до нової форми роботи. У статті розглядається поняття “дистанційне навчання”. Визначено, що елементи дистанційного навчання використовувалися ще в другій половині ХХ століття, а само поняття розуміється як сукупність сучасних технологій, що забезпечують освітню комунікацію між викладачем і студентом в інтерактивному режимі. Зазначено, що для якісної організації дистанційного навчання використовуються додатки Google, різноманітні освітні платформи, з метою налагодження онлайн-комунікації зі студентами – мобільні додатки Viber, Telеtgram та ін. Важливими складниками дистанційного навчання, що дали можливість наблизити дистанційний формат до очного та реалізувати наявність зворотного зв’язку зі студентами та “живе” інтерактивне спілкування, стали Zoom, Google Meet, Microsoft Teams. З метою визначення проблем та особистого ставлення здобувачів вищої освіти щодо дистанційного режиму навчання під час карантину було проведено анкетування. Визначено, що існує доволі значна кількість проблем: організаційні, методичні й технічні, які потребують вирішення. Важливим є те, що про велику кількість недоліків такого навчання говорять не лише педагоги, але й самі здобувачі освіти.Документ Реалізація технології формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів у освітньому середовищі вищого медичного навчального закладу(Науковий журнал "Молодий вчений", 2015) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.У статті розкрито результати педагогічного експерименту, які підтверджують ефективність розробленої автором технології формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів у освітньому середовищі вищого медичного навчального закладу; В статье раскрыты результаты педагогического эксперимента, подтверждающие эффективность разработанной автором технологии формирования информационно-аналитической компетентности будущих врачей в образовательной среде высшего медицинского учебного заведения; The article reveals the results of the pedagogical experiment, confirming the effectiveness of the technology developed by the author for forming the information and analytical competence of future doctors in the educational environment of the higher medical educational institution.Документ Рефлексійно-оцінювальна компетенція як складник професійної компетентності майбутніх лікарів(Видавничий дім «Гельветика», 2021-09-07) Лобач, Наталія Вячеславівна; Саєнко, Марина Сергіївна; Сілкова, Олена Вікторівна; Lobach, N. V.; Saenko, M. S.; Silkova, O. V.Метою даної статті є обґрунтування поняття та сутності рефлексійно-оцінювальної компетенції майбутніх лікарів та визначення її місця у їхній професійній діяльності. Для досягнення поставленої мети проведено аналіз науково-педагогічної, психологічної літератури, який дав можливість побудувати логічно структуровану послідовність визначення поняття «рефлексійно-оцінювальна компетенція», доповнити та узагальнити поняття «рефлексія» й «оцінювання» у діяльності майбутніх лікарів. Визначено типи рефлексії (особистісна, інтелектуальна, комунікативна, кооперативна, регулятивна), функції (мотиваційна, прогностична, організаційна, комунікативна, смислотворча, корекційна), види рефлексії за спрямованістю дій (особистісної діяльності та професійної діяльності). Зазначено, що рефлексія є професійно важливою якістю особистості, що є необхідним компонентом здійснення професійної діяльності лікаря для самоосвіти, саморозвитку фахівця, забезпечує її ефективність, уміння адекватно здійснювати оцінювання своєї діяльності, своїх можливостей, моральних якостей і вчинків. Установлено, що поняття «рефлексія» та «оцінювання» у деякому сенсі є тотожними, оскільки відбувається співвіднесення отриманих результатів із цілями діяльності. Зазначені поняття виступають стрижневим компонентом зрілості особистості під час оволодіння ключовими компетенціями. З’ясовано, що відповідно до проаналізованих освітньо-професійних програм до компетентностей, які формуються у здобувачів закладів медичної освіти, належать ті, що містять елементи рефлексійно-оцінювальної компетенції, а саме: самопізнання, цілепокладання, аналіз власного досвіду, планування, коригування власних дій, самовдосконалення. На основі вищезазначеного ми зробили висновок, що рефлексійно-оцінювальна компетенція майбутніх лікарів – це якість особистості, що дає змогу найбільш ефективно й адекватно здійснювати рефлексію та оцінювання своєї діяльності. Це сприяє розвитку і саморозвитку майбутнього лікаря, його творчому підходу до навчальної та професійної діяльності, досягненню їх максимальної ефективності та результативності.Документ Спецкурс «Основы информационно-аналитической деятельности будущего врача» как неотъемлемая часть технологии формирования информационно-аналитической компетентности(ТОВ «ПРІОРИТЕТ», м Ростов-на-Дону, 2015) Лобач, Наталія Вячеславівна; Лобач, Наталия Вячеславовна; Lobach, N. V.У статті обґрунтовується необхідність введення спецкурсу для формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх лікарів; розкрито мета, тематика, змістовна частина спецкурсу; В статье обосновывается необходимость введения спецкурса для формирования информационно-аналитической компетентности будущих врачей; раскрыты цели, тематика, содержательная часть спецкурса; The article substantiates the necessity of introducing a special course for the formation of information and analytical competence of future doctors; the goals, subjects, the content of the special course are revealed.