Перегляд за Автор "Zviaholska, I. M."
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Manual for Microbiology, Virology and Immunology practical lessons with dental faculty students. Part ІIІ(Українська медична стоматологічна академія, 2007) Лобань, Галина Андріївна; Loban’, G. A.; Ганчо, Ольга Валеріївна; Gancho, O. V.; Звягольська, Ірина Миколаївна; Zviaholska, I. M.; Федорченко, Віра Іванівна; Fedorchenko, V. I.The manual for practical lessons of the Microbiology, Virology and Immunology can be used by dental faculty students for preparation to practical, control lessons, the final module of the subject; Посібник до практичних занять з мікробіології, вірусології та імунології для студентів стоматологічного факультету призначений для підготовки до практичних, підсумкових занять і кінцевого контролю знань студентів з дисципліни.Документ The impact of food additives complex on the structural organization of pulmonary diffuse lymphoid tissue shown in the experiment(Полтавський державний медичний університет, 2023) Yeroshenko, G. A.; Donets, I. M.; Shevchenko, K. V.; Riabushko, O. B.; Zviaholska, I. M.; Onipko, V. V.; Peredera, R. V.; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Донець, Ілона Миколаївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Рябушко, Олена Борисівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Оніпко, Валентина Володимирівна; Передера, Р. В.The paper presents the findings of morphometric and morphological studies of the diffuse lymphoid tissue of rat lungs under the combined effect of the food additives. It has been found that the condition of the diffuse lymphoid tissue of rat lungs, under the impact of the complex of food additives comprise of monosodium glutamate, sodium nitrite and Ponceau 4R, reflects the reaction of elements of the local defense barrier to the action of the components of the food additives’ complex, primarily functioning as antigens. This is manifested by the activation of processes of antigen-dependent differentiation of cells of the lymphoid lineage, undulating changes in the morphometric parameters and the degree of vascularization of the diffuse lung tissue.Документ The impact of the complex food additives on the glandular apparatus of the rat’s duodenal mucosa(Полтавський державний медичний університет, 2021) Bilash, V. P.; Grygorenko, A. S.; Yeroshenko, G. А.; Shevchenko, K. V.; Lysachenko, O. D.; Zviaholska, I. M.; Tymoshenko, Yu. V.; Khilinska, T. V.; Білаш, Валентина Павлівна; Григоренко, Альона Сергіївна; Єрошенко, Галина Анатоліївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Тимошенко, Юлія Володимирівна; Хілінська, Тетяна ВолодимирівнаThe effect of a complex of food additives of monosodium glutamate, sodium nitrite and Ponceau 4R on the state of the crypt of the mucosa of the duodenum of rats in the early stages of the experiment leads to a decrease in mean morphometric values of crypt body components, which subsequently leads to disorders of microcirculation in blood vessels, the development of hypoxia and the occurrence of an inflammatory reaction. As a result, increasing dystrophic changes in the cells of the epithelium of the intestinal glands develop, which is manifested by a decrease in the average values of the quantitative indicator of the cellular composition of the epithelium of the crypts. Further, as a result of compensatory-restorative reactions, complete recovery does not occur, which is confirmed by a decrease in the mean values of the metric values of the crypt body with decreasing epithelial cell height, against a decrease in epithelial cell composition and local immunity during the experiment.Документ The impact of Toll-like receptors on the immune system functioning and on the immunopathogenesis of chronic hepatitis C: a modern view (literature review)(Запорізький державний медичний університет, 2020) Syzovа, L. M.; Koval, T. I.; Ilchenko, V. I.; Zviaholska, I. M.; Iziumska, O. M.; Сизова, Людмила Михайлівна; Коваль, Тетяна Ігорівна; Ільченко, Валентина Іванівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Ізюмська, Олена Михайлівна; Сизова, Людмила Михайловна; Коваль, Татьяна Игоревна; Ильченко, Валентина Ивановна; Звягольская, Ирина Николаевна; Изюмская, Елена МихайловнаThere exists a considerable body of literature on immunopathogenesis of chronic hepatitis C. Although results appear consistent with prior research in the area mentioned above, they appear inconsistent with the issues in the area of diagnosis, prognosis and treatment effectiveness. In this context the study addresses the research to receptors of the innate immune system – Toll-like receptors. The aim of the research is to analyze the data of current professional literature regarding the role of individual Toll-like receptors in the immunopathogenesis of chronic hepatitis C. Materials and methods. The method of reviewing and systematizing as well as the method of content analysis were used to overview the scientific literature as for the role of Toll-like receptors. For this purpose, we employ survey data collected from the world professional literature and analyzed the results of current researches. Conclusions. The innate immune system plays a prominent role in the primary protection of the body against pathogens which recognition depends on the Toll-like receptors family wheres the genetic analysis is considered as a promising method of preventive and personalized medicine. The advantage of genetic markers regardless of age and other factors contain information about the susceptibility to multifactorial diseases which can be used to create a «genetic passport» of a person. Perceptions about the impact of the Asp299Gly polymorphism of the Toll-like receptor 4 gene and Gln11Leu of the Toll-like receptor 7 gene on the immunopathogenesis of chronic hepatitis C are ambiguous and this research provides a good starting point for discussion and further study which will allow optimizing the therapeutic and diagnostic tactics for this disease based on the complex evaluation of immunity which are defined by the determined polymorphisms.Документ Медико-мікробіологічні аспекти впливу водного фактору на здоров’я людини у реаліях сьогодення(Полтавський державний медичний університет, 2023-11) Звягольська, Ірина Миколаївна; Дерев’янко, Тетяна Василівна; Полянська, Валентина Павлівна; Zviaholska, I. M.; Derevianko, T. V.; Polianska, V. P.У статті представлено актуальні проблеми впливу води як фактора ризику на здоров’я населення. Акцентовано увагу на можливість погіршення епідеміологічної ситуації у зв’язку із забрудненням водного середовища України в умовах військового стану. Метою роботи було провести аналіз мо- жливих медико-мікробіологічних ризиків впливу водного фактору на здоров’я населення через при- зму значимості води в життєдіяльності сучасної людини. Для реалізації поставленої мети було проведено аналіз Інтернет-ресурсів у сучасних базах даних: PubMed, Web of Science, Scopus, Google Scholar. Використано бібліосистематичний та аналітичний методи. З’ясовано, що порушення без- пеки використання водних ресурсів, зокрема в зонах активних бойових дій, окупованих чи деокупо- ваних територіях, які зазнали значного техногенного навантаження, призводить до спорадичних спалахів інфекційних захворювань, які за масштабністю можуть сягати рівня епідемій. Вказано, що через воду можуть передаватись такі мікроорганізми: бактерії (кишкова паличка, кампілобактерії, легіонели, лептоспіри, сальмонела черевного тифу, інші види сальмонел, шигели, холерні і параге- молітичні вібріони та ін.); віруси (рота-, адено-, астро-, норо-, ентеровіруси, віруси гепатиту А і Е); протозойні організми (акантамеби, амеба дизентерійна, неглерії, лямблії, збудники криптоспориді- озу та циклоспорозу); гриби (дріжджі, деякі цвільові гриби). Значний біоризик для населення станов- лять кишкові та сапронозні інфекції, при яких природним резервуаром збудників є субстрати зовні- шнього середовища (переважно вода, грунт). Деякі сапронози можуть паразитувати в організмі тварин. У такому разі зараження людини можливе як від ґрунту (мулу), води, рослинних решток, так і від тварин чи харчових продуктів тваринного походження (холера, клостридіальні інфекції, ботулізм, легіонельоз та ін.). Скупченість людей сприяє інтенсифікації аерозольного зараження. При впровадженні здоров’язберігаючих технологій за необхідне є врахування можливих медико- мікробіологічних ризиків впливу водного фактору на макроорганізм, і тим самим мінізувати нега- тивний вплив водопатогенів на стан здоров’я людини.Документ Методичні аспекти викладання навчальної дисципліни «Мікробіологія з профілактикою інфекцій» для майбутніх фахівців-парамедиків(Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського, 2021) Дерев’янко, Тетяна Василівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Лобань, Галина Андріївна; Zviaholska, I. M.; Derevianko, T. V.; Loban, G. A.Метою нашого дослідження було розкрити завдання та особливості методичного забезпечення навчальної дисципліни «Мікробіологія з профілактикою інфекцій» у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців-парамедиків. У статті розкрито мету, завдання, форми та методи викладання і зміст навчальної дисципліни, знання, вміння та практичні навички, які отримують здобувачі освіти, програмні результати навчання. З метою високоякісної підготовки фахівців на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології Полтавського державного медичного університету викладачами розроблено навчально-методичний контент дисципліни «Мікробіологія з профілактикою інфекцій». Встановлено, що вивчення здобувачами освіти навчальної дисципліни «Мікробіологія з профілактикою інфекцій» є невід’ємною складовою формування професійно-комунікативної компетентності фахівця кваліфікації «Парамедик», а також особистості висококваліфікованого спеціаліста у сфері екстреної медицини. Під час вивчення дисципліни майбутні фахівці-парамедики оволодівають системою необхідних знань, вмінь та практичних навиків, які є необхідними для подальшої професійної діяльності. Впровадження інтерактивних методів підвищує мотивацію та інтерес здобувачів освіти до навчання, розвиває творче та клінічне мислення, формує усвідомлене відношення до самоосвіти, навчає швидко орієнтуватися і приймати рішення в складних ситуаціях.Документ Організація виховного процесу на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Дерев’янко, Тетяна Василівна; Деревянко, Татьяна Васильевна; Derevianko, T. V.; Звягольська, Ірина Миколаївна; Звягольская, Ирина Николаевна; Zviaholska, I. M.В статті висвітлені особливості організації виховної роботи студентів в умовах модернізованого освітнього середовища кафедри мікробіології, вірусології та імунології Української медичної стоматологічної академії. Реалізація основних принципів і завдань національного виховання на кафедрі спрямована на виховання морально-духовного фахівця, який зможе повною мірою надавати допомогу людям, турбуватися про їхнє здоров’я, створювати сприятливі психологічні умови для пацієнтів, сприяти якомога швидшому відновленню їхньої працездатності та профілактиці захворювань. Ефективними засобами, що сприяють творчій самореалізації студентів на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології, є система індивідуальних, групових і колективних форм діяльності.Документ Оцінка рівня сформованості екологічної культури у студентів медичного факультету під час їх навчання на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології(Українська медична стоматологічна академія, 2019) Дерев’янко, Тетяна Василівна; Деревянко, Татьяна Васильевна; Derevianko, T. V.; Звягольська, Ірина Миколаївна; Звягольская, Ирина Николаевна; Zviaholska, I. M.У статті акцентується важливість екологічної освіти майбутніх фахівців-медиків для розв’язання проблем збереження здоров’я людства та оптимізації стану довкілля. З метою вивчення рівня екологічної освіти і виховання, а також оцінки рівня сформованості екологічних знань під час вивчення навчальної дисципліни «Мікробіологія, вірусологія та імунологія» було проведено анкетування 150 студентів ІІ, ІІІ курсів і ІІІ курсу з нормативним терміном навчання медичного факультету УМСА. З’ясовано, що свою екологічну обізнаність студенти інтерпретують як «мало обізнані». Відмічено, що кожен четвертий студент відзначає необхідність поглиблювати знання з екології, а 76,0 % опитаних студентів виявляють бажання брати участь у екологічних заходах різного рівня. Розкрито та визначено роль мікробіології, вірусології та імунології у формуванні системи екологічних знань студентів-медиків; В статье акцентируется важность экологического образования будущих специалистов-медиков для решения проблем сохранения здоровья человечества и оптимизации состояния окружающей среды. С целью изучения уровня экологического образования и воспитания, а также оценки уровня сформированности экологических знаний при изучении учебной дисциплины «Микробиология, вирусология и иммунология» было проведено анкетирование 150 студентов II, III курсов и III курса с нормативным сроком обучения медицинского факультета УМСА. Выяснено, что свою экологическую осведомленность студенты интерпретируют как «мало осведомлены». Отмечено, что каждый четвертый студент отмечает необходимость углублять знания по экологии, а 76,0% опрошенных студентов изъявляют желание участвовать в экологических мероприятиях различного уровня. Раскрыто и определена роль микробиологии, вирусологии и иммунологии в формировании системы экологических знаний студентов-медиков; The paper is focused on the issues of environmental education of future medical specialists for solving the problems of human health protection and optimization of environmental conditions. The assessment of environmental knowledge and environmentally related professional level included the enquiry of 150 students of II, III years of training and III year medical students of normative training term achieving the second (master’s) level of higher education for knowledge branch 22 “Health Care” on speciality 222 “Medicine” and was conducted at Ukrainian Medical Stomatological Academy. It has been determined that students evaluated their environmental awareness as “little informed”, they lacked specific knowledge regarding the legislation acts regulating environmental legal relations. Moreover, the conditions mentioned don’t provide formation of environmental experience in future specialist who is not informed in basic norms of human behavior in field of environmental protection. According to the data obtained, every fourth student stated the need to deepen environmental knowledge and 76.0% of students wanted to participate in environmental activities at various levels aimed at environment improvement. The evaluation results of students’ answers have determined that the largest part (71.4%) of them associated the public health deterioration with the environmental problems in the regionДокумент Педагогічно-організаційні аспекти дистанційного навчання в медицині(2021) Полянська, Валентина Павлівна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Дерев’янко, Тетяна Василівна; Полянская, Валентина Павловна; Звягольская, Ирина Николаевна; Деревянко, Татьяна Васильевна; Polianska, V. P.; Zviaholska, I. M.; Derevianko, T. V.Постійно зростаючий обсяг нових знань, розробки високоточних діагностичних методів, ефективних технологій лікування, поява новітніх інформаційних технологій та засобів комунікації потребують нововведень в систему медичної освіти. Однією з важливих тенденцій розвитку сучасної освіти стало широке впровадження різних технологій дистанційного навчання. У статті розглядаються основні задачі дистанційного навчання в медичній галузі та наукові підходи їх вирішення під час організації освітнього процесу. Тому метою даної публікації є аналіз та висвітлення засад організації дистанційного навчання. Для ефективної організації дистанційного навчання необхідно керуватися основними дидактичними принципами та використанням, переважно, інформаційно-рецептивного і дослідницького методів. Для забезпечення дистанційного навчання можуть бути рекомендовані основні технології дистанційного навчання такі, як кейс-технології, ТВ-технології, веб-платформи. Досвід організації дистанційного навчання на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології Української медичної стоматологічної академії показав, що в умовах карантинних обмежень оптимальним було впровадження змішаних комп’ютерних та Інтернет-технологій. Найбільш пристосованими і простими у користуванні для проведення практичних занять виявились платформи ZOOM і Google Classroom. Проте, залишається відкритою проблема набуття практичних навичок здобувачами медичної освіти, а саме: робота з мікроскопом, приготування препаратів, культивування мікроорганізмів, постановка та облік антибіотикограм, постановка серологічних реакцій, тощо. Таким чином, педагогічно-організаційні засади дистанційного медичного навчання сприяють впровадженню новітніх інформаційних технологій в освітній простір, але на даному етапі розвитку суспільства може розглядатися лише як складова традиційних форм навчання.Документ Про наступність формування базових знань з молекулярно-генетичних методів лабораторної діагностики інфекційних захворювань у здобувачів вищої медичної освіти(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Звягольська, Ірина Миколаївна; Дерев’янко, Тетяна Василівна; Полянська, Валентина Павлівна; Звягольская, Ирина Николаевна; Деревянко, Татьяна Васильевна; Полянская, Валентина Павловна; Zviaholska, I. M.; Derevianko, T. V; Polianska, V. P.В статті розглянуто питання поступовості формування у студентів медичного факультету базових знань з молекулярно-генетичних методів лабораторної діагностики інфекційних захворювань, що здійснюється завдяки міждисциплінарній інтеграції та поетапно організованій пізнавальній діяльності здобувачів вищої медичної освіти.Документ Формування базових знань з основ санітарної мікробіології під час навчання студентів на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г.Короленка, 2019-05) Дерев’янко, Тетяна Василівна; Деревянко, Татьяна Васильевна; Derevianko, T. V.; Звягольська, Ірина Миколаївна; Звягольская, Ирина Николаевна; Zviaholska, I. M.Розкрито методичні аспекти викладання теми «Санітарна мікробіологія», яка викладається під час вивчення навчальної дисципліни «Мікробіологія, вірусологія та імунологія» студентами ІІІ курсу медичного факультету № 1 і 2 спеціальності 222 «Медицина» та 228 «Педіатрія», факультету підготовки іноземних студентів за спеціальністю «Медицина» як складову ІІІ модуля «Спеціальна, клінічна та екологічна мікробіологія». Вивчення цієї теми дає можливість збагнути студенту-медику свою подальшу роль у попередженні біологічного забруднення навколишнього середовища, тобто розповсюдження збудників інфекційних хвороб у повітрі, воді, ґрунті, харчових продуктах – виникненні чи поширенні епідемічного процесу; Раскрыто методические аспекты преподавания темы «Санитарная микробиология», которая преподается во время изучения учебной дисциплины «Микробиология, вирусология и иммунология» студентами III курса медицинского факультета № 1 и 2 специальности 222 «Медицина» и 228 «Педиатрия», факультета подготовки иностранных студентов по специальности «Медицина» как составную ІІІ модуля «Специальная, клиническая и экологическая микробиология». Изучение этой темы позволяет понять студенту-медику свою дальнейшую роль в предупреждении биологического загрязнения окружающей среды, то есть распространения возбудителей инфекционных болезней в воздухе, воде, почве, пищевых продуктах – возникновении или распространении эпидемического процессаДокумент Формування особистості майбутнього лікаря в контексті поза аудиторної роботи на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології: досвід і перспективи(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Дерев’янко, Тетяна Василівна; Деревянко, Татьяна Васильевна; Derevianko, T. V.; Звягольська, Ірина Миколаївна; Звягольская, Ирина Николаевна; Zviaholska, I. M.У статті висвітлено досвід організації та проведення форм позааудиторної виховної роботи на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології Української медичної стоматологічної академії, які спрямовані на формування особистості майбутніх лікарів. Акцентовано увагу на тому, що позааудиторна робота спрямована на розвиток самостійності, креативності, конкурентоздатності та інших основоположних рис особистості спеціаліста з вищою освітою. Ефективними засобами, що сприяють творчій самореалізації студентів, є система індивідуальних, групових і колективних форм діяльності. Організація позааудиторної роботи зі студентською молоддю на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології базується на таких принципах, як: гуманізація, співробітництво, добровільність, доцільність, інтерес, бінарна практична спрямованість, реалізація яких здійснюється за загальноприйнятими напрямами: національно-патріотичного, інтелектуально-духовного, громадянсько-правового, морального, екологічного, естетичного, трудового та фізичного виховання, утвердження здорового способу життя. Для організації національного виховання колектив кафедри використовує такі форми: інформ-дайджести, години спілкування, круглі столи, читацькі конференції, конкурси, диспути, дискусії, етичні бесіди, екскурсії, брейн-ринги, тематика яких має різноманітний характер.Документ Шляхи підвищення навчально-пізнавальної діяльності при вивченні дисципліни «Мікробіологія, вірусологія та імунологія» у вищому медичному закладі(Українська медична стоматологічна академія, 2019-11) Звягольська, Ірина Миколаївна; Звягольская, Ирина Николаевна; Zviaholska, I. M.; Дерев’янко, Тетяна Василівна; Деревянко, Татьяна Васильевна; Derevianko, T. V.; Полянська, Валентина Павлівна; Полянская, Валентина Павловна; Polianska, V. P.В статті висвітлені особливості організації навчально-пізнавальної діяльності студентів в умовах модернізованого освітнього середовища кафедри мікробіології, вірусології та імунології. Використання новітніх методів при вивченні навчальної дисципліни дозволяє активно залучати студентів у різносторонні форми роботи кафедри мікробіології, вірусології та імунології, сприяє реалізації їх навчального і науково-творчого потенціалу, відкриває нові можливості до самонавчання, трансформувати інформаційний матеріал навчальних занять в практичні навички і вміння, розширення їх світогляду; В статье раскрыты особенности организации учебно-познавательной деятельности студентов в условиях модернизированной образовательной среды кафедры микробиологии, вирусологии и иммунологии. Использование новейших методов при изучении учебной дисциплины позволяет активно привлекать студентов в разносторонние формы работы кафедры микробиологии, вирусологии и иммунологии, способствует реализации их учебного и научно-творческого потенциала, открывает новые возможности к самообучению, трансформировать информационный материал учебных занятий в практические навыки и умения, расширения их мировоззрения; The organization features of learning and cognitive activity of students in the conditions of the modernized educational environment of the Department of Microbiology, Virology and Immunology are described in the article. The use of the latest methods in the study of the discipline allows us to actively involve students in various work forms of the Department of Microbiology, Virology and Immunology, and to promote the realization of their educational and scientific-creative potential, this process opens new opportunities for self-education, transforms the information material of lectures and practical skills world view.Документ Щодо дієвості інформаційних методичних матеріалів у навчальному процесі на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології(Тернопіль. держ. мед. акад. ім. І. Я. Горбачевського, Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П. Л. Шупика, 2017) Лобань, Галина Андріївна; Ананьєва, Майя Миколаївна; Звягольська, Ірина Миколаївна; Боброва, Нелля Олександрівна; Фаустова, Марія Олексіївна; Полянська, Валентина Павлівна; Басараб, Ярослав Олексійович; Loban’, G. A.; Ananieva, M. M.; Zviaholska, I. M.; Bobrova, N. O.; Faustova, M. O.; Polianska, V. P.; Basarab, Ya. O.Мета дослідження – поліпшення опанування теми “Сальмонели. Мікробіологічна діагностика черевного тифу” в навчаль- ному процесі на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології. Матеріали та методи дослідження. Розробка кафедрою мікробіології, вірусології та імунології таблиці, в якій визначена кореляція між клінічним перебігом, особливостями патогенезу і видом клінічного матеріалу, та розробка схеми мікробіологічної діагностики черевного тифу і паратифів. Результати й обговорення. Студенти отримують навчально-методичну підтримку у вигляді зручної таблиці і схеми мікро- біологічної діагностики черевного тифу та паратифів для якісного набуття теоретичних знань і практичних навичок. Висновки. Під час розгляду теми “Сальмонели. Мікробіологічна діагностика черевного тифу та паратифів” на практичному занятті викладачем може бути використана таблиця, яка ознайомить студентів із принципами мікробіологічної діагностики інфекційних захворювань, що залежать від патогенезу та клінічної картини захворювання. Таке викладання матеріалу на сучас- ному етапі буде сприяти опануванню цих тем на кафедрі інфекційних хвороб та орієнтує майбутніх лікарів в обранні адекватних методів мікробіологічної діагностики при постановці кінцевого клінічного діагнозу. Таким чином, студенти отримують ще одну навчально-методичну підтримку для якісного набуття теоретичних знань і практичних навичок; The aim of the study – to improve the mastery of the topic “Salmonella. Microbiological diagnosis of typhoid fever” in the educational process at the Department of Microbiology, Virology and Immunology. Materials and Methods. Development by the Department of Microbiology, Virology and Immunology a table which identified a correlation between clinical course, peculiarities of pathogenesis and clinical material, and development schemes of microbiological diagnosis of typhoid and paratyphoid. Results and Discussion. Students get training and methodological support such as convenient tables and diagrams of microbiological diagnosis of typhoid and paratyphoid for efficient acquisition of theoretical knowledge and practical skills. Conclusions. The table that introduces the principles of microbiological diagnostics of infectious diseases according to the pathogenesis and clinical disease for students can be used by teacher at a practical class on the topic “Salmonella. Microbiological diagnosis of typhoid and paratyphoid fever”. Such teaching at the present stage will facilitate the development of these topics at the Department of Infectious Diseases and orient future doctors in choosing appropriate methods of microbiological diagnostics in the making of the final clinical diagnosis. Thus, students get one more training and methodological support for qualitative acquisition of theoretical knowledge and practical skills.