Перегляд за Автор "Lytus, S. I."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Helicobacter pylori у дітей: сучасні аспекти діагностики і лікування у світлі останніх міжнародних рекомендацій(Дніпровський державний медичний університет, Донецький національний медичний університет, Заславський О.Ю., 2024) Несіна, Інна Миколаївна; Крючко, Тетяна Олександрівна; Пода, Ольга Анатоліївна; Бубир, Людмила Миколаївна; Ткаченко, Ольга Ярославівна; Литус, Світлана Іванівна; Nesina, I. M.; Kryuchko, T. O.; Poda, O. A.; Bubyr, L. M.; Tkachenko, O. Ya.; Lytus, S. I.Попри розвиток сучасної медичної науки, проблема Helicobacter pylori та хелікобактерпілорі-асоційованих захворювань залишається актуальною протягом останніх десятиліть. Сучасні дослідження сфокусовані на вивченні ролі Helicobacter pylori в етіології та патогенезі різноманітних захворювань та пошуку оптимальних схем ерадикаційної терапії. Питання діагностики і лікування Helicobacter pylori-інфекції в дитячому віці є найбільш дискутабельними на сучасному етапі. З огляду на це метою нашої роботи став аналітичний огляд та оцінка нових підходів до діагностики та лікування Helicobacter pylori, які оприлюднені в «Оновлених спільних рекомендаціях ESPGHAN/NASPGHAN для лікування інфекції Helicobacter pylori у дітей та підлітків (2023)». Незадовільні результати класичних схем ерадикаційної терапії, зростання антибіотикорезистентності, інфікованість Helicobacter pylori дітей, яка постійно змінюється, є факторами, які лягли в основу рішення про оновлення рекомендацій Європейського та Північноамериканського товариств дитячої гастроентерології, гепатології та нутриціології. Зміна поглядів і положень відповідно до позицій доказової медицини, які викладені в Маастрихтському консенсусі VI, стали підставою для перегляду рекомендацій і для дітей, які сформульовані й опубліковані в Європейському журналі педіатричної гастроентерології та нутриціології у травні 2024 р. У оновленому консенсусі є рекомендації, які підтверджуються науковими доказами, і ті, що залишились незмінними. Зокрема, виразкова хвороба шлунка чи дванадцятипалої кишки залишається чітким і однозначним показанням для ерадикації Helicobacter pylori, дітям з функціональними захворюваннями не потрібно проводити діагностику Helicobacter pylori. Також експертами переглянуто низку положень і внесено зміни в діагностику і лікування, а саме не рекомендується тестування на Helicobacter pylori при встановленні причин хронічної імунної тромбоцитопенічної пурпури та при первинному обстеженні дітей із залізодефіцитною анемією і низьким зростом, а також інвазивне дослідження на хелікобактеріоз при запальних захворюваннях кишечника, целіакії та еозинофільному езофагіті. Під час призначення лікування потрібно враховувати чутливість до антибактеріальних препаратів, а за неможливості її визначення — уникати схем з кларитроміцином. Представлений огляд оновлених рекомендацій націлений на ознайомлення лікарів-практиків з принципами якісної роботи європейського рівня та підвищення ефективності діагностики і лікування Helicobacter pylori у дітей з урахуванням регіональних можливостей.Документ Improvement of educational skills as a key aspect of professional development of a new teacher in a medical university(Полтавський державний медичний університет, 2025) Kryuchko, T. O.; Shcherbak, V. V.; Lytus, S. I.; Tkachenko, O. Ya.; Ruban, Yu. V.; Oliinichenko, M. O.; Klymko, D. O.; Крючко, Тетяна Олександрівна; Щербак, Вікторія Валеріївна; Литус, Світлана Іванівна; Ткаченко, Ольга Ярославівна; Рубан, Юлія Вікторівна; Олійніченко, Марина Олександрівна; Климко, Дарія ОлександрівнаTeaching excellence plays a leading role in ensuring the high quality of the educational process, which is formed based on professional self-awareness, the desire for individual and professional growth, as well as being open to new ideas and willing to learn continuously. Nowadays, a modern university teacher has to adapt to rapid changes, in particular in terms of digitalization, development of new technologies, transformation of approaches to the learning process and global challenges that define new standards of higher education. The aim of the publication is to analyze the importance of improving educational skills as one of the key factors in the professional development of a new teacher in a medical university, and also to highlight the peculiarities of forming pedagogical competencies based on the example of the Pediatrics clinical department №2. The paper analyzes the major aspects of forming the pedagogical competence of a medical university teacher by the example of the Pediatrics clinical department №2 of Poltava State Medical University. Special attention is paid to the importance of courses for improving educational skills being an important element of professional growth of new academic stafi, and also their role in the improvement of pedagogical performance. The results of the study show that the systematic pedagogical training has a positive impact on the motivation of teachers to self-improvement and introduction of innovative approaches to teaching, which leads to betier quality of future physicians' preparation and formation of practically oriented competencies, as well as improvement of clinical training through the implementation of interactive learning and simulation training. Professional growth of new teachers is essenfial for high-quality medical education. Improvement of teaching competence helps to implement modern teaching methods and increases the eficiency of the entire educational process Педагогічна майстерність відіграє провідну роль у забезпеченні високої якості освітнього процесу, яка формується на основі професійної самосвідомості, прагнення до особистісного й фахового зростання, відкритості до нових ідей та готовності до постійного навчання. На сьогодні сучасний викладач вищого навчального закладу має адаптуватися до швидких змін, зокрема в умовах цифровізації, розвитку новітніх технологій, трансформації підходів до навчального процесу та глобальних викликів, що визначають нові стандарти вищої освіті. Мета статті – проаналізувати значення підвищення педагогічної майстерності як одного з ключових чинників професійного становлення молодого викладача у вищому медичному навчальному закладі, а також висвітлити особливості формування педагогічних компетентностей на прикладі діяльності клінічної кафедри педіатрії №2. Проаналізовано основні аспекти формування педагогічної компетентності викладача вищого медичного закладу на прикладі клінічної кафедри педіатрії №2 Полтавського державного медичного університету. Особливу увагу приділено значенню курсів підвищення педагогічної майстерності як важливого елемента професійного розвитку молодих науково-педагогічних працівників, а також їх ролі в удосконаленні педагогічної діяльності. Результати аналізу свідчать про позитивний вплив систематичного педагогічного навчання на мотивацію викладачів до саморозвитку та впровадження інноваційних підходів у викладанні, внаслідок чого покращується якість підготовки майбутніх лікарів та формування в них практично орієнтованих компетентностей, а також удосконаленню клінічної підготовки через впровадження інтерактивних форм навчання та симуляційних тренінгів. Професійний розвиток молодих викладачів є важливою складовою якісної медичної освіти. Підвищення педагогічної кваліфікації сприяє впровадженню сучасних методів навчання та підвищує ефективність освітнього процесу.