Перегляд за Автор "Nemchenko, I. I."
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The influence of burnout syndrome on the work efficiency of medicas during the pandemic and martial law(Полтавський державний медичний університет, 2023) Liakhovskyi, V. I.; Nemchenko, I. I.; Liulka, O. M.; Horodova-Andreeva, T. V.; Krasnov, O. G.; Sydorenko, A. V.; Ляховський, Віталій Іванович; Нємченко, Іван Іванович; Люлька, Олександр Миколайович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Краснов, Олег Георгійович; Сидоренко, Архип ВолодимировичThe article is based on a review of the scientific literature, defines the burnout syndrome and indicates the risks of its occurrence among medical staff, especially during a pandemic and martial law. Clinical symptoms are described with a five-stage model of its clinical course and diagnostic criteria for detection based on test screenings, among which the Maslach Burnout Questionnaire is most often used. In the context of the COVID-19 pandemic and martial law, the psycho-emotional loading and the risk of the emotional stress of healthcare staff are significant increases. Causes of suffering for medics may be related to personal events or bad relationships at work. Therefore, a decisive protective factor for the well-being of the worker at the workplace and throughout life is the sympathy of others. Treatment of burnout syndrome should be based on an assessment severity of symptoms. For severe symptoms of burnout, psychotherapeutic treatment is recommended. Antidepressants can also be used, preferably in combination with psychotherapy. The article indicates problematic issues in the treatment of this syndrome. It has been proven that burnout syndrome among medics is quite harmful. Both for specialists, medical institutions and patients. Therefore, it’s necessary to determine the risks of its occurrence in advance and take preventive actions.Документ Urgent abdominal surgery(ПП "Астрая", 2020-06-24) Lyakhovskiy, V. I.; Nemchenko, I. I.; Liulka, O. M.; Kovalyov, O. P.; Krasnov, O. G.; Gorodova-Andreeva, T. V.; Sydorenko, A. V.; Сидоренко, Архип Володимирович; Ляховський, Віталій Іванович; Нємченко, Іван Іванович; Люлька, Олександр Миколайович; Ковальов, Олександр Павлович; Краснов, Олег Георгійович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівнаРекомендовано Вченою радою Української медичної стоматологічної академії МОЗ України як навчальний посібник для студентів медичних факультетів закладів вищої медичної освіти, які навчаються англійською мовою. Протокол № 11, від 24 червня 2020 р.Документ Активні форми навчання при вивченні хірургії(ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2020) Нємченко, Іван Іванович; Немченко, Иван Иванович; Nemchenko, I. I.; Ляховський, Віталій Іванович; Ляховский, Виталий Иванович; Lyakhovskyi, V. I.; Ковальов, Олександр Павлович; Ковалев, Александр Павлович; Kovalyov, O. P.; Люлька, Олександр Миколайович; Люлька, Александр Николаевич; Liulka, О. М.; Чуприна, Віктор Олексійович; Чуприна, Виктор Алексеевич; Chuprina, V. O.Активні форми навчання, що застосовуються на кафедрі хірургії №1, дозволяють розвинути у студентів клінічне та критичне мислення, формувати досвід творчої та інноваційної діяльності, вдосконалюють компетенції, навчають працювати на випередження, що формує уміння вільно обмінюватися думками, моделювати життєві ситуації, що дозволяє підготувати висококваліфікованого лікаря.Документ Вузловий зоб: можливості сучасних методів діагностики (огляд літератури)(Українська медична стоматологічна академія, 2018) Люлька, Олександр Миколайович; Liulka, O. M.; Люлька, Александр Николаевич; Ковальов, Олександр Павлович; Kovalyov, O. P.; Ковалев, Александр Павлович; Ляховський, Віталій Іванович; Lyakhovskiy, V. I.; Ляховский, Виталий Иванович; Нємченко, Іван Іванович; Nemchenko, I. I.; Немченко, Иван Иванович; Кизименко, Олексій Олексійович; Kizimenko, O. O.; Кизименко, Алексей АлексеевичАрсенал сучасних методів дослідження щитоподібної залози, більшість з яких на сьогодні є доступними для широкого застосування, не гарантує від діагностичних помилок, особливо при хаотичному їх застосуванні. Метою роботи було систематизувати сучасні методи діагностики вузлового зоба та провести аналіз діагностичних можливостей і показів до їх проведення. Всі методи діагностики поділено на три групи: морфологічні, методи візуалізації та визначення функціонального стану. В статті представлено інтерпретацію результатів кожного з них, наголошено як на позитивних сторонах, так і на недоліках. Приділена увага перспективним дослідженням, які ще не знайшли одностайного визнання у лікарів та повсякденного застосування. На сьогодні не існує єдиного метода діагностики, який би гарантував встановлення до операції правильного діагнозу при вузлових утвореннях щитоподібної залози, тому найбільша ефективність діагностичних методів полягає в їх комплексному застосуванні; Арсенал сучасних методів дослідження щитоподібної залози, більшість з яких на сьогодні є доступними для широкого застосування, не гарантує від діагностичних помилок, особливо при хаотичному їх застосуванні. Метою роботи було систематизувати сучасні методи діагностики вузлового зоба та провести аналіз діагностичних можливостей і показів до їх проведення. Всі методи діагностики поділено на три групи: морфологічні, методи візуалізації та визначення функціонального стану. В статті представлено інтерпретацію результатів кожного з них, наголошено як на позитивних сторонах, так і на недоліках. Приділена увага перспективним дослідженням, які ще не знайшли одностайного визнання у лікарів та повсякденного застосування. На сьогодні не існує єдиного метода діагностики, який би гарантував встановлення до операції правильного діагнозу при вузлових утвореннях щитоподібної залози, тому найбільша ефективність діагностичних методів полягає в їх комплексному застосуванні; There are many methods for investigating the thyroid gland pathology. None of them guarantee mistakes or false results at nodular goiter, especially before surgery. Thus, in 4-6% of patients malignant changes in nodes are diagnosed only after surgery. The aim of the work was to systematize the modern methods of nodal goiter investigation, to analyse the indications to their application and informative. All methods of nodal goiter diagnosis were conditionally divided into three groups: methods for determining the functional state of the thyroid gland, visualization methods and methods of morphological diagnosis. However, the primary and obligatory research method remains the clinical examination of the patient with palpation of the thyroid gland and neck. Auscultation of the trachea at the level of the thyroid gland has practical significance only in cases of tracheal stenosis with dense goiter. Among the laboratory methods of determining the thyroid gland functional state, the determination of the basal secretion level of the thyroid stimulating hormone is extremely sensitive. Determination of thyroxine and triiodothyronine levels is performed as for general fraction, and free fraction. For the diagnosis of the thyroid gland functional changes, a thyroliberin test is used, which is positive for hypothyroidism and negative for hyperthyroidism. In diffuse toxic goiter (DTG) and chronic autoimmune thyroiditis (Hashimoto, CATH) in the blood serum specific antibodies to the thyroid gland are specified. At CATH elevated levels of antibodies to the thyroglobulin and microsomal fraction are observed, at DTG – to receptors of thyroid stimulating hormone. Among the methods of visualization, sonography is widely used. In addition to determination of the shape, size, location of nodes during the study structural changes in tissues, especially their blood supply, can be determined. The informativeness of the study is increased when conducting a pulsed spectral and energy doppler study. A spiral computer or magnetic resonance imaging is also used. Morphological studies hold a leading position in the diagnosis of nodal goiter. Thus, thin-needle aspiration puncture biopsy under sonographic control with subsequent cytological examination of punctulus is obligatory. The use of malignancy markers and wedge-shaped dehydration markers increases the informative nature of the method. Histological examination is carried out both in the traditional classical way and in the frozen sections of tissues. It can be complemented by immunohistochemical and morphometric methods of diagnosis. Intraoperative laser autofluorescence spectroscopy also allows to establish the morphological structure of the thyroid gland nodal formations. Methods of nodular goiter diagnosis have a large variety. Each of them has certain disadvantages. This does not allow to be guided by the results of only one of them in most cases. The most informative diagnostics is achieved with their complex carrying out and interpretation of the results.Документ Дотримання етичних принципів – основа відносин між медичними працівниками і пацієнтами(Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, 2024) Ляховський, Віталій Іванович; Пехньо, Василь Васильович; Кравців, Микола Ігорович; Нємченко, Іван Іванович; Ляховська, Тетяна Юріївна; Люлька, Олександр Миколайович; Liakhovskyi, V. I.; Pekhnyo, V. V.; Kravtsiv, M. I.; Nemchenko, I. I.; Liakhovska, T. Y.; Liulka, O. M.Етика є невід’ємною частиною клінічної медицини, оскільки лікар має етичне зобов’язання надавати допомогу з користю для здоров’я пацієнта, не завдавати йому шкоди та відноситись з повагою до його уподобань. У медицині термін етика визначає норми поведінки та дотримання моральних правил працівниками охорони здоров’я. Дотримання етичних норм є запорукою отримання позитивних результатів лікування пацієнтів. Основними принципами етики є автономія, доброчинність, нешкідливість та справедливість. Принцип автономії базується на понятті, що кожна людина має свою цінність, а отже повинна мати право приймати раціональні рішення та робити свій моральний вибір, і їй має бути дозволено реалізувати свою здатність до самовизначення. Принцип доброчинності включає в себе дії лікаря на користь пацієнта, дотримуючись при цьому цілого ряду моральних правил, які направлені на захист його прав, а також не завдавати шкоди, надавати невідкладну медичну допомогу та сприяти порятунку людей, які знаходяться у небезпеці.Основою принципу нешкідливості є обов’язок лікаря не наносити шкоду хворим. Він передбачає підтримання декількох моральних правил, особливо по відношенню до пацієнтів, таких як: не завдавай їм болю чи страждань, не шкодь здоров’ю, не ображай і не позбавляй інших благ життя.Життєво важливим компонентом у стосунках пацієнта і лікаря є можливість говорити правду, що значно впливає на рівень довіри хворого до лікаря.Лікарі зобов’язані не розголошувати конфіденційну інформацію, надану пацієнтом, іншій стороні без його дозволу. Однією з основних і нерідких причин розбіжностей між лікарем і пацієнтом з питань лікування є їх різні погляди на цілі лікування. Оскільки цілі змінюються в ході лікування, вкрай важливо, щоб лікар спілкувався з пацієнтом чіткою та прямою мовою, без використання медичних термінів та визначає мету лікування, особливо при зміні обставин. Спільне прийняття рішень є корисним як для пацієнтів, так і для медичного персоналу. Отже, такі чесноти, як співчуття, проникливість, надійність, цілісність і сумлінність, є необхідними для прояви турботи медичного працівника до пацієнта. Етичні принципи повинні бути в основі будь-яких контактів медичних працівників з пацієнтами, обов’язково з дотриманням їх прав. Недотримання етичних і правових принципів може призвести до незадоволення пацієнтів, медичної помилки та, навіть,втрати медичної ліцензії. Ethics is an integral part of clinical medicine, as a physician has an ethical obligation to provide care that is beneficial to the patient's health, not to harm them, and to respect their preferences. In medicine, the term ethics defines the norms of behavior and adherence to moral rules by healthcare professionals. Adherence to ethical standards is the key to achieving positive patient outcomes. The main principles of ethics are autonomy, beneficence, harmlessness and justice. The principle of autonomy is based on the notion that every human being has value and therefore should have the right to make rational decisions and moral choices, and should be allowed to exercise their ability to self-determination. The principle of beneficence includes the actions of a physician in favor of the patient, while adhering to a number of moral rules aimed at protecting the patient's rights, as well as not causing harm, providing emergency medical care and helping to save people in danger. The basis of the principle of nonmaleficence is the doctor's duty not to harm patients. It implies the maintenance of several moral rules, especially in relation to patients, such as: do not cause them pain or suffering, do not harm their health, do not insult or deprive others of the benefits of life.A vital component of the patient-physician relationship is the ability to tell the truth, which significantly affects the patient's level of trust in the doctor. Doctors are obliged not to disclose confidential information provided by the patient to another party without the patient's permission. One of the main and frequent reasons for disagreements between a doctor and a patient on treatment issues is their divergent views on treatment goals. Since goals change during treatment, it is crucial that the physician communicates with thepatient in clear and direct language, without using medical terms, and defines the goal of treatment, especially when circumstances change. Shared decision-making is beneficial for both patients and medical staff. Thus, virtues such as compassion, insight, reliability, integrity and conscientiousness are essential to a healthcare professional's care for patients. Ethical principles should be the basis of any contact between healthcare professionals and patients, always with respect for their rights. Failure to comply with ethical and legal principles can lead to patient dissatisfaction, medical errors, and even loss of medical license.Документ Дотримання принципів гуманізму в підготовці майбутніх лікарів(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Ляховська, Тетяна Юріївна; Нємченко, Іван Іванович; Лисенко, Руслан Борисович; Ляховський, Віталій Іванович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Сидоренко, Архип Володимирович; Liakhovska, T. Yu.; Nemchenko, I. I.; Lysenko, R. B.; Lyakhovskiy, V. I.; Sydorenko, A. V.; Gorodova-Andreeva, T. V.У наш час зростає роль і значення джерел впливу на свідомість громадян, здатних продукувати позитивні емоції. Роль доброго, виваженого слова, спрямованого на покращення психоемоційного стану пацієнта, зараз важко переоцінити. Особливо високі моральні вимоги пред являються до роботи лікаря. Це пов'язано з тим, що між лікарем і пацієнтом складаються специфічні взаємини, які не властиві жодній іншій професії. Доволі важким є виховання майбутніх лікарів гуманістами, закріплення у їх свідомості гуманістичних поглядів, а через них і набуття лікарської майстерності та мистецтва лікування. Надмірні зусилля педагогічних колективів закладів вищої медичної освіти утримати виховний процес у річищі гуманізму, численні приклади людяності, любові до людей, патріотичних вчинків заради втілення у життя гуманістичних переконань із багатої нашої історії, зараз майже не діють. Однак, виховання майбутніх лікарів, їхнє навчання, формування з них громадських діячів та патріотів значно спроститься при зміцненні держави, покращенні добробуту всієї спільноти, першою чергою, носіїв гуманної професії - лікарів.Документ Ефективність використання препарату“Вокадін” в комплексному лікуванні гнійно – запальних процесів у хворих з синдромом діабетичної стопи(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2015) Нємченко, Іван Іванович; Ляховський, Віталій Іванович; Дудченко, Максим Олександрович; Ковальов, Олександр Павлович; Люлька, Олександр Миколайович; Кравців, Микола Ігорович; Кизименко, Олексій Олексійович; Нємченко, Любов Борисівна; Немченко, Иван Иванович; Ляховский, Виталий Иванович; Дудченко, Максим Александрович; Ковалев, Александр Павлович; Люлька, Александр Николаевич; Кравцов, Николай Игоревич; Кизименко, Алексей Алексеевич; Немченко, Любовь Борисовна; Nemchenko, I. I.; Liachovskyi, V. I.; Dudchenko, M. A.; Kovalev, O. P.; Lul’ka, A. N.; Kravciv, M. I.; Kizimenko, A. A.; Nemchenko, L. B.Сучасна стратегія комплексного лікування хворих з гнійно-некротичними формами діабетичної стопи базується на адекватному хірургічному втручанні на гнійному осередку, яке обов’язково повинно бути доповнено системною, а також і місцевою антибактеріальною терапією. Тому, використання в комплексному лікуванні хворих з гнійно-некротичними формами діабетичної ступні мазі «Вокадін», яка має високу бактеріологічну ефективність що підтверджено результатами бактеріологічного та цитологічного контролю, дає можливість скоротити терміни системної антибактеріальної терапії до 10 – 15 діб, тим самим значно зменшити витрати на закупівлю дорогих антибіотиків, уникнути формування резистентності до використовуємих антибактеріальних препаратів, сприяє більш швидкому очищенню та загоєнню ран за рахунок скорочення терміну переходу 1 фази ранового процесу в 2-гу і тим самим скорочує термін перебування хворих в стаціонарі, дає змогу уникнути високих ампутацій і зберегти опороздатну кінцівку.Проведено обследование 58 больных с гнойно – воспалительными процессами мягких тканей стопы которые находились на лечении в хирургическом отделении №1 2 ГКБ г.Полтавы, в комплексном лечении которых местно применяли антисептический препарат “Вокадин”. Исследовались показатели клинического течения раневого процеса и микробиологического обсеменения ран. По результатам клинико – лабораторных исследований установлено, что местное применение препарата “Вокадин” в комплексном лечении гнойно – воспалительных процессов мягких тканей стопы у больных сахарным диабетом дает возможность сократить срок антибактериальной терапии и ускоряет заживление ран, что положительно сказывается как на клиническом, так и на фармакоэкономическом эффекте лечения. A survey of 58 patients with purulent - inflammatory soft tissue foot who were treated at the surgical department №1 2nd MCL m. Poltava, in which the treatment of locally applied antiseptic preparation "Vokadin." Investigated indicators of clinical course of wound healing and microbiological contamination of wounds. Results of clinical - laboratory studies found that topical application of the drug "Vokadin" in the complex treatment of purulent - inflammation of the soft tissue in the feet of diabetic patients makes it possible to shorten antibiotic therapy and speeds healing that positively affects both clinical and the effect of pharmacoeconomic treatment.Документ Застосування сучасної термінолопї в герніології під час навчання на кафедрі хірургії(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Лисенко, Руслан Борисович; Ляховський, Віталій Іванович; Ковальов, Олександр Павлович; Люлька, Олександр Миколайович; Нємченко, Іван Іванович; Краснов, Олег Георгійович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Gorodova-Andreeva, T. V.; Lysenko, R. B.; Lyakhovskiy, V. I.; Kovalyov, O. P.; Liulka, О. М.; Nemchenko, I. I.; Krasnov, O. G.Висвітлені особливості вивчення значень термінів, які нині широко використовуються y герніології, визначено необхідність перегляду окремих термінологічних аспектів. Надані сучасні зрозумілі трактування герніологічних терміноназв, уживання яких підвищить якість навчання студентів медичного факультету, лікарів-інтернів, а також слухачів при проходженні курсів тематичного вдосконалення на кафедрі хірургії. Пропонована термінологія може бути рекомендована для застосування в українській хірургії гриж живота.Документ Значення герніологічних товариств у просуванні сучасних знань та навичок(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Вишован, Марія; Лисенко, Руслан Борисович; Ляховський, Віталій Іванович; Люлька, Олександр Миколайович; Нємченко, Іван Іванович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Краснов, Олег Георгійович; Vyshovan, Mariia; Lysenko, R. B.; Lyakhovskiy, V. I.; Liulka, О. М.; Nemchenko, I. I.; Gorodova-Andreeva, T. V.; Krasnov, O. G.Обґрунтована пряма потреба щодо розробки та впровадження національними та міжнародними герніологічними товариствами програми у своїх країнах по створенню, акредитації та сертифікації' «грижових центрів» та спеціалістів-герніологів. Вказані вимоги до акредитованих чи сертифікованих центрів хірургії гриж живота та спеціалізованих хірургів-герніологів, що повинні формуватися міжнародними та національними герніологічними товариствами. Організація регіональних герніологічних центрів допоможе вплинути на громадські очікування з оптимізації та покращення результатів лікування пацієнтів із грижами та підвищить якість навчання медичної спільноти. Дотримання вимог для акредитованих чи сертифікованих «грижових центрів» та спеціалістів-герніологів покращить якість операцій з приводу гриж живота.Документ Каріометричне дослідження щитоподібної залози в нормі та при патології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2011) Люлька, Олександр Миколайович; Ляховський, Віталій Іванович; Ковальов, Олександр Павлович; Дем'янюк, Дмитро Григорович; Нємченко, Іван Іванович; Люлька, Александр Николаевич; Ляховский, Виталий Иванович; Ковалев, Александр Павлович; Демянюк, Дмитрий Григорьевич; Немченко, Иван Иванович; Liulka, O. M.; Lyakhovsky, V. I.; Kovalev, O. P.; Demyanyuk D. H.; Nemchenko, I. I.Проведено каріометричне дослідження тиреоцитів на основі 85 цитологічних препаратів різних захворювань ЩЗ з гістологічно підтвердженим діагнозом у кожному випадку .Доведено високу інформативність та специфічність каріометричних показників при різних патологічних станах ЩЗ. Тому,каріометрія може використовуватись для диференційної діагностики морфологічних змін ЩЗ при цитологічному та гістологічному дослідженнях.Документ Косметичний ефект загоєння ран після хірургічного лікування зобу(2019-02-27) Ковальов, Олександр Павлович; Kovalov, O. P.; Ковалев, Александр Павлович; Люлька, Олександр Миколайович; Liulka, O. M.; Люлька, Александр Николаевич; Ляховський, Віталій Іванович; Liakhovskyi, V. I.; Ляховский, Виталий Иванович; Нємченко, Іван Іванович; Nemchenko, I. I.; Немченко, Иван Иванович; Сидоренко, Архип Володимирович; Sydorenko, A. V.; Сидоренко, Архип ВладимировичМета. Оцінка загоєння післяопераційної рани і косметичного результату оперативного лікування хворих з різними формами зобу. Матеріали і методи. Проаналізовані результати хірургічного лікування різних форм зобу у 2376 пацієнтів. З 1973 по 1999 р. оперовано 1690 хворих (перший період дослідження), з 2000 по 2018 р. – 686 хворих (другий період дослідження). Оцінювали характер загоєння рани під час перебування хворого в стаціонарі і кінцевий косметичний ефект протягом 6 – 12 міс після виконання оперативного втручання. Результати. Визначено чинники операційної техніки, необхідні для досягнення гарного косметичного ефекту. Запропоновано і впроваджено анатомічно орієнтовані доступи, оригінальні методики експозиції щитоподібної залози (ЩЗ), дренування і закриття рани після видалення або резекції ЩЗ для забезпечення її неускладненого загоєння і доброго кінцевого косметичного результату. Висновки. Характер хірургічного доступу залежить від анатомічних даних та вимог косметичної хірургії. Екстрафасціальна методика видалення частки або всієї ЩЗ підвищує радикальність операції, сприяє гемостазу і неускладненому загоєнню рани. Запроваджений авторами доступ відповідає всім потребам хірургічного лікування даної патології.Документ Особливості виховання студентів медичних закладів вищої освіти(ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2020) Нємченко, Іван Іванович; Немченко, Иван Иванович; Nemchenko, I. I.; Ляховський, Віталій Іванович; Ляховский, Виталий Иванович; Lyakhovskyi, V. I.; Ковальов, Олександр Павлович; Ковалев, Александр Павлович; Kovalyov, O. P.; Люлька, Олександр Миколайович; Люлька, Александр Николаевич; Liulka, О. М.; Баля, Геннадій Миколайович; Баля, Геннадий Николаевич; Balia, H. M.; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Городова-Андреева, Тамара Валерьяновна; Gorodova-Andreeva, T. V.; Ляховська, Анастасія Віталіївна; Ляховская, Анастасия Витальевна; Liakhovska, A. V.; Рябушко, Роман Миколайович; Рябушко, Роман Николаевич; Riabushko, R. M.Для студентів відкрилася необмежена можливість навчатися за інтересом. У період становлення й укріплення ринкових відносин у суспільстві можуть виникати труднощі, які негативно впливають на формування громадянської позиції майбутніх фахівців, на формування національної ідеї та патріотичне виховання студентів. У такий час поруч із суб’єктом навчання повинен знаходитися вчитель, наставник, здатний своїм словом, прикладом, вмінням науково аналізувати події попереджати хибні вчинки. Виховання має бути тісно пов’язане з процесом навчання.Документ Особливості діагностики гострої непрохідності кишечника(Українська медична стоматологічна академія, 2017) Люлька, Олександр Миколайович; Liulka, О. М.; Люлька, Александр Николаевич; Ляховський, Віталій Іванович; Lyakhovskiy, V. I.; Ляховский, Виталий Иванович; Ковальов, Олександр Павлович; Kovalyov, O. P.; Ковалев, Александр Павлович; Кравців, Микола Ігорович; Kravtsiv, M. I.; Кравцив, Николай Игоревич; Нємченко, Іван Іванович; Nemchenko, I. I.; Немченко, Иван Иванович; Дудченко, Максим Олександрович; Dudchenko, M. O.; Дудченко, Максим АлександровичСеред гострої хірургічної патології гостра кишкова непрохідність продовжує займати одне з провідних місць. Недостатня інформативність діагностичних критеріїв синдрому непрохідності на ранніх стадіях може призвести до діагностичних помилок та зволікання з проведенням оперативного втручання. У роботі проаналізовані клінічні, лабораторно-інструментальні методи обстеження при гострій кишковій непрохідності непухлинного походження. Доведено високу діагностичну ефективність ультразвукового дослідження при кишковій непрохідності на етапі формування у порівнянні зі традиційним рентгенологічним методом.Документ Особливості оперативного лікування зоба на фоні аутоімунного тиреоїдиту(2020-05-26) Ковальов, Олександр Павлович; Люлька, Олександр Миколайович; Ляховський, Віталій Іванович; Нємченко, Іван Іванович; Сидоренко, Архип Володимирович; Kovalyov, O. P.; Liulka, О. М.; Lyakhovskiy, V. I.; Nemchenko, I. I.; Sydorenko, A. V.Мета. Визначити особливості оперативної техніки при хірургічному лікуванні хворих на вузловий зоб на фоні аутоімунного тиреоїдиту. Матеріали та методи. Наведені результати хірургічного лікування вузлового зобу згідно матеріалів хірургічної клініки 2-ї міської клінічної лікарні м. Полтави за 2003-2017 роки. Прооперовано 549 хворих на вузловий зоб. Чоловіків було 58 (10,6%), жінок – 491 (89,4%). Однобічний нетоксичний вузловий зоб спостерігали у 187 (34,1%) хворих, багатовузловий нетоксичний – у 322 (58,6%), багато вузловий токсичний – у 30 (5,5%), тиреотоксичну аденому – у 21 (3,8%). Зоб шийно-загрудинної локалізації був у 110 хворих (22,4%). З приводу рецидивного зобу прооперовано 21 хворого (3,8%). Злоякісне новоутворення під час операції або при остаточному гістологічному обстеженні виявлено у 22 (4,5%) випадках. У 108 виявлено: макро-мікрофолікулярний колоїдний зоб у 41 (38%). Вузловий зоб з АІТ – у 51 (47,2%), рак (папілярний, фолікулярний) – у 8 (14,8%). Субтотальна резекція ЩЗ (СРЩЗ) виконана у 8 (15,7%) хворих, гемітиреоїдектомія (ГТ) у 12 (23,5%), екстрафасціальна тиреоїдектомія (ЕТ) – у 23 (45,4%). Хворим з раком ЩЗ виконана ЕТ, у 3 випадках – з центральною лімфодисекцією. Під час операції – візуальна макроскопічна оцінка щитоподібної залози і обов’язково субопераційне цито- та гістологічне дослідження видаленого препарату. В питаннях оперативної тактики ми керувались клінічними протоколами ведення хворих із хірургічною патологією ендокринної системи. Результати. Запропоновані деякі технічні заходи для мінімізації ризику ушкоджень анатомічних утворень: нижнього гортанного нерву, паращитоподібних залоз, трахеї, судин шиї. Висновки. Екстрафасціальна методика забезпечує візуальний контроль у зонах ризику та радикальність операції, мінімізує частоту специфічних ускладнень.Документ Особливості оперативного лікування рецидивного зоба(Клінічна хірургія, 2016) Ковальов, Олександр Павлович; Kovalyov, O. P.; Ковалев, Александр Павлович; Люлька, Олександр Миколайович; Liulka, О. М.; Люлька, Александр Николаевич; Нємченко, Іван Іванович; Nemchenko, I. I.; Немченко, Иван Иванович; Дудченко, Максим Олександрович; Dudchenko, M. O.; Дудченко, Максим Александрович; Кравців, Микола Ігорович; Kravtsiv, M. I.; Кравцив, Николай Игоревич; Ляховський, Віталій Іванович; Lyakhovskiy, V. I.; Ляховский, Виталий ИвановичПроаналізовані результати оперативного лікування 20 хворих віком від 37 до 73 років з приводу рецидивного зоба (РЗ). Однобічний РЗ виявлений у 6 хворих, двобічний — у 14. З метою запобігання специфічних інтраопераційних ускладнень розроблено оригінальну методику остаточної гемі— або тиреоїдектомії. Дотримання алгоритму дій під час операції з приводу РЗ дозволило запобігти пошкодженню поворотних гортанних нервів та прищитоподібних залоз.Документ Особливості перебігу та місцеве лікування гнійно-некротичного ураження при синдромі діабетичної стопи(Клінічна хірургія, 2017-08) Ляховський, Віталій Іванович; Lyakhovskiy, V. I.; Ляховский, Виталий Иванович; Краснов, Олег Георгійович; Krasnov, O. G.; Краснов, Олег Георгиевич; Люлька, Олександр Миколайович; Liulka, О. М.; Люлька, Александр Николаевич; Нємченко, Іван Іванович; Nemchenko, I. I.; Немченко, Иван Иванович; Кизименко, Олексій Олексійович; Kyzymenko, O. O.; Кизименко, Алексей АлексеевичПроаналізовані клінічні, бактеріологічні, цитологічні особливості перебігу ранового процесу у 58 хворих при синдромі діабетичної стопи (СДС) з гнійно-некротичним ураженням, встановлена ефективність місцевого застосування VAC-терапії; bstract Clinical, bacteriological, cytological features of wound process have been analyzed in 58 patients with diabetic foot syndrome and purulent-necrotic complications. The efficacy ofVAC-therapy has been established.Документ Перспективи розвитку медичної освіти(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Ляховський, Віталій Іванович; Нємченко, Іван Іванович; Люлька, Олександр Миколайович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Ляховська, Анастасія Віталіївна; Краснов, Олег Георгійович; Lyakhovskiy, V. I.; Nemchenko, I. I.; Liulka, О. М.; Gorodova-Andreeva, T. V.; Liakhovska, A. V.; Krasnov, O. G.Суспільство постійно вимагає підвищення рівня свого здоров я, працездатності, доступності і високої ефективності медичної допомоги, створення умов для формування фізично і духовно здорових поколінь. Тому, у наш час концептуальними засадами розвитку медичної освіти є усвідомлення її пріоритетності, безперервності і гуманістичної цінності, розвиток нових педагогічних технологій. Застосування сучасних методів підготовки медичних кадрів надає своєрідний динамізм процесу навчання і підвищує його якість на всіх етапах медичної освіти. А загальні закономірності й тенденції медичної освіти, попри окремі негативні елементи її розвитку, створюють передумови формування медичного професіоналізму, такого необхідного для соціально-економічного розвитку сучасного суспільства.Документ Пристрій для перетину судинного протезу діаметром 6 мм та адаптації країв судинного анастомозу при виконанні реконструктивних операцій на стегново-підколінному артеріальному сегменті(Українська медична стоматологічна академія, 2019-12-10) Ляховський, Віталій Іванович; Люлька, Олександр Миколайович; Безкорований, Олександр Михайлович; Нємченко, Іван Іванович; Ляховська, Тетяна Юріївна; Костомарова, Інна Володимирівна; Немченко, Иван Иванович; Ляховский, Виталий Иванович; Люлька, Александр Николаевич; Безкорованый, Александр Михайлович; Немченко, Иван Иванович; Ляховская, Татьяна Юрьевна; Костомарова, Инна Владимировна; Lyakhovskiy, V. I.; Liulka, О. М.; Bezkorovanyi, O. M.; Nemchenko, I. I.; Liakhovska, T. Yu.; Kostomarova, I. V.Пристрій для перетину судинного протезу діаметром 6 мм та адаптації країв судинного анастомозу при виконанні реконструктивних операцій на стегново-підколінному артеріальному сегменті складається з корпусу циліндричної форми діаметром 6 мм, довжиною 100 мм, та робочих поверхонь, розміщених по обидві сторони, з косими зрізами під кутом 45° з одного боку та 30° з іншого до поздовжньої осі корпусу.Документ Роль симуляційного навчання у підготовці майбутніх лікарів(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ляховський, Віталій Іванович; Пехньо, Василь Васильович; Кравців, Микола Ігорович; Нємченко, Іван Іванович; Люлька, Олександр Миколайович; Liakhovskyi, V. I.; Pekhnyo, V. V.; Kravtsiv, M. I.; Nemchenko, I. I.; Liulka, O. M.У даній статті обговорена роль симуляційного навчання у підготовці студентів-медиків. На сьогоднішній день медична освіта в значній мірі дотримується традиційних методів навчання, яке передбачає проходження курсів лекцій та практичних занять. При здобутті медичної освіти повинен бути доступ до пацієнтів, щоб студенти-медики та лікарі могли отримати необхідні навички. З іншого боку, існує також зобов’язання забезпечити оптимальне лікування та гарантувати безпеку та благополуччя хворих. Вирішити дану дилему можна за допомогою впровадження у медичну освіту симуляційного навчання, яке забезпечує безпечне, комфортне середовище для відточування практичних навиків і вмінь та дає змогу постійно їх удосконалювати. Навчання, яке засноване на моделюванні, вважається важливою частиною проведення практичних занять. Моделювання клінічних ситуацій є найкращим альтернативним інструментом навчання та оцінювання, який здатний внести зміни в медичну освіту, навчання, покращити якість та оцінити роботу студентів-медиків. Симуляційне навчання розподіляється на декілька видів, до яких відноситься стандартизований пацієнт, віртуальний стандартизований пацієнт та рольові ігри. Симуляції людини й пацієнта, що моделюють віртуальну зовнішність і поведінку, мають велике значення та є багатообіцяючими інтерактивними системами навчання в різних спеціальностях, зокрема в невідкладній медицині. В останні роки найпоширенішим інструментом медичної освіти стало високоточне моделювання, яке значно покращує розвиток нетехнічних навичок у невідкладній медицині, є методом розвитку та інновацій у медичній програмі. За необхідності при допомозі процесу інтеграції моделювання людини та пацієнта, тренажерів, муляжів, фантомів можна створювати відповідні середовища високої точності, які максимально наближені до клінічної ситуації чи стану хворого. Отже, навчання, яке засноване на моделюванні, вважається найкращим альтернативним інструментом навчання та оцінювання, який здатний внести зміни в медичну освіту та покращити якість практичної підготовки і оцінити роботу здобувачів вищої медичної освіти. Такий вид навчання допомагає студентам-медикам набути багатьох навичок, таких як професіоналізм, спілкування, самооцінка, управління часом і робота в команді. Також, симуляція забезпечує найкращі стандарти догляду за пацієнтами, їх безпеку та соціальну справедливість. This article discusses the role of stimulating learning in the training of medical students. Today, medical education largely adheres to traditional methods of teaching, which involve lectures and practical classes. In medical education, there should be access to live patients so that medical students and doctors can learn the necessary skills. On the other hand, there is also an obligation to provide optimal treatment and guarantee the safety and well-being of patients. This dilemma can be solved by introducing simulation training into medical education, which provides a safe, comfortable environment for honing practical skills and allowing for continuous improvement. Simulation-based learning is considered an important part of practical training. Simulation of clinical situations is the best alternative learning and assessment tool that can bring changes in medical education, training, improve the quality and evaluate the performance of medical students. Simulation training is divided into several types, including standardised, virtual standardised patient and role-playing. Human and patient simulations, which model virtual appearance and behaviour, are of great importance and are promising interactive learning systems in various specialties, including emergency medicine. In recent years, high-fidelity modelling has become the most common tool in medical education, which significantly improves the development of non-technical skills in emergency medicine and is a method of development and innovation in medical curricula. If necessary, through the process of integrating human and patient modelling, simulators, dummies, phantoms, it is possible to create appropriate highfidelity environments that are as close as possible to the clinical situation or patient's condition. Thus, simulation-based learning is considered to be the best alternative teaching and assessment tool that can make changes in medical education and improve the quality of practical training and assess the performance of higher medical education students. This type of training helps medical students to acquire many skills, such as professionalism, communication, self-esteem, time management.Документ Самостійна робота студентів – фактор підвищення якості підготовки майбутнього лікаря(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Нємченко, Іван Іванович; Ляховський, Віталій Іванович; Люлька, Олександр Миколайович; Рябушко, Роман Миколайович; Городова-Андрєєва, Тамара Валер'янівна; Сидоренко, Архип Володимирович; Баля, Геннадій Миколайович; Уласевич, Лариса Павлівна; Nemchenko, I. I.; Lyakhovskiy, V. I.; Liulka, О. М.; Riabushko, R. M.; Gorodova-Andreeva, T. V.; Sydorenko, A. V.; Balia, H. M.; Ulasevych, L. P.Самостійна робота студентів e невід'емною частиною сучасного педагогічного процесу. Особливого значення вона набуває у професійному зростанні майбутнього лікаря,оскільки формує пізнавальну діяльність студентів, сприяє розвитку їхньої самостійності й організованості, духовному зростанню, формуванню творчого підходу до розв'язання проблем навчального і професійного рівнів, набуттю професійного досвіду, а також підвищенню якості підготовки лікарів для подальшої практичної діяльності.