Перегляд за Автор "Nikolishina, E. V."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Endocrinology in dental practice(Poltava : Published by S. V. Hovorov, 2021) Бобирьова, Людмила Єгорівна; Бобирьов, Віктор Миколайович; Гордієнко, Людмила Петрівна; Городинська, Олена Юріївна; Дворник, Ірина Леонідівна; Жарін, Владислав Миколайович; Ждан, Вячеслав Миколайович; Іваницький, Ігор Олексійович; Іленко, Наталія Миколаївна; Кононова, Діана Олександрівна; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Кравченко, Інна Павлівна; Марченко, Алла Володимирівна; Муравльова, Оксана Василівна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Ніколішин, Анатолій Карлович; Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Попруга, Алла Олександрівна; Розколупа, Ніна Василівна; Самарченко, Лариса Анатоліївна; Шаєнко, Златослава Олексіївна; Шепітько, Костянтин Володимирович; Шпетний, Олександр Андрійович; Bobyreva, L. Ye.; Bobyrev, V. M.; Hordiienko, L. P.; Horodynska, O. Y.; Dvornyk, I. L.; Zharin, V. M.; Zhdan, V. M.; Ivanytskyi, I. O.; Ilenko, N. M.; Kononova, D. O.; Korovina, L. D.; Kravchenko, I. P.; Marchenko, A. V.; Muravleva, O. V.; Nikolishina, E. V.; Nikolishin, A. K.; Petrushanko, T. O.; Popruha, A. O.; Rozkolupa, N. V.; Samarchenko, L. A.; Shaienko, Z. O.; Shepitko, K. V.; Shpetnyi, O. A.The publication of this manual is based on the need for a strong link in the teaching of the main subjects of the medical profession: dentistry and endocrinology. The curricula of these disciplines provide for the teaching of disorders of neuroendocrine regulation of the body, which are directly related to dentistry. Unfortunately, it is given very little time in the curriculum to study the manifestations of endocrine pathology in the oral cavity. Additionally, in existing textbooks (A. Nikolishin et al., 2012; A. Borisenko et al., 2018) and monographs (N. Danilevsky et al., 2001; I. Mashchenko, 2003) we did not find a proper reflection of the features of clinical manifestations of major endocrine diseases in dentistry. Oral manifestations are often the first sign of general pathology, including endocrine disorders. This emphasizes the need for a thorough interdisciplinary link between curricula and teaching subjects at the Faculty of Dentistry. The main focus is usually on the the manifestations of the connection between diseases of periodontal tissues and type 2 diabetes mellitus at the dentist appointment. Other pathology of the endocrine system is not so common, but is of great practical importance in the diagnosis of symptomatic oral lesions in case of somatic pathology. The functions of neuroendocrine regulation of patients should be considered in the diagnosis of dental diseases. The dentist performs analysis and synthesis of the identified clinical and laboratory symptoms after a thorough clinical and laboratory examination of patients. Thus, the external and internal aspect of the disease is taken into account, using the main approaches: primary (self-acting) or secondary (symptomatic) lesion (disease) of organs of the oral cavity. Symptomatic lesions of organs of the oral cavity (mainly periodontal tissues and oral mucosa) occur in case of somatic pathology (gastrointestinal tract, nervous, cardiovascular and endocrine systems, infectious diseases, blood diseases, etc.). If necessary, the dentist involves other specialists in the consultation (gastroenterologist, endocrinologist, hematologist, infectious disease doctor, etc.). They usually prescribe additional clinical and laboratory examination, make the final diagnosis and prescribe comprehensive treatment together with the dentist. 6When examining patients, the dentist usually pays attention to the general condition of the patient (possible hypothermia, excessive physical or mental stress, lack of sleep, eating junk food, etc.), which usually leads to a decrease in the body's immunological reactivity and the appearance of auto-infectious diseases. Among them, fungal and necrotizing ulcerative stomatitis are directly related to endocrine pathology. The authors of the manual aimed to emphasize the importance of studying endocrine pathology in dental practice. The manual presents the main endocrine diseases related to dental pathology. We hope that our work will help future dentists and interns to obtain occupational skills.Документ Гістологічна характеристика хронічного атрофічного кандидозу слизової оболонки порожнини рота та перспективи в лікуванні(Українська академія наук (м.Київ), Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія» (м.Полтава), 2010) Іленко, Наталія Миколаївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Марченко, Алла Володимирівна; Иленко, Наталия Николаевна; Николишина, Элла Вячеславовна; Марченко, Алла Владимировна; Ilenko, N. M.; Nikolishina, E. V.; Marchenko, A. V.Останніми роками серед стоматологічних хворих спостерігається прогресуюча тенденція зростання грибкових уражень СОПР. Клінічна картина і лікування кандидозів безпосередньо залежить від глибини морфологічних змін слизової оболонки порожнині рота; В последние годы среди стоматологических больных наблюдается прогрессирующая тенденция роста грибковых поражений СОПР. Клиническая картина и лечение кандидозов напрямую зависит от глубины морфологических изменений слизистой оболочки полости рта; In the recent years can be observed a tendency of oral candidiasis rate growth among tne stomatological patients. Clinical manifestation and treatment of candidiasis directly depends of of the morphological changes expression on oral mucosa.Документ Ендокринологія у стоматологічній практиці(Полтава : Видавець Говоров С. В., 2021) Бобирьова, Людмила Єгорівна; Бобирьов, Віктор Миколайович; Гордієнко, Людмила Петрівна; Городинська, Олена Юріївна; Дворник, Ірина Леонідівна; Жарін, Владислав Миколайович; Ждан, Вячеслав Миколайович; Іваницький, Ігор Олексійович; Іленко, Наталія Миколаївна; Кононова, Діана Олександрівна; Коровіна, Лідія Дмитрівна; Кравченко, Інна Павлівна; Марченко, Алла Володимирівна; Муравльова, Оксана Василівна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Ніколішин, Анатолій Карлович; Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Попруга, Алла Олександрівна; Розколупа, Ніна Василівна; Самарченко, Лариса Анатоліївна; Шаєнко, Златослава Олексіївна; Шепітько, Костянтин Володимирович; Шпетний, Олександр Андрійович; Bobyreva, L. Ye.; Bobyrev, V. M.; Hordiienko, L. P.; Horodynska, O. Y.; Dvornyk, I. L.; Zharin, V. M.; Zhdan, V. M.; Ivanytskyi, I. O.; Ilenko, N. M.; Kononova, D. O.; Korovina, L. D.; Kravchenko, I. P.; Marchenko, A. V.; Muravlova, O. V.; Nikolishina, E. V.; Nikolishin, A. K.; Petrushanko, T. O.; Popruha, A. O.; Rozkolupa, N. V.; Samarchenko, L. A.; Shaienko, Z. O.; Shepitko, K. V.; Shpetnyi, O. A.Видання цього посібника ґрунтується на необхідності міцного зв’язку у викладанні основних предметів медичної спеціальності – стоматології та ендокринології. У навчальних планах цих дисциплін передбачено викладання порушень нейроендокринної регуляції організму, які мають безпосередній стосунок до стоматології. На жаль, у навчальній програмі на вивчення проявів ендокринної патології у порожнині рота відводиться дуже мало часу. Крім цього, в існуючих підручниках (А. К. Ніколішин та співавт., 2012; А. В. Борисенко та співавт., 2017) і монографіях (Н. Ф. Данилевський та спів авт., 2001; І. С. Мащенко, 2003) ми не знайшли належного відображення особливостей клінічних проявів основних ендокринологічних захворювань у стоматології. Нерідко прояви у порожнині рота є першою ознакою загальної патології, зокрема ендокринної. Це підкреслює необхідність ґрунтовного міждисциплінарного зв’язку між планами та викладанням предметів на стоматологічному факультеті. Зазвичай основна увага на стоматологічному прийомі звертається на прояви зв’язку захворювань тканин пародонта та цукрового діабету другого типу. Інша патологія ендокринної системи зустрічається не так часто, але має велике практичне значення в діагностиці симптоматичних уражень органів порожнини рота при соматичній патології. Функції нейроендокринної регуляції організму хворих потрібно враховувати в діагностиці стоматологічних захворювань. Після ґрунтовного клініко-лабораторного обстеження хворих лікар-стоматолог проводить аналіз і синтез виявлених клінічних і лабораторних симптомів. Тобто враховує зовнішню і внутрішню картину захворювання, користуючись основними підходами: первинне (самостійне) чи вторинне (симптоматичне) ураження (захворювання) органів порожнини рота. Симптоматичні ураження органів порожнини рота ( в основному тканин пародонта і слизової оболонки порожнини рота – СОПР) зустрічаються при соматичній патології (шлунково-кишкового тракту, нервової, серцевосудинної та ендокринної систем, інфекційних захворюваннях, хворобах крові тощо). Тому за необхідності лікар-стоматолог залучає до консультації інших спеціалістів (гастроентеролога, ендокринолога, гематолога, лікаря-інфекціоніста і т. д.). Вони зазвичай призначають додаткове клініко-лабораторне обстеження, встановлюють остаточний діагноз і разом із лікарем-стоматологом призначають комплексне лікування. При обстеженні хворих лікар-стоматолог обов’язково звертає увагу на загальний стан хворого – можливі переохолодження, надмірне фізичне чи розумове навантаження, недосипання, вживання нездорової їжі і т. п., що, як правило, призводять до зниження імунологічної реактивності організму і появи аутоінфекційних захворювань. Серед них до ендокринної патології безпосередній стосунок має грибковий та виразково-некротичний стома - тити. Автори посібника мали за мету підкреслити важливість вивчення ендокринної патології у стоматологічній практиці. У посібнику подано основні ендокринні захворювання, що мають стосунок до стоматологічної патології. Сподіваємося, що наша праця допоможе майбутнім лікарям-стоматологам, лікарям-інтернам у засвоєнні своєї спеціальності.Документ Методична діяльність викладача закладу вищої освіти(Харківський національний медичний університет, 2020) Ніколішина, Елла Вячеславівна; Бойченко, Ольга Миколаївна; Nikolishina, E. V.; Boychenko, O. M.Розглянули основні аспекти та виділили основні завдання методичної роботи викладача закладу вищої освіти, які складаються з підвищення методичної майстерності, удосконалення організації та забезпечення навчально-виховного процесу для студентів, впровадження у навчальний процес нових методик викладання як практичної, так і теоретичної частин заняття. Сучасному педагогу для ефективного викладання дисципліни важливо розуміти структуру діяльності викладача, її основні компоненти, постійно вдосконалювати педагогічні дії, практичні навички та постійно розвивати психологічні якості, необхідні для професійної реалізації. Викладач закладу вищої освіти здійснює свою діяльність одразу у декількох напрямках: науковому, виховному і методичному. Для того, щоб робота була цікавою та корисною, потрібно підвищену увагу приділяти аналізу роботи викладачів, як кожного окремо, так і колективно, що проводиться на початку і наприкінці навчального року, це дає можливість порівняти успіхи та невдачі, приділити підвищену увагу деяким питанням, що ускладнювали навчальний процес, а також розробити план методичної діяльності на наступний рік.Документ Ортопедична реабілітація пацієнтів з хронічним генералізованим парадонтитом за допомогою дентальної імплантації(Полтавський державний медичний університет, 2023) Ніколішина, Елла Вячеславівна; Добровольська, Людмила Миколаївна; Ніколішин, Ігор Анатолійович; Добровольський, Олександр Володимирович; Дворник, Валентин Миколайович; Nikolishina, E. V.; Dobrovolska, O. V.; Nikolishin, I. A.; Dobrovolskyi, O. V.; Dvornyk, V. M.Одним із найпоширеніших методів корекції дефектів зубного ряду, що застосовуються в сучасній стоматології, є дентальна імплантація. Разом з тим, в умовах патології пародонту планування та проведення дентальної імплантації викликає певні складності. Метою роботи було проведення аналізу клінічної ефективності ортопедичної реабілітації з опорою на імплантати хворих на хронічний пародонтит. Завдання дослідження полягало у вивченні та порівнянні показників стабільності імплантатів, маргінальної втрати кісткової тканини та післяопераційних ускладнень у пацієнтів з хронічним генералізованим пародонтитом за умов використання методики безпосередньої та відстроченої дентальної імплантації. Для досягнення мети авторами було сформовано дві групи спостереження, в яких проведено заміщення дефектів зубних рядів за допомогою дентальних імплантатів у пацієнтів із генералізованим пародонтитом І-ІІ ступеня важкості. Першу групу склали 10 пацієнтів, якім проведена безпосередня імплантація та негайне функціональне навантаження. В другій групі було10 пацієнтів, після відстроченої імплантації навантаження відбувалося в загальноприйняті терміни (2-3 місяця на нижній щелепі та 4-5 місяців на верхній). Стабільність імплантатів визначали за допомогою пристрою Osstell ISQ. Проведено порівняння показників стабільності імплантатів при різних протоколах імплантації та функціонального навантаження: безпосередне та відстрочене навантаження. Максимальне значення стабільності імплантатів регіструються через один рік. Цей факт доведено у статистично достовірному збільшенні (р<0,05) стабільності імплантата в обох групах. Рентгенологічна оцінка резорбції кісткової тканини в пришійковій ділянці після першого року навантаження, вказує на певні ризики проведення безпосередньої імплантації і негайного функціонального навантаження. Таким чином, ефективне протезування пацієнтів із генералізованим пародонтитом визначається персоналізованим підхом до кожного окремого випадку із урахуванням місцевих факторів та індивідуальних особливостей організму. Найчастіше, саме незадовільна гігієна порожнини рота, яка призводить до збільшення кількості назубних відкладень та створюють передумови для виникнення загострення запально-дистрофічного процесу в тканинах пародонта. One of the most common methods of correcting dental defects used in modern dentistry is dental implantation. However, in conditions of periodontal pathology, planning and carrying out dental implantation causes certain difficulties. The aim of the work was to analyze the clinical effectiveness of orthopedic rehabilitation based on implants in patients with chronic periodontitis. The task of the study was to study and compare the indicators of implant stability, marginal bone tissue loss and postoperative complications in patients with chronic generalized periodontitis under the conditions of using the technique of immediate and delayed dental implantation. The object and methods of research. To achieve the goal, the authors formed two observation groups, in which the replacement of tooth row defects with the help of dental implants was performed in patients with generalized periodontitis of the I-II degree of severity. The first group consisted of 10 patients who underwent direct implantation and immediate functional loading. There were 10 patients in the second group, after delayed implantation, loading occurred in the generally accepted terms (2-3 months on the lower jaw and 4-5 months on the upper). The stability of the implants was determined using the Osstell ISQ device. A comparison of the indicators of implant stability with different implantation protocols and functional load: immediate and delayed load was carried out. Conclusion. The maximum value of stability of implants is registered after one year. This fact is proven in a statistically significant increase (p<0.05) in the stability of the implant in both groups.X-ray evaluation of bone tissue resorption in the cervical area after the first year of loading indicates certain risks of direct implantation and immediate functional loading. Thus, effective prosthetics for patients with generalized periodontitis is determined by a personalized approach to each individual case, taking into account local factors and individual characteristics of the body. Most often, it is unsatisfactory oral hygiene that leads to an increase in the amount of dental deposits and creates prerequisites for the exacerbation of the inflammatory-dystrophic process in the periodontal tissues.Документ Особливості проведення клінічних розглядів хворих студентами-іноземцями на кафедрі терапевтичної стоматології(Всеукраїнська громадська організація «Наукове товариство анатомів, гістологів, ембріологів та топографоанатомів України», ВДНЗ України «Українська медична стоматологічна академія», Полтавське відділення Міжнародного фонду допомоги хворим з наслідками травм та захворювань, 2013) Петрушанко, Тетяна Олексіївна; Іленко, Наталія Миколаївна; Литовченко, Ірина Юріївна; Ніколішина, Елла Вячеславівна; Марченко, Алла Володимирівна; Петрушанко, Татьяна Алексеевна; Иленко, Наталия Николаевна; Литовченко, Ирина Юрьевна; Николишина, Элла Вячеславовна; Марченко, Алла Владимировна; Petrushanko, T. O.; Ilenko, N. M.; Litovchenko, I. Yu.; Nikolishina, E. V.; Marchenko, A. V.Випускники факультетів підготовки іноземних студентів, приступаючи до самостійної роботи, мають деякі труднощі, пов’язані з процесом адаптації до нових умов професійної діяльності. Така ситуація зумовлює необхідність наявності глибоких знань з клініки, етапів діагностики, диференційної діагностики та способів лікування стоматологічних захворювань. Метою навчання студентів-іноземців в субординатурі на кафедрі терапевтичної стоматології – є поглиблення теоретичних знань, набуття практичних навичок, підвищення професійного рівня та ступеня готовності лікарів-стоматологів до самостійної роботи біля крісла хворого. Формуванню позитивних мотивів навчання дозволяє проведення клінічних розглядів амбулаторного стоматологічного хворого. Такий спосіб аналізу клінічних ситуацій активізує навчальну діяльність випускників, допомагає їм глибше засвоїти теоретичні знання та удосконалити навички з питань діагностичного процесу, що так необхідно для підготовки висококваліфікованих молодих лікарів-стоматологів; Выпускники факультетов подготовки иностранных студентов, приступая к самостоятельной работе, имеют некоторые трудности, связанные с процессом адаптации к новым условиям профессиональной деятельности. Такая ситуация предопределяет необходимость наличия глубоких знаний клиники, этапов диагностики, дифференциальной диагностики и способов лечения стоматологических заболеваний. Цель обучения студентовиностранцев в субординатуре на кафедре терапевтической стоматологии – есть углубление теоретических знаний, приобретение практических навыков, повышение профессионального уровня и степени готовности врачейстоматологов к самостоятельной работе возле кресла больного. Формированию положительных мотивов обучения позволяет проведение клинических разборов амбулаторного стоматологического больного. Такой способ анализа клинических ситуаций активизирует учебную деятельность выпускников, помогает им глубже усвоить теоретические знания и усовершенствовать навыки по вопросам диагностического процесса, что так необходимо для подготовки высококвалифицированных молодых врачейстоматологов; The graduating students of faculties of preparation of foreign students, proceeding to independent work, have some difficulties, related to the process of adaptation to the new terms of professional activity. Such situation predetermines the necessity of presence of thorough knowledges from a clinic, stages of diagnostics, differential diagnostics and methods of treatment of stomatological diseases. By the purpose of studies of students-foreigners in clinical substudies on the department of therapeutic stomatology – there is deepening of theoretical knowledges, acquisition of practical skills, increase of professional level and degree of readiness of doctors-stomatologies to independent work near an arm-chair sick. Allows conducting of clinical considerations of stomatology out-patient forming of positive reasons of studies. Such method of analysis of clinical situations activates educational activity of graduating students, helps them deeper to master theoretical knowledges and perfect skills on questions of diagnostic process, that it is so necessary for preparation of highly skilled young doctors-stomatologies.