Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 23, вип. 2 (82), ч. 2
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, Том 23, вип. 2 (82), ч. 2 за Ключові слова "378.147:616-071"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Форсайт-дослідження як спосіб визначення пріоритетних напрямків розвитку вищої освіти(Полтавський державний медичний університет, 2023) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Лисаченко, Ольга Дмитрівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Шевченко, Костянтин Васильович; Клепець, Олена Вікторівна; Yeroshenko, G. A.; Vatsenko, A. V.; Lysachenko, O. D.; Ulanovska-Tsyba, N. A.; Shevchenko, K. V.; Klepets, O. V.В розвинених країнах світу (Сполучених штатах Америки, Великобританії, Японії, Німеччині та ін.) довгострокове прогнозування на національному рівні здійснюється завдяки використанню методо- логії Форсайт (foresight анг. – передбачення), яка зарекомендувала себе як найбільш ефективний ін- струмент вибору пріоритетних напрямків розвитку науки та технологій. Форсайт-метод викори- стовують для моделювання медичних, педагогічних, природничо-наукових, технічних та інших про- блем, тому його вважають універсальним. До об’єктів прогнозування і моделювання відносять: на- прями розвитку університетської освіти (масова чи елітна); джерела фінансування вищої освіти (державне, приватне чи змішане); попит на кваліфіковані кадри з боку окремих секторів економіки тощо. Мета: розкрити значення форсайт-досліджень для визначення пріоритетних напрямків розвитку вищої освіти на найближчі 15-20 років. Методи: аналіз, узагальнення та систематизація відомостей науково-методичної літератури. Науково-прогностичне забезпечення розвитку вищої освіти необхідне для встановлення пріоритетних напрямів наукових досліджень і розробок на най- ближчі роки та визначення домінуючих наукових теорій і галузей науки, які будуть формувати освіту майбутнього. Згідно з результатами форсайт-прогнозів щодо удосконалення вищої освіти виділяють наступні тенденції її розвитку: елітне навчання; розвиток освітніх онлайн-платформ; навчання протягом усього життя; прозорість вузівської системи та геймифікація. Довгострокове прогнозування у вищій освіті сприятиме впровадженню концепції стратегічного освітнього мене- джменту та науково-обґрунтованому розвитку університетів. Форсайт-дослідження допоможуть спрогнозувати потужності науково-технічного потенціалу вищої школи, визначити оптимальне співвідношення між дослідженнями і розробками в галузі освіти, передбачити ефект від одержання і застосування результатів науково-технічної діяльності. Результати форсайт-досліджень розви- тку вищої освіти допомагають визначати та удосконалювати головні напрямки наукових дослі- джень, розробок та методів навчання на найближчі 15-20 років. Встановлені прогнози форсайт- досліджень вкажуть потужності науково-технічного потенціалу та забезпечать перехід вищої освіти на інноваційно новий шлях розвитку.