Перегляд за Автор "Zhukova, M. Y."
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ More expressed intra- and interdisciplinary integration applying during the educative process with the foreign applicants(Полтавський університет економіки і торгівлі, 2023) Mistchenko, I. V.; Zhukova, M. Y.; Tkachenko, O. V.; Міщенко, Ігор Віталійович; Жукова, Марина Юріївна; Ткаченко, Олена ВікторівнаForeign applicants prefer using the intra-disciplinary and inter-disciplinary integration much more often and in much more significant extent comparatively to the domestic ones. Conjugative reflexes between separate organism systems, particularly between the cardiovascular and the respiratory one must be taken into obligatory consideration. The authors paid and pay much attention at our lessons in the foreign groups to describing the common defensive system including non-specific and specific humoral and cellular mechanisms, inflammation system, kallikrein-kinine system, antioxidative system, vascular-platelet (primary, microcirculative) hemostasis, coagulational (secondary, blood coagulation) hemostasis, primary and secondary anticoagulants, fibrinolytic system, particularly in Dentistry. The representation about hypothalamic-hypophyseal-suprarenal system was widened till hypothalamic-hypophyseal-suprarenal-gonadal-pancreatic. The article contains description of interconnections between hemostasis, inflammation, pain reactions as well as the ones of vascular tone regulating, neuroendocrine-immune interactions, in part, cytokines and cytomedines role in the organism under physiological and pathological conditions.Документ Reflectivity as an important part of the International students’ education(ПНПУ iм. В. Г. Короленка, 2023) Tkachenko, O. V.; Zhukova, M. Y.; Sharlay, N. M.; Ткаченко, Олена Вікторівна; Жукова, Марина Юріївна; Шарлай, Наталія МиколаївнаThe authors describe reflectivity as a wide term, because it concerns both of the tutors and the applicants, both academic and other activities; in part, foreign applicants would like to unite their desire to become not only a Brilliant Doctor, but also a Good Scientist, to write and maintain not only candidate but even doctor’s thesis; they should demonstrate their own country reflexy with its customs and traditions and at the same time their staying abroad is accompanied by their new country reflexy; meetings with intra-cultural experience exchange, in parts concerts, visiting the sites were and are performed by PMSU preparing faculty tutors that encouraged to reaching the optimal multi-facetated adaptation, liquidating and preventing the possible cultural stress and shock development in the International applicants; reflexy wide aspect is also in the fact that forming and developing the cross-cultural competence must be performed by the tutors, applicants and their parents. The authors emphasize excessive time on essentiality to use inclusive education while teaching the International applicants because only it while being based on maximal individual approach, humanism and respect will define reaching the optimal multi-facetated adaptation by foreign students.Документ Активізація пізнавальної діяльності студентів у навчальному процесі на кафедрі нормальної фізіології(Українська медична стоматологічна академія, 1998) Міщенко, Віталій Петрович; Жукова, Марина Юріївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Павленко, Ганна Петрівна; Моргун, Зайтуна Камілівна; Гончаренко, Людмила Леонідівна; Мищенко, Виталий Петрович; Жукова, Марина Юрьевна; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Павленко, Анна Петровна; Моргун, Зайтуна Камиловна; Гончаренко, Людмила Леонидовна; Mishchenko, V. P.; Zhukova, M. Y.; Sokolenko, V. M.; Vesnina, L. E.; Zaporozhetsʹ, Т. М.; Pavlenko, H. P.; Morgun, Z. K.; Honcharenko, L. L.Одна з проблем, що стоїть перед системою освіти, полягає в активізації пізнавальної діяльності студентів вищої школи. У розв'язанні цієї проблеми велике місце займає розвиток самостійної роботи студентів під час вивчення курсу нормальної фізіології. Студент не повинен пасивно сприймати запропоновані знання, він повинен розвивати в собі потяг до їх самостійного здобування. Роль викладача в цьому процесі - надавати необхідну допомогу та спрямовувати його дії у потрібному напрямку. Навчання - активний процес, тому треба всіляко сприяти студентам в самостійному дослідженні функціонування організму та аналізу отриманих даних. На практичних заняттях проводиться реєстрація з подальшим обговоренням ЕКГ, спірограм, мастікоциограм, реограм, досліджується швидкість руху частинок крові.Документ Влияние цитомединов слюнных желез и пародонта на гемостаз при ионнизирующем облучении(Симферополь, 1994) Силенко, Юрий Иванович; Жукова, Марина Юрьевна; Соколенко, Валентина Николаевна; Крючко, Татьяна Александровна; Sylenko, Y. I.; Zhukova, M. Y.; Sokolenko, V. M.; Kryuchko, T. A.; Силенко, Юрій Іванович; Жукова, Марина Юріївна; Соколенко, Валентина Миколаївна; Крючко, Тетяна ОлександрівнаФракционное облучение морских свинок на протяжении б дней в суммарной дозе 6 Гр приводит к изменению тромбоцитоактивных свойств тканей подчелюстных слюнных желез. Так, если в норме они обладают антиагрегационными свойствами, о чем свидетельствует снижение угла, СИАТ и изменение оптической плотности агрегации тромбоцитов под влиянием тканей подчелюстных слюнных желез крыс в сравнении с контролем плазмы, то в результате облучения они приобретают проагрегационные свойства. Для тканей пародонта характерно уменьшениен антиагрегационной активности. Об этом свидетельствует увеличение угла, СИАТ и изменения оптической плотности агрегации тромбоцитов по сравнению с интакгными животными.Документ Дещо з інноваційних технологій при вивченні фізіології(ТДМУ " Укрмедкнига", 2013) Соколенко, Валентина Миколаївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Николаевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Жукова, Марина Юрьевна; Павленко, Анна Петровна; Коковская, Оксана Валерьевна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Sokolenko, V. N.; Mishchenko, I. V.; Zhukova, M. Y.; Pavlenko, G. P.; Kokovskaya, O. V.; Fedotenkova, N. N.Одним із пріоритетних векторів розвитку освіти, згідно національної доктрини є впровадження інновацій, інформаційних технологій до навчально-виховного процесу, зокрема медичних закладів, при вивченні фізіології. Найсучаснішим комп'ютерним засобом навчання, що використовується, є мультимедійні презентації, які складені відповідно до чинної програми для студентів лікувального та стоматологічного факультетів. Обов'язковим компонентом процесу навчання з фізіології у медичному вузі є також практичні заняття, що призначені для поглибленого вивчення даної дисципліни. Вони є своєрідною формою здійснення зв'язку теорії з практикою. Враховуючи це, дуже важливо організувати заняття так, щоб студенти постійно відчували зростання складності виконуваних завдань, що веде до переживання власного успіху в навчанні і позитивно мотивує студента. One of the priority vectors of the development of education, according to the national doctrine is the introduction of innovations, information technologies in educational process, in particular medical institutions, with the study of physiology. The most modern computer means of training, which is used, there is a multimedia presentations, which are compiled in accordinge to the current program for the students of medical and dental faculties. Compulsory component of educational process in physiology at the medical school is also practical lessons, which are designed for deep studing of this discipline. They are a form of making the connection of theory with practice. With this in mind, it is important to organize the classes so that students constantly felt the rising complexity of the tasks performed, which leads to the experiences of their own success in training and positively motivate the student. Одним из приоритетных векторов развития образования, согласно национальной доктрины является внедрение инноваций, информационных технологий в учебно-воспитательного процесса, в частности медицинских учреждений, при изучении физиологии. Современным компьютерным средством обучения, используется, есть мультимедийные презентации, составленные в соответствии с действующей программой для студентов лечебного и стоматологического факультетов. Обязательным компонентом процесса обучения по физиологии в медицинском вузе также практические занятия, предназначенные для углубленного изучения данной дисциплины. Они являются своеобразной формой осуществления связи теории с практикой. Учитывая это, очень важно организовать занятия так, чтобы студенты постоянно ощущали рост сложности выполняемых задач, ведет к переживанию собственного успеха в обучении и положительно мотивирует студента.Документ Деякі аспекти дистанційного навчання майбутніх стоматологів у ВНЗ України(Університет Григорія Сковороди в Переяславі, 2020-12-02) Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Жукова, Марина Юріївна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Жукова, Марина Юрьевна; Yudina, K. E.; Zhukova, M. Y.Студенти медичних вузів в процесі дистанційного навчання повинні надбати всебічні знання, необхідні в майбутній практиці. Велика частин знань не може бути знайдена в підручнику. Щоб повністю осягнути предметну область вивчення, студент покладається на різні додаткові ресурси. Сьогоднішня дистанційна технологія дозволяє проектувати і створювати інформаційні інструменти, які зможуть полегшити ці труднощі при підготовці будь-якої дисципліни.Документ Деякі питання щодо викладання фізіології іноземним студентам(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2013) Соколенко, Валентина Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Соколенко, Валентина Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Коковская, Оксана Валерьевна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Sokolenko, V. N.; Zhukova, M. Y.; Vesnina, L. E.; Kokovskaya, O. V.; Fedotenkova, N. N.Викладання фізіології студентам-іноземцям потребує особливої уваги та індивідуального підходу. В зв'язку з недостатнім володінням мовою викладання (російською мовою) студентами-іноземцями необхідно урізноманітнити наочність та комп'ютеризацію навчального процесу. Основними методологічними принципами є вдосконалення навчання та виховання шляхом підвищення практичної значимості кожного заняття як засобу додаткової мотивації студентів. Teaching physiology to foreign students requires special attention and individual approach. In connection with the insufficient knowledge of the language of instruction (Russian language), foreign students need to diversify the visibility and computerization of the educational process. The main methodological principles are the improvement of teaching and upbringing by increasing the practical significance of each lesson as a means of additional motivation for students. Преподавание физиологии студентам-иностранцам требует особого внимания и индивидуального подхода. В связи с недостаточным владением языком преподавания (русским языком) студентами-иностранцами необходимо разнообразить наглядность и компьютеризацию учебного процесса. Основными методологическими принципами являются совершенствование обучения и воспитания путем повышения практической значимости каждого занятия как средства дополнительной мотивации студентов.Документ Компетентнісний підхід у викладанні предмету біологічного циклу в системі підготовки майбутніх лікарів(Українська медична стоматологічна академія, 2020-03) Міщенко, Ігор Віталійович; Жукова, Марина Юріївна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Жукова, Марина Юрьевна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Шарлай, Наталья Николаевна; Mischenko, I. V.; Zhukova, M. Y.; Yudina, K. Ye.; Charlie, N. N.Проаналізовано особливості застосування компетентнісного підходу у викладанні предметів біологічного циклу в системі підготовки майбутніх лікарів. Наведено дефініцію понять «компетентність», «загальна компетентність», «професійна компетентність», «компетентнісний підхід». Визначено мету медичної освіти з точки зору компетентнісного підходу й досліджено умови формування професійної компетентності майбутніх лікарів.Документ Контроль знань із фізіології студентів медичного ЗВО в контексті державної стратегії розвитку медичної освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2020-03) Жукова, Марина Юріївна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Коковська, Оксана Валеріївна; Шарлай, Наталія Миколаївна; Жукова, Марина Юрьевна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Коковская, Оксана Валерьевна; Шарлай, Наталья Николаевна; Zhukova, M. Y.; Yudina, K. Ye.; Kokovskaya, O. V.; Sharlai, N. N.Новій системі охорони здоров’я потрібні лікарі, в яких є сучасні знання, уміння і бажання допомогти пацієнтові.Документ Можливості використання інноваційних технологій для самостійної роботи в процесі вивчення фізіології(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2017) Міщенко, Ігор Віталійович; Жукова, Марина Юріївна; Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Сухомлин, Тетяна Анатоліївна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Жукова, Марина Юрьевна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Сухомлин, Татьяна Анатольевна; Павленко, Анна Петровна; Коковская, Оксана Валерьевна; Mishchenko, I. V.; Zhukova, M. Y.; Yudina, K. E.; Sukhomlin, T. A.; Pavlenko, A. P.; Kokovskaya, O. V.У статті показано, що інноваційні технології, такі як перегляд навчальних відеофільмів, мультимедійних презентацій, електронне навчання, сприяють активізації пізнавальної діяльності студентів, підвищують зацікавленість у вивченні матеріалу та дозволяють краще засвоїти нові знання. Впровадження нових методик навчання у самостійну роботу студентів підвищить рівень підготовки майбутніх лікарів. The article shows that innovative technologies, such as the viewing of educational video films, multimedia presentations, e-learning, promote the cognitive activity of students, increase the interest in studying the material and allow them to better learn new knowledge. Introduction of new teaching methods in independent work of students will increase the level of training of future physicians. В статье показано, что инновационные технологии, такие как просмотр учебных видеофильмов, мультимедийных презентаций, электронное обучение, способствуют активизации познавательной деятельности студентов, повышают заинтересованность в изучении материала и позволяют лучше усвоить новые знания. Внедрение новых методик обучения в самостоятельную работу студентов повысит уровень подготовки будущих врачей.Документ Морфологические аспекты желчеобразования в ряду позвоночных(Подразделение оперативной полиграфии управления статистики Полтавской области, 1990) Жукова, Марина Юрьевна; Жукова, Марина Юріївна; Zhukova, M. Y.Данная работа посвящена изучению морфологических особенностей гепатоцитов позвоночных животных, связанных с процессами желчеобразования и желчевыделения. Актуальность данного исследования определяется необходимостью выяснения структурних изменений желчесекретирующего аппарата гепатоцитов, возникающих при холестатических поражениях печени. Хорошо известно, что при этих заболеваниях развивается экскреторная недостаточность печеночных клеток, ведущая к накоплению в крови веществ, которые в нормальных условиях выделяются с желчью. Определение некоторых более или менее характерных морфологических признаков, относящихся к процессам образования и выделения желчи может оказать помощь для диагностики состояний, сопровождающихся явлениями холестаза. На основании проведенного исследования впервые показаны определенные закономерности структурных изменений в желчесекреторном аппарате гепатоцитов позвоночных животных различного филогенетического уровня. Сущностью их является усиление морфологических показателей желчесекреторной активностг патоцитов от класса рыб к классу рептилий с последующим их ослаблением от класса рептилий к классу млекопитающих. Данные закономерности, по-видимому, являются следствием различных условий среды обитания и питания, а также усиления эндокринной функции печени.Документ Мотиваційна сфера майбутньої професійної діяльності, ії особливості в студентів закладів вищої медичної освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Юдіна, Ксенія Євгеніївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Коковська, Оксана Валеріївна; Жукова, Марина Юріївна; Юдина, Ксения Евгеньевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Коковская, Оксана Валерьевна; Жукова, Марина Юрьевна; Yudina, K. E.; Mistchenko, I. V.; Kokovskaya, O. V; Zhukova, M. Y.Проаналізовано психологічні закономірності професійного самовизначення студентів закладів вищої медичної освіти, визначено мотиваційну сферу майбутньої професійної діяльності. Проанализированы психологические закономерности профессионального самоопределения студентов учреждений высшего медицинского образования, определена мотивационная сфера будущей профессиональной деятельности. The psychological regularities of professional self-determination of students of institutions of higher medical education are analyzed, motivational sphere of future professional activity is defined.Документ Упровадження кредитно-модульної системи у викладанні фізіології:п'ятирічний досвід(Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія», 2013) Соколенко, Валентина Миколаївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Весніна, Людмила Едуардівна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Павленко, Ганна Петрівна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Sokolenko, V. M.; Mishchenko, I. V.; Vesnina, L. E.; Zaporozhets, T.M.; Zhukova, M. Y.; Pavlenko, A. P.; Tkachenko, O. V.; Kokovskaya, O. V.; Fedotenkova, N. N.Розглядається впровадження кредитно-модульної системи навчання на кафедрі фізіології, деякі питання п'ятерічного досвіду. Висвітлені переваги і недоліки цієї системи, особливості контролю знань і самостійної роботи студентів. Рассматривается внедрение кредитно-модульной системы обучения на кафедре физиологии, некоторые вопросы пятилетнего опыта. Освещены преимущества и недостатки этой системы, особенности контроля знаний и самостоятельной работы студентов. The introduction of a credit-module education system at the Department of Physiology, some issues of five years of experience is considered. The advantages and disadvantages of this system, features of knowledge control and independent work of students are highlighted.Документ Физиология системы дихания. Модуль 2: Физиология висцеральных систем(ПП "Астрая", 2018) Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Sokolenko, V. N.; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Y.; Mishchenko, І. V.Учебное пособие представляет собой общее руководство по физиологии дыхания человека. Он подготовлен в соответствии с программой по физиологии для медицинских вузов Украины для специальностей «Медицина» и «Стоматология», а также с учетом требований Болонской конвенции по реформированию системы образования. В пособии содержится материал, который подлежит внеаудиторному изучению, а также тесты и задачи для самоконтроля знаний студентов. В тесты включены вопросы для подготовки к «Крок-1». Учебное пособие является одновременно учебником и практикумом для иностранных студентов при подготовке к аудиторным, индивидуальным и внеаудиторным занятиям. Навчальний посібник являє собою загальне керівництво по фізіології дихання людини. Він підготовлений відповідно до програми з фізіології для медичних вузів України для спеціальностей «Медицина» і «Стоматологія», а також з урахуванням вимог Болонської конвенції щодо реформування системи освіти. У посібнику міститься матеріал, який підлягає позааудиторного вивчення, а також тести та завдання для самоконтролю знань студентів. В тести включені питання для підготовки до «Крок-1». Навчальний посібник є одночасно підручником і практикумом для іноземних студентів при підготовці до аудиторних, індивідуальних і позааудиторних занять. The manual is a general guide to the physiology of human breathing. It was prepared in accordance with the physiology program for medical universities of Ukraine for the specialties "Medicine" and "Dentistry", as well as taking into account the requirements of the Bologna Convention to reform the education system. The manual contains material that is subject to extracurricular study, as well as tests and tasks for self-control of students' knowledge. The tests include questions to prepare for the "Krok-1." The manual is both a textbook and a workshop for foreign students in preparing for classroom, individual and extracurricular activities.Документ Физиология человека. Модуль 2: Физиология висцеральных систем. Контекстный модуль 10: «Система дихания(2006) Мищенко, Виталий Петрович; Соколенко, Валентина Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Mishchenko, V. P.; Sokolenko, V. N.; Zhukova, M. Y.; Міщенко, Віталій Петрович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Жукова, Марина ЮріївнаУчебное пособие является одновременно учебником и практикумом для иностранных студентов при подготовке к аудиторным, индивидуальным и внеаудиторным занятиям.Навчальний посібник є одночасно підручником і практикумом для іноземних студентів при підготовці до аудиторних, індивідуальним і позааудиторний занять. The manual is at the same time a textbook and a workshop for foreign students in preparation for classroom, individual and non-auditorium classes.Документ Функціональна діагностика в ортопедичній стоматології(1995) Король, Михайло Дмитрович; Силенко, Юрій Іванович; Жукова, Марина Юріївна; Міщенко, Віталій Петрович; Рубаненко, В’ячеслав Васильович; Король, Михаил Дмитриевич; Силенко, Юрий Иванович; Жукова, Марина Юрьевна; Мищенко, Виталий Петрович; Рубаненко, Вячеслав Васильевич; Korol, M. D.; Silenko, Yu. I.; Zhukova, M. Y.; Mischenko, V. P.; Rubanenko, V. V.Функціональна діагностика в стоматології служить для виявлення порушень функцій зубощелепної системи, основною зяких є механічна обробка їжі або жування. Порушення в стані окремих ланок і тканин жувального апарату виявляють за допомогою функціональних методів дослідження. Вони дають можливість виявляти ранні, приховані ознаки захворювання і стадії його розвитку, визначають показання до патогенетичної терапії, контролюють ефективність лікування і прогноз. Головне призначення посібника - надати допомогу студентам стоматологічного факультету при самостійному вивченні функціональних методів обстеження ортопедичних хвopиx. Він може бути також рекомендований ординаторам, інтернам та лікарям-стоматологам. Functional diagnostics in dentistry serves to identify violations of the functions of the dental-jaw system, the main of which is the mechanical treatment of food or chewing. Disturbances in the state of individual links and tissues of the masticatory apparatus are detected by means of functional research methods. They provide an opportunity to detect early, latent signs of the disease and the stage of its development, determine the indications for pathogenetic therapy, control the effectiveness of treatment and prognosis. The main purpose of the manual is to provide assistance to students of the Faculty of Dentistry with the independent study of functional methods of examination of orthopedic mental health. It can also be recommended to interns, interns and dental practitioners. Функциональная диагностика в стоматологии служит для выявления нарушений функций зубочелюстной системы, основной из которых является механическая обработка пищи или жевание. Нарушения в состоянии отдельных звеньев и тканей жевательного аппарата обнаруживают с помощью функциональных методов исследования. Они дают возможность выявлять ранние, скрытые признаки заболевания и стадии его развития, определяют показания к патогенетической терапии, контролируют эффективность лечения и прогноз. Главное назначение пособия - оказать помощь студентам стоматологического факультета при самостоятельном изучении функциональных методов обследования ортопедических хвopиx. Он может быть также рекомендован ординаторам, интернам и врачам-стоматологам.Документ Фізіологія системи дихання. Модуль 2. Фізіологія вісцеральних систем(ПП "Астрая", 2019) Соколенко, Валентина Миколаївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Жукова, Марина Юріївна; Міщенко, Ігор Віталійович; Ткаченко, Олена Вікторівна; Соколенко, Валентина Николаевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Жукова, Марина Юрьевна; Мищенко, Игорь Витальевич; Ткаченко, Елена Викторовна; Sokolenko, V. N.; Vesnina, L. E.; Zhukova, M. Y.; Mishchenko, І. V.; Tkachenko, E.V.Навчально-методичний посібник є загальним керівництвом для вивчення фізіології дихання людини. Він підготовлений відповідно до програми з фізіології для медичних вузів України для спеціальностей «Медицина» і «Стоматологія», а також з урахуванням вимог Болонської конвенції щодо реформування системи освіти. У посібнику міститься матеріал, який підлягає позааудиторному вивченню, а також тести та завдання для самоконтролю знань студентів. В тести включені питання для підготовки до «Крок-1», приклади англомовних тестів, тести типу IFOM. Навчально-методичний посібник є одночасно підручником і практикумом для студентів всіх медичних факультетів при підготовці до аудиторних, індивідуальних і позааудиторних занять. Учебно-методическое пособие является общим руководством для изучения физиологии дыхания человека. Он подготовлен в соответствии с программой по физиологии для медицинских вузов Украины для специальностей «Медицина» и «Стоматология», а также с учетом требований Болонской конвенции по реформированию системы образования. В пособии содержится материал, который подлежит внеаудиторного изучения, а также тесты и задания для самоконтроля знаний студентов. В тесты включены вопросы для подготовки к «Крок-1», примеры англоязычных тестов, тесты типа IFOM. Учебно-методическое пособие является одновременно учебником и практикумом для студентов всех медицинских факультетов при подготовке к аудиторным, индивидуальным и внеаудиторным занятиям. Tutorial is a general guide to the study of the physiology of human breathing. It has been prepared in accordance with the physiology program for medical universities of Ukraine for the specialties "Medicine" and "Dentistry", as well as taking into account the requirements of the Bologna Convention on the reform of the education system. The manual contains material that is subject to extracurricular study, as well as tests and tasks for self-monitoring of students' knowledge. The tests include questions for preparation for Step-1, examples of English-language tests, IFOM-type tests. The manual is at the same time a textbook and a workshop for students of all medical faculties in preparation for classroom, individual and extra-curricular classes.Документ Фізіологія. Практикум для студентів стоматологічних факультетів медичних вузів України.(2014) Міщенко, Ігор Віталійович; Соколенко, Валентина Миколаївна; Запорожець, Тетяна Миколаївна; Жукова, Марина Юріївна; Весніна, Людмила Едуардівна; Павленко, Ганна Петрівна; Коковська, Оксана Валеріївна; Ткаченко, Олена Вікторівна; Федотенкова, Наталія Миколаївна; Мищенко, Игорь Витальевич; Соколенко, Валентина Николаевна; Запорожец, Татьяна Николаевна; Жукова, Марина Юрьевна; Веснина, Людмила Эдуардовна; Павленко, Анна Петровна; Коковская, Оксана Валерьевна; Ткаченко, Елена Викторовна; Федотенкова, Наталья Николаевна; Mishchenko, I. V.; Sokolenko, V. N.; Zaporozhets, T. N,; Zhukova, M. Y.; Vesnina, L. E.; Pavlenko, A. P.; Kokovskaya, O. V.; Tkachenko, E. V.; Fedotenkova, N. N.Практикум містить практичні заняття, що впорядковані у відповідності з курсом «Фізіології». Об'єктом дослідження є людина та лабораторні тварини. Розділи практикуму присвячені вивченню фізіології крові, серцево-судинної системи, дихання, обміну речовин та енергії, травлення, виділення, терморегуляції, центральної нервової системи, аналізаторів, психічних функцій. Практикум містить завдання для самостійного опрацювання тем під час підготовки до занять, завдання для підготовки до ліцензійного іспиту. Наведені ситуаційні задачі мають еталонні відповіді, які дозволяють проконтролювати рівень знань студентів. Для студентів стоматологічних факультетів медичних вузів, академій. Практикум содержит практические занятия, упорядоченные в соответствии с курсом «Физиологии». Объектом исследования является человек и лабораторные животные. Разделы практикума посвящены изучению физиологии крови, сердечно-сосудистой системы, дыхания, обмена веществ и энергии, пищеварения, выделения, терморегуляции, центральной нервной системы, анализаторов, психических функций. Практикум содержит задания для самостоятельной работы тем при подготовке к занятиям, задания для подготовки к лицензионному экзамену. Приведенные ситуационные задачи имеют эталонные ответы, которые позволяют проконтролировать уровень знаний студентов. Для студентов стоматологических факультетов медицинских вузов, академий. The workshop contains practical classes, organized in accordance with the course "Physiology". The subject of the study is human and laboratory animals. The sections of the workshop are devoted to the study of physiology of blood, cardiovascular system, respiration, metabolism and energy, digestion, isolation, thermoregulation, central nervous system, analyzers, mental functions. The workshop contains tasks for independent studying of topics during preparation for classes, tasks for preparation for a license examination. The given situational problems have standard answers, which allow to control the level of knowledge of students. For students of dental faculties of medical universities, academies.