Логотип репозитарію
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
Логотип репозитарію
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь. Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Skrinnik, Yevheniia"

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Essence аnd Structure оf the integration-functional model of natural and scientific training of future specialists in physical therapy and occupational therapy
    (Journal for Educators, Teachers and Trainers JETT, 2023) Fastivets, Anna; Emetc, Anatoliy; Zhamardiy, Valeriy; Skrinnik, Yevheniia; Kvak, Olha; Kabatska, Olena; Фастівець, Анна Віталіївна; Ємець, Анатолій Васильович; Жамардій, Валерій Олександрович; Скріннік, Євгенія Олександрівна; Кабацька, Олена; Квак, Ольга Вікторівна
    The results of the generalization and systematization of literary sources testify to the thoroughness of approaches to the problem of modeling in modern professional education. The aim of the study is to comprehensive analysis of the essence and structure of the integration-functional model of the natural-scientific training of future specialists in physical therapy and occupational therapy. Experimental work was carried out during 2020–2022 in three stages: ascertaining, forming and control. Each of the identified stages involved solving the relevant tasks and identifying the necessary research methods. Research methods: analysis of scientific and methodical literature; pedagogical observation; pedagogical experiment; pedagogical testing; methods of mathematical statistics. The experimental verification of the proposed author’s model regarding the formation of diagnostic competence took place on the basis of the Institution of Higher Education of the Poltava Institute of Business «International Scientific and Technical University named after academician Yuri Bugai». 636 students of the specialty «Physical therapy, occupational therapy» took part in this experiment. According to the results of the experimental work, the developed model allows determining the optimal combination of modern and traditional forms of education and contributes to increasing the levels of formation of natural and scientific competence of future specialists in physical therapy and occupational therapy.
  • Ескіз недоступний
    Документ
    Experimental Asessment of the Dynamics of Functional Measures of Female Students with the Use of Software Tools
    (International Journal of Applied Exercise Physiology, 2020) Fastivetz, Anna; Emetc, Anatoliy; Skrinnik, Yevheniia; Shostak, Yevheniia; Sogokon, Olena; Ємець, Анатолій Васильович; Скріннік, Євгенія Олександрівна
    On a basis of the analysis of a complex of literary sources, the authors examined the specific features of the construction of educational and training process of female football-players to be. The investigation of education experience made it possible to establish the fact that in the process of training of sportswomen to be their specific gender features are fairly often ignored and their training is carried out using the methods which were developed for men in same sports without a corresponding biomedical, psychological and educational adaptation. The measurements and statistical calculations of the integrated indices of physical development of sportswomen to be of different age groups were carried out by the authors using the educational computer program «Methods of diagnostics of functional status of human body»
  • Вантажиться...
    Ескіз
    Документ
    Спосіб життя та підвищений артеріальний тиск як поведінкова проблема
    (Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2025) Міхеєнко, Олександр Іванович; Жамардій, Валерій Олександрович; Ємець, Анатолій Васильович; Скріннік, Євгенія Олександрівна; Mikheienko, Oleksandr; Zhamardiy, Valeriy; Yemets, Anatolii; Skrinnik, Yevheniia
    Підвищений артеріальний тиск є провідним фактором ризику в аспекті впливу на здоров’я, тривалість і якість життя людей у всьому світі. Висока поширеність цього патологічного стану та його наслідків серед різних вікових груп потребує пошуку і впровадження ефективних превентивних заходів. Аналіз наукових досліджень свідчить, що причиною близько 70% випадків серцево-судинних захворювань є відносно невелика кількість факторів, на які можна впливати. Одним з найбільш дієвих шляхів запобігання підвищеному артеріальному тиску є первинна профілактика, в основі якої зміна поведінки і способу життя людей. Таким чином, розв’язання означеної проблеми переміщується в площину корекції поведінкових чинників, а отже, набуває педагогічного контексту. Метою нашого дослідження є розгляд проблеми підвищеного артеріального тиску та шляхів її розв’язання з погляду можливостей сфери освіти й виховання. Стратегія, яка ґрунтується лише на інформуванні про чинники здоров’я (фактори ризику) не завжди дає очікуваний результат. Окрім теоретичних знань важливими є мотивація, навички прийняття і реалізації рішень, практика застосування засобів оздоровлення. Ключовим завданням оздоровчої освіти є формування ціннісного ставлення до здоров’я з акцентом на позитивних цінностях, ідеалах, мотивах, таких як розкриття своїх здібностей, самореалізація, суспільний статус, родинні стосунки, діти тощо. Педагогічна модель формування здоров’яорієнтованої поведінки передбачає оволодіння необхідною базою теоретичних і практичних знань, які сприяють змінам у ставленні до здоров’я, створенню відповідної мотивації, усвідомленню власної відповідальності за стан свого здоров’я, пошуку і застосуванню засобів оздоровлення. Отримання власного досвіду відкриває можливості для творчості в процесі планування і реалізації індивідуальної оздоровчої програми. Практика здорового способу життя не обмежується лише оздоровчим ефектом, але стає потужним інструментом духовного розвитку людини як особистості. High blood pressure is a leading risk factor in terms of its impact on the health, duration, and quality of life of people worldwide. The high prevalence of this pathological condition and its consequences among different age groups requires the search and implementation of effective preventive measures. Analysis of scientific research shows that the cause of about 70% of cardiovascular diseases is a relatively small number of factors that can be influenced. One of the most effective ways to prevent high blood pressure is primary prevention, which is based on changing people's behavior and lifestyle. Thus, the solution to the problem is moved to the plane of correction of behavioral factors, acquiring a pedagogical context. The purpose of our study is to consider the problem of high blood pressure and ways to solve it from the perspective of the possibilities of education and upbringing. A strategy based only on informing about health factors (risk factors) does not always give the expected result. In addition to theoretical knowledge, motivation, decision-making and implementation skills, and the practice of using healthcare products are important. The key task of health education is forming a value-based attitude towards health, emphasizing positive values, ideals, and motives, such as the disclosure of one's abilities, self-realization, social status, family relationships, children, etc. The pedagogical model of the formation of health-oriented behavior involves mastering the necessary base of theoretical and practical knowledge that contributes to changes in attitudes toward health, the creation of appropriate motivation, awareness of one's own responsibility for one's health, and the search for and use of means of recovery. Gaining one's own experience opens up opportunities for creativity in the process of planning and implementing an individual health program. The practice of a healthy lifestyle is not limited only to the health effects but becomes a powerful tool for the spiritual development of a person as an individual.
BASEROARRORROARMAPOpenDOARЕ-каталог PSMU

36011, Poltava, 23 Shevchenko Street

DSpace software and Poltava State Medical University copyright © 2017-2025 | Library PDMU

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Зворотний зв'язок