Перегляд за Автор "Ryabushko, O. B."
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Current views on the structural organization of the rat cerebral cortex(Полтавський державний медичний університеті, 2024) Rybalka, Ya. V.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Ryabushko, O. B.; Ulanovska-Tsyba, N. А.; Grygorenko, A. S.; Sokolenko, V. M.; Рибалка, Ярослав Володимирович; Шевченко, Костянтин Васильович; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Григоренко, Альона Сергіївна; Соколенко, Валентина МиколаївнаIn recent years, the structural organization and neurotransmitter nature of neurons in different parts of the rat cerebral cortex have provided the basis for further study and allowed the resulting experimental data to be extrapolated to humans in those aspects that are not related to the second signal system that is unique to humans. Advanced research methods have expanded the possibilities for research, so interest in studying the structural organization of the cerebral cortex has not abated to date. The cerebral cortex is the highest portion of the central nervous system. It is the youngest phylogenetically and the most complex part of the brain in terms of morphological and functional organization. It is the place of the highest analysis and synthesis of all the information entering the brain. It is the place where complex forms of behavior are integrated. The cerebral cortex is responsible for consciousness, thinking, memory, and “heuristic activity” (the ability to generalize and discover). A structural model based on systematic cortical variation captures the overall laminar structure of brain regions by dividing the cortical architectonic continuum into discrete categories (cortical types) that can be used to test hypotheses about cortical organization and function in different species, including humans. The architectonics data obtained from animal models provide an invaluable opportunity to reveal the complex interplay between structure and function in the mammalian brain. Extrapolation of these data from rodents to humans requires knowledge of the similarities and differences between species in anatomical features, and the factors that contribute to functional connectivity. Homologous functional networks are compared between species, and aspects such as global signal topography and the relationship between structural and functional connectivity are considered. Упродовж останніх років структурна організація та нейромедіаторна природа нейронів, різних відділів кори головного мозку щурів, дають основу для подальшого вивчення і дозволяють екстраполювати на людину отримані експериментальні дані в тих аспектах, які не пов'язані з другою сигнальною системою, унікальною для людини. Сучасні методи дослідження розширили можливості для дослідів, тому інтерес до вивчення структурної організації кори головного мозку не вщухає і сьогодні. Кора великих півкуль головного мозку – вищий відділ центральної нервової системи. Вона являє собою найбільш молодий філогенетично і найбільш складний по морфофункціональної організації відділ головного мозку. Це місце вищого аналізу та синтезу всієї інформації, що надходить у мозок. Тут відбувається інтеграція складних форм поведінки. Кора мозку відповідає за свідомість, мислення, пам'ять, «евристичну діяльність» (здатність до узагальнення, відкриття). Структурна модель, заснована на систематичній варіації кори головного мозку, захоплює загальну ламінарну структуру областей мозку, шляхом поділу коркового архітектонічного континіуму на дискретні категорії (коркові типи), які можуть бути використані для перевірки гіпотез, про коркову організацію та функції, у різних видів, в тому числі і у людини. Дані архітектоніки, отримані на моделях тварин, дають безцінну можливість виявити складну взаємодію між структурою та функціями в мозку ссавців. Екстрополяція цих даних, від гризунів до людини, вимагає знань про подібності та відмінності між видами в анатомічних особливостях, та факторів, що сприяють функціональній зв'язаності. Гомологічні функціональні мережі порівнюються між видами, та розглядаються аспекти, такі як топографія глобального сигналу та взаємозв'язок між структурною та функціональною зв'язаністюДокумент General comparative anatomy of human and white rat digestive systems: a bibliographic analysis(Fundacja Lekarzy Polskich-Pro-Medica, © Wydawnictwo Aluna, 2018) Hryn, V. H.; Kostylenko, Yu. P.; Yushchenko, Yu. P.; Lavrenko, A. V.; Ryabushko, O. B.; Гринь, Володимир Григорович; Костиленко, Юрій Петрович; Ющенко, Юлія Петрівна; Лавренко, Анна Володимирівна; Рябушко, Олена Борисівна; Гринь, Владимир Григорьевич; Костиленко, Юрий Петрович; Ющенко, Юлия Петровна; Лавренко, Анна Владимировна; Рябушко, Елена БорисовнаABSTRACT Introduction: The gastrointestinal tract of humans has much in common with most species of laboratory animals, particularly at the level of microscopic study. White rats are widely used in the experiments to determine the influence of the environmental factors on the human. The aim: Study the general comparative anatomy of the digestive system of the human and the white rat through the bibliographic analysis of the publications. Materials and methods: Current scientific publications on the study of the human and the white rat gastrointestinal tract morphology were used as the material for the research by analyzing, synthesizing and generalizing the information obtained. Review and conclusions: Generally, the anatomical structure of the white rat digestive system is similar to the human one. Phylogenetically, the digestive systems of humans and rats are the homologous functional system that are much in common regarding the structure and functions of the organs, the significance of which is in the perception, mechanical and chemical (enzymatic) digestion and absorption of the nutrients into the body.Документ Microscopic structure of albino rats’ small intestine(Fundacja Lekarzy Polskich-Pro-Medica, 2019) Гринь, Володимир Григорович; Гринь, Владимир Григорьевич; Hryn, V. H.; Костиленко, Юрій Петрович; Костиленко, Юрий Петрович; Kostylenko, Yu. P.; Білаш, Валентина Павлівна; Билаш, Валентина Павловна; Bilash, V. P.; Рябушко, Олена Борисівна; Рябушко, Елена Борисовна; Ryabushko, O. B.ABSTRACT Introduction: The small intestine of albino rats is a transitive canal between the stomach and the cecum that is closely located from each other, reaches a length of one meter, which in comparison ratio to body weight significantly exceeds the corresponding segment in humans. The aim: The paper is aimed at thorough histological study of the wall and structure of albino rats’ small intestine mucosa. Materials and methods: 30 mature albino male rats were involved into the study. The specimens of albino rats’ small intestine, fixed in 10% neutral buffered formalin solution, have been studied. The study was carried out using conventional histological methods for obtaining serial paraffin sections stained with hematoxylin-eosin. Epoxy plastination of individual tissue samples of the small intestine was performed. Subsequently, polished thin sections were made, stained with 1% methylene blue and 1% borax solution.The obtained specimens were studied on the “Konus” light microscope equipped with Sigeta DCM-900 9.0MP digital microphoto attachment with the Biorex 3 software adapted for studies of such type. Results and conclusions: For the first time in the practice of histological study of the epithelial covering of the mucous membrane of the small intestine, attention is drawn to the specific pattern of its organization on the intestinal villi. It has been found that epithelial covering consists of alternating cluster epithelial aggregations separated by fissured depressions. Since no mentioning about them has been found in the publication, these cluster aggregations of enterocytes can be called epithelial buds of the intestinal villi. Consequently, it can be concluded that with the exception of some specific morphological features, the small intestine of albino rats is homologous to human one by its histological structure, which means that it can be used as a model for various experimental studies; Вступление. Тонкая кишка, являющаяся у белых крыс транзитивным каналом между близко расположенными друг от друга желудком и слепой кишкой, достигает в длину одного метра, что в сопоставительном соотношении к массе тела значительно превышает соответствующий отдел человека. Цель. Тщательное гистологическое изучение стенки и структуры слизистой оболочки тонкой кишки белых крыс. Материалы и методы. Исследование осуществлено на 30 белых крысах-самцах репродуктивного возраста. Материалом служили, фиксированные в 10% растворе нейтрального формалина, препараты тонкой кишки белых крыс. Исследование осуществлено с помощью традиционных гистологических методов получения серийных парафиновых срезов, окрашенных гематоксилин-эозином. Выполнена эпоксидная пластинация отдельных тканевых образцов тонкой кишки, из которых были изготовлены полированные шлифы, окрашиваемые 1% раствором метиленового синего на 1% растворе буры. Изучение полученных препаратов осуществлено с помощью светового микроскопа «Коnus», оснащенного цифровой микрофотонасадкой Sigeta DCM-900 9.0MP з адаптованою для даних досліджень програмою Вiorex 3. Результаты и выводы. Впервые в практике гистологического изучения эпителиального покрова слизистой оболочки тонкой кишки обращено внимание на особую закономерность его организации на кишечных ворсинках, которая заключается в том, что он состоит из чередующихся между собой из кластерных эпителиальных совокупностей, разделенных между собой щелевидными углублениями. В связи с тем, что в литературе о них нет никаких упоминаний можно назвать эти кластерные ассоциации энтероцитов эпителиальными почками кишечных ворсинок. Все это дает основание заключить, что, за исключением некоторых видовых морфологических особенностей, тонкая кишка белых крыс по гистологическому строению является гомологичной таковой человека, а значит – она может быть использована в качестве модели при различных экспериментальных исследованиях.Документ Monosodium glutamate (E621) and its effect on the gastrointestinal organs(Тбіліський державний медичний університет, 2021) Yachmin, A. I.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Perederii, N. A.; Ryabushko, O. B.; Ячмінь, Анастасія Ігорівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Передерій, Ніна Олександрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Ячминь, Анастасия Игоревна; Ерошенко, Галина Анатольевна; Шевченко, Константин Васильевич; Передерий, Нина Александровна; Рябушко, Елена БорисовнаThe study of the mechanisms of the effect of various food additives on the human and animal organism is one of the most pressing problems today. The work of physicians, toxicologists, physiologists is aimed at studying the mechanisms of the toxic effect of food additives, as well as studying compensatoryadaptive reactions in response to their ingestion. Monosodium glutamate (E621) is widely used in marketing as a flavor enhancer and is added to many processed foods. Today, about 50% of store products contain this additive, while the average daily human consumption in industrialized European countries is approximately 0.3-1.0 g.The purpose of this work is to analyze the literature data on the effect of monosodium glutamate on various organs and systems of the human body. The research used the bibliosemantic method of analyzing scientific publications. The article assesses 40 literary sources. Special attention is paid to the sources for the last 5 years (2016-2021);Документ Rationale for chronic periodontitis therapy using phosphate buffer nanocrystals(Полтавський державний медичний університет, 2022) Melnik, V. L.; Kostyrenko, O. P.; Shevchenko, V. K.; Silenko, Yu. I.; Yeroshenko, G. A.; Shevchenko, K. V.; Ryabushko, O. B.; Мельник, Владислав Леонідович; Костиренко, Олексій Петрович; Шевченко, Василь Кирилович; Силенко, Юрій Іванович; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Рябушко, Олена БорисівнаВ Україні та Європі при ендодонтичному лікуванні ускладненого карієсу використовують технології,що поєднують в собі алгоритм, який включає інструментальні втручання з використанням медикаментозних засобів та обтурацією кореневих каналів. Успішність цієї терапії в окремих випадках не задовольняють як лікарів- стоматологів так і їх пацієнтів. Метою роботи було обгрунтувати ефективність лікування пацієнтів з хронічними періодонтитами при застосуванні нанокристалів фосфатного буфера у терміни від 6 до 18 місяців. Аналіз клінічних та рентгенологічних даних процесу відновлення периапікальних тканин під час лікування хворих на хронічний верхівковий періодонтит показав, що регенерація верхівкових та прилеглих до них ділянок періодонту в 91% (20 пацієнтів) випадках мали позитивну динаміку. Ефективність розробленого методу лікування зазначених хворих підтвердили результати клінічних обстежень та рентгенологічні методи дослідження. Різна ступінь контрастності вище зазначених активних зон мінералізації, на нашу думку, вказує на різну ступінь присутності дентинного ліквору в канальцях, які по своїй гістологічній структурі більш відкриті в бік центрального каналу цих зон. Анатомічна верхівка кореня за період лікування також набула характерної чіткої форми, а її поверхня має склерозовані світлі та виразні межі. Запропонований спосіб лікування хронічного верхівкового періодонтиту на підставі отриманих результатів лікування потребує подальшого дослідження у віддалені терміни спостережень 2-5 років з метою широкого впровадження в практичну стоматологію.Документ Асоціації поліморфних генетичних систем AB0 і резус із інфекційними хворобами людини та їх значення для профілактики(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Ковалевський, Р. О.; Свирида, О. С.; Пілюгін, Валентин Олексійович; Рябушко, Олена Борисівна; Kovalevskyi, R. O.; Svyryda, O. S; Pilugin, V. O.; Ryabushko, O. B.Вивчення зав’язків (асоціацій) генетичних маркерів груп крові з різними хворобами людини важливе в теоретичному, так і в практичному плані, для аналізу ознак, зумовлених мультифакторіально. Одразу після встановлення генетичної детермінованості груп крові АВ0 (F. Bernstein, 1924р. ) з’явилися роботи про асоціації груп крові з різними хворобами, дослідження продовжуються і в наш час.Документ Застосування інноваційних технологій як запорука підвищення ефективності та якості навчання у вищій школі(Державний Вищий Навчальний Заклад "Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського", 2016) Дубінін, Сергій Іванович; Ваценко, Анжела Володимирівна; Пілюгін, Валентин Олексійович; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Овчаренко, Оксана Василівна; Дубинин, Сергей Иванович; Ваценко, Анжела Владимировна; Пилюгин, Валентин Алексеевич; Улановская-Цыба, Наталья Аркадиевна; Передерий, Нина Александровна; Рябушко, Елена Борисовна; Овчаренко, Оксана Васильевна; Dubinin, S. I.; Vatsenko, A. V.; Pilyugin, V. A.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Perederii, N. O.; Ryabushko, O. B.; Ovcharenko, O. V.У статті, з метою інтеграції навчального процесу до Європейського простору, проаналізовані деякі сучасні інноваційні технології з застосування інтерактивних методів навчання, зокрема мультимедійних технологій та комп’ютерного тестування; в статье с целью итеграции учебного процесса в Эвропейский простор, проанализированы некоторые современные инновационные технологии с использованием инетрактивных методов преподавания, а именно мультимедийных технологий и компьютерного тестирования, an article aims to integrate the education process to European area, some modern innovative technologies with using of interactive teaching methods have analyzed, including multimedia technologies and computer testing.Документ Оптимізація навчальної діяльності та забезпечення освітнього процесу при викладанні медичної біології(Дніпропетровська медична академія, 2019) Дубінін, Сергій Іванович; Пілюгін, Валентин Олексійович; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Овчаренко, Оксана Василівна; Клепець, Олена Вікторівна; Dubinin, S. I.; Piliuhin, V. O.; Vatsenko, A. V.; Ulanovskaya-Tsyba, N. A.; Perederii, N. O.; Ryabushko, O. B.; Ovcharenko, O. V.; Klepets, O. V.У сучасних умовах реформування та вдосконалення вищої освіти в Україні набула актуальності проблема оптимізації навчання і освітнього процесу. Її розв’язання полягає у знаходженні відповідності педагогічної системи тим цілям, для досягнення яких вона створена. У такій складній, динамічній, ієрархічній системі, як педагогічна, існують багато можливих варіантів побудови, здійснення та організації освітньої діяльності для досягнення мети навчання.Документ Організаційно-методичні підходи при викладанні медичної біології іноземним студентам(Державний Вищий Навчальний Заклад "Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського", 2015) Дубінін, Сергій Іванович; Ваценко, Анжела Володимирівна; Пілюгін, Валентин Олексійович; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Овчаренко, Оксана Василівна; Dubinin, S. I.; Vatsenko, A. V.; Pilyugin, V. O.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Perederii, N. O.; Ryabushko, O. B.; Ovcharenko, O. V.В статті узагальнюється досвід роботи кафедри медичної біології щодо організації, методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу при роботі з іноземними студентами. Сучасні організаційно-методичні підходи при викладанні медичної біології допомагають студентам-іноземцям отримувати навчальну інформацію з різноманітних джерел, формують у них навички самостійного планування і організації власного навчального процесу, що забезпечує перехід до безперервної освіти. Колективом кафедри розроблені методичні матеріали для самопідготовки студентів та роботи на практичних заняттях, що активізує процес навчання і допомагає кращому засвоєнню знань; An article summarizes the experience of the Medical Biology Department concerning organization, methodical and material-technical supply of training process are eligible to work with foreign students. Modern organizational and methodological approaches in medical biology teaching help foreign students to get educational information from various sources, form the skills of independent planning and organizing their own learning process providing a transition to continuing education. Department staff has developed the training materials are used for class and independent work to activate the learning process and help a better assimilation of knowledges.Документ Результати анкетування студентів щодо особливостей реалізації дистанційного навчання(Полтавський державний медичний університет, 2021) Рябушко, Олена Борисівна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Климач, Тетяна Миколаївна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Ryabushko, O. B.; Yeroshenko, G. A.; Klimach, T. N.; Vatsenko, A. V.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Shevchenko, K. V.Сучасний розвиток інформаційних технологій спонукає до отримання освітніх послуг у форматі дистанційного навчання. Пандемія COVID-19 змусила вищі навчальні заклади багатьох країн світу й України в тому числі, активно і швидко впроваджувати дистанційну освіту в умовах карантину, що потребувало гнучкої перебудови навчального процесу. Дана робота присвячена аналізу результатів анонімного опитування студентів щодо їх ставлення до дистанційної форми навчання в умовах карантину. Опитування здійснювалося на основі спеціально розробленої анкети. За допомогою анкетування визначили, що студенти вважають перевагами, а що недоліками дистанційного навчання, які навчальні дисципліни виявилися найбільш складними для вивчення під час карантину, які вимоги висувають студенти до теоретичних та демонстраційних матеріалів, які інформаційні платформи та сервіси обирають для отримання якісної освіти. Результати цього дослідження дали можливість зробити деякі висновки. Отже більшість опитаних студентів позитивно оцінили організацію та навчально-методичне забезпечення дистанційного навчання в нашому учбовому закладі та визначили його, як головне джерело надходження навчальної інформації. При цьому, студенти віддають перевагу дистанційному навчанню із застосуванням платформи ZOOM та сервісу Google Classroom. Серед переваг дистанційного навчання більшість опитаних зазначили можливість регулювати власний режим навантаження та наявність передумов до розвитку особистої ініціативи. Недоліками дистанційної форми навчання студенти вважають відсутність особистого контакту з викладачем, недостатнє спілкування з одногрупниками та надмірне навчальне навантаження. Як пропозиції щодо удосконалення дистанційного навчання студенти найчастіше пропонують включати більше презентацій, схем, таблиць у навчальні матеріали та, по можливості розміщувати всі дисципліни на одній інформаційній платформі. Дистанційне навчання – перспективна форма організації навчального процесу, у якій здобувач освіти виступає активним суб’єктом навчання, що сприяє його самостійності та підвищенню навчальної мотивації. Обов’язком науково-педагогічних працівників є робота над створенням умов для самореалізації студентів в навчальній діяльності.Документ Структурні особливості легень щурів та їх ремоделювання після дії різних екзогенних чинників(Полтавський державний медичний університет, 2021) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Донець, Ілона Миколаївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Григоренко, Альона Сергіївна; Рябушко, Олена Борисівна; Клепець, Олена Вікторівна; Yeroshenko, G. A.; Donets, I. M.; Shevchenko, K. V.; Grigorenko, A. S; Ryabushko, O. B.; Klepets, O. V.У роботі проведений аналіз даних літературних джерел щодо особливостей будови і реакції легень на дію різних чинників. Наукові роботи останнього часу досліджують особливості змін акроелементного складу легень щурів молодого віку за умов експериментального алоксанового діабету, реорганізацію кровоносних судин легень щурів за різних ступенів загального зневоднення, вплив наночастинок нітриду титану на ультраструктуру респіраторного відділу легень щурів у хронічному експерименті, структурні зміни легень щурів за дії гістаміну та гіпохлориту натрію, вплив експериментальної краніоскелетної травми на активність процесів ліпідної пероксидації в легенях щурів різного віку.Документ Формування професійної компетентності майбутніх лікарів при вивченні дисципліни «Медична біологія»(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2016) Дубінін, Сергій Іванович; Ваценко, Анжела Володимирівна; Пілюгін, Валентин Олексійович; Передерій, Ніна Олександрівна; Рябушко, Олена Борисівна; Овчаренко, Оксана Василівна; Дубинин, Сергей Иванович; Ваценко, Анжела Владимировна; Пилюгин, Валентин Алексеевич; Передерий, Нина Александровна; Рябушко, Елена Борисовна; Овчаренко, Оксана Васильевна; Dubinin, S. I.; Vatsenko, A. V.; Pilyugin, V. O.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Perederii, N. O.; Ryabushko, O. B.; Ovcharenko, O. I.; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Улановская-Цыба, Наталья АркадиевнаКомпетентний спеціаліст повинен вміти сприймати та реалізовувати складну систему отриманих знань і мати навички професійного мислення. Для формування професійної компетентності у студентів-першокурсників при вивченні медичної біології важливе місце відведено розв’язанню ситуаційних задач.