Перегляд за Автор "Vlasova, O. V."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Genetic algorithm for making pharmacotherapy decision in the patients with multimorbidity: approaches for clinicians(Aluna, Polska, 2017) Бобирьов, Віктор Миколайович; Кулішов, Сергій Костянтинович; Вахненко, Андрій Вікторович; Власова, Олена Вікторівна; Бобырев, Виктор Николаевич; Кулишов, Сергей Константинович; Вахненко, Андрей Викторович; Власова, Елена Викторовна; Bobyriov, V. M.; Kulishov, S. K.; Vakhnenko, A. V.; Vlasova, O. V.Purpose of our investigation was to propose and verify the algorithm for making pharmacotherapy decision in the patients with multimorbidity. Material and methods: Object of investigation: patients with multimorbidity. Observations were conducted according to European Guidelines. We proposed and tested genetic algorithm for making pharmacotherapy decision for such patients. It is necessary to mention, that each person is representing a variant of treating with certain pathology. Chromosome of this variant is composed from genes, where each gene is certain group of drugs. The sequence of solutions of this problem comes down to the selection of drugs for the di-morbid conditions as the descendants of mono-morbidity. At the next stage of selection continues the most successful combinations of drugs for multimorbid conditions as descendants di-morbid and monomorbid conditions. When breeding pairs must take into account the mutual potentiating pathogenic and / or sanogenetic effects. Results: We had optimal patient’s treatment as a result of crossing genes, groups of drugs and obtaining their offspring with the best combination without absolute contraindications and minimal relative contraindications. Conclusion: Thus, genetic algorithm for making pharmacotherapy decision in the patients with multimorbidity showed effectiveness of drugs choosing.Документ Integration of the digital stethoscope "stethophone" into the educational process at the department of internal medicine(Полтавський державаний мединий університет, 2025) Yarmola T.I.; Tkachenko, L. A.; Pustovoyt, H. L.; Vlasova, O. V.; Talash, V. V.; Hutsalenko, O. O.; Vahnenko, A. V.; Lavrenko, K. D.; Ярмола, Тетяна Іванівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Пустовойт, Ганна Леонідівна; Власова, Олена Вікторівна; Талаш, Вікторія Володимирівна; Гуцаленко, Ольга Олексіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Лавренко, Катерина ДмитрівнаThe article highlights the possibilities of using the digital stethoscope "Stethophone" in the educational process during the training of students at the Department of Internal Medicine. Стаття висвітлює можливості використання цифрового стетоскопу «Stethophone» в освітньому процесі під час навчання здобувачів освіти на кафедрі внутрішньої медицини.Документ Lessons of the global COVID-19 pandemic in relation to the quality of education(Харківський Національний медичний університет, 2024-03-31) Vlasova, O. V.; Moiseeva, N. V.; Yarmola, T. I.; Ryabushko, M. M.; Miahkokhlib, A. A.; Власова, Олена Вікторівна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Ярмола, Тетяна Іванівна; Рябушко, Микола Миколайович; Мягкохліб, А. А.The global COVID-19 pandemic has had a profound impact on humanity, affecting not only physical health but also neurological, social, and ecological well-being. Neurological and psy-chological disorders can negatively impact learning quality and significantly worsen learning out-comes for higher education students. The aim of this study is to compare the prevalence and evaluate the symptoms of post-COVID-19 syndrome among senior students in two higher edu-cational institutions, Poltava State Medical University and Poltava National Pedagogical Univer-sity named after V.G. Korolenko. The impact of these symptoms on the quality of education will also be assessed through analysis of the author's questionnaire. Rehabilitation measures will be recommended to improve quality of educational process. It has been determined that there is a high level of damage to the nervous system among students from both universities, which is accompanied by a combination of symptoms including headache, memory impairment, insomnia, anxiety, unmotivated weakness, and excessive fatigue. The aforementioned complaints and the need to increase time for completing educational tasks after illness, along with memory impair-ment and sleep disturbances, suggest that the academic performance, psychological state, and psychosomatic background of students are at a low level. Therefore, recommendations for cog-nitive rehabilitation of this category of applicants are necessary, taking into account their signifi-cant educational load. The samples were made by senior year students. Physical activity levels among senior higher education students may exacerbate post-COVID-19 syndrome symptoms. Recommendations for the physical rehabilitation of this patient group are necessary. Applicants experiencing weakness, increased fatigue, reduced work capacity, sleep disturbances, and mood instability should review the organization of the educational process in distance learning condi-tions and make changes to their lifestyle.Документ Lessons of the global covid-19 pandemic in relation to the quality of education(Харківський національний медичний універистет, 2024) Vlasova, O. V.; Moiseeva, N. V.; Yarmola, T. I.; Ryabushko, M. M.; Miahkokhlib, A. A.; Власова, Олена Вікторівна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Ярмола, Тетяна Іванівна; Рябушко, Микола Миколайович; Мягкохліб, Анатолій АнатолійовичThe global COVID-19 pandemic has had a profound impact on humanity, affecting not only physical health but also neurological, social, and ecological well-being. Neurological and psy-chological disorders can negatively impact learning quality and significantly worsen learning out-comes for higher education students. The aim of this study is to compare the prevalence and evaluate the symptoms of post-COVID-19 syndrome among senior students in two higher edu-cational institutions, Poltava State Medical University and Poltava National Pedagogical Univer-sity named after V.G. Korolenko. The impact of these symptoms on the quality of education will also be assessed through analysis of the author's questionnaire. Rehabilitation measures will be recommended to improve quality of educational process. It has been determined that there is a high level of damage to the nervous system among students from both universities, which is accompanied by a combination of symptoms including headache, memory impairment, insomnia, anxiety, unmotivated weakness, and excessive fatigue. The aforementioned complaints and the need to increase time for completing educational tasks after illness, along with memory impair-ment and sleep disturbances, suggest that the academic performance, psychological state, and psychosomatic background of students are at a low level. Therefore, recommendations for cog-nitive rehabilitation of this category of applicants are necessary, taking into account their signifi-cant educational load. The samples were made by senior year students. Physical activity levels among senior higher education students may exacerbate post-COVID-19 syndrome symptoms. Recommendations for the physical rehabilitation of this patient group are necessary. Applicants experiencing weakness, increased fatigue, reduced work capacity, sleep disturbances, and mood instability should review the organization of the educational process in distance learning condi-tions and make changes to their lifestyle. Нещодавня глобальна пандемія коронавірусної інфекції має значні медико-соціальні наслідки. Неврологічні та психологічні порушення людей, що перехворіли на COVID-19, погіршують результати навчання здобувачів вищої освіти. Метою роботи було провести порівняння розповсюдженості та оцінити симптоми постковідного синдрому за літера-турними даними та виявити його вплив на якість навчання за результатами анкетування здобувачів вищої освіти старших курсів. Опитані 200 здобувачів освіти: по 100 з Полтав-ського державного медичного університету та Полтавського національного педагогіч-ного університету ім. В.Г. Короленка. Ознаками впливу хвороби на нервову систему були: головний біль, погіршення пам’яті, інсомнія, тривожність, немотивована слабкість, надмірна втомлюваність. Після перенесеного захворювання здобувачі освіти відзначали збільшення часу на виконання навчальних завдань, погіршення пам’яті, порушення сну та важке засинання. Зроблено висновок, що низька та помірна фізична активність здобу-вачів освіти може бути тригером посилення симптомів постковідного синдрому. Надані рекомендації щодо реабілітації та зміни способу життя задля покращення якості навчаль-ного процесу.Документ Вивчення базисної фармакології в світлі інформаційної згоди між лікарем і пацієнтом(Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського, 2009) Бобирьов, Віктор Миколайович; Важнича, Олена Митрофанівна; Дев'яткіна, Тетяна Олексіївна; Колот, Еліна Георгіївна; Луценко, Руслан Володимирович; Рябушко, Микола Миколайович; Власова, Олена Вікторівна; Петрова, Тамара Аркадіївна; Островська, Галина Юріївна; Бобырев, Виктор Николаевич; Важничая, Елена Митрофановна; Девяткина, Татьяна Алексеевна; Колот, Элина Георгиевна; Луценко, Руслан Владимирович; Рябушко, Николай Николаевич; Власова, Елена Викторовна; Петрова, Тамара Аркадьевна; Островская, Галина Юрьевна; Bobyrov, V. M.; Vazhnycha, O. M.; Devyatkina, T. A.; Kolot, E. G.; Lutsenko, R. V.; Ryabushko, M. M.; Vlasova, O. V.; Petrova, T. A. ; Ostrovskaya, G. Yu.Стаття присвячена можливостям, котрі відкриває вивчення базисної фармакології в сфері інформаційної згоди між лікарем і пацієнтом. Ключові знання з фармакокінетики та фармакодинаміки лікарських засобів – необхідна передумова такої згоди. Знання теоретичних і практичних аспектів побічної дії ліків розглядається як основа згоди між лікарем і пацієнтом на певний ризик, пов'язаний з можливим виникненням ускладнень фармакотерапії.Документ Видавнича діяльність як фактор підвищення якості викладання фармакології(2021) Островська, Галина Юріївна; Петрова, Тамара Аркадіївна; Луценко, Руслан Володимирович; Капустянська, Анна Анатоліївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Власова, Олена Вікторівна; Колот, Еліна Георгіївна; Ostrovska, G. Yu.; Petrova, T. A.; Lutsenko, R. V.; Kapustianska, A. A.; Moisieievа, N. V.; Vlasova, O. V.; Kolot, E. G.Розглядаються напрями оптимізації процесу навчання в Українській медичній стоматологічній академії на кафедрі експериментальної та клінічної фармакології з клінічною імунологією та алергологією в умовах пандемії СоVіD-19 і карантину в закладах вищої освіти. Одним із важливих видів такої роботи викладачі кафедри визнають створення й упровадження в процес навчання новітньої навчально-методичної літератури.Документ Досвід впровадження кредитно-модульної системи при викладанні клінічної імунології та алергології(Тернопільський державний медичний університет, 2010) Бобирьов, Віктор Миколайович; Муляр, Лариса Анатоліївна; Петрова, Тамара Аркадіївна; Власова, Олена Вікторівна; Ляховський, Вячеслав Іванович; Рябушко, Микола Миколайович; Островська, Галина Юріївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Муляр, Лариса Анатольевна; Петрова, Тамара Аркадьевна; Власова, Елена Викторовна; Ляховский, Вячеслав Иванович; Рябушко, Николай Николаевич; Островская, Галина Юрьевна; Вахненко, Андрей Викторович; Bobyriov, V. M.; Mulyar, G. A.; Petrova, T. A.; Vlasova, O. V.; Lyakhovskiy, V. I. ; Ryabushko, M. M.; Ostrovskaya, G. Yu.; Vakhnenko, A. V.У статті «Досвід впроваджень кредитно-модульної системи при викладанні клінічної імунології та алергології» наведений досвід впровадження кредитно-модульної системи в навчальний процес при викладанні клінічної імунології та алергології. Удосконалення самостійної роботи студентів є необхідною умовою для покращення засвоєння знань. В статье «Опыт внедрения кредитно-модульной системы в преподавании клинической иммунологии и аллергологии» приведен опыт внедрения кредитно-модульной системы в учебный процесс в преподавании клинической иммунологии и аллергологии. Усовершенствование самостоятельной работы студентов является необходимым условием для улучшения усвоения знаний. In the article «Experience of introductions of the credit modular system at the teaching of clinical immunology and allergology» the experience of introduction of the credit modular system in the educational process at teaching of clinical immunology and allergology is resulted. The improvement of independent work of students is a necessary condition for the improvement of knowledges mastering.Документ Морфо-функціональні показники адаптаційно-компенсаторних можливостей серцево-судинної системи при хронічній фтористій інтоксикації (анатомо-експериментальне дослідження)(2004) Власова, Олена Вікторівна; Власова, Елена Викторовна; Vlasova, O. V.Дисертація присвячена вивченню морфо-функціональних аспектів патогенезу ураження серцево-судинної системи при хронічній фтористій інтоксикації та лікувально-профілактичних можливостей його корекції. В роботі використано сучасні морфологічні методи (серійні напівтонкі зрізи, трансмісійна та скануюча електронна мікроскопія) у поєднанні з електрофізіологічними методами дослідження (реовазографія) з статистичним аналізом кількісних показників. Встановлено, що тривалий надлишковий вміст фтору в організмі експериментальних тварин викликає в міокарді деструкцію міжм’язевоволоконних анастомозів (порушення паралельних зв’язків між м’язевими волокнами), пошкодження спеціалізованих з’єднувальних структур в зоні вставних дисків (порушення послідовних зв’язків між кардіоміоцитами), а також патологічні зміни майже усіх органел і міофібріл кардіоміоцитів. Доведено, що до перебудови обмінних мікросудин і змін процесів мікроциркуляції в міокарді тварин при хронічній фтористій інтоксикації відноситься підвищення активності люмінальної поверхні ендотеліального шару кровеносних капілярів, посилення мікропіноцитозного транспорту, зменшення у капілярах еритроцитів, а також розвиток венозної гіперемії, яка супроводжується підвищенням гідратації інтерстиція в міокарді. В експериментальних умовах проведено вивчення лікувально-профілактичних властивостей гліцерофосфату кальція та яблучного пектину. При хронічній фтористій інтоксикації, введення тваринам гліцерофосфату кальція та яблучного пектину дає достовірно регеструєме покращення вивчених нами морфологічних та функціональних показників, що дає змогу рекомендувати їх як лікувально-профілактичний засіб при флюорозі; Диссертация посвящена изучению морфо-функциональных аспектов поражения сердечно-сосудистой системы при хронической фтористой интоксикации и лечебно-профилактических возможностей их коррекции. Комплексное применение современных морфологических методов (серийные полутонкие срезы, трансмиссионная и сканирующая электронная микроскопия) в сочетании с электрофизиологическими (реовазография) методами исследования с последующим статистическим анализом количественных показателей, обеспечило получение качественно новой информации о природе и механизме повреждающего действия фтора при длительном избыточном содержании его в организме на сердечно-сосудистую систему экспериментальных животных. В результате исследования доказано, что перестройка обменных гемомикрососудов и изменение процессов микроциркуляции в миокарде животных заключается в повышении активности люминальной поверхности эндотелиальной выстилки кровеносных капилляров, усилении микропиноцитозного транспорта, уменьшении во внутренних просветах капилляров эритроцитов, а также в развитии венулярной гиперемии, сопровождающейся повышением гидратации интерстиция в миокарде. При хронической фтористой интоксикации деструктивные изменения миокарда сопряжены с заметными изменениями интимального рельефа грудной аорты и повреждением эндотелиальных клеток, вплоть до их очагового отторжения, обнажающего подлежащий тканевой субстрат интимы. Установлено, что длительное избыточное содержание фтора в организме экспериментальных животных вызывает в миокарде деструкцию межмышечноволоконных анастомозов (нарушение параллельных связей между мышечными волокнами), повреждение специализированных соединительных структур в зоне вставочных дисков (нарушение последовательных связей кардиомиоцитов), а также патологические изменения практически всех мембранных органелл и миофибрилл кардиомиоцитов. Поэтому следует ожидать наличия соответствующих функциональных нарушений кровотока в регионарных отделах сердечно-сосудистой системы, что находит подтверждение в эксперименте на животных при реовазографии. При исследовании кардиогемодинамических изменений у кроликов, получавших фторид натрия, имеет место снижение скорости распространения пульсовой волны, уменьшение реографического систолического индекса, увеличение индекса периферического сопротивления, снижение коэффициента эластичности сосудов. При хронической фтористой интоксикации, вводимый животным глицерофосфат кальция оказывает небольшое, но достоверно регистрируемое улучшение изученных нами морфологических и функциональных показателей, что позволяет рекомендовать его в качестве лечебно-профилактического средства при флюорозе. К более существенному снижению патологических явлений сердечно-сосудистой системы животных, вызываемых соединениями фтора, приводит использование в эксперименте яблочного пектина, который, обладая хорошо выраженными обволакивающими и адсорбционными свойствами, эффективно снижает поступление во внутреннюю среду животного организма избыточного количества фтора; The tesis is devoted to the study of morpho-functional aspects of patogenesis of injury of cardiovascular system in chronic fluoride intoxication and medico-prophilactic abilities of its correction. In the work there was used the modern morphological methods (serial semi-thin sections, transmissible and scanning electronic microscopy) in common with electrophysiological methods of investigation (reovasography) with statistic analysis of quantitive indexes. It was determined, that long surplus contens of fluorine in the organism of the experimental animals calls in the miocardium the destruction of intermuscular anastomosises (violaton of parallel connections between muscular fibers), damage of specialised connective structures in the zone of inserted odscs (violations of successive ties between cardiomiocytes) as well as pathological chanhes almost all organelles and myofibrils of cardiomiocytes. It was proved that reconstruction of metabolic exchangeable microcirculation the miocardium of animals in chromic fluoride intoxication belongs the increasing of activity of luminal surface of endothelial globe of circulatory capillaries, strengthening of micropinocytosic transport, decreasing of erythrocytes in capillaries, as well as the development of venous hyperemia which is accomponied by the increasing of hydratation of interstice in miocardium. In the experimental conditions there was conducted the study of medico-prophylactic properties of calcium glycerophosphate and apple pectin. In cronical fluoride intoxication the introducing to the animals calcium glycerophosphate and apple pectin renders relially registered improvement of the studied morfological and functional indexes that gives the possibility to recommend them as medico-prophylactic measure in fluorosis.Документ Стереоморфологическая характеристика эндотелия аорты кроликов при экспериментальной интоксикации фтористым натрием(Українська медична стоматологічна академія, 2004) Власова, Елена Викторовна; Власова, Олена Вікторівна; Vlasova, O. V.За допомогою методів скануючої електронної мікроскопії проведено вивчення люмінапьної поверхні грудного відділу аорти інтактних тварин (кролів) та в умовах експериментального моделювання на них хронічної фтористої інтоксикації. Представлені наслідки вивчення характеру змін ендотелія аорти кролів при хронічній фтористій інтоксикації. Встановлено, що значні зміни виявляються на передній та бокових поверхнях аорти, де інтимальні складки покриті ендотеліоцитами з різко виступаючими зонами, які мають ядра. Зустрічаються місця, які зовсім або частково облишені ендотеліального покрову. Ці пошкодження пов’язані з підвищенням скоротливої реакції ендотеліоцитів, та процесом пригнічення мітотичної активності ендотелія надлишковим вмістом фтору в організмі; With the help of screening electronic microscopia there was carried aut the study of luminal surface of the thoracic part of the aorta of the intact animals (rabbits) and in conditions of experimental modeling at them chronical fluoride intoxication.The achieved data indicated to character of changes of aortic endothelium in rabbits with chronic fluoride intoxication. It was determined that excessive changes took place on the front and lateral aortic surfaces in the places were intimai folds were coated by endotheiiocytes his protruded nuclear zones. We observed some places were endothelial coat was absent partially or entirely. These injures are connected with increased contractile endotheiiocytes’ reaction and inhibition process of mitotic activity of endothelium by excessive contents of fluoride in the body.Документ Сучасні методичні підходи викладання фармакології іноземним студентам(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2013) Колот, Еліна Георгіївна; Чечотіна, Світлана Юріївна; Власова, Олена Вікторівна; Хміль, Олена Всеволодівна; Колот, Элина Георгиевна; Чечотина, Светлана Юрьевна; Власова, Елена Викторовна; Хмиль, Елена Всеволодовна; Kolot, E. G.; Chechotina, S. Yu.; Vlasova, O. V.; Khmil`, E. V.У статті показані переваги та недоліки введення європейського освітнього процесу в навчання іноземних студентів, оцінюються пасивні та активні методи навчання іноземних студентів медичного вузу. Гуманістична система запропоновано як адаптований до навчання іноземних студентів активний метод. В статье показаны преимущества и недостатки внедрения европейского образовательного процесса в обучение иностранных студентов, оценены пассивные и активные методы обучения иностранных студентов медицинского вуза. Гуманистическая система предложена как адаптированный к обучению иностранных студентов активный метод. In the article, it is shown the advantages and disadvantages of the implementation of the European educational process to the international education as well as passive and active methods of teaching of foreign students at medical higher educational establishments. Humanistic system is proposed as active method adapted to foreign students teaching.Документ Терапевтична ефективність топічного препарату у фармакотерапії герпетичного стоматиту(Вінниця, 2021) Островська, Галина Юріївна; Розколупа, Ніна Василівна; Петрова, Тамара Аркадіївна; Дев'яткіна, Наталія Миколаївна; Чечотіна, Світлана Юріївна; Власова, Олена Вікторівна; Ostrovska, G. Yu.; Rozkolupa, N. V.; Petrova, T. A.; Devyatkina, N. M.; Chechotina, S. Yu.; Vlasova, O. V.Топічний гель “Холісал” у комбінованому лікуванні гострого герпетичного стоматиту проявляє знеболюючу дію, сприяє зменшенню симптомів запалення, активує процеси регенерації і може застосуватися для фармакотерапії інфекційно-запальних процесів СОПР, у тому числі вірусної етіології.Документ Фармакотерапія невідкладних станів в кардіології(Полтава : тов. НВП "Укрпромторгсервіс", 2013) Капустник, Юрій Олексійович; Власова, Олена Вікторівна; Капустник, Юрий Алексеевич; Власова, Елена Викторовна; Kapustnick, Yu. O.; Vlasova, O. V.Швидка та точна діагностика невідкладних станів у хворих з серцево-судинними захворюваннями, надання у цих випадках екстреної допомоги – особлива галузь кардіології, яка потребує глибоких знань, які є необхідними не тільки кардіологам та лікарям швидкої допомоги, але й лікарю будь-якої спеціальності. У посібнику висвітлені питання надання швидкої та невідкладної медичної допомоги при різних невідкладних станах у хворих із серцево-судинними захворюваннями. Детально розглянуті особливості надання швидкої і невідкладної медичної допомоги на різних етапах (догоспітальному та госпітальному). Основна увага у книзі приділена особливостям фармакотерапії невідкладних станів. Авторами описані нові ефективні методи фармакотерапії невідкладних станів.Документ Формування клінічного мислення студентів медичного вузу – провідне завдання в підготовці майбутнього лікаря(Українська медична стоматологічна академія, 2009) Бобирьов, Віктор Миколайович; Капустник, Юрій Олексійович; Власова, Олена Вікторівна; Луценко, Руслан Володимирович; Бобырев, Виктор Николаевич; Капустник, Юрий Алексеевич; Власова, Елена Викторовна; Луценко, Руслан Владимирович; Bobyrov, V. M.; Kapustnick, Yu. O.; Vlasova, O. V.; Lutsenko, R. V.В основу вивчення доказової медицини у вищих навчальних закладах слід покласти принципи системного підходу та безперервності освіти впродовж професійного життя лікаря. Знанням у доказовій медицині є не тільки сукупність конкретної медичної інформації, але й наявність навичок самостійного прийняття обґрунтованих рішень у конкретних клінічних ситуаціях. У практичній роботі лікаря слід використовувати лише ефективних, безпечних і економічно виправданих методів лікування. Втілення в практику принципів доказової медицини ставить перед вищими навчальними закладами нові завдання у визначенні шляхів підготовки лікарів нового покоління. Отже, діяльність сучасного лікаря має будуватися на засадах доказової медицини та застосування на практиці законів логіки.Документ Шляхи корекції впливу пост- SARS-COV-2 синдрому на якість навчання у закладах вищої освіти(Полтаський державний медичний університет, 2024-05-20) Ярмола, Тетяна Іванівна; Власова, Олена Вікторівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Yarmola, T. I.; Vlasova, O. V.; Tkachenko, L. A.; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.Пандемія SARS-CoV-2 залишила глибокий слід, не тільки на фізичний стан людства, а й на невро-логічне, соціальне, екологічне самовідчуття людей. Неврологічні та психологічні порушення негативно впливають на якість навчання та значно погіршують результати навчання у здобувачів вищих навчальних закладів. Мета роботи: на підставі аналізу авторської анкети-опитувальника провести порівняння розповсюдженості та оцінити симптоми постковідного синдрому і виявити їх вплив на якість навчання у здобувачів освіти старших курсів двох закладів вищої освіти (Полтавсь-кого державного медичного університету та Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка). Рекомендувати реабілітаційні заходи для покращення якості навчального процесу. Визначено достовірно високий рівень серед здобувачів обох університетів займає уражен-ня нервової системи та появи водночас комбінації симптомів: головний біль, погіршення пам’яті, інсомнія, тривожність, немотивована слабкість, надмірна втомлюваність. Вище перераховані скар-ги та потреба, після перенесеного захворювання, збільшити час на виконання навчального завдання, погіршення пам’яті та порушення сну чи важке засинання, говорять про те, що навчальна про-дуктивність, психологічний стан та психосоматичний фон студентів знаходиться на низькому рівні та потребує розробки рекомендацій щодо когнітивної реабілітації даної категорії здобувачів, враховуючи їх значне навчальне навантаження (вибірки склали студенти старших курсів). Низька та помірна фізична активність здобувачів вищої освіти старших курсів можливо є тим тригером, який посилює ознаки пост-COVID-19 синдрому і потребує розробки рекомендацій щодо фізичної реабілітації даної категорії перехворівших. Здобувачам, які відчувають слабкість, підвищену стомлю-ваність, зниження працездатності, порушення сну та нестійкість настрою, необхідно переглянути організацію навчального процесу в умовах дистанційного навчання та внести зміни до способу життя. The SARS-CoV-2 pandemic has left a profound impact not only on the physical health of humanity but also on neurological, social, and ecological well-being. Neurological and psychological disorders resulting from the pandemic have negatively affected the quality of learning and significantly worsened learning outcomes among students in higher education institutions. The purpose of this study is to compare the prevalence and evaluate the symptoms of post-COVID syndrome, and to identify their impact on the quality of education among senior students in two higher educational institutions: Poltava State Medical University and Poltava National Pedagogical University named after V.G. Korolenko. It has been observed that damage to the nervous system and the simultaneous appearance of a combination of symptoms including headache, memory impairment, insomnia, anxiety, unmotivated weakness, and excessive fatigue are significantly high among students of both universities. The aforementioned complaints, along with the need for increased time to complete educational tasks post-illness, memory impairment, and sleep disturbances, indicate that the academic performance, psychological state, and psychosomatic background of students are at a low level. Therefore, it is essential to develop recommendations for cognitive rehabilitation tailored to this group of students, considering their significant educational workload (samples were collected from senior students). Moreover, the low and moderate physical activity levels of senior students in higher education may exacerbate symptoms of post-COVID-19 syndrome, necessitating the development of recommendations for physical rehabilitation. Students experiencing weakness, increased fatigue, reduced work capacity, sleep disturbances, and mood instability should consider reviewing the organization of the educational process, especially in distance learning conditions, and making lifestyle changes accordingly. Therefore, thoroughly elaborated healthcare recommendations and rehabilitation measures to enhance the quality of the educa-tional process should be implemented into healthcare practice.Документ Шляхи корекції впливу пост- SARS-CoV-2 синдрому на якість навчання у закладах вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2024) Ярмола, Тетяна Іванівна; Власова, Олена Вікторівна; Ткаченко, Лідія Афанасіївна; Моісєєва, Наталія Віталіївна; Вахненко, Андрій Вікторович; Yarmola, T. I.; Vlasova, O. V.; Tkachenko, L. A.; Moisieieva, N. V.; Vakhnenko, A. V.Пандемія SARS-CoV-2 залишила глибокий слід, не тільки на фізичний стан людства, а й на неврологічне, соціальне, екологічне самовідчуття людей. Неврологічні та психологічні порушення негативно впливають на якість навчання та значно погіршують результати навчання у здобувачів вищих навчальних закладів. Мета роботи: на підставі аналізу авторської анкети-опитувальника провести порівняння розповсюдженості та оцінити симптоми постковідного синдрому і виявити їх вплив на якість навчання у здобувачів освіти старших курсів двох закладів вищої освіти (Полтавського державного медичного університету та Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка). Рекомендувати реабілітаційні заходи для покращення якості навчального процесу. Визначено достовірно високий рівень серед здобувачів обох університетів займає ураження нервової системи та появи водночас комбінації симптомів: головний біль, погіршення пам’яті, інсомнія, тривожність, немотивована слабкість, надмірна втомлюваність. Вище перераховані скарги та потреба, після перенесеного захворювання, збільшити час на виконання навчального завдання, погіршення пам’яті та порушення сну чи важке засинання, говорять про те, що навчальна продуктивність, психологічний стан та психосоматичний фон студентів знаходиться на низькому рівні та потребує розробки рекомендацій щодо когнітивної реабілітації даної категорії здобувачів, враховуючи їх значне навчальне навантаження (вибірки склали студенти старших курсів). Низька та помірна фізична активність здобувачів вищої освіти старших курсів можливо є тим тригером, який посилює ознаки пост-COVID-19 синдрому і потребує розробки рекомендацій щодо фізичної реабілітації даної категорії перехворівших. Здобувачам, які відчувають слабкість, підвищену стомлюваність, зниження працездатності, порушення сну та нестійкість настрою, необхідно переглянути організацію навчального процесу в умовах дистанційного навчання та внести зміни до способу життя. The SARS-CoV-2 pandemic has left a profound impact not only on the physical health of humanity but also on neurological, social, and ecological well-being. Neurological and psychological disorders resulting from the pandemic have negatively affected the quality of learning and significantly worsened learning outcomes among students in higher education institutions. The purpose of this study is to compare the prevalence and evaluate the symptoms of post-COVID syndrome, and to identify their impact on the quality of education among senior students in two higher educational institutions: Poltava State Medical University and Poltava National Pedagogical University named after V.G. Korolenko. It has been observed that damage to the nervous system and the simultaneous appearance of a combination of symptoms including headache, memory impairment, insomnia, anxiety, unmotivated weakness, and excessive fatigue are significantly high among students of both universities. The aforementioned complaints, along with the need for increased time to complete educational tasks postillness, memory impairment, and sleep disturbances, indicate that the academic performance, psychological state, and psychosomatic background of students are at a low level. Therefore, it is essential to develop recommendations for cognitive rehabilitation tailored to this group of students, considering their significant educational workload (samples were collected from senior students). Moreover, the low and moderate physical activity levels of senior students in higher education may exacerbate symptoms of post-COVID-19 syndrome, necessitating the development of recommendations for physical rehabilitation. Students experiencing weakness, increased fatigue, reduced work capacity, sleep disturbances, and mood instability should consider reviewing the organization of the educational process, especially in distance learning conditions, and making lifestyle changes accordingly. Therefore, thoroughly elaborated healthcare recommendations and rehabilitation measures to enhance the quality of the educational process should be implemented into healthcare practice.Документ Інноваційні технології у викладанні клінічної фармакології з алергологією та імунологією(Полтава, 2012) Петрова, Тамара Аркадіївна; Островська, Галина Юріївна; Муляр, Лариса Анатоліївна; Власова, Олена Вікторівна; Колот, Еліна Георгіївна; Петрова, Тамара Аркадьевна; Островская, Галина Юрьевна; Муляр, Лариса Анатольевна; Власова, Елена Викторовна; Колот, Элина Георгиевна; Petrova, T. A.; Ostrovska, G. Yu.; Mulyar, L. A.; Vlasova, O. V.; Kolot, E. G.Новітні технології навчання мають пріоритетне значення у формуванні знань та світогляду майбутніх спеціалістів. Втіленню їх в навчальний процес на кафедрі експериментальної та клінічної фармакології з клінічною імунологією та алергологією ВДНЗУ «УМСА» приділяється постійна увага.