Вісник проблем біології і медицини. 2021
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Вісник проблем біології і медицини. 2021 за Ключові слова "378.12:616.89"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Психологічні аспекти «Емоційного вигорання» викладача медичного вузу під час проведення освітнього процесу в умовах карантину(Українська медична стоматологічна академія, 2021) Білаш, Валентина Павлівна; Билаш, Валентина Павловна; Bilash, V. P.Резюме. Аналіз проблеми «емоційного вигорання», яке є відповіддю на хронічний емоційний стрес, підтверджує його руйнівний вплив на професійну діяльність та особистість викладача медичного вузу. Вигорання посилюється в умовах дистанційного навчання і карантинних обмежень. Викладацька діяльність науково-педагогічних працівників вузів потребує постійного саморозвитку, удосконалення професійних знань, умінь та навичок, соматичного і психічного здоров’я, які обмежуються в умовах карантину. Своєчасна профілактика професійної деформації викладача та стабілізація його психоемоційного стану, попередить виникнення емоційного вигорання та сприятиме якісному виконанню ним своїх професійних обов’язків. Причиною розвитку емоційного вигорання на роботі є «хронічна втома», викликана невідповідністю між особистістю та вимогами, які до неї висуваються. Постійні стреси, що пов’язані, перш за все, з особливостями професійної діяльності, а саме: інформаційні перевантаження, екстремальні ситуації, інтенсивний рівень спілкування, високий ступінь відповідальності - сприяють розвитку синдрому «емоційного вигорання» у викладачів вищої школи та супроводжуються розладами психосоматичного і соматопсихічного характеру. Відсутність умов для зняття психологічної втоми та недостатня компетентність в питаннях збереження і зміцнення професійного здоров’я поглиблюють проблеми, що виникають в даній ситуації у педагогів. До рекомендацій щодо профілактики емоційного вигорання викладачів медичних вузів слід віднести: оптимізацію режиму роботи та відпочинку; розумний розподіл навантаження; зниження конфліктності на роботі; психологічні розвантаження; прояв турботи до себе; уважне ставлення до планування роботи в умовах «карантинного» навчання, збалансований підхід до обсягу самостійних завдань для студентів і головне в даній ситуації - робота повина бути в радість.