Перегляд за Автор "Lytovchenko, I."
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Досвід позааудиторної роботи зі студентами на кафедрі терапевтичної стоматології(ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України», Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2018) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Іленко, Наталія Миколаївна; Попович, Іван Юрійович; Литовченко, Ірина Юріївна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Николишина, Элла Вячеславовна; Иленко, Наталия Николаевна; Попович, Иван Юрьевич; Литовченко, Ирина Юрьевна; Petrushanko, T.; Nikolishyna, E.; Ilenko, N.; Popovich, I.; Lytovchenko, I.Мета роботи - проаналізувати сутність позааудиторної самостійної роботи студентів як складової професійної підготовки майбутніх лікарів-стоматологів, а також висвітлити досвід її організації та проведення на кафедрі терапевтичної стоматології ВДНЗУ “УМСА”. Основна частина. Для підвищення освітнього рівня підготовки висококваліфікованих спеціалістів та збагачення їх інтелектуального та творчого потенціалу слід постійно раціоналізовувати навчальний процес шляхом удосконалювання змісту, форм і методів навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів. При обмеженні навчального аудиторного часу виникає необхідність навчання в позааудиторний час. Заходами позааудиторної роботи з розвитку особистості майбутнього лікаря і підготовки професійно-орієнтованого фахівця є проведення відбіркового туру Всеукраїнського студентського конкурсу на кращу практичну роботу "Фахівець”, а також індивідуальні та групові фантомні заняття. Висновок. Практично спрямований вид позааудиторної роботи дозволяє кожному бажаючому студенту напрацювати мануальні навички, сприяє максимальному розвитку індивідуальних творчих здібностей і в кінцевому підсумку приводить до поліпшення якості та рівня підготовки майбутніх фахівців; Цель работы - проанализировать сущность внеаудиторной самостоятельной работы студентов как составляющую профессиональной подготовки будущих стоматологов, а также осветить опыт ее организации и проведения на кафедре терапевтической стоматологии ВГУЗУ "УМСА". Основная часть. Для повышения образовательного уровня подготовки высококвалифицированных специалистов и обогащение их интеллектуального и творческого потенциала следует постоянно рационализовуваты учебный процесс путем совершенствования содержания, форм и методов учебно-познавательной деятельности студентов высших учебных заведений. При ограничении учебного аудиторного времени возникает необходимость обучения во внеаудиторное время. Мероприятиями внеаудиторной работы по развитию личности будущего врача и подготовки профессионально-ориентированного специалиста является проведение отборочного тура Всеукраинского студенческого конкурса на лучшую практическую работу "Специалист", а также индивидуальные и групповые фантомные занятия. Выводы. Практически направленный вид внеаудиторной работы позволяет каждому желающему студенту выработать мануальные навыки, способствует максимальному развитию индивидуальных творческих способностей и в конечном итоге приводит к улучшению качества и уровня подготовки будущих специалистов; The aim of the work - to analyze the essence of the student’s independent work as an integral part of the professional training of future dentists, and also to highlight the experience of its organization and carrying out at the Department of Tberapeutic Dentistry of the Ukrainian Medical Stomatology Academy. The main body. To improve the educational level of training highly qualified specialists and rise up their intellectual and creative potential, the educational process should be constantly rationalized by enchanced the content, forms and methods of educational and cognitive activity of students of higher educational institutions. With the restriction of classroom time, there is a need for training in out-of-class work. Measures of out-of-class work on the development of the personality of the future doctor and the training of a professional-oriented specialist are the selection of conduct of Ukrainian student competition for the best practical work “Specialist”, as well as individual and group phantom studies. Conclusion. Practically oriented type of out-of-class work allows each student to develop manual skills, promotes the maximum development of individual creative abilities and finally leads to improving the quality and level of training of future specialists.Документ Загальна колагенолітична активність при пародонтиті та застосуванні мазі альтанової(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2002) Чечотіна, Світлана Юріївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Дев'яткіна, Тетяна Олексіївна; Чечотина, Светлана Юрьевна; Литовченко, Ирина Юрьевна; Девяткина, Татьяна Алексеевна; Chechotina, S.; Lytovchenko, I.; Devyatkina, T.Представлено результати дослідження загальної колагенолітичної активності ясен, ротової рідини, сироватки крові у хворих з генералізованим пародонтитом; загальної колагенолітичної активності м'яких тканин пародонту, сироватки крові та коефіцієнт оголення коренів молярів у щурів із спонтанним пародонтитом і за умов його корекції альтановою маззю. Встановлено однотипний характер змін колагенолізу при спонтанному пародонтиті у тварин і в хворих, яка залежить від ступеня тяжкості пародонтиту. Альтанова мазь зменшує колагеноліз і покращує опорну функцію сполучної тканини пародонта; Представлены результаты исследования общей коллагенолитической активности десен, ротовой жидкости, сыворотки крови у больных генера-лизованным пародонтитом; общей коллагенолитической активности мягких тканей пародонта, сыворотки крови и коэффициент оголения корней моляров у крыс со спонтанным пародонтитом и в условиях его коррекции альтановой мазью. Установлен однотипный характер изменения коллагенолиза у животных со спонтанным пародонтитом и у больных, который зависит от степени тяжести пародонтита. Альтановая мазь уменьшает коллагенолиз и улучшает опорную функцию соединительной ткани пародонта; This paper represents the study of general collagenolytic activity of gums, stomatic fluid, blood serum of the patients with generalized parodontitis; general collagenolytic activity of soft tissues of parodontium, blood serum and exposure quotient of molar roots of rats with spontaneous parodontitis and under correction of this with altanum unguent. The same character of collagenolysis change of animals and of the patients with spontaneous parodontitis. This depends on severity level of parodontitis. Altanum unguent reduces collagenolysis and improves the support function of parodontium connective tissue.Документ Лікувальна дія альтанової мазі при спонтанному пародонтиті(України Івано-Франківська державна медична академія, 2003) Чечотіна, Світлана Юріївна; Дев'яткіна, Тетяна Олексіївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Chechotina, S.; Devyatkina, T.; Lytovchenko, I.Досліджено вплив 2% альтанової мазі на тканини пародонту щурів із спонтанним пародонтитом. Встановлено, що альтанова мазь, яку застосовували у вигляді твердіючої пов’язки на ясна, проявляла протективну дію: гальмувались процеси запалення, нормалізувалась активність супероксиддисмутази в м’яких тканинах пародонту, підвищувалась мінеральна насиченість і зменшувалась резорбція альвеолярного відростку нижньої щелепи; The influence of 2% altanum ointment upon the parodont tissue of rats having spontaneous paradontitis has been studied. It has been established, that altanum ointment that has been used as a solid dressing upon the gums produces a protective action: inflammation processes have been put on, superoxiddismutasa activity has been normalized in the soft tissues of the parodont, mineral content has been increased and the alveolar process resorbtion of the mandibula has been decreased.Документ Місцеве лікування хронічного кандидозного стоматиту(Чорноморський національний університет ім. Петра Могили (Миколаїв), Харківська медична академія післядипломної освіти (Харків), Херсонський державний університет (Херсон), Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського (Львів), 2020) Ніколішина, Елла Вячеславівна; Марченко, Алла Володимирівна; Іленко, Наталія Миколаївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Николишина, Элла Вячеславовна; Марченко, Алла Владимировна; Иленко, Наталия Николаевна; Литовченко, Ирина Юрьевна; Nikolishyna, E.; Маrchenko, А.; Ilenko, N.; Lytovchenko, I.Місцеве лікування хронічних кандидозних стоматитів, переважно орієнтоване на застосування 1-2 протигрибкових препаратів. Однак, найчастіше, використання лише одного антимікотика, як правило, недостатньо для відновлення мікробного пейзажу мікрофлори порожнини рота, а швидке пристосування грибів роду Candida до протигрибкових препаратів не дає змоги отримати стійкий клінічний результат, що пов’язано зі складною морфологічною будовою грибів роду Candida та їх швидкою адаптацією до монотерапії. Під нашим спостереженням знаходилось27 хворих на хронічний кандидозний стоматит, атрофічної та гіперпластичної форми, віком 45-60 років. Діагноз кандидозу слизової оболонки порожнини рота встановлений за даними анамнезу, клінічного перебігу хвороби, лабораторного дослідження. Місцева терапія пацієнтів з хронічними формами кандидозного стоматиту полягала у застосуванні розробленої на кафедрі терапевтичної стоматології УМСА схеми, де призначаються декілька груп препаратів протигрибкової дії, які змінюються протягом доби та курсу лікування. Вибір антимікотиків для лікування конкретного пацієнта проводиться згідно протоколів надання стоматологічної допомоги, дотримуючись принципів індивідуальності та диференційованості з врахуванням клінічної картини захворювання, супутньої патології, результатів дослідження, віку та іншого. Повне відновлення мікрофлори на слизовій оболонці порожнини рота після застосування місцевої антимікотичної терапії встановлено у 21 осіб (77,7%), у 6 пацієнтів (22,2%) спостерігали лише покращення стану, що свідчить про ефективність запропонованої схеми лікування.Документ Практична спрямованість наукових розробок співробітників кафедри терапевтичної стоматології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2012) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Ніколішин, Анатолій Карлович; Іленко, Наталія Миколаївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Литовченко, Ирина Юрьевна; Николишин, Анатолий Карлович; Иленко, Наталия Николаевна; Николишина, Элла Вячеславовна; Petrushanko, T.; Lytovchenko, I.; Nikolishin, A.; Ilenko, N.; Nikolishyna, E.Лікувально-профілактична та наукова робота - це невід’ємні складові праці викладачів клінічних кафедр. Співробітники кафедри за останнє десятиріччя розробили і впровадили в практичну охорону здоров’я наукові розробки, які відображені у власних 29 патентах України, 2 інформаційних листах, 4 нововведеннях, 15 монографіях і посібниках; Лечебно-профилактическая и научная работа является неотъемлемыми составляющими труда преподавателей клинических кафедр. Сотрудники кафедры за последнее десятилетие разработали и внедрили в практическое здравоохранение научные разработки, которые отображены в собственных 29 патентах Украины, 2 информационных письмах, 4 нововведениях, 15 онографиях и пособиях; Therapeutic-preventive and scientific-research activities are considered to be part and parcel of the work of the clinical chair teacher. During last ten years the teachers of the chair developed and presented to practical healthcare scientific designs confirmed in 29 patents of Ukraine, 2 informative letters, 4 innovations and 15 monographies and manuals.Документ Роль психологічного тестування в прогнозуванні захворювань тканин пародонта(Українська академія наук (м.Київ), Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія» (м.Полтава), 2017) Литовченко, Ірина Юріївна; Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Литовченко, Ирина Юрьевна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Petrushanko, T.; Lytovchenko, I.Високий рівень психоемоційного напруження, пов’язаний з інформаційним перевантажен¬ням, прискоренням темпу життя, може сприяти зростанню розповсюдженості запально-дистрофічних за-хворювань тканин пародонта. Метою дослідження було вивчення ролі психологічного тестування людини в прогнозуванні захворювань тканин пародонта. Спостереження проведені за пацієнтами - хворими на генералізований пародонтит І та II ступенів тяжкості та студентами стоматологічного факультету ВДНЗУ “УМСА”, також віку. Стан психоемоційної сфери вивчали на основі аналізу особистої шкали проявів три¬вожності за Д. Тейлор (1953). В результаті отриманих даних психологічного обстеження пацієнтів та сту¬дентів, виявлена залежність рівня загальної тривожності від розповсюдженості прояву патологічного про¬цесу в тканинах пародонта, що може слугувати прогностичним критерієм у виникненні їх захворювань; Высокий уровень психоэмоционального напряжения, связанный с информационной пере¬грузкой, ускорением темпа жизни, может способствовать росту распространенности воспалительно-дис-трофических заболеваний тканей пародонта. Целью исследования было изучение роли психологического тестирования человека в прогнозировании заболеваний тканей пародонта. Наблюдения проведены за пациентами - больными на генерализованный пародонтит I и II степени тяжести и студентами стомато¬логического факультета ВГУЗ Украины “УМСА” аналогичного возраста. Состояние психоэмоциональной сферы изучали на основе анализа личностной шкалы проявлений тревожности по Д. Тейлор (1953). В результате полученных данных психологического обследования пациентов и студентов, обнаружена за¬висимость уровня общей тревожности от распространенности проявления патологического процесса в тканях пародонта, что может служить прогностическим критерием в возникновении их заболеваний; According to modern ideas, the reaction of periodontal tissues to local lesions varies under the influence of systemic factors, which include genetic, vascular, hormonal, immune, hematological factors, changes of the central and peripheral nervous system. In the pathogenesis of generalized periodontitis stress is given the most significant role. According to LM Tarasenko (1999), stressful cell damage is nonspecific, in the mechanism of stress injuries of periodontal tissues, which are highly sensitive to neurohumoral factors, a significant role is played by typological features of the organism. Clinical studies confirm the high sensitivity of periodontal tissues to stress. We have established that the degree of metabolic disorders in patients with chronic generalized periodontitis correlates with individual-typological peculiarities of nerve regulation. In modern life, professional and everyday emotional overload in the absence of rest many people lead to a state of chronic emotional stress, which may contribute to the onset of inflammatory and dystrophic lesions of periodontal tissues. The purpose of the study is to study the role of psychological testing of a person in the prognosis of periodontal tissue diseases. Objects and methods of research. Observations were carried out for 179 respondents: patients with chronic generalized periodontitis (GP) of I and II severity levels - 96 persons, aged 22-39 years, and students of IV and V courses of the dental faculty of the VSHU of Ukraine “UMSA” - 83 persons aged 20-31 years. The state of the psychoemotional sphere was studied using a questionnaire based on the analysis of the personal scale of anxiety disorder by George Taylor (1953). According to the revealed total level of personal anxiety, all respondents were divided into groups: Group 1 - people with low anxiety and low tendency average; Group 2 - individuals with average tendencies to a high level: Group 3 - Person with high level of anxiety. Results of the research and their discussion. The study of individual psychophysiological features of the nervous system revealed an increase in the level of general anxiety in all patients with the GP of the first and second degrees of severity. Of these, 36 respondents (37%) entered the second group and 48 (50%) were in the third group. 12 patients (13%) showed low anxiety and the average tendency to low - they were included in the first group of the surveyed. The analysis of components of the general anxiety index was found among the respondents who were in the second group and had an average level of anxiety with a tendency to high - a significant increase in social and neurogenic anxiety and slight changes in the level of somatic anxiety. Іn the third group of examined patients with GP, a high level of general anxiety becomes more dependent on the somatic component to a greater extent. Thus, we can assume that the somatic pathology in such patients with an increase in the level of anxiety more affects the course of the pathological process in the oral cavity. Psychological testing of senior students revealed - 32 (42%) in the first group, 41 (50%) in the second group and 10 (8%) of the respondents were the third group. The revealed high level of anxiety in students should be taken into account in measures of primary prevention in their development of generalized diseases of periodontal tissues - gingivitis and periodontitis. Thus, the largest number of respondents was the second group - 36 (37%) patients with chronic GP and 41 persons (50%) students. As a result of the received data of psychological testing of patients with hypertension and students, the dependence of the level of general anxiety on the prevalence of the manifestation of the pathological process in periodontal tissues was revealed, which may serve as a prognostic criterion for the occurrence of their diseases.Документ Самостійна робота студентів на кафедрі терапевтичної стоматології в умовах кредитно-модульної системи(Міністерство охорони здоров’я України, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України», 2014) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Дубовая, Людмила Іванівна; Бублій, Тетяна Дмитрівна; Литовченко, Ірина Юріївна; Petrushanko, T.; Dubova, L.; Bublii, T.; Lytovchenko, I.Сучасні тенденції в області вищої освіти зумовлюють найбільш приоритетні завдання з підготовки кваліфікованого спеціаліста, що є конкурентоздатним на ринку праці, професійно компетентним, відповідальним, здатним до ефективної праці на рівні світових стандартів, готовим до постійного особистого зростання, соціальної та професійної діяльності. Формування творчої особистості лікаря-стоматолога, який змотивований до саморозвитку і самоосвіти - основне завдання ВНЗу. Вирішення цього завдання неможливо тільки шляхом передачі знань в готовому вигляді від викладача до студента. Необхідно перевести студента з пасивного споживача знань в активного їх творця, що вміє сформулювати проблему, проаналізувати шляхи її вирішення, знайти оптимальний результат та довести його правильність. У цьому плані самоосвіта, як елемент самостійної роботи студентів в рамках кредитно-модульної системи, є важливою формою і основою навчання студентів на кафедрі терапевтичної стоматології ВДНЗУ «УМСА»; Global trends in the field of higher education determines the highest priority task to prepare qualified specialists, competitive on the labour market, professionally competent, responsible, capable to work effectively at the level of world standards, ready to continuous personal growth, social and professional mobility. Need to transfer students from passive consumer knowledge in their active creator, able to solve the problem, analyze solutions, find the optimum result and prove its correctness. In this regard, self-study, as an independent work of students is an important form of the basis for teaching students at the Department of therapeutic Stomatology.Документ Самостійна робота студентів на кафедрі терапевтичної стоматології як одна із форм освітнього процесу(ДУ «Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти» МОЗ України, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України», 2015) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Іленко, Наталія Миколаївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Николишина, Элла Вячеславовна; Иленко, Наталия Николаевна; Литовченко, Ирина Юрьевна; Petrushanko, T.; Nikolishyna, E.; Ilenko, N.; Lytovchenko, I.Самостійна робота студента(СРС) - це суттєва складова частина навчального процесу на кафедрі терапевтичної стоматології ВДНЗУ «УМСА».Самостійна робота вважається основною формою оволодіння навчальним матеріалом. Вона суттєво покращує якість підготовки та сприяє адаптації майбутнього лікаря-стоматолога до самостійної практичної діяльності під час вирішення професійний завдань чи проблемних ситуацій; Самостоятельная работа студента (СРС) - это существенная составная часть учебного процесса на кафедре терапевтической стоматологии ВДНЗУ «УМСА» .Самостийна работа считается основной формой овладения учебным материалом. Она существенно улучшает качество подготовки и способствует адаптации будущего врача-стоматолога к самостоятельной практической деятельности при решении профессиональных задач или проблемных ситуаций; Individual Work - is an essential part of the educational process at the Department of Therapeutic Stomatology HSEEU “UMSA”. Individual work is considered to be the main form of mastery learning material. It significantly improves the quality of training and facilitates future adaptation dentist for independent practice in solving professional problems or problem situations.Документ Спосіб лікування хронічного кандидозного стоматиту(Національна академія медичних наук України, Український центр наукової медичної інформації та патентно-ліцензійної роботи, 2020) Іленко, Наталія Миколаївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Марченко, Алла Володимирівна; Иленко, Наталия Николаевна; Литовченко, Ирина Юрьевна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Николишина, Элла Вячеславовна; Марченко, Алла Владимировна; Ilenko, N.; Lytovchenko, I.; Petrushanko, T.; Nikolishyna, E.; Маrchenko, А.Запропонований спосіб лікування може бути застосований для терапії хворих на хронічний кандидозний стоматит з атрофічною та гіперпластичною формами. Позитивний ефект даного способу лікування полягає у попередженні розвитку ускладнень антибіотикотерапії, відновленні мікрофлори слизової оболонки порожнини рота у хворих на хронічний кандидозний стоматит з атрофічною та гіперпластичною формами. Для місцевого і загального лікування застосовують мазь «Мірамістин-Дарниця», мазь «Клотримазол», анілінові барвники (метиленовий синій, брильянтовий зелений, фуксін), препарати йоду (йодинол, розчин Люголя).Документ Спосіб усунення гіперестезії при патологічному стиранні зубів(Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Державне підприємство «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), 2020-07-10) Попович, Іван Юрійович; Ніколішин, Ігор Анатолійович; Литовченко, Ірина Юріївна; Іленко, Наталія Миколаївна; Дев'яткіна, Тетяна Олексіївна; Чечотіна, Світлана Юріївна; Попович, Иван Юрьевич; Николишин, Игорь Анатолиевич; Литовченко, Ирина Юрьевна; Иленко, Наталия Николаевна; Девяткина, Татьяна Алексеевна; Чечотина, Светлана Юрьевна; Popovych, I.; Nikolishyn, І.; Lytovchenko, I.; Ilenko, N.; Devyatkina, T.; Chechotina, S.Спосіб усунення гіперестезії при патологічному стиранні зубів включає застосування бішофіту. Для загальної терапії пацієнтам призначають «Бішофіт Полтавський», перорально, 2-5 мл якого розводять в 200 мл води, приймають 3 рази на день по 200 мл за 30 хв. до їжі. Як засіб для місцевого впливу на тверді тканини зубів застосовують «Бішофіт Полтавський», 10 % розчин, у вигляді електрофорезу або аплікацій, щоденно, курсом 10-15 процедур. Алгоритм індивідуальної гігієни включає в себе використання органічної лікувальної зубної пасти BishEffekt, органічного лікувального ополіскувача BishEffekt.