Перегляд за Автор "Zhamardiy, V. O."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Powerlifting training methods for women aged 35 40 years: organization and structure of the(Клінічна та профілактична медицина, 2024) Hordiienko, O. V.; Zhamardiy, V. O.; Horoshko, V. I.; Danylchenko, S. I.; Novopysmennyi, A. M.; Гордієнко, Оксана Валеріївна; Жамардій, Валерій Олександрович; Горошко, Вікторія Іванівна; Данильченко, Світлана Іванівна; Новописьменний, АнатолійIntroduction. Powerlifting by women aged 35‑40 years in the challenges of today and the realities of Ukraine is relevant, as it contributes to physical and psychological and social communication. Aim. To conduct a comprehensive analysis of the factors impacting powerlifting on the health of women aged 35‑40 years, to develop an author’s method of training to achieve high sports results and prevent injuries. In this study, women aged 35‑40 from the sports club «Olimp» and «Prometheus», Poltava, Ukraine, were involved. Materials and methods. A group of powerlifting women aged 35-40 years was selected based onage, training experience, and physical parameters. The collected data was analysed to determine the relationship between indicators of physical and psychological health, and to identify injury risk factors. Results. Based on the results, an author’s training method was developed, taking into account the peculiarities of the female body. Comparative analysis of the results was carried out with the control group. The training methodology developed on the basis of macrocycles and mesocycles of training, is an effective tool for preparing athletes for competitions with maximum sports results. The division of training into mesocycles with different durations and types of loads contributes to a gradual increase in results. The use of the technique allows for effective control of the physical and psychological state of women aged 35-40 years, helps avoid overloads and injuries, as well as provides control of cardiovascular activity and timely prevention of overtraining. Conclusions. The training methodology, developed based on alternating mesocycles of different duration and intensity, is an effective means of preparing female athletes for competitions and achieving maximum sports results. The new training program contributes to a significant improvement in all indicators, with a 21% increase. This study confirms the effectiveness of the developed program and provides a valuable foundation for developing personalized training approaches and enhancing athletic performance in women of this age group. The methodology is adaptable to the needs and capabilities of female athletes. Дослідження спрямоване на вивчення впливу пауерліфтингу в умовах сучасної України на фізичне, психологічне та соціальне здоров’я жінок 35‑40 років. Мета. Проведення комплексного аналізу впливу занять пауерліфтингом на здоров’я жінок 35‑40 років та створення авторської методики підготовки, спрямованої на досягнення високих результатів у даному виді спорту та профілактику травматизму. Для досягнення поставленої мети розроблено й застосовано авторську методику тренувань, яка враховує особливості жіночого організму. Матеріали та методи. У дослідженні брали участь 12 жінок 35‑40 років, що тренувались на базі спортивних клубів «Олімп» і «Прометей» (м. Полтава, Україна). Було проаналізовано зміни фізичних та психологічних параметрів учасниць, щоб визначити вплив пауерліфтингу на їхнє здоров’я та фактори ризику отримання травм. Результати. На основі отриманих результатів розроблено ефективну методику тренувань, яка дозволяє досягти максимальних спортивних результатів та уникнути травматизму. Розподіл тренувального процесу на структурні утворення (мезоцикли) різної тривалості та типу навантажень сприяє поступовому підвищенню результатів. Застосування розробленої методики дозволяє ефективно контролювати фізичний та психологічний стан жінок 35-40 років, уникнути перевантажень і травм, забезпечує контроль серцево-судинної діяльності та своєчасну профілактику перетренованості. Висновки. Методика підготовки, розроблена на основі чергування мезоциклів різної тривалості та насиченості, є ефективним засобом підготовки спортсменок до змагань і досягнення максимальних спортивних результатів, нова тренувальна програма сприяє достовірному покращенню результатів за всіма показниками на 21%. Це дослідження підтверджує ефективність розробленої програми і може стати цінним підґрунтям для розробки персоналізованих тренувальних підходів та покращення спортивних результатів у жінок цього вікового діапазону. Методика є гнучкою до потреб і можливостей спортсменок.Документ The influence of Tae-bo on the development of motor potential of students of medical and pedagogical specialtes and its efficiency in the process of extracurricular activities(Aluna Publishing, 2022) Shkola, O. M.; Otravenko, O. V.; Donchenko, V. I.; Zhamardiy, V. O.; Saienko, V. G.; Tolchieva, H. V.; Донченко, Вікторія Іванівна; Жамардій, Валерій ОлександровичThe aim: The purpose of this article was to study the impact of Tae-Bo on the development of motor potential of students and its effectiveness in the process of extracurricular activities. Materials and methods: The experiment was conducted in the conditions of the educational process. An experimental group was formed, which was engaged in the traditional educational program of physical education and additionally three times a week, attended training in Tae-Bo. The control group was engaged in the traditional educational program on physical education in HEI. The following methods were used in the work to solve the research tasks: method of analysis and generalization of literature; surveys, questionnaires; methods of pedagogical observation and experiment; method of testing indicators of physical fitness; methods of mathematical statistics. Results: When comparing the indicators of external manifestation of physical qualities of students of control (n = 60) and experimental (n = 60) groups at the end of the formative experiment, statistically significant differences (p <0.05 and p <0.01) were recorded in tests to determine coordination, strength, endurance, flexibility. Conclusions: Thus, the introduction of a developed Tae-Bo training system in the extra-curricular process of HEI students contributed to the positive development of their motor abilities. Experimental work allowed to determine the place and role of modern Tae-Bo training in the extra-curricular process of HEI students.Документ Зміст і структура навчальних занять із фізичного виховання студентів засобами фітнес-технологій(Редакційно-видавничий відділ ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка, 2016) Жамардій, Валерій Олександрович; Zhamardiy, V. O.У статті розглядається проблема сьогодення, що спонукає змінювати вимоги до стану здоров’я і рівня фізичної підготовленості студентської молоді. Фізичне виховання є одним із найбільших ефективних засобів профілактики захворювань, покращання стану здоров’я, підвищення рівня фізичної підготовленості, розумової та фізичної працездатності, організації повноцінного відпочинку студентів у вищих педагогічних навчальних закладах. Дослідження змісту та структури навчальних занять із фізичного виховання студентів засобами фітнес-технологій допоможе викладачам із фізичного виховання в подальшому справляти правильний педагогічний вплив, забезпечити оптимальний рівень фізичного навантаження шляхом упровадження в навчально-виховний процес із фізичного виховання сучасних фітнес-програм і технологій; In this article is considered the problem of nowadays which motivates to change requirements of health and level of physical fitness condition. Physical education is one of the most effective way of diseases prevention, health improvement, increasing of level of physical fitness, mental and physical working efficiency, organization the good rest of univercity students. The traditional system of physical education in higher pedagogical educational establishments does not assist the effective decision of problem of increase of level physical of preparedness, bringing in of students to the healthy way of life and practical realization of this requirement in an educational-educator process from physical education. The increase of interest and necessities of students to engaging in physical exercises depend on maintenance and structure of lessons from physical education, use of the modern programs of fitness and technology, that assist maintenance and strengthening of health, development of potential possibilities of organism and are the major tasks of modern pedagogics. Research of the content and structure of classes of physical education of students by means of fitness technology helps teachers of physical education to make the right educational impact in the future , an optimum level of physical activity by introducing in the educational process of modern physical education fitness programs and technologies.Документ Подолання посттравматичних стресових розладів в умовах правового режиму воєнного стану(Національний університет водного господарства та природокористування, 2024) Рибалко, Ліна Миколаївна; Жамардій, Валерій Олександрович; Замахін, Андрій Леонідович; Rybalko, L. M.; Zhamardiy, V. O.; Zamakhin, A. L.У статті розкрито проблему подолання посттравматичних стресових розладів в умовах право вого режиму воєнного стану засобами фітнес-технологій, актуальність якої пов’язуємо з необхідністю надання реабілітаційної допомоги ветеранам війни, членам їхніх сімей, учасникам бойових дій і людям, які постраждали на окупованих територіях України в результаті вторгнення російських загарбників і мають статус внутрішньо переміщених осіб. Мета дослідження – розроблення, наукове обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності комплексної програми реабілітаційних фітнес-технологій (Rehab Fitness) для подолання посттравматичних стресових розладів у ветеранів війни, учасників бойових дій, людей, які постраж дали в умовах воєнного стану, що забезпечить відновлення їхнього ментального здоров’я, психічне благополуччя та покращить якість життя. Матеріал. Методика дослідження базувалася на використанні методу концептуально-порівняльного аналізу, методів структурно-системного аналізу та моделювання. Результати. Посттравматичний стресовий розлад трактується як психічний розлад, який розвивається після того, як людина пережила або стала свідком травматичних подій, таких як: війна, нещасний випадок, злочин, стихійне лихо. У дослідженні акцент робили на посттравматичні стресові розлади, викликані воєнним станом в Україні. Під час дослідження розроблено комплексну програму реабілітаційних фітнес-технологій (Rehab Fitness) для подолання посттравматичних стресових розладів. Основна увага у експериментальній програмі Rehab Fitness акцентована на застосуванні фітнес-технологій, заснованих на використанні видів рухової активності аеробної та силової спрямованості, фітнес-технології з елементами бойових мистецтв та фітнес-технологій психічнорегулювальної спрямованості. Висновки. Експериментальні дослідження показують, що тренування осіб, які мають посттравматичні стресові розлади, за експериментальною програмою фітнес-технологій (Rehab Fitness) мало позитивний вплив на їхнє ментальне здоров’я, підтвердженням чого були показники психофізіологічних характеристик людини (швидкість та точність переробки зорової інформації, обсяг, концентрація та розподіл уваги, коефіцієнт продуктивності; рівень психічної стійкості; рівень концентрації уваги за числом опрацьованих цифр) та показники їх ситуативної тривожності. The article reveals the problem of overcoming post-traumatic stress disorders in the conditions of the legal regime of martial law by means of fitness technologies, the relevance of which we associate with the need to provide rehabilitation assistance to war veterans, members of their families, participants in hostilities and people who suffered in the occupied territories of Ukraine as a result invasion of Russian invaders and have the status of internally displaced persons. Purpose. The purpose of the research is the development, scientific substantiation and experimental verification of the effectiveness of a complex program of rehabilitation fitness technologies (Rehab Fitness) to overcome post-traumatic stress disorders in war veterans, participants in hostilities, people who suffered in the conditions of war, which will ensure the restoration of their mental health, self, mental well-being and will improve quality of life. Material. The research methodology was based on the use of the method of conceptual and comparative analysis, methods of structural and system analysis and modeling. Findings. Post-traumatic stress disorder is interpreted as a mental disorder that develops after a person has experienced or witnessed traumatic events, such as: war, accident, crime, natural disaster. The study focused on post-traumatic stress disorders caused by the state of war in Ukraine. During the research, a comprehensive program of rehabilitation fitness technologies (Rehab Fitness) was developed to overcome post-traumatic stress disorders. The main focus of the Rehab Fitness experimental program is on the application of fitness technologies based on the use of types of aerobic and strength-oriented motor activity, fitness technology with elements of martial arts, and fitness technologies with a mental-regulatory focus. Conclusions. Experimental studies show that the training of persons with post-traumatic stress disorders, according to the experimental program of fitness technologies (Rehab Fitness), had a positive effect on their mental health, which was confirmed by indicators of psychophysiological characteristics of a person (speed and accuracy of visual information processing, volume, concentration and distribution of attention, productivity coefficient, level of mental stability, level of concentration of attention based on the number of processed numbers) and indicators of their situational anxiety.Документ Реалізація і впровадження технологічного блоку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів(НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020) Жамардій, Валерій Олександрович; Zhamardiy, V. O.Зміст статті полягає у реалізації та впровадженні технологічного блоку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. Досліджено, що формування технологічного блоку методичної системи передбачає діагностику стану здоров’я студентів, фізичного розвитку та фізичної підготовленості до фізичних навантажень під час занять фітнес-технологіями. Визначено, що формування технологічного блоку методичної системи певною мірою залежить від рівня рухової активності студентів. З’ясовано, що при формуванні технологічного блоку методичної системи самостійні заняття мають важливе місце у системі фізичного вдосконалення студентів. Це можуть бути комплекси фізичних вправ вдома, на свіжому повітрі, під час відпочинку, ранкова гігієнічна гімнастика, оздоровча ходьба і біг, лижні прогулянки, катання на ковзанах та велосипеді, заняття на тренажерах, спортивні ігри за місцем проживання, туристичні походи й екскурсії, мандри в гори, інші міста та країни тощо. Упровадження методичної системи у технологічному блоці передбачає також активізацію естетичного виховання до формування постави, статури, краси свого фізичного вигляду завдяки заняттям фітнес-технологіями.Документ Технологія формування цільового блоку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів(Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020) Жамардій, Валерій Олександрович; Zhamardiy, V. O.; Жамардий, Валерий АлександровичЗміст статті полягає в обґрунтуванні та структуруванні технології цільового блоку методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. Реалізація цільового блоку має починатися з постановки чіткої мети, розуміння студентом шляхів і засобів її досягнення. Досліджено, що фізкультурно-оздоровча активність значної частини студентів є низькою.З’ясовано, що пріоритетними засобами фізичної культури та спорту, якими бажають займатися студенти, є заняття загальною фізичною підготовкою на тренажерах, фітнес-технологіями, східними єдиноборствами, шейпінгом (ритмічною гімнастикою), катанням на лижах, оздоровчим плаванням та іншими видами рухової активності. Визначено, що процес формування і виховання особистості студента засобами фітнес-технологій поєднує стійкі об’єктивні та суб’єктивні особистісні та соціальні якості, що виникають і розвиваються під час фізкультурно-оздоровчої діяльності, а також під впливом соціального оточення. В цільовому блоці методичноїсистеми необхідно формувати та розвивати потреби, інтереси, уподобання, мотиви особистої поведінки, знання, культурні цінності, переконання тощо.Документ Фізична активність як ключовий чинник у відновленні функції підшлункової залози у пацієнтів із цукровим діабетом другого типу (аналітичний огляд наукової літератури)(Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», 2024) Горошко, Вікторія Іванівна; Жамардій, Валерій Олександрович; Гордієнко, Оксана Валеріївна; Horoshko, V. I.; Zhamardiy, V. O.; Hordiienko, O. V.Сьогодні фізично активний спосіб життя є важливим для якості життя, а також відіграє важливу роль у профілактиці та лікуванні різноманітних хронічних захворювань, особливо цукрового діабету другого типу. Мета– узагальнення та аналіз сучасних наукових даних, спрямованих на встановлення впливу фізичної активності на функцію підшлункової залози у хворих на ЦД другого типу. Матеріали та методи. Проведено пошук наукових статей, оглядів та мета-аналізів про вплив фізичної активності на функ-цію підшлункової залози при цукровому діабеті другого типу; критерії включення були визначені з урахуванням методологічної якості досліджень, кількості учасників, періоду спостереження і, зокрема, включали дослідження, які використовували об’єктивні методи вимірювання, ураховували показники для оцінки фізичної активності та підшлункової залози; визначення основних параметрів (глюкоза, інсулін, інші маркери), що характеризують зв'язок між фізичною активністю та функцією підшлункової залози, аналіз різних методів вимірювання фізичної активності та аналіз переваг або обмежень результатів, їхній вплив; статистичний аналіз даних; інтерпретація результатів для узагальнення та формулювання висновків щодо впливу фізичних навантажень на функцію підшлункової залози. Результати. Переваги фізичної активності при цукровому діабеті другого типу полягають у таких клінічних змінах, як покращення органічної відповіді на інсулін, зниження параметрів глікозильованого гемоглобіну та регулювання ваги. Фізичні вправи та покращене харчування є двома варіантами ефективного лікування та контролю рівня цукру в крові у пацієнтів із діабетом другого типу. Фізична активність, включаючи аеробні вправи, вправи з опірністю або їх поєднання, поліпшує регу-ляцію рівня глюкози, знижує рівень глікозильованого гемоглобіну та відновлює функцію бета-клітин підшлункової залози. Висновки. Фізичні вправи повинні бути однією з пріоритетних стратегій у лікуванні, рекомендованих для пацієнтів із нещодавно діагностованим діабетом другого типу. Today, a physically active lifestyle is important for quality of life and plays an important role in the prevention and treatment of various chronic diseases, especially type 2 diabetes. The purpose of the study was to summarize current data on the effect of physical activity on the function of the pancreas in patients with type 2 diabetes. Materials and methods. A search was conducted for scientific articles, reviews and meta-analyses on the effect of physical activity on the function of the pancreas in type 2 diabetes. The selection criteria were determined taking into account the methodological quality of the studies, the number of participants and the observation period, in particular, studies that used objective measurement methods and took into account indicators for assessing physical activity and the state of the pancreas were included. Determination of the main parameters (glucose, insulin and other markers) characterizing the relationship between physical activity and pancreatic function, analysis of various methods of measuring physical activity, advantages or limitations of the results, analysis of their influence and statistical analysis of the pancreas, interpretation of data and results for generalization and formulation of conclusions regarding the influence of physical exercises on functioning. Study findings. The benefits of physical activity in type 2 diabetes include clinical changes such as improved organic response to insulin, reduction in glycosylated hemoglobin parameters, and weight control. There are two options for effective treatment and blood sugar control for people with type 2 diabetes: exercise and improved nutrition. Physical activity, including aerobic exercise, weight-bearing exercise, or a combination thereof, improves glucose regulation, lowers glycosylated hemoglobin, and restores pancreatic beta-cell function. Conclusion. Exercise should be one of the first treatment strategies recommended for patients with newly diagnosed type 2 diabetes.