Перегляд за Автор "Moisieieva, N. V."
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Aspects of pharmacotherapy in cardiac emergencies(2025) Vasova, O. V.; Moisieieva, N. V.; Ryabushko, M. M.; Власова, Олена Вікторівна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Рябушко, Микола МиколайовичThe handbook shows optimal methods of pharmacotherapy of emergency conditions of cardiac diseases. The textbook presents basic information on emergency treatment of cardiovascular diseases depending on the form, stage, course and presence of concomitant pathology. Disease diagnoses are based on the 2020 ICD. Typical clinical manifestations and criteria for diagnosing emergency conditions are presented in a concise manner. The handbook presents in detail the material of the main stages of intensive care. The authors have considered the basic issues of emergency care depending on the clinical variant of the disease and the stage of its development. The material is presented taking into account the personal clinical experience of the authors and data from modern literature. Much attention is paid to the pathogenetic mechanisms of action of drugs. The authors review the most commonly used medications as well as promising new drugs. Modern schemes of combined drug therapy for various emergencies in patients with cardiac diseases are also given. Despite the fact that the manual is mainly concerned with the pharmacological correction of cardiac emergencies, it also describes such treatment methods as cardioversion - for fatal heart rhythm disorders and electrocardiostimulation - for heart blocks. The book is intended for doctors of various specialties, residents and students of medical and stomatological faculties of higher medical educational institutions. Швидка та точна діагностика невідкладних станів у хворих з серцево-судинними захворюваннями надання у цих випадках адекватної екстреної допомоги – особлива галузь кардіології, яка потребує глибоких знань, і є необхідною не тільки кардіологам та лікарям швидкої допомоги, але й лікарю будь-якої іншої спеціальності. У навчально-методичному посібнику висвітлені питання надання швидкої та невідкладної медичної допомоги при різних невідкладних станах у хворих із серцево-судинними захворюваннями. Детально розглянуті особливості надання швидкої і невідкладної медичної допомоги на різних етапах (догоспітальному та госпітальному). Основна увага у навчально-методичному посібнику приділена особливостям фармакотерапії невідкладних станів. Авторами описані сучасні ефективні методи фармакотерапії невідкладних станів. Навчально-методичний посібник розраховано на широке коло лікарів різних спеціальностей та студентів вищих навчальних закладів.Документ Comprehensive patterns of comorbidity: copd and depression(Wydawnictwo Aluna, 2018) Moisieieva, N. V.; Burya, L. V.; Kapustianska, A.; Kolenko, I. O.; Rumyantseva, M. A.; Shumeiko, O. H.; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Буря, Лілія Володимирівна; Капустянська, Анна Анатоліївна; Коленко, Ірина Олексіївна; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Шумейко, Олексій ГригоровичIntroduction: Data on the prevalence of psychopathological disorders in the exacerbation of chronic obstructive pulmonary disease (COPD) are very heterogeneous. COPD and depression have common predisposing factors. The aim: The aim of the research is to conduct a comprehensive assessment of the e»ect of paroxetine on the level of depressive disorders in the exacerbation of severe degree COPD in women. Materials and methods: The study included patients with severe degree COPD and depressive disorder. A step-by-step test, dynamometry of muscular strength of muscle groups and calculation of the percent ratio of muscular strength to mass were performed for all patients, and the strength of the respiratory muscles was measured. To assess the level of depression, the HADS questionnaire and the CES-D self-questionnaire were used. Assessment of the severity of the patient’s condition was conducted according to the Hospital Alert and Depression Scale (HADS). Results: In exacerbation of severe COPD, the level of depression in patients correlates with the severity of the main criteria: FEV1, the 6-minute step test distance, oxygen saturation after the 6-minute step test, expiratory pressure in the oral cavity. Conclusions: Upon the synchronization of the standard therapy, the level of depression in patients with exacerbation of severe COPD e»ectively decreases. Paroxetine is a valid choice in the comprehensive treatment of COPD. According to the data of evidence-based medicine, the medication demonstrates high eÈciency and favorable safety pro le, without exerting a negative e»ect on COPD, which is of key signi cance in the combined pathology treatment.Документ Organization of knowledge control on the discipline "Clinical immunology" for foreign students(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Kapustianska, A. A.; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.; Rum'yantseva, M. O.; Капустянська, Анна Анатоліївна; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій ВікторовичПеревірка знань – найважливіший етап процесу навчання, у ході якого з'ясовуються повнота і якість знань іноземних студентів, прогалини і помилки в їхніх знаннях. Система організації контролю навчання іноземних студентів – це важливий крок у напрямі інтенсифікації й оптимізації навчально-виховного процесу у вищій школі.; Проверка знаний является важнейшим этапом процесса обучения, в ходе которого выясняются полнота и качество знаний иностранных студентов, пробелы и ошибки в их знаниях. Система организации контроля обучения иностранных студентов - это важный шаг в направлении интенсификации и оптимизации учебно-воспитательного процесса в высшей школе.; Сheck knowledge is the most important stage in the whole learning process, during which the completeness and quality of foreign students' knowledge, gaps and errors in their knowledge is clarified. The system of monitoring the education of foreign students is an important step in the direction of intensifying and optimizing the teaching and upbringing process in higher education.Документ The role of interdisciplinary tasks in the training of future doctors(International Scientific Unity, 2025-02-12) Moisieieva, N. V.; Rozhnov, V. H.; Gorbachenko, O. B.; Prasolov, A. E.; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Рожнов, Валерій Георгійович; Горбаченко, Олег Борисович; Прасолов, Артур ЄвгеновичModern world society is experiencing a period of global changes in state-political and socio-economic development, associated with the formation of civil society, the deepening of the market sector of the economy, changes in the employment sector, the regrouping of demand for labor, the growth of society's requirements for the quality and competitiveness of human resources, which becomes especially important in wartime. Today, higher educational institutions are expanding the range of educational services, for this it is necessary to create a model of advanced education aimed not only at preparing a doctor for a specific professional activity, but also at forming a readiness to master new knowledge, acquiring multifunctional skills and ensuring professional mobility and high competitiveness. The formation of a future doctor in the modern education system must be built not only as a process of accumulating subject knowledge, but also as an improvement of the entire professional and personal training through the enhanced formation of the cognitive activity of the applicant as a subject of future professional activity, thereby creating the prerequisites for his further continuous self-improvement and productive self-development.Документ Ways to promote the efficiency of herpetic stomatitis treatment(Дніпровський державний медичний університет, 2023) Lutsenko, R. V.; Moisieieva, N. V.; Sydorenko, A. G.; Ostrovska, G. Ju.; Kapustianska, A. A.; Луценко, Руслан Володимирович; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Сидоренко, Антоніна Григорівна; Островська, Галина Юріївна; Капустянська, Анна АнатоліївнаThe treatment of herpetic stomatitis should be etiotropic, pathogenetic, symptomatic, and local. The research determined the effectiveness of inosine pranobex (1000 mg 4 times a day) in herpetic stomatitis treatment. Addition of inosine pranobex to the pharmacotherapy of herpetic stomatitis reduced hospital stay and duration of treatment. The drug suppresses the synthesis of the virus due to the structure of inosinic acid in the polyribosomes of the cell affected by the virus, and also helps to eliminate the deficiency or dysfunction of immunity that occurred in the case of herpetic stomatitis, it affects the activity of T-cytotoxic lymphocytes and natural killers, enhances the action of neutrophil granulocytes, chemotaxis and phagocytosis of monocytes and macrophages, increases the synthesis of interleukins IL-1 and IL-2, affects the number of Ig G immunoglobulins. Applying inosine pranobex also significantly decreased pain syndrome manifestations from the start of the treatment. It contributed to body temperature normalization 2 days earlier which shortened the treatment period at the in-patient department. Applying inosine pranobex in the combination therapy of herpetic stomatitis has shown a potent clinical efficacy and can be an alternatіve to acyclic nucleosides in patients with herpetic stomatitis of the oral mucosa.Документ Гонадопротективні властивості комплексу антиоксидантів на фоні токсичного впливу гербіцидів(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Моісєєва, Наталія Віталіївна; Капустянська, Анна Анатоліївна; Шумейко, Олексій Григорович; Моисеева, Наталья Витальевна; Капустянская, Анна Анатольевна; Шумейко, Алексей Григорьевич; Moisieieva, N. V.; Kapustianska, A. A.; Shumeiko, O. H.У сучасних умовах, коли тимчасові економічні труднощі країни зумовили зниження загальної культури землеробства, особливо актуальна проблема контролю чисельності бур'янів сільськогосподарських угідь. Безсумнівно, що і в нашій країні зі зміцненням економіки зростає застосування засобів захисту культурних рослин, що потребують ще більш пильної уваги до проблеми екологічної прийнятності застосування гербіцидів і реабілітації ґрунтів, забруднених залишками отрутохімікатів. Загальний механізм дії, ушкоджуючої дії гербіцидів різних груп, це порушення окисновідновних процесів, зокрема підвищення вільнорадикального перекисного окислення ліпідів, перш за все, в мембранах клітин гонад, що в кінцевому підсумку може призвести до їх деструкції протягом усього репродуктивного періоду. Крім того, вони надають гонадотоксичної дії, що приводить до зниження стероїдогенезу, і як наслідок – до порушення сперматогенезу Метою роботи було вивчення гонадопротективних властивостей комплексу антиоксидантів, їх вплив на показники вільнорадикального перекисного окислення ліпідів, морфологічні та функціональні зміни в сім'яниках щурів на фоні токсичного впливу гербіциду клопіраліду. Уведення комплексу антиоксидантів на фоні токсичного впливу клопіраліду сприяло не тільки значному зниженню вільнорадикального перекисного окислення ліпідів в крові і тканинах сім'яників, а й нормалізації стану сперматогенного епітелію, кількісних показників сперми, нормалізації рухливості сперматозоїдів. В умовах інтоксикації комплекс антиоксидантів впливає не тільки на рівень сперматогенного епітелію, але при цьому покращує і якість сперми, сприяючи відновленню рухливості сперматозоїдів. Дослідження морфологічних змін в сім'яниках і функціональної готовності сперми показали, що на фоні інтоксикації гербіцидом найбільш значущі зміни реєструвались при корекції комплексом антиоксидантів, що підкреслює його більш виражену гонадопротективну дію. Отримані результати свідчать про доцільність використання комплексу антиоксидантів в якості гонадопротекторів при хронічному надходженні в організм гербіцидів.Документ Нейрометаболічна стратегія фармакотерапії пацієнтів з серонегативними артритами(Полтавський державний медичний університет, 2022) Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Капустянська, Анна Анатоліївна; Островська, Галина Юріївна; Рум'янцева, Марія Олександрівна; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.; Kapustianska, A. A.; Ostrovska, G. Yu.; Rumyantseva, M. O.Результати численних клінікоепідеміологічних досліджень свідчать, що існує тісний зв'язок між психоемоційними порушеннями і хронічним больовим синдромом, який є невід'ємною складовою ревматологічної патології, зокрема запального серонегативного артриту. Медикосоціальна значимість і актуальність проблеми анкілозуючого спондилоартриту та псоріатичного артриту обумовлена постійним прогресуванням захворювання з анкилозуванням хребта і великих суглобів, тривалою втратою працездатності, захворюваністю в молодому віці, ранньою інвалідизацією, незадовільною ефективністю застосованих лікарських засобів. Саме тому в комплексному лікуванні цих хворих доцільне застосування препаратів ад'ювантної дії (анксіолітиків, антидепресантів, вегетокорректорів, міорелаксантів), що не володіють прямим аналгетичним ефектом, однак, крім зменшення вираженості тривожнодепресивних і психовегетативних розладів, сприяють зниженню інтенсивності больового сприйняття. Актуальним є пошук оптимізації стратегії нейрометаболічної фармакотерапії у хворих з серонегативними артритами: анкілозуючий спондилоартрит і псоріатичний артрит, з урахуванням характеру психологічного реагування на хворобу. В досліджуваних групах відзначали високу частоту неадекватного соціальнопсихологічного реагування на захворювання. В групах пацієнтів з серонегативними артритами відзначалися різноспрямовані дезадаптивні реакції: при анкилозуючому спондилоартриті характерний іпохондричний тип реагування, а при псориатичному артриті тривожні розлади з різними варіантами реагування. Після закінчення періоду спостереження в обох групах виявлено поліпшення практично по всіх досліджуваних показниках клініколабораторної активності. Спостерігалось значуще поліпшення психоемоційного статусу пацієнтів, що дає можливість поліпшити якість життя пацієнтів і сприяти оптимізації лікувальнореабілітаційних заходів.Документ Постінсультні пневмонії: сучасні принципи менеджменту (огляд літератури)(2015) Дельва, Михайло Юрійович; Вахненко, Андрій Вікторович; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Дельва, Ірина Іванівна; Delva, M. Yu.; Vakhnenko, A. V.; Moisieieva, N. V.; Delva, I. I.; Дельва, Михаил Юрьевич; Вахненко, Андрей Викторович; Моисеева, Наталья Витальевна; Дельва, Ирина ИвановнаУ статті обговорюються та аналізуються сучасні літературні дані про частоту виникнення постінсультної пневмонії, про її негативні короткострокові й довгострокові наслідки щодо функціонального стану й життя пацієнтів. Наведений огляд основних факторів ризику постінсультної пневмонії, механізмів її негативного впливу на перебіг інсультів, процеси постінсультного відновлення. Висвітлені принципи ранньої діагностики, ефективної профілактики й адекватного лікування постінсультної пневмонії; В статье обсуждаются и анализируются современные литературные данные о частоте возникновения постинсультной пневмонии, ее негативных краткосрочных и долгосрочных последствиях для функционального состояния и жизни пациентов. Проведен обзор основных факторов риска постинсультной пневмонии, механизмов ее негативного влияния на течение инсультов, процессы постинсультного восстановления. Освещены принципы ранней диагностики, эффективной профилактики и адекватного лечения постинсультной пневмонии; The article discusses and analyzes the current literature data on the incidence of post-stroke pneumonia, its negative impact on short-term and long-term consequences in terms of the functional state and the life of patients. An overview of the main risk factors for post-stroke pneumonia, mechanisms of its negative impact on the course of strokes, on the processes of post-stroke recovery has been carried out. The principles of early diagnosis, effective prevention and adequate treatment of post-stroke pneumonia are considered.Документ Шляхи корекції впливу пост- SARS-COV-2 синдрому на якість навчання у закладах вищої освіти(Полтаський державний медичний університет, 2024-05-20) Ярмола, Тетяна Іванівна; Власова, Олена Вікторівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Yarmola, T. I.; Vlasova, O. V.; Tkachenko, L. A.; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.Пандемія SARS-CoV-2 залишила глибокий слід, не тільки на фізичний стан людства, а й на невро-логічне, соціальне, екологічне самовідчуття людей. Неврологічні та психологічні порушення негативно впливають на якість навчання та значно погіршують результати навчання у здобувачів вищих навчальних закладів. Мета роботи: на підставі аналізу авторської анкети-опитувальника провести порівняння розповсюдженості та оцінити симптоми постковідного синдрому і виявити їх вплив на якість навчання у здобувачів освіти старших курсів двох закладів вищої освіти (Полтавсь-кого державного медичного університету та Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка). Рекомендувати реабілітаційні заходи для покращення якості навчального процесу. Визначено достовірно високий рівень серед здобувачів обох університетів займає уражен-ня нервової системи та появи водночас комбінації симптомів: головний біль, погіршення пам’яті, інсомнія, тривожність, немотивована слабкість, надмірна втомлюваність. Вище перераховані скар-ги та потреба, після перенесеного захворювання, збільшити час на виконання навчального завдання, погіршення пам’яті та порушення сну чи важке засинання, говорять про те, що навчальна про-дуктивність, психологічний стан та психосоматичний фон студентів знаходиться на низькому рівні та потребує розробки рекомендацій щодо когнітивної реабілітації даної категорії здобувачів, враховуючи їх значне навчальне навантаження (вибірки склали студенти старших курсів). Низька та помірна фізична активність здобувачів вищої освіти старших курсів можливо є тим тригером, який посилює ознаки пост-COVID-19 синдрому і потребує розробки рекомендацій щодо фізичної реабілітації даної категорії перехворівших. Здобувачам, які відчувають слабкість, підвищену стомлю-ваність, зниження працездатності, порушення сну та нестійкість настрою, необхідно переглянути організацію навчального процесу в умовах дистанційного навчання та внести зміни до способу життя. The SARS-CoV-2 pandemic has left a profound impact not only on the physical health of humanity but also on neurological, social, and ecological well-being. Neurological and psychological disorders resulting from the pandemic have negatively affected the quality of learning and significantly worsened learning outcomes among students in higher education institutions. The purpose of this study is to compare the prevalence and evaluate the symptoms of post-COVID syndrome, and to identify their impact on the quality of education among senior students in two higher educational institutions: Poltava State Medical University and Poltava National Pedagogical University named after V.G. Korolenko. It has been observed that damage to the nervous system and the simultaneous appearance of a combination of symptoms including headache, memory impairment, insomnia, anxiety, unmotivated weakness, and excessive fatigue are significantly high among students of both universities. The aforementioned complaints, along with the need for increased time to complete educational tasks post-illness, memory impairment, and sleep disturbances, indicate that the academic performance, psychological state, and psychosomatic background of students are at a low level. Therefore, it is essential to develop recommendations for cognitive rehabilitation tailored to this group of students, considering their significant educational workload (samples were collected from senior students). Moreover, the low and moderate physical activity levels of senior students in higher education may exacerbate symptoms of post-COVID-19 syndrome, necessitating the development of recommendations for physical rehabilitation. Students experiencing weakness, increased fatigue, reduced work capacity, sleep disturbances, and mood instability should consider reviewing the organization of the educational process, especially in distance learning conditions, and making lifestyle changes accordingly. Therefore, thoroughly elaborated healthcare recommendations and rehabilitation measures to enhance the quality of the educa-tional process should be implemented into healthcare practice.Документ Шляхи корекції впливу пост- SARS-CoV-2 синдрому на якість навчання у закладах вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ярмола, Тетяна Іванівна; Власова, Олена Вікторівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Yarmola, T. I.; Vlasova, O. V.; Tkachenko, L. A.; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.Пандемія SARS-CoV-2 залишила глибокий слід, не тільки на фізичний стан людства, а й на неврологічне, соціальне, екологічне самовідчуття людей. Неврологічні та психологічні порушення негативно впливають на якість навчання та значно погіршують результати навчання у здобувачів вищих навчальних закладів. Мета роботи: на підставі аналізу авторської анкети-опитувальника провести порівняння розповсюдженості та оцінити симптоми постковідного синдрому і виявити їх вплив на якість навчання у здобувачів освіти старших курсів двох закладів вищої освіти (Полтавського державного медичного університету та Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка). Рекомендувати реабілітаційні заходи для покращення якості навчального процесу. Визначено достовірно високий рівень серед здобувачів обох університетів займає ураження нервової системи та появи водночас комбінації симптомів: головний біль, погіршення пам’яті, інсомнія, тривожність, немотивована слабкість, надмірна втомлюваність. Вище перераховані скарги та потреба, після перенесеного захворювання, збільшити час на виконання навчального завдання, погіршення пам’яті та порушення сну чи важке засинання, говорять про те, що навчальна продуктивність, психологічний стан та психосоматичний фон студентів знаходиться на низькому рівні та потребує розробки рекомендацій щодо когнітивної реабілітації даної категорії здобувачів, враховуючи їх значне навчальне навантаження (вибірки склали студенти старших курсів). Низька та помірна фізична активність здобувачів вищої освіти старших курсів можливо є тим тригером, який посилює ознаки пост-COVID-19 синдрому і потребує розробки рекомендацій щодо фізичної реабілітації даної категорії перехворівших. Здобувачам, які відчувають слабкість, підвищену стомлюваність, зниження працездатності, порушення сну та нестійкість настрою, необхідно переглянути організацію навчального процесу в умовах дистанційного навчання та внести зміни до способу життя. The SARS-CoV-2 pandemic has left a profound impact not only on the physical health of humanity but also on neurological, social, and ecological well-being. Neurological and psychological disorders resulting from the pandemic have negatively affected the quality of learning and significantly worsened learning outcomes among students in higher education institutions. The purpose of this study is to compare the prevalence and evaluate the symptoms of post-COVID syndrome, and to identify their impact on the quality of education among senior students in two higher educational institutions: Poltava State Medical University and Poltava National Pedagogical University named after V.G. Korolenko. It has been observed that damage to the nervous system and the simultaneous appearance of a combination of symptoms including headache, memory impairment, insomnia, anxiety, unmotivated weakness, and excessive fatigue are significantly high among students of both universities. The aforementioned complaints, along with the need for increased time to complete educational tasks postillness, memory impairment, and sleep disturbances, indicate that the academic performance, psychological state, and psychosomatic background of students are at a low level. Therefore, it is essential to develop recommendations for cognitive rehabilitation tailored to this group of students, considering their significant educational workload (samples were collected from senior students). Moreover, the low and moderate physical activity levels of senior students in higher education may exacerbate symptoms of post-COVID-19 syndrome, necessitating the development of recommendations for physical rehabilitation. Students experiencing weakness, increased fatigue, reduced work capacity, sleep disturbances, and mood instability should consider reviewing the organization of the educational process, especially in distance learning conditions, and making lifestyle changes accordingly. Therefore, thoroughly elaborated healthcare recommendations and rehabilitation measures to enhance the quality of the educational process should be implemented into healthcare practice.Документ Інноваційні аспекти розвитку вищої медичної освіти в Україні(Видавнича група «Наукові перспективи», Християнська академія педагогічних наук України, 2025) Гордієнко, Людмила Петрівна; Карамишев, Дмитро Васильович; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Кока, Володимир Миколайович; Литвиненко, Микола Іванович; Hordiienko, L. P.; Karamyshev, D. V.; Moisieieva, N. V.; Koka, V. M.; Litvinenko, M. I.Стрімкий розвиток медичної науки, а також глобальні процеси масштабної інформатизації та цифровізації суспільства потребують впровадження інновацій при підготовці здобувачів вищої медичної освіти. Метою статті є обгрунтування теоретичних засад та методичних підходів щодо впровадження інноваційних технологій у систему вищої медичної освіти на основі комплексного аналізу сучасних тенденцій розвитку вищої освіти в Україні. В умовах сьогодення, інноваційні технології навчання є стратегічно важливим інструментом у структурі освіти майбутнього. Інноваційні трансформації освітнього середовища у закладах вищої освіти представлені у двох ключових цільових вимірах: людиноорієнтованому та техноорієнтованому. Варто зазначити, що найдосконаліші інноваційні технології втрачають свою ефективність при не належному використанні в освітньому процесі. У той же час, учасники освітнього простору, позбавлені передових інформаційно‐технологічних та цифрових інструментів, не можуть повноцінно замінити традиційний очний формат навчання. У статті розглянуто та характеризовано інноваційні технології, які активно впроваджуються у систему вищої медичної освіти, а саме: інформаційні комп’ютерні технології навчання, інтерактивні технології навчання, зокрема, метод case-study, тренінгові технології навчання, дистанційне навчання тощо. Впровадження інноваційних підходів в освітній траєкторії підготовки здобувачів вищої медичної освіти спрямоване на забезпечення навчальними програмами формування знань, практико-орієнтованого навчання та міждисциплінарності. У той же час, в Україні існують певні виклики для ефективного їх впровадження, а саме: необхідність переосмислення педагогічного підходу викладачів; перехід від традиційних до інноваційних методів навчання; забезпечення доступу до відповідних інформаційних ресурсів; необхідність розв’язання організаційних питань. Отже, впровадження інноваційних технологій у вищій медичній освіті має велике значення та актуальність щодо підвищення якості освіти та задоволення вимог сучасності. The rapid development of medical science, as well as global processes of large-scale informatization and digitalization of society require the introduction of innovations in the training of applicants for higher medical education. The purpose of the article is to substantiate the theoretical foundations and methodological approaches to the introduction of innovative technologies into the system of higher medical education based on a comprehensive analysis of modern trends in the development of higher education in Ukraine.In today's conditions, innovative learning technologies are a strategically important tool in the structure of education of the future. Innovative transformations of the educational environment in higher education institutions are presented in two key target dimensions: human-oriented and technologyoriented. It is worth noting that the most advanced innovative technologies lose their effectiveness if they are not used properly in the educational process. At the same time, participants in the educational space, deprived of advanced information technology and digital tools, cannot fully replace the traditional faceto-face format of education. The article reviews and characterizes innovative technologies that are actively being implemented in the system of higher medical education, namely: information computer technologies of education, interactive technologies of education, in particular, the case-study method, training technologies of education, distance learning, etc. The implementation of innovative approaches in the educational trajectory of training of applicants for higher medical education is aimed at ensuring the formation of knowledge, practice-oriented learning and interdisciplinarity in curricula. At the same time, there are certain challenges for their effective implementation in Ukraine, namely: the need to rethink the pedagogical approach of lecturers; the transition from traditional to innovative teaching methods; ensuring access to relevant information resources; the need to resolve organizational issues. Thus, the implementation of innovative technologies in higher medical education is of great importance and relevance in terms of improving the quality of education and meeting the requirements of modernity.