Логотип репозитарію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
Логотип репозитарію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Shevchenko, Olena"

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Conceptual foundations of the lingvoculturological approach to teaching Ukrainian to foreign students
    (Varna, Bulgaria, 2021) Shevchenko, Olena; Шевченко, Олена Миколаївна
    У статті окреслено науково-методичні засади лінгвокультурологічного підходу до навчання української мови як іноземної та шляхи його реалізації
  • Ескіз недоступний
    Документ
    The usе of audiovisual teaching aids in “Ukrainian as a foreign language”
    (BoScience Publisher. Chicago, USA., 2021) Shevchenko, Olena; Шевченко, Олена Миколаївна
    The article considers the issue of language training of foreign medical students, the effective solution of which is one of the components of high quality professional education of future specialists. The author outlines the main areas of work with foreign students, methods and ways that improve language training. Using new methods of teaching Ukrainian as a foreign language is a way of realization of educational, developmental and disciplinary aims of teaching that is intended for the organization of an effective educational process, the main task of which is the achievement of the desired result.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Use of intensive technologies of learning foreign languages as a means of stimulating communicative competence
    (CPN Publishing Group, Berlin, Germany 2022, 2022-01-25) Vladymyrova, Valentyna; Shevchenko, Olena; Savitskaya, Tatiana; Владимирова, Валентина Іванівна; Шевченко, Олена Миколаївна; Савицька, Тетяна Володимирівна
    The article is devoted to the analysis of intensive technologies of teaching foreign languages in higher education. The necessity of stimulating the students communicative competence in teaching Ukrainian as a foreign language is revealed, a review of modern views on this problem is carried out, the authors' points of view on the use of intensive technologies of teaching foreign languages in higher educational institutions are presented.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Використання групової роботи при вивченні української мови як іноземної здобувачами вищої медичної освіти: теоретичний аналіз
    (Уманський державний педагогічний університет, 2022) Шевченко, Олена Миколаївна; Лещенко, Тетяна Олександрівна; Shevchenko, Olena; Leschenko, Tetyana
    У статті розкрито проблему використання групових методів роботи при вивченні української мови як іноземної здобувачами вищої освіти медичного фаху. Проведено науковий аналіз сучасних запитів до майбутнього фахівця, системи його навичок із точки зору компетентнісного підходу. Описано поняття soft skills та їхню роль у функціонуванні сучасного фахівця. Представлено специфіку формування soft skills при вивченні української мови як іноземної серед здобувачів вищої освіти медичного фаху, акцентовано увагу на необхідності створення ситуацій реальної комунікації з метою розвитку навичок іншомовного спілкування. Представлено поняття групової роботи при вивченні української мови як іноземної у виші, описано її загальнодидактичні засади застосування відповідно до компетентнісного і діалогічного підходів. Акцентовано увагу на активності здобувачів вищої освіти під час застосування групових форм роботи, можливість їх включення до комунікативних ситуацій, забезпечення реальної інтерактивності під час роботи в мікрогрупах. Описано переваги групової роботи при вивченні мови – спроможність до забезпечення відтворення ситуацій реальної комунікативної взаємодії, забезпечення емоційно сприятливої атмосфери, модифікація методів контролю успішності й системи ролей викладача і здобувача вищої освіти в навчальному процесі. Висвітлено дидактичні засади можливого поділу здобувачів вищої освіти на мікрогрупи для оптимального забезпечення навчального процесу.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Використання презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо на заняттях з української мови як іноземної: методичні принципи і критерії ефективності
    (Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023) Шевченко, Олена Миколаївна; Shevchenko, Olena
    На сучасному етапі модернізації вищої освіти в Україні незмінно зростають вимоги до рівня підготовки фахівців, до змісту і методики їх підготовки у вищому медичному навчальному закладі. Це свідчить про необхідність подальшого вдосконалення і розвитку системи підготовки фахівців на основі широкого впровадження в освітній процес ВНЗ нових інформаційних технологій навчання. У статті наголошується на важливості застосування інноваційних освітніх технологій, при цьому до уваги беруться статистичні дані американських учених щодо різних форм сприйняття студентами інформації. Вказано, що основне завдання занять з української мови як іноземної – дати іноземним здобувачам вищої освіти відповідні інструменти, щоб зрозуміти один одного. Мета викладача – знайти найкращу можливу стратегію для навчання іноземних здобувачів вищої освіти багатьом компетенціям. Наведено основні методичні засади та критерії, здатні забезпечити ефективність використання інноваційних освітніх технологій та підвищити якість мовної підготовки іноземних здобувачів освіти. Розглянуто найбільш популярні інноваційні освітні технології, які використовуються викладачами ПДМУ в ході викладання української мови як іноземної – презентації, портфоліо та блогфоліо. Доцільність і місце застосування презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо обумовлюється освітньо-професійною програмою мовної підготовки іноземних здобувачів вищої освіти, що дає змогу збагачення усного і писемного мовлення. Висвітлено, що використання презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо – це якісно новий підхід у вивченні україн- ської мови як іноземної. Продемонстровано важливість застосування презентацій, портфоліо і блогфоліо, адже у процесі їх підготовки створюються умови для розвитку мотивації до вивчення української мови як іноземної, перетворюється вивчення української мови як іноземної на цікавий та ефективний процес, розширюються фонові знання іноземного здобувача вищої освіти. Продемонстровано важливість володіння інформаційними комунікаційними технологіями для іноземних здобувачів вищої освіти із метою пiдвищення якості cприйняття навчального мaтeрiaлу, максимальної активізації навчально-пізнавальної діяльність кожного здобувача освіти із залученням його до процесу аналізу ситуації і, відповідно, прийняття рішень. Застосування презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо на занятті з української мови як іноземної показало зростання зацікавленості іноземними здобувачами освіти до теми і ефективніше засвоєння матеріалу, розширення можливостей в удосконаленні мовної компетенції і міжкультурної комунікації. Доцільність застосування презентацій, електронних портфоліо і блогфоліо у навчальному процесі обумовлена специфічними можливостями подання інформації: багатоканальність, наочність, інтегральність, моделювання досліджуваних процесів і явищ, інтерактивність та ігрова форма.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Когнітивна лінгвістика як напрям мовознавчого дослідження
    (2020) Шевченко, Олена Миколаївна; Шевченко, Наталія Сергіївна; Shevchenko, Olena; Shevchenko, Nataliia
    У статті узагальнено теоретичні дані щодо апарату когнітивної лінгвістики у сучасному мовознавстві. Сформульовано її об’єкт, предмет, мету, методологію та вихідні принципи, а також визначено її місце у системі сучасних досліджень. З’ясовано, що об’єктом когнітивної лінгвістики є когніція в її мовному відображенні. Предметом її вивчення є такі моделі репрезентації знань і уявлень людини про навколишній світ як картина світу, фрейм, стереотип, архетип, концепт, а також способи їхньої вербалізації. Окреслено напрями когнітивних досліджень: теорія когнітивних моделей (фреймова семантика), теорії концептуальної метафори та концептуальної метонімії, когнітивна фонологія, когнітивна теорія літератури (когнітивна поетика) та їх основні представники. Особливу увагу було присвячено лінгвоконцептології, одній з основних галузей когнітивної лінгвістики.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Формування поняттєво-термінологічного апарату як складник професійно зорієнтованого навчання майбутніх фармацевтів
    (Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2024) Шевченко, Олена Миколаївна ; Копанцева, Лариса Миколаївна; Shevchenko, Olena; Kopantseva, Larysa
    У статті проаналізовано процес формування поняттєво-термінологічного апарату як складник професійно зорієнтованого навчання майбутніх фармацевтів; розкрито на основі узагальнення теоретичних основ особливості, стратегії та методи формування поняттєво-термінологічного апарату, що сприяють ефективній підготовці майбутніх фармацевтів у процесі вивчення дисципліни «аналітична хімія». Запропоновано критерії відбору хімічних термінів та понять: тематична приналежність (виключення термінів суміжних областей), орієнтація на словниковий запас здобувачів, системність, повнота охоплення термінолексики, а також синхронність (тимчасовий фактор), уживаність (частотність), семантична цінність терміну, терміноутворювальна спроможність, нормативність та сполучність. Розглянуто цілісну організацію роботи з якісного засвоєння термінологічної лексики аналітичної хімії та розвитку професійно зорієнтованої комунікативної компетентності майбутніх фахівців спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація», що передбачає при реалізації раціонального відбору, семантизації та широкій презентації термінологічних мовних одиниць використання апробованих способів та прийомів роботи над термінологічною лексикою. Розподілено вправи на види та встановлено їх послідовність у роботі з термінами: запровадження термінологічної лексики (підготовчі вправи) – мовні вправи – комунікативно-мовні вправи, що передбачає одночасне виділення та функціонування в такій роботі передтекстових, притекстових та післятекстових вправ. Розроблено післятекстові завдання та форми застосування вправ: робота в парах, упорядкування кластера на основі довідкового матеріалу, конструювання речень, термінологічний диктант, розгадування кросвордів. конструювання мікротексту, формулювання дефініцій термінів, робота з ментальними картами, використання мультимедійних засобів, тренінги, відеопрезентації, гра «Відгадай термін!». Проведено висновок стосовно того, що застосування різних комунікативно-мовленнєвих вправ, спрямованих на засвоєння термінологічної лексики, у процесі навчання аналітичної хімії сприяє вдосконаленню навичок професійного спілкування з дисципліни та формуючи термінологічний досвід, підвищує рівень професійної мовної підготовленості майбутнього фахівця фармації. The article analyzes the process of forming the conceptual and terminological apparatus as a component of professionally oriented training of future pharmacists; based on generalization of theoretical foundations, the features, strategies, and methods, the formation of the conceptual and terminological apparatus that contribute to the efficient training of future pharmacists in the process of studying the discipline «Analytical Chemistry» are revealed. The following criteria for the selection of chemical terms and concepts are proposed: thematic affiliation (exclusion of terms from related fields), focus on the vocabulary, systematicity, completeness of terminology coverage, as well as synchronicity (time factor), usage (frequency), semantic value of the term, term-forming capacity, normativity, and connectivity. The article considers the holistic organization of work on the qualitative mastering of the terminological vocabulary of analytical chemistry, and the development of professionally oriented communicative competence of future specialists majoring in the specialty 226 «Pharmacy, Industrial Pharmacy». It involves the use of proven methods and techniques for the rational selection, semantization and presentation of terminological language units. The exercises are divided into types, and their sequence in working with terms is established: introduction of terminological vocabulary (preparatory exercises) – language exercises – communicative and linguistic exercises, which involve the simultaneous selection and functioning of pre-text, while-text, and post-text exercises in such work. Post-textual tasks and forms of application of exercises have been developed. They are the following: work in pairs, organizing a cluster based on reference material, sentence construction, terminological dictation, and crossword puzzles. microtext construction, formulating definitions of terms, working with mental maps, using multimedia, trainings, video presentations, and the game «Guess the term!». It has been concluded that the usage of various communicative and speech exercises aimed at mastering terminological vocabulary in the process of teaching analytical chemistry contributes to professional communication skills improvement in the discipline and, by forming terminological experience, increases the level of professional language competence of future pharmacy specialists.
BASEROARRORROARMAPOpenDOARЕ-каталог PSMU

36011, Poltava, 23 Shevchenko Street

DSpace software and Poltava State Medical University copyright © 2017-2025 | Library PDMU

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотний зв'язок