Перегляд за Автор "Mishchenko, I. V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Anxiety, depression, dysfunction of the autonomic nervous systemAnd their correlations during COVID-19 pandemic(Полтавський державний медичний університет, 2023) Zaporozhets, T. M.; Korovina, L. D.; Sukhomlyn, T. A.; Mishchenko, I. V.; Sukhomlyn, A. A.; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Сухомлин, Андрій АнатолійовичМетою дослідження було вивчення взаємозв'язку психологічних і регуляторних механізмів розвитку дисфункції автономної нервової системи у відповідь на стресові фактори під час пандемії COVID-19. Було обстежено 133 студента. Використовували опитувальники HADS, PSS-10, State-aR. Дисфункцію автономної нервової системи визначали за А.М. Вейном та на основі аналізу варіабельності серцевого ритму. Серед когорти обстежених у 37,0 % відмічались прояви тривоги та 38,1 % мали субклінічні та клінічні прояви депресії. Помірний та високий рівень суб'єктивного стресу мали 99,1 % опитаних. У осіб з субклінічними та клінічними ознаками депресії відзначалась змінена варіабельність серцевого ритму. Прямі зв’язки були між рівнями тривоги та депресії (R=0,50, p<0,001), тривоги та стресу (R=0,28, p<0,01), тривоги та показника дисфункції АНС (R=0,23, p<0,05), депресії та дисфункції АНС (R=0,30, p<0,005), зворотні – між рівнем тривоги та сумарного показника автономної регуляції aR (R=–0,45, p<0,001), між рівнем депресії та сумарного показника автономної регуляції aR (R=–0,29, p<0,01).Документ Asymmetry as a common-biological law, UMSA and PSMU physiology chair contribution in asymmetry and handedness study(Полтавський державний медичний університет, 2023) Mishchenko, I. V.; Tkachenko, O. V.; Kokovska, O. V.; Zhukova, M. Yu.; Міщенко, Ігор Віталійович; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Жукова, Марина ЮріївнаThere is no doubt that asymmetry indeed can be considered as a real common-biological law, realizing its regulative action both in alive and in non-alive nature. The term "pathological asymmetries" involves abundant asymmetries, the ones observed under pathological conditions. There exist "a syndrome of lefty", one can differentiate "left diseases" met only in left-handed people; one can say and write about pathologies met only at mixed handedness or ambidextrism. Right-handers are tended to have own problems with health. There are diseases peculiarities in lefthanders and right-handers. UMSA Physiology chair teachers contributed much in discovering the "right" and "left" types of blood system reactions in symmetrical vascular regions in the animals and people. Varieties in charge and erythrocytes number were claimed as the most contributive factors defining "right" and "left" type of blood reaction. Cellular and molecular levels of asymmetry as well as tissular, organic, systemic, organismic, population-species (which expression best and comfortable for assessing represents sinistrality or left-handedness) and biospheric found detailed description in this article. Doubtly, asymmetry represents very important factor of adaptation to changeable and pathological conditions and should be known well by the specialists of various branches of theoretical and applied Biology and Medicine. Our chair teachers and students of the students' scientific group contributed much into asymmetry and typological aspects study both under physiological and pathological conditions, describing their importance in Biology, Physiology, Dentistry and other branches of theoretical and applied Science; the authors analyzed some results received in their article.Документ Types of reflection and some features when working with foreign students in institutions of higher medical education at the current stage(Ужгородський національний університет, 2024) Tkachenko, O. V.; Zhukova, M. Yu.; Kokovska, O. V.; Mishchenko, I. V.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Ігор ВіталійовичModern medical higher education is becoming aware of its globalization and internationalization. The internationalization of education, especially after the introduction of the Bologna system of education, stopped allowing international teacher exchange programs between different countries, and also increased the percentaget of foreign students in almost every higher education institution that has the third or fourth level of accreditation, including medical ones. The article is devoted to an important issue of modern science and life – reflection. which is a rather multifaceted category. The article does not reveal all its aspects, but only those related to achieving the maximum individual approach during the educational, scientific and even educational activities of teachers. The role of reflection in this aspect is to help create the most favorable conditions for all-round adaptation of applicants, maximally revealing and developing their educational, scientific, artistic, physical, mental potential and preserving or improving their health. This applies to both domestic and foreign students, but to a greater extent to others, while they are abroad and may have numerous difficulties in achieving adaptation results. The authors emphasize that in order to achieve this goal, efforts should be made not only by teachers and curators, but also by deans, librarians, additional staff of higher educational institutions, dormitories. The authors also paid special attention to their approaches and methods of teaching international applicants to help them feel comfortable with the mandatory level of their typological affiliation, in particular, this concerns the need to provide adapted literary materials that will also be as short and informative as possible, with thematic glossaries, thematic schemes, possible even in several languages, discussion of tests. Thus, the use of elements of reflective learning is important during the training of foreign applicants in higher medical educational institutions; Сучасна медична вища освіта зазнає своєї глобалізації та інтернаціоналізації. Інтернаціоналізація освіти спостерігається особливо в більшій мірі після запровадження Болонської системи освіти, оскільки вона дозволила міжнародні програми обміну викладачами між різними країнами, а також збільшила відсоток іноземних студентів практично в кожному вищому навчальному закладі, що має третій або четвертий рівень акредитації, включаючи медичні. Стаття присвячена важливому питанню сучасної науки і життя – рефлексії. яка є досить багатоаспектною категорією. В статті розкриті не всі її аспекти, а лише ті з них, які стосуються досягнення максимального індивідуального підходу під час навчальної, наукової і навіть виховної діяльності викладачів. Роль рефлексії в цьому аспекті – сприяння створенню максимально сприятливих умов для різнобічної адаптації абітурієнтів, максимально розкриваючи та розвиваючи їх освітній, науковий, мистецький, фізичний, психічний потенціал та зберігаючи чи покращуючи їх здоров’я. Це стосується як вітчизняних, так і іноземних студентів, але більшою мірою других, оскільки вони перебувають за кордоном і можуть мати численні труднощі в досягненні адаптації. Автори наголошують на тому, що для досягнення цієї мети мають докласти зусилля не лише викладачі куратори, а й деканати, бібліотекарі, додатковий персонал вищих навчальних закладів, гуртожитків. Автори також приділили окрему увагу своїм підходам і методам, які використовують у навчанні міжнародних абітурієнтів, щоб допомогти їм почуватися комфортно з обов’язковим урахуванням їх типологічної приналежності, зокрема це стосуються необхідності давати адаптовані літературні матеріали, які будуть також максимально короткими та інформативними, з тематичними глосаріями, тематичними схемами, можливими навіть кількома мовами, обговорення тестів. Таким чином використання елементів рефлексивного навчання має важливе значення під час навчанння іноземних здобувачів у вищих медичних навчальних закладахДокумент Аналіз факторів мотивації до навчальної та наукової роботи серед студентів під час війни(Полтавський державний медичний університет, 2023) Мамонтова, Тетяна Василівна; Мягкохліб, А. А.; Міщенко, Ігор Віталійович; Донченко, Вікторія Іванівна; Мамонтова, Вероніка Дмитрівна; Mamontova, T. V.; Miahkokhlib, A. A.; Mishchenko, I. V.; Donchenko, V. I.; Mamontova, V. D.Російське вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року зруйнувало можливість для молодого покоління країни реалізувати потребу у освіті та науці за рахунок руйнування закладів вищої освіти, відсутності реактивів, обладнання, електроенергії та погіршення комунікації між студентами та науковими керівниками, які змушені використовувати дистанційні технології для організації навчального і наукового процесу. Мета аналіз факторів мотивації до навчальної та наукової роботи серед студентів під час війни. Матеріали і методи. У перехресному дослідженні взяли участь 75 респондентів, які навчалися у вищих навчальних закладах України на момент 24 лютого 2022 року у період з вересня по жовтень 2022 року. Результати. Від початку війни в Україні скорочення часу на навчальний процес відзначили 36% респондентів, на наукову роботу 18,67% респондентів. Аналіз залучення респондентів до наукової роботи під час навчання у ЗВО показав, що 67% осіб вважають студентську наукову роботу важливою складовою освітнього простору. До війни найбільш пріоритетними факторами мотивації дівчат було соціальне схвалення від родини або друзів та отримання винагород та заохочень. Серед хлопців, в свою чергу, було важко визначити найбільш вагомий фактор мотивації, яким, з невеликим відривом, стали соціальне схвалення від родини або друзів та отримання інтересу і задоволення від процесу. З початком війни основними мотивуючими факторами серед дівчат залишились цікавість до науки та визнання цінності досягнутого результату, тоді як серед юнаків відзначалась втрата кордонів між пріоритетами в мотивації до науки. Висновки. Війна суттєво вплинула на переосмислення ставлення до наукової роботи та негативно відзначилась на мотивації до неї серед студентів, визначено скорочення середньої кількості часу, виділеного на реалізацію наукового проекту студентами. Це дослідження може допомогти нам визначити стратегію посилення мотивація та залучення молоді до наукової роботи та покращення якості освіти під час навчання в університетах під час війни.Документ Асиметрія гемостазу в нормі та при порушеннях мозкового кровообігу(Національна академія наук України Інститут фізіології ім. О.О. Богомольця, 2002) Міщенко, Віталій Петрович; Гришко, Юлія Михайлівна; Міщенко, Ігор Віталійович; Коковська, Оксана Валеріївна; Mishchenko, V. P.; Hryshko, Yu. M.; Mishchenko, I. V.; Kokovska, O. V.Документ Асиметрія зсідання крові та фібринолізу(Полтавський державний медичний університет, 2003) Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Торяник, Катерина Анатоліївна; Коковская, Оксана Валерьевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Торяник, Екатерина Анатольевна; Kokovskaya., O. V.; Mishchenko, I. V.; Torianyk, K. A.Проведённые исследования на здоровых людях (25 человек) показали, что в физиологических условиях прокоагулянтные и фибринолитические свойства крови в локтевых венах справа и слева асимметричны. У одних людей гемокоагулирующая ак тивность преобладала справа (“правый'' тип реакции гемостаза), а у других слева (“левый” тип реакции гемостаза). На наш взгляд, обнаруженная асимметрия обусловлена рядом факторов местного (тканевого) и общего характера, а именно: неодина ковой активностью перекисного окисления липидов и физиологической антиоксидантной системы; функциональными и фенотипическими отличиями сосудов в отношении веществ, которые влияют на гемостаз; дипольностью тела человека.Документ Базові компетентності студентів-стоматологів та їх теоретико-методичні засади формування(Полтавський націоналний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2022) Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Коковська, Оксана Валеріївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Yudina, K. Ye.; Mishchenko, I. V.; Kokovska, O. V.; Sharlai, N. M.The state theory of formation of education of Ukraine takes into account the creation of criteria for personal formation and creative self-realization of any citizen of Ukraine. This will contribute to the formation of the intellectual potential of civilization, comprehensive development of the individual for the highest importance in societyДокумент Дещо з інноваційних технологій при вивченні фізіології(ТДМУ " Укрмедкнига", 2013) Соколенко, Валентина Миколаївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Николаевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Коковская, Оксана Валерьевна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Sokolenko, V. N.; Mishchenko, I. V.; Zhukova, M. Y.; Pavlenko, G. P.; Kokovskaya, O. V.; Fedotenkova, N. N.Одним із пріоритетних векторів розвитку освіти, згідно національної доктрини є впровадження інновацій, інформаційних технологій до навчально-виховного процесу, зокрема медичних закладів, при вивченні фізіології. Найсучаснішим комп'ютерним засобом навчання, що використовується, є мультимедійні презентації, які складені відповідно до чинної програми для студентів лікувального та стоматологічного факультетів. Обов'язковим компонентом процесу навчання з фізіології у медичному вузі є також практичні заняття, що призначені для поглибленого вивчення даної дисципліни. Вони є своєрідною формою здійснення зв'язку теорії з практикою. Враховуючи це, дуже важливо організувати заняття так, щоб студенти постійно відчували зростання складності виконуваних завдань, що веде до переживання власного успіху в навчанні і позитивно мотивує студента. One of the priority vectors of the development of education, according to the national doctrine is the introduction of innovations, information technologies in educational process, in particular medical institutions, with the study of physiology. The most modern computer means of training, which is used, there is a multimedia presentations, which are compiled in accordinge to the current program for the students of medical and dental faculties. Compulsory component of educational process in physiology at the medical school is also practical lessons, which are designed for deep studing of this discipline. They are a form of making the connection of theory with practice. With this in mind, it is important to organize the classes so that students constantly felt the rising complexity of the tasks performed, which leads to the experiences of their own success in training and positively motivate the student. Одним из приоритетных векторов развития образования, согласно национальной доктрины является внедрение инноваций, информационных технологий в учебно-воспитательного процесса, в частности медицинских учреждений, при изучении физиологии. Современным компьютерным средством обучения, используется, есть мультимедийные презентации, составленные в соответствии с действующей программой для студентов лечебного и стоматологического факультетов. Обязательным компонентом процесса обучения по физиологии в медицинском вузе также практические занятия, предназначенные для углубленного изучения данной дисциплины. Они являются своеобразной формой осуществления связи теории с практикой. Учитывая это, очень важно организовать занятия так, чтобы студенты постоянно ощущали рост сложности выполняемых задач, ведет к переживанию собственного успеха в обучении и положительно мотивирует студента.Документ Дещо про удосконалення й активізацію методів навчання студентів(Українська медична стоматологічна академія, 2007) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Мищенко, Виталий Петрович; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Павленко, Анна Петровна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Morgun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zaporozhetsʹ, T. M.; Zhukova, M. Yu.; Kokovskiy, O. V.; Fedotenkova, N. M.Активізація процесу навчання у вищих навчальних закладах досягається шляхом організації аудиторної, позааудиторної та самостійної діяльності студентів, залученням їх в науково-дослідні гуртки, участю в олімпіадах, конференціях та ін. Особливо необхідно відмітити таку форму активізації самостійної діяльності, як постійний контроль якості навчання студентів, що формує навики систематичної роботи над навчальною інформацією, виробляє відповідальність, дисциплінованість та працелюбність. Д.І. Писарєв говорив, що «готових переконань не можна випросити ні у добрих знайомих, ні купити в книжковій лавці. їх необхідно виробити процесом власного мислення, яке обов'язково повинно вдосконалюватись самостійно в вашій власній голові».Документ Деякі аспекти технології навчання в медичній освіті(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Vesnina, L. E.; Sokolenko, V. M.; Morgun, Z. K; Zaporozhets, T. M.; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Yu.; Pavlenko, H. P.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Мищенко, Игорь Витальевич; Веснина, Людмила Эдуардовна; Соколенко, Валентина Николаевна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья НиколаевнаОтже, технологія навчання - впорядкована сукупність і послідовність методів і процесів, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату. В технології навчання чільне місце належить забезпеченню зворотного зв'язку, який дозволяє в процесі організації контролю постійно знаходити студентів, у яких виникають труднощі із засвоєнням навчального матеріалу. Це дозволяє коректувати недоліки використання тестування як засобу навчання і контролю не дає можливості викладачам адекватно оцінювати творчі здібності студентів, рівень засвоєння теоретичного матеріалу, обмежує зворотний звязок між викладачем і студентом та ін. У звязку з цим недоцільно повністю відмовлятися від традиційних методів навчання, таких як бесіда, диспут, семінар.Документ Залежність реакцій перекисного окиснення ліпідів і гемостазу від антиоксидантної активності різних тканин(Полтава, 2002) Міщенко, Ігор Віталійович; Mishchenko, I. V.В исследованиях на кроликах показано, что содержание животных на безантиоксидантном рационе приводит к активации перекисного окисления липидов ( ПОЛ ), гемостаза и снижению активности супероксиддисмутазы ( СОД ) в крови и тканях ( сосудах головного мозга и сердца, в аорте, почках, слизистой желудка). Наибольшее уменьшение активностк СОД наблюдается в тканях мозга и сердца. По-видимому, эти органы вносят наиболее существенным вклад в течение реакций ПОЛ и гемостаза в условиях антиоксидантной недостаточности.Документ Змішане навчання у системі медичної освіти в умовах воєнного часу в Україні: підходи та методи(2023) Zhukova, M. Yu.; Tkachenko, O. V.; Kokovska, O. V.; Mishchenko, I. V.; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Ігор ВіталійовичThe experience of organizing and implementing the pedagogical process in the system of higher medical education in wartime conditions in Ukraine has not yet been summarized and analyzed. The extreme conditions of that time affected the system of higher medical education as a whole, and also gave a significant impetus to the promotion and development of various forms and technologies of education. It is clear that new forms, methods and approaches of educational activities must meet, if not all, then most of the challenges that have arisen both for seekers of higher education and for teachers today. Since education in institutions of higher medical education requires students to acquire not only deep theoretical knowledge of medical disciplines, but also, at the same time, certain practical skills, medical education is one of the few that cannot be obtained in absentia. In this regard, there is a need to find ways and means of integrating new learning formats into the educational process, which would be safe, sustainable and equipped for all kinds of unexpected scenarios in the future, as well as thanks to which students of education would be able to master all the necessary competencies. The article examines the problems of using different models of organization of education in medical institutions of higher education in modern conditions, their advantages and disadvantages. The article discusses blended learning as one of the trends of the modern system of higher education, the relevance of which will grow in medical universities and the need for its widespread implementation is already obvious. The role of blended learning as an integration of traditional and distance learning and its significance in modern wartime conditions is emphasized, as well as the need for a teacher of a medical higher medical institution to master modern information, communication and educational technologies. Conclusions were made regarding the effectiveness of using this approach and the available opportunity to obtain high-quality higher medical education in today’s conditionsДокумент Медична фізіологія - сучасний напрямок викладання фізіології в медичних ВНЗ(Полтавський державний медичний університет, 2024) Міщенко, Ігор Віталійович; Коковська, Оксана Валеріївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Сухомлин, Андрій Анатолійович; Mishchenko, I. V.; Kokovska, O. V.; Zaporozhets, T. M.; Sukhomlyn, T. A.; Sukhomlyn, A. A.Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки сучасного лікаря у вищій медичній школі, проаналізовані сучасні теоретичні та практичні підходи до реалізації інтеграції медичної фізіології як фундаментальної медико-біологічної дисципліни у вищій медичній школі. В статті розглянути актуальні питання викладання дисципліни фізіології в сучасних умовах освітнього процесу. Предмет викладається кафедрою фізіології ПДМУ для здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП "Медицина", "Педіатрія". "Стоматологія", "Фармація" галузі знань 22 "Охорона здоров'я" та ОПП "Біологія" галузі знань 09 "Біологія" на ІІ курсі. Обгрунтовується роль практично орієнтованому принципу викладання, адже фізіологія є однією з фундаментальних дисциплін, що забезпечує міждисциплінарну інтеграцію у вищій медичній освіті від теоретичних наук до практичних, а її вивчення максимально наближає здобувачів освіти до вивчення клінічних дисциплін. В статті підкреслюється, що методи фізіологічних досліджень є по суті клінічними методами дослідження фізіологічних функцій організму людини, які в подальшому здобувачі освіти будуть застосовувати в своїй лікарській практиці. Для цього на кафедрі втілюють комплексний підхід, який включає підготовку та постійне оновлення навчальних та навчально-методичних посібників, що включають лабораторні роботи з описом фізіологічних методів досліджень. В статті наведені здобутки кафедри фізіології Полтавського державного медичного університету у вигляді участі співробітників кафедри у виданні першого перекладу українською мовою всесвітньо відомого підручника з фізіології "Медична фізіологія за Гайтоном і Голлом" у 2-х томах. Зазначається, що підвищення якості освіти у медичних вищих навчальних закладах є ключовим завданням, що вимагає постійного вдосконалення ефективності організації й інформатизації навчального процесу, упровадження передових наукових розробок та технологій у практику викладання, забезпечення високого професіоналізму викладачів, створення сучасного навчально-методичного та лабораторно-інструментального забезпечення, зокрема дисципліни фізіологія, як теоретичного фундаменту клінічної медицини.Документ Можливості використання інноваційних технологій для самостійної роботи в процесі вивчення фізіології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017) Міщенко, Ігор Віталійович; Жукова, Марина Юріївна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Жукова, Марина Юрьевна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Павленко, Анна Петровна; Коковская, Оксана Валерьевна; Mishchenko, I. V.; Zhukova, M. Y.; Yudina, K. E.; Sukhomlin, T. A.; Pavlenko, A. P.; Kokovskaya, O. V.У статті показано, що інноваційні технології, такі як перегляд навчальних відеофільмів, мультимедійних презентацій, електронне навчання, сприяють активізації пізнавальної діяльності студентів, підвищують зацікавленість у вивченні матеріалу та дозволяють краще засвоїти нові знання. Впровадження нових методик навчання у самостійну роботу студентів підвищить рівень підготовки майбутніх лікарів. The article shows that innovative technologies, such as the viewing of educational video films, multimedia presentations, e-learning, promote the cognitive activity of students, increase the interest in studying the material and allow them to better learn new knowledge. Introduction of new teaching methods in independent work of students will increase the level of training of future physicians. В статье показано, что инновационные технологии, такие как просмотр учебных видеофильмов, мультимедийных презентаций, электронное обучение, способствуют активизации познавательной деятельности студентов, повышают заинтересованность в изучении материала и позволяют лучше усвоить новые знания. Внедрение новых методик обучения в самостоятельную работу студентов повысит уровень подготовки будущих врачей.Документ Організація освітнього процесу із застосуванням здоров’язбережувальних технологій у медичних ЗВО(Полтавський національний педагогічний університет ім В. Г. Короленка, 2022) Коковська, Оксана Валеріївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Kokovska, O. V.; Mishchenko, I. V.; Yudina, K. E.; Charlai, N. M.The leading idea of a quality educational process in medical higher education institutions is the use of health-saving technologies. The future medical specialist has a leading social function in the transfer of health care knowledge and skills to different age categories of the population, therefore the formation of quality knowledge, abilities and skills of the future doctor in the field of preventive and restorative health care is a necessary and mandatory component of his professional training.Документ Особливості навчання іноземних студентів англійською мовою на кафедрі фізіології Української медичної стоматологічної академії(Українська медична стоматологічна академія, 2013) Запорожець, Тетяна Миколаївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Павленко, Анна Петровна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Zaporozhets, T. M; Mishchenko, I. V.; Pavlenko, A. P.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.Навчання студентів-іноземців англійською мовою є актуальним питанням. Кафедра фізіології Української медичної стоматологічної академії здійснює навчання англійською мовою з 2005 року. Викладачі активно використовують інтерактивні засоби навчання та комп’ютерні програми у навчальном процесі. Його головними проблемами є: слабке володіння англійською мовою студентами та “конвертованості” медичної освіти.Документ Перехід до двомодульної системи викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті ВДНЗУ «Українська медична стоматологічна академія(Тернопільський державний медичний університет, 2011) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Якіна, Олена Олександрівна; Філоніч, Олена Олександрівна; Mishchenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E; Morhun, Z. K; Sokolenko, V. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Y.u; Tkachenko, E. V.; Kokovska, O. V.; Yakina, O. O; Filonich, O. O; Fedotenkova, N. M.; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Fedotenkova, N. N.У навчально-методичній статті наведені дані досвіду впровадження двомодульної системи викладання нормальної фізіології на стоматологічному факультеті ВДНЗУ «УМСА» з викладенням мети, головних форм роботи з навчально-методичною літературою, студентами, позитивних моментів та проблем. Автори підкреслюють сприяння підвищенню активності та конкурентоспроможності студентів і викладачів зокрема після таких преретвореньДокумент Перспективи інтерактивного та дистанційного навчання іноземних студентів на кафедрі фізіології Української Медичної Стоматологічної Академії(Укрмедкнига, 2015) Міщенко, Ігор Віталійович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Жукова, Марина Юріївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Рудь, Марія Володимирівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Прилуцький, Максим Костянтинович; Mishchenko, I. V.; Zaporozhets, T. M.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M.Yu.; Kokovska, O. V.; Rud', M. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Prilutskyi, M. K.Метою нашої роботи було оцінити існуючі на сьогодні інтерактивні технології, що довели свою ефективність в навчальному процесі вищої медичної школи, та розглянути теоретичні перспективи їх застосування при вивченні дисципліни «Нормальна фізіологія» іноземними студентами. Вважаємо за доцільне сприяти розвитку та впровадженню цих технологій у навчальний процес ВДНЗУ Українська медична стоматологічна академія, зокрема, на кафедрі фізіології, для навчання іноземних студентів.Документ Порівняння ступеню асиметрії прокоагулянтних та фібринолітичних властивостей півкуль головного мозку людей та деяких тварин(Полтавський державний медичний університет, 2010) Коковська, Оксана Валеріївна; Якіна, Олена Олександрівна; Міщенко, Ігор Віталійович; Коковская, Оксана Валерьевна; Якина, Елена Александровна; Мищенко, Игорь Витальевич; Kokovskaya, O. V.; Yakina, Ye. A.; Mishchenko, I. V.В статті проведено порівняння асиметрії прокоагулянтних та фібринолітичних властивостей гомогенатів лівих та правих півкуль головного мозку людей та деяких тварин. Асиметрія прокоагулянтних властивостей найбільш виражена у котів та людей, а найбільша асиметрія фібринолітичних властивостей - у котів та щурів. Дослідження доводять, що асиметрія гемостатичних властивостей парних органів, зокрема півкуль головного мозку, є загальнобіологічним явищем. Найкращими об’єктами для подальших досліджень асиметрій гемостазу головного мозку є коти, щури та люди, адже ступінь асиметрії відповідних показників у них найбільша.Документ Практично орієнтоване викладання фізіології в Українській медичній стоматологічній академії: досвід та перспективи(Українська медична стоматологічна академія, 2008) Міщенко, Ігор Віталійович; Міщенко, Віталій Петрович; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Mishchenko, I. V.; Mishchenko, V. P.; Zaporozhets, T. M.; Vesnina, L. E.; Sоkolenko, V. M.; Morhun, Z. K.; Pavlenko, H. P.; Zhukova, M. Yu.; Kokovska, O. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. M.; Жукова, Марина ЮріївнаМета вивчення фізіології визначається кінцевими цілями, що встановлені на основі освітньопрофесійної програми (ОПП) підготовки лікаря за відповідним фахом. Серед кінцевих цілей вивчення фізіології згідно з ОПП є такі, як: - вміння робити висновок про стан фізіологічних функцій організму, його систем та органів; - аналізувати вікові особливості функцій організму та їх регуляцію; - аналізувати регульовані параметри й робити висновки про механізми нервової та гуморальної регуляції функцій організму та його систем; - аналізувати стан здоров’я людини за різних умов на підставі фізіологічних критеріїв.