Перегляд за Автор "Pekhnyo, V. V."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дотримання етичних принципів – основа відносин між медичними працівниками і пацієнтами(Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, 2024) Ляховський, Віталій Іванович; Пехньо, Василь Васильович; Кравців, Микола Ігорович; Нємченко, Іван Іванович; Ляховська, Тетяна Юріївна; Люлька, Олександр Миколайович; Liakhovskyi, V. I.; Pekhnyo, V. V.; Kravtsiv, M. I.; Nemchenko, I. I.; Liakhovska, T. Y.; Liulka, O. M.Етика є невід’ємною частиною клінічної медицини, оскільки лікар має етичне зобов’язання надавати допомогу з користю для здоров’я пацієнта, не завдавати йому шкоди та відноситись з повагою до його уподобань. У медицині термін етика визначає норми поведінки та дотримання моральних правил працівниками охорони здоров’я. Дотримання етичних норм є запорукою отримання позитивних результатів лікування пацієнтів. Основними принципами етики є автономія, доброчинність, нешкідливість та справедливість. Принцип автономії базується на понятті, що кожна людина має свою цінність, а отже повинна мати право приймати раціональні рішення та робити свій моральний вибір, і їй має бути дозволено реалізувати свою здатність до самовизначення. Принцип доброчинності включає в себе дії лікаря на користь пацієнта, дотримуючись при цьому цілого ряду моральних правил, які направлені на захист його прав, а також не завдавати шкоди, надавати невідкладну медичну допомогу та сприяти порятунку людей, які знаходяться у небезпеці.Основою принципу нешкідливості є обов’язок лікаря не наносити шкоду хворим. Він передбачає підтримання декількох моральних правил, особливо по відношенню до пацієнтів, таких як: не завдавай їм болю чи страждань, не шкодь здоров’ю, не ображай і не позбавляй інших благ життя.Життєво важливим компонентом у стосунках пацієнта і лікаря є можливість говорити правду, що значно впливає на рівень довіри хворого до лікаря.Лікарі зобов’язані не розголошувати конфіденційну інформацію, надану пацієнтом, іншій стороні без його дозволу. Однією з основних і нерідких причин розбіжностей між лікарем і пацієнтом з питань лікування є їх різні погляди на цілі лікування. Оскільки цілі змінюються в ході лікування, вкрай важливо, щоб лікар спілкувався з пацієнтом чіткою та прямою мовою, без використання медичних термінів та визначає мету лікування, особливо при зміні обставин. Спільне прийняття рішень є корисним як для пацієнтів, так і для медичного персоналу. Отже, такі чесноти, як співчуття, проникливість, надійність, цілісність і сумлінність, є необхідними для прояви турботи медичного працівника до пацієнта. Етичні принципи повинні бути в основі будь-яких контактів медичних працівників з пацієнтами, обов’язково з дотриманням їх прав. Недотримання етичних і правових принципів може призвести до незадоволення пацієнтів, медичної помилки та, навіть,втрати медичної ліцензії. Ethics is an integral part of clinical medicine, as a physician has an ethical obligation to provide care that is beneficial to the patient's health, not to harm them, and to respect their preferences. In medicine, the term ethics defines the norms of behavior and adherence to moral rules by healthcare professionals. Adherence to ethical standards is the key to achieving positive patient outcomes. The main principles of ethics are autonomy, beneficence, harmlessness and justice. The principle of autonomy is based on the notion that every human being has value and therefore should have the right to make rational decisions and moral choices, and should be allowed to exercise their ability to self-determination. The principle of beneficence includes the actions of a physician in favor of the patient, while adhering to a number of moral rules aimed at protecting the patient's rights, as well as not causing harm, providing emergency medical care and helping to save people in danger. The basis of the principle of nonmaleficence is the doctor's duty not to harm patients. It implies the maintenance of several moral rules, especially in relation to patients, such as: do not cause them pain or suffering, do not harm their health, do not insult or deprive others of the benefits of life.A vital component of the patient-physician relationship is the ability to tell the truth, which significantly affects the patient's level of trust in the doctor. Doctors are obliged not to disclose confidential information provided by the patient to another party without the patient's permission. One of the main and frequent reasons for disagreements between a doctor and a patient on treatment issues is their divergent views on treatment goals. Since goals change during treatment, it is crucial that the physician communicates with thepatient in clear and direct language, without using medical terms, and defines the goal of treatment, especially when circumstances change. Shared decision-making is beneficial for both patients and medical staff. Thus, virtues such as compassion, insight, reliability, integrity and conscientiousness are essential to a healthcare professional's care for patients. Ethical principles should be the basis of any contact between healthcare professionals and patients, always with respect for their rights. Failure to comply with ethical and legal principles can lead to patient dissatisfaction, medical errors, and even loss of medical license.Документ Значення гігієни одягу у захисті медичних працівників(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ляховський, Віталій Іванович; Пехньо, Василь Васильович; Кравців, Микола Ігорович; Філатова, Валентина Луківна; Ляховська, Анастасія Віталіївна; Liakhovskyi, V. I.; Pekhnyo, V. V.; Kravtsiv, M. I.; Filatova, V. L.; Liakhovska, A. V.Анотація. У даній статті обговорена роль гігієни одягу у захисті працівників закладів охорони здоров’я. На сучасному етапі розвитку суспільства передова інноваційна медична допомога відкрила нові перспективи для лікування хворих та дозволила поступовий перехід до прогнозованої медицини, яка відповідає потребам людини. На сьогоднішній день прослідковується тенденція переходу від реактивної до превентивної та персоніфікованої медицини, основою якої є постійне дотримання особистої гігієни. Особиста гігієна відіграє велику роль у профілактиці захворювань та зміцненні здоров’я людей. Профілактика саме інфекційних захворювань стала однією з найбільших проблем, з якими стикаються усі країни світу. У більшості країн світу однією з найпоширеніших причини захворювання є інфекції, які пов’язані з наданням медичної допомоги. Вони продовжують викликати серйозне занепокоєння для госпіталізованих пацієнтів, підвищуючи захворюваність і, навіть, їх смерть. Однак, поширення інфекції можна запобігти, якщо дотримуватись правил гігієни. Важливу роль у запобіганні поширення внутрішньо-лікарняної інфекції відіграє медичний одяг, який є традиційним робочим одягом медичних працівників. Його носіння є обов’язковим, але не всі пам’ятають, що цей одяг має велике призначення – захистити медичний персонал і пацієнтів від небезпечних захворювань. Все більше доказів свідчать про те, що одяг медичного працівника частозабруднений мікроорганізмами або збудниками хвороб, які можуть спричинити інфекції чи конкретні захворювання. Для успішного виконання захисту медичних працівників і хворих медичний одяг повинен відповідати певним вимогам. Його якість має відповідати гігієнічним нормам, а саме: бути непроникним для рідин, легко піддаватися очищенню і стерилізації, мати брудовідштовхуючі властивості. Він має бути виробленим із міцних тканин, зберігати відповідну якість і форму після багаторазового прання та бути розрахований на тривале використання, а також має бути комфортним і гіпоалергенним. Основними вимогами до спеціального одягу медичних працівників є його надійний захист і гігієнічність. Отже, застосування технологічних інновацій у щоденному одязі та текстильних виробах також може запобігти постійній ендемічній передачі інфекції пацієнтам. Необхідно, щоб виробники медичного одягу та інших засобів захисту розробляли текстильні вироби, які зменшують набуття, утримання та передачу інфекційних мікроорганізмів, що знаходяться в крові, рідинах організму та навколишньому середовищі. Abstract. This article discusses the role of clothing hygiene in the protection of healthcare workers. At the present stage of society's development, advanced innovative medical care has opened up new perspectives for the treatment of patients and allowed a gradual transition to predictive medicine that meets human needs. Today, there is a tendency to move from reactive to preventive and personalised medicine, based on the constant observance of personal hygiene. Personal hygiene plays an important role in preventing diseases and improving people's health. Prevention of infectious diseases has become one of the biggest challenges faced by all countries of the world. In most countries, healthcare-associated infections are one of the most common causes of illness. They continue to be a serious concern for hospitalised patients, increasing morbidity and even death. However, the spread of infection can be prevented by good hygiene practices. An important role in preventing the spread of hospital-acquired infections is played by medical clothing, which is the traditional work wear of healthcare professionals. Wearing it is mandatory, but not everyone remembers that this clothing has a great purpose - to protect medical staff and patients from dangerous diseases. Increasing evidence shows that healthcare worker clothing is often contaminated with microorganisms or pathogens that can cause infections or specific diseases. To successfully protect healthcare workers and patients, medical clothing must meet certain requirements. Its quality must meet hygienic standards, namely, it must be impermeable to liquids, easy to clean and sterilise, and have dirt-repellent properties. It must be made of durable fabrics, retain the appropriate quality and shape after repeated washing and be designed for longterm use, as well as be comfortable and hypoallergenic. The main requirements for special clothing for healthcare workers are its reliable protection and hygiene. Therefore, the use of technological innovations in everyday clothing and textiles can also prevent the ongoing endemic transmission of infection to patients. It is essential that manufacturers of medical clothing and other protective equipment develop textiles that reduce the acquisition, retention and transmission of infectious microorganisms in the blood, body fluids and environment.Документ Показники електроміографічного дослідження жувальних м'язів у вагітних із дефектами зубних рядів за індексами ROC TA і ROC ММ(Українська медична стоматологічна академія, 2017) Пехньо, Василь Васильович; Гулавська, К. П.; Pekhnyo, V. V.; Hulavska, K. P.Представлені результати змін поверхневих біопотенціалів жувальних м'язів у вагітних. За результатами дослідження були виявлені динамічні зміни індексів TORS і BAR. У групі А спостерігалися достовірні зміни досліджуваних індексів порівняно групою Б (група контроль). Результати дослідження доповнюють прийняту наукову думку "Про вплив вагітності на зубощелепний апарат людини"; Представлены результаты изменений поверхностных биопотенциалов жевательных мышц у беременных. Были обнаружены динамические изменения индексов TORS и BAR. В группе А наблюдались достоверные изменения исследуемых индексов по сравнению группой Б (группа контроля). Результаты исследования дополняют научное мнение "О влиянии беременности на зубочелюстной аппарат человека"; Summary In this article we present the results of the changes of surface potentials of the masticatory muscles in pregnant and women in postpartum period. During the execution of the study, we conducted electromyographic examination and diagnosis 58 pregnant women who applied to the Department of dentistry, Institute of dentistry, NMAPE named after P. L. Shupyk. In the course of the study was the division into two subgroups A and B (sub-group A was characterized by the presence of defects of dentition and violation of the integrity of the dentition, subgroup B - restored the integrity of the dentition through fixed prosthetic constructions). The results of electromyography average amplitude of activity of the masticatory muscles, the obtained data was entered into a formula to determine the indices of the ROC and ROC T M. Methodology of the study was conducted according to the manufacturer's recommendations (BioFLEX, USA), the obtained results were processed on a personal computer using specialized software (BioPACK BioRESEARCH Inc.,USA). The results of the research were divided on the time interval(1-trimester, 2nd trimester, 3rd trimester and postpartum), the results obtained were classified with an error of research. In group A we observed a reduction in ROC TA less than 95% from 36.7% (1st Trimester) to 35.2%(postpartum period), fluctuations in the indicator ROC TA from 95% to 105% was within 1%(7,5%-6,5%), the index of ROC TA більше105% grew from 55.8 per cent to 58.3%. Figure ROC MM less than 95% in the beginning of the study was 61.2% in all groups of patients and increased to 64,75%. Dynamics of the indicator ROC MM from 95% to 105% was 3.2% at baseline and 3.15% in the postpartum period. Fluctuations in the indicator ROC MM greater than 105% was 3.5% downward. The group was characterized by more stable indices TA ROC and ROC MM in the dynamics (in the range of 0.07% to 1.75%) compared to group 1A. The majority of surveyed indicators EMG were ROC TA from 95% to 105% and ROC MM from 95% to 105% (the difference between the first and the last visit was 0.5% and 0.66%). Change index ROC TA < 95%, TA more105 ROC% ROC MM less than 95%, ROC MM greater than 105%, respectively: 1,75%, 0,55%, 0,59% 0,07% respectively. In the study we noted the progression of changes of bioelectric activity of masticatory muscles in the indices TA ROC and ROC MM, it occurs more often in patients with defects of dentition(group a) in comparison with the control group (group B). We have obtained the dynamics of changes of bioelectric activity of masticatory muscles in pregnant and women in postpartum period and made a comparative assessment of indices in the study groups. This study indicates a significant progression of disorders of bioelectric activity of masticatory muscles in pregnant and women in postpartum period, which in turn complements the scientific view of Chumakovo Y. G. "the effects of pregnancy on the dental status of women."Документ Роль симуляційного навчання у підготовці майбутніх лікарів(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ляховський, Віталій Іванович; Пехньо, Василь Васильович; Кравців, Микола Ігорович; Нємченко, Іван Іванович; Люлька, Олександр Миколайович; Liakhovskyi, V. I.; Pekhnyo, V. V.; Kravtsiv, M. I.; Nemchenko, I. I.; Liulka, O. M.У даній статті обговорена роль симуляційного навчання у підготовці студентів-медиків. На сьогоднішній день медична освіта в значній мірі дотримується традиційних методів навчання, яке передбачає проходження курсів лекцій та практичних занять. При здобутті медичної освіти повинен бути доступ до пацієнтів, щоб студенти-медики та лікарі могли отримати необхідні навички. З іншого боку, існує також зобов’язання забезпечити оптимальне лікування та гарантувати безпеку та благополуччя хворих. Вирішити дану дилему можна за допомогою впровадження у медичну освіту симуляційного навчання, яке забезпечує безпечне, комфортне середовище для відточування практичних навиків і вмінь та дає змогу постійно їх удосконалювати. Навчання, яке засноване на моделюванні, вважається важливою частиною проведення практичних занять. Моделювання клінічних ситуацій є найкращим альтернативним інструментом навчання та оцінювання, який здатний внести зміни в медичну освіту, навчання, покращити якість та оцінити роботу студентів-медиків. Симуляційне навчання розподіляється на декілька видів, до яких відноситься стандартизований пацієнт, віртуальний стандартизований пацієнт та рольові ігри. Симуляції людини й пацієнта, що моделюють віртуальну зовнішність і поведінку, мають велике значення та є багатообіцяючими інтерактивними системами навчання в різних спеціальностях, зокрема в невідкладній медицині. В останні роки найпоширенішим інструментом медичної освіти стало високоточне моделювання, яке значно покращує розвиток нетехнічних навичок у невідкладній медицині, є методом розвитку та інновацій у медичній програмі. За необхідності при допомозі процесу інтеграції моделювання людини та пацієнта, тренажерів, муляжів, фантомів можна створювати відповідні середовища високої точності, які максимально наближені до клінічної ситуації чи стану хворого. Отже, навчання, яке засноване на моделюванні, вважається найкращим альтернативним інструментом навчання та оцінювання, який здатний внести зміни в медичну освіту та покращити якість практичної підготовки і оцінити роботу здобувачів вищої медичної освіти. Такий вид навчання допомагає студентам-медикам набути багатьох навичок, таких як професіоналізм, спілкування, самооцінка, управління часом і робота в команді. Також, симуляція забезпечує найкращі стандарти догляду за пацієнтами, їх безпеку та соціальну справедливість. This article discusses the role of stimulating learning in the training of medical students. Today, medical education largely adheres to traditional methods of teaching, which involve lectures and practical classes. In medical education, there should be access to live patients so that medical students and doctors can learn the necessary skills. On the other hand, there is also an obligation to provide optimal treatment and guarantee the safety and well-being of patients. This dilemma can be solved by introducing simulation training into medical education, which provides a safe, comfortable environment for honing practical skills and allowing for continuous improvement. Simulation-based learning is considered an important part of practical training. Simulation of clinical situations is the best alternative learning and assessment tool that can bring changes in medical education, training, improve the quality and evaluate the performance of medical students. Simulation training is divided into several types, including standardised, virtual standardised patient and role-playing. Human and patient simulations, which model virtual appearance and behaviour, are of great importance and are promising interactive learning systems in various specialties, including emergency medicine. In recent years, high-fidelity modelling has become the most common tool in medical education, which significantly improves the development of non-technical skills in emergency medicine and is a method of development and innovation in medical curricula. If necessary, through the process of integrating human and patient modelling, simulators, dummies, phantoms, it is possible to create appropriate highfidelity environments that are as close as possible to the clinical situation or patient's condition. Thus, simulation-based learning is considered to be the best alternative teaching and assessment tool that can make changes in medical education and improve the quality of practical training and assess the performance of higher medical education students. This type of training helps medical students to acquire many skills, such as professionalism, communication, self-esteem, time management.