Перегляд за Автор "Shevchenko, Olena"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Conceptual foundations of the lingvoculturological approach to teaching Ukrainian to foreign students(Varna, Bulgaria, 2021) Shevchenko, Olena; Шевченко, Олена МиколаївнаУ статті окреслено науково-методичні засади лінгвокультурологічного підходу до навчання української мови як іноземної та шляхи його реалізаціїДокумент Experience of Application of Interactive Methods in Classes on Ukrainian as a Foreign Language(Potere della ragione Editore, Rome, Italy. 2021., 2021) Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Shevchenko, Olena; Leshchenko, TatianaThe article is devoted to the problem of using interactive teaching methods at lessons of Ukrainian as a foreign language, the effective solution of which is one of the components of high quality professional education of future specialists. The authors outline the main areas of work with foreign students, methods and ways that improve language training. Using interactive methods of teaching Ukrainian as a foreign language is a way of realization of educational, developmental and disciplinary aims of teaching that is intended for the organization of an effective educational process, the main task of which is the achievement of the desired result. It is determined that interactive methods are based on the interaction of students aimed at developing their communication skills; involve the development of the ability to communicate in a foreign language with each other in various communicative situations, which has a positive effect on improving foreign language proficiency and personal qualities students.Документ Improvement of language training of foreign students(Milan, Italy, 2021) Shevchenko, Olena; Leshchenko, Tatiana; Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаСтаття висвітлює аспекти навчання української мови іноземних студентів: історія питання, досягнуті успіхи, проблеми, що потребують розв'язання. Значна увага приділяється питанням удосконалення навчального процесу.Документ Musical way of learning Ukrainian as a foreign language as one of the method of strengthening communicative competence(Lisbon, Portugal, 2022) Shevchenko, Olena; Leshchenko, Tatiana; Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаУ статті йдеться про одну з найгостріших проблем сучасної лінгводидактики – навчання здобувачів вищої освіти української мови як іноземної в процесі міжкультурної комунікації. Автори доводять, що для кращого засвоєння мови, слід застосовувати інтерактивні прийоми, поєднувати різну методологію. Так, можна інтегрувати мовознавство та музику. Пісні – це не лише розвага, але й спосіб засвоєння нових лексем, стилістичних особливостей. Сучасна молодь надає перевагу аудіо, а не читанню. Тому пісні сприйматимуться краще. Метою роботою є доведення факту, що музичний спосіб вивчення української мови як іноземної є основною тенденцією розвитку навчання майбутнього.Документ Professionally important qualities of medical students(Toshkent shahri, Olmazor tumani, Shifo nur ko‘chasi, 75-uy Telefon: (71) 207-03-41 e-mail: rmxat@edu.uz, 2023) Irbutaeva, Nigora Dilshodovna; Vladymyrova, Valentyna; Shevchenko, Olena; Leshchenko, Tetyana; Владимирова, Валентина Іванівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна ОлександрівнаThe article is aimed to reveal the professionally important qualities of medical students with different self-assessment. The professional growth of a modern doctor during higher education current scientific views problems are presented. The medical specialist’s most important psychological characteristics are described. The professionally important qualities (communicative and organizational abilities, motivation to succeed) in groups of subjects with different self-esteem empirical research results are analyzed.Документ The usе of audiovisual teaching aids in “Ukrainian as a foreign language”(BoScience Publisher. Chicago, USA., 2021) Shevchenko, Olena; Шевченко, Олена МиколаївнаThe article considers the issue of language training of foreign medical students, the effective solution of which is one of the components of high quality professional education of future specialists. The author outlines the main areas of work with foreign students, methods and ways that improve language training. Using new methods of teaching Ukrainian as a foreign language is a way of realization of educational, developmental and disciplinary aims of teaching that is intended for the organization of an effective educational process, the main task of which is the achievement of the desired result.Документ Use of intensive technologies of learning foreign languages as a means of stimulating communicative competence(CPN Publishing Group, Berlin, Germany 2022, 2022-01-25) Vladymyrova, Valentyna; Shevchenko, Olena; Savitskaya, Tatiana; Владимирова, Валентина Іванівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Савицька, Тетяна ВолодимирівнаThe article is devoted to the analysis of intensive technologies of teaching foreign languages in higher education. The necessity of stimulating the students communicative competence in teaching Ukrainian as a foreign language is revealed, a review of modern views on this problem is carried out, the authors' points of view on the use of intensive technologies of teaching foreign languages in higher educational institutions are presented.Документ Використання групової роботи при вивченні української мови як іноземної здобувачами вищої медичної освіти: теоретичний аналіз(Уманський державний педагогічний університет, 2022) Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Shevchenko, Olena; Leschenko, TetyanaУ статті розкрито проблему використання групових методів роботи при вивченні української мови як іноземної здобувачами вищої освіти медичного фаху. Проведено науковий аналіз сучасних запитів до майбутнього фахівця, системи його навичок із точки зору компетентнісного підходу. Описано поняття soft skills та їхню роль у функціонуванні сучасного фахівця. Представлено специфіку формування soft skills при вивченні української мови як іноземної серед здобувачів вищої освіти медичного фаху, акцентовано увагу на необхідності створення ситуацій реальної комунікації з метою розвитку навичок іншомовного спілкування. Представлено поняття групової роботи при вивченні української мови як іноземної у виші, описано її загальнодидактичні засади застосування відповідно до компетентнісного і діалогічного підходів. Акцентовано увагу на активності здобувачів вищої освіти під час застосування групових форм роботи, можливість їх включення до комунікативних ситуацій, забезпечення реальної інтерактивності під час роботи в мікрогрупах. Описано переваги групової роботи при вивченні мови – спроможність до забезпечення відтворення ситуацій реальної комунікативної взаємодії, забезпечення емоційно сприятливої атмосфери, модифікація методів контролю успішності й системи ролей викладача і здобувача вищої освіти в навчальному процесі. Висвітлено дидактичні засади можливого поділу здобувачів вищої освіти на мікрогрупи для оптимального забезпечення навчального процесу.Документ Використання презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо на заняттях з української мови як іноземної: методичні принципи і критерії ефективності(Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023) Шевченко, Олена Миколаївна; Shevchenko, OlenaНа сучасному етапі модернізації вищої освіти в Україні незмінно зростають вимоги до рівня підготовки фахівців, до змісту і методики їх підготовки у вищому медичному навчальному закладі. Це свідчить про необхідність подальшого вдосконалення і розвитку системи підготовки фахівців на основі широкого впровадження в освітній процес ВНЗ нових інформаційних технологій навчання. У статті наголошується на важливості застосування інноваційних освітніх технологій, при цьому до уваги беруться статистичні дані американських учених щодо різних форм сприйняття студентами інформації. Вказано, що основне завдання занять з української мови як іноземної – дати іноземним здобувачам вищої освіти відповідні інструменти, щоб зрозуміти один одного. Мета викладача – знайти найкращу можливу стратегію для навчання іноземних здобувачів вищої освіти багатьом компетенціям. Наведено основні методичні засади та критерії, здатні забезпечити ефективність використання інноваційних освітніх технологій та підвищити якість мовної підготовки іноземних здобувачів освіти. Розглянуто найбільш популярні інноваційні освітні технології, які використовуються викладачами ПДМУ в ході викладання української мови як іноземної – презентації, портфоліо та блогфоліо. Доцільність і місце застосування презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо обумовлюється освітньо-професійною програмою мовної підготовки іноземних здобувачів вищої освіти, що дає змогу збагачення усного і писемного мовлення. Висвітлено, що використання презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо – це якісно новий підхід у вивченні україн- ської мови як іноземної. Продемонстровано важливість застосування презентацій, портфоліо і блогфоліо, адже у процесі їх підготовки створюються умови для розвитку мотивації до вивчення української мови як іноземної, перетворюється вивчення української мови як іноземної на цікавий та ефективний процес, розширюються фонові знання іноземного здобувача вищої освіти. Продемонстровано важливість володіння інформаційними комунікаційними технологіями для іноземних здобувачів вищої освіти із метою пiдвищення якості cприйняття навчального мaтeрiaлу, максимальної активізації навчально-пізнавальної діяльність кожного здобувача освіти із залученням його до процесу аналізу ситуації і, відповідно, прийняття рішень. Застосування презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо на занятті з української мови як іноземної показало зростання зацікавленості іноземними здобувачами освіти до теми і ефективніше засвоєння матеріалу, розширення можливостей в удосконаленні мовної компетенції і міжкультурної комунікації. Доцільність застосування презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо у навчальному процесі обумовлена специфічними можливостями подання інформації: багатоканальність, наочність, інтегральність, моделювання досліджуваних процесів і явищ, інтерактивність та ігрова форма.Документ Когнітивна лінгвістика як напрям мовознавчого дослідження(2020) Шевченко, Олена Миколаївна; Шевченко, Наталія Сергіївна; Shevchenko, Olena; Shevchenko, NataliiaУ статті узагальнено теоретичні дані щодо апарату когнітивної лінгвістики у сучасному мовознавстві. Сформульовано її об’єкт, предмет, мету, методологію та вихідні принципи, а також визначено її місце у системі сучасних досліджень. З’ясовано, що об’єктом когнітивної лінгвістики є когніція в її мовному відображенні. Предметом її вивчення є такі моделі репрезентації знань і уявлень людини про навколишній світ як картина світу, фрейм, стереотип, архетип, концепт, а також способи їхньої вербалізації. Окреслено напрями когнітивних досліджень: теорія когнітивних моделей (фреймова семантика), теорії концептуальної метафори та концептуальної метонімії, когнітивна фонологія, когнітивна теорія літератури (когнітивна поетика) та їх основні представники. Особливу увагу було присвячено лінгвоконцептології, одній з основних галузей когнітивної лінгвістики.Документ Можливості застосування мобільного навчання у практиці викладання української мови як іноземної(Open educational e-environment of modern University, 2022) Лещенко, Тетяна Олександрівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Жовнір, Марина Миколаївна; Leshchenko, Tetyana; Shevchenko, Olena; Zhovnir, MarynaУ статті висвітлено проблему формування мовної особистості іноземного здобувача медичної освіти в контексті змін у світовій і вітчизняній освітніх системах. Проаналізовано актуальність і доцільність використання засобів мобільного навчання на заняттях з української мови як іноземної з урахуванням сучасного розвитку суспільства, організаційних і технологічних підстав вишівського курсу української мови як іноземної. Розглядаючи тенденцію переходу користувачів від експлуатації стаціонарних персональних комп’ютерів до мобільних переносних пристроїв (планшетів, смартфонів) і ґрунтуючись на проблемах організації освітнього процесу, висловлено припущення про ефективність і актуальність використання засобів мобільного навчання в процесі викладання української мови як іноземної. На підставі наведеного аналізу відомих визначень терміна «мобільне навчання» запропоновано трактування, за яким мобільні пристрої визначено засобами виконання дидактичних завдань. Проаналізовано потенціал використання засобів мобільного навчання, указано фактори, які ускладнюють їх застосування викладачами. Стисло висвітлено вітчизняний досвід застосування мобільних пристроїв у навчальних цілях. Доведено їхні широкі можливості для передачі інформаційних матеріалів здобувачу освіти, а також контролю всього процесу навчання. Запропоновано варіанти використання засобів мобільного навчання на заняттях з української мови як іноземної: смартфонів для виконання практичних завдань; цільових платформ під час вивчення тем; самостійного опанування мови; для повторення матеріалу в позааудиторний час. Указано переваги використання мобільних пристроїв як зручних і продуктивних інструментів доступу до хмарних сервісів для організації спільної діяльності здобувачів освіти.