Український стоматологічний альманах, 2023, № 4
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Український стоматологічний альманах, 2023, № 4 за Ключові слова "distance learning"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Перспективи дистанційної освіти у медицині(Полтавський державний медичний університет, 2023) Скікевич, Маргарита Георгіївна; Волошина, Людмила Іванівна; Локес, Катерина Петрівна; Гаврильєв, Віктор Миколайович; Skikevych, M. Н.; Voloshyna, L. І.; Lokes, K. Р.; Havryliev, V. М.Питання застосування дистанційної форми навчання в медичних навчальних закладах залишається дискутабельним. Перевагами дистанційної освіти є можливість навчання одразу великої кількості студентів. Виходячи з компетентнісного підходу у підготовці фахівців, ми розглядаємо нову роль здобувача вищої освіти в освітньому процесі. З пасивного споживача знань він має стати активним учасником, який критично мислить, планує свою самостійну роботу, виявляє ініціативу і може формулюва-ти питання та знаходити рішення. Освоєння практичних навичок є головною складовою під час навчання майбутніх стоматологів. Нажаль, але таким шляхом вирішити це завдання неможливо. У нашій статті ми спробували провести огляд досліджень щодо використання дистанційних технологій та їх результативність використання у медичній освіті в цілому та стоматології зокрема. Мета – аналіз можливостей та перспектив використання дистанційної форми навчання в медичній освіті. Основна частина. Особливостями сучасної медичної освіти є збільшення відсотка самостійної роботи студентів у процесі навчання, широке використання інтерактивних форм. Глибоке вивчення тематичного матеріалу диктує необхідність застосування сучасних цифрових технологій, які дозволяють надати студенту повний та вільний доступ до великого обсягу матеріалу. Основними перевагами дистанційного навчання є гнучкість, модульність, паралельність, асинхронність, масовість, рентабельність, соціальність, інтернаціональність. Застосування як традиційної форми навчання, так і елементів дистанційного навчання сприяють удосконаленню професійного рівня викладачів та студентів. Відбувається творчий та професійний розвиток особистості майбутнього лікаря. Переорієнтація традиційно-го навчання виходить на принципово новий рівень. Студент стає активним учасником навчального процесу. Висновки. Впровадження нових інноваційних підходів з елементами дистанційного навчання дозволяє перевести процес навчання на якісно новий рівень, підвищити рівень компетентності студентів та сприяти їхній активній участі в освітньому процесі. Слід наголосити, що процес широкого впрова-дження дистанційних технологій навчання більш доцільний на етапі післядипломної освіти медичних працівників. А в структурі додипломної освіти ця форма може бути доповненням до практичних занять. Abstract. The issue of the use of distance learning in medical educational institutions remains debatable. The advantages of distance education include the ability to educate a large number of students simultaneously. Considering a competency-based approach to professional training, the new role of the higher education instructor in the educational process is determined by us. Instead of being a passive consumer of knowledge, they need to become an active participant who thinks critically, plans their independent work, shows initiative, and can formulate questions and find solutions. The acquisition of practical skills is the main component during the training of future dentists. Unfortunately, this task cannot be solved in this way. In our article, we tried to review research on the use of remote technologies and their effectiveness in medical education in general and dentistry in particular.The aim of this study is to analyze the possibilities and prospects of the use of distance learning in medical education.Main part. Features of modern medical education are the following: an increase in the percentage of independent work of students in the learning process, the wide use of interactive forms. A deep understanding of the subject matter necessitates the application of modern digital technologies, which grant students full and unrestricted access to a vast volume of material. The primary advantages of distance learning encompass flexibility, modularity, parallelism, asynchrony, scalability, cost-effectiveness, social integration, and international reach. Incorporating both traditional and distance learning components contributes to the enhancement of the professional competence of both educators and students. This transition leads to the creative and professional development of future healthcare professionals, fundamentally shifting the paradigm of conventional education, where students become active participants in the learning process.Conclusions. The introduction of new innovative approaches with elements of distance learning allows to transfer the learning process to a qualitatively new level, increase the level of students’ competence and promote their active participation in the educational process. It should be emphasized that the process of wide introduction of distance learning technologies is more appropriate at the stage of postgraduate education of medical workers. And in the structure of undergraduate education, this form can be an addition to practical classes.Keywords: distance learning; digital learning; information and communication technologies, medical education.Документ Формування практичних навичок у студентів-іноземців під час навчання на кафедрі пропедевтики хірургічної стоматології(Полтавський державний медичний університет, 2023-12) Колісник, Інна Анатоліївна; Панькевич, Артур Іванович; Гоголь, Андрій Михайлович; Новіков, Вадим Михайлович; Резвіна, Катерина Юріївна; Коросташова, Марія Анатоліївна; Kolisnyk, I. A.; Pankevych, A. I.; Hohol, A. M.; Novikov, V. M.; Rezvina, E. Yu.; Korostashova, M. A.Метою навчання у ВНЗ – є випуск висококваліфікованих, конкурентоспроможних молодих спеціалістів, здатних до новацій, самовдосконалення і постійного розвитку. Засвоєння теоретичного матеріалу, уміння аналізувати, здійснювати пошук і обробку отриманої інформації, є неодмінно важливими цілями, однак зміст медичної освіти не може бути зведеним лише до теоретичних знань, а обов’язково має забезпечувати оволодіння практичними навичками. Зважаючи на те, що навчання студентів-іноземців здійснюється у дистанційному форматі у зв’язку із військовим станом у країні, оволодіння практичними навичками цими студентами має певні труднощі. Тому аналіз проблем і перспектив формування практичних навичок у студентів іноземців на кафедрі пропедевтики хірургічної стоматології наразі є одним із актуальних питань. Принцип оволодіння практичними навичками закладений у стандартах вищої стоматологічної освіти: освітньо-кваліфікаційній характеристиці (ОКХ), освітньо-професійній програмі (ОПП) і перевіряється стандартизованими засобами оцінювання теоретичних знань і вмінь – "Крок-2. Стоматологія", а також під час об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) зі стоматології. Під час практичних занять передбачається перевірка теоретичних знань, що здійснюється як тестуванням студентів, так і усним опитуванням, а також відпрацювання практичних навичок, що може бути забезпечено роботою на фантомах, а також участю у обстеженні та клінічному розборі хворих у клінічному залі. Під час очного навчання студенти відвідують клінічний зал разом із викладачем, беруть участь у прийомі пацієнтів, заповненні медичної документації, асистують, описують рентгенограми, мають змогу обрати анестезію та інструментарій для видалення зуба. Викладач демонструє різні маніпуляції, коментуючи та пояснюючи кожну з них. Після цього студенти відпрацьовують практичні навички на черепі, щелепі, муляжах, повторюючи за викладачем або ж з його допомогою. Студенти-іноземці змушені навчатися дистанційно не мають таких можливостей, тому ми вирішили створити для них умови, наближені до реальних. Використання ноутбука у мережі WiFi дозволяє експлуатувати його у клінічному залі і так само, як вітчизняним студентам демонструвати прийом пацієнта: опитування, огляд, основні методи обстеження, вибір анестезії та підбір інструментарію. Однак мала площа операційного поля, особливо при внутрішньоротових втручаннях не забезпечують достатнього огляду при використанні ноутбука і не дають змоги викладачеві детально показати те чи інше оперативне втручання. Для вирішення даної проблеми ми використовуємо телефон, який синхронізуємо з ноутбуком. Телефон слугує у якості камери, що дозволяє докладно знімати операційне поле і транслювати зображення на екран студентам. Таким чином, умови стають наближеними до реальних. Студенти бачать усі етапи оперативного втручання з поясненням викладача, мають змогу приймати участь у дискусії під час прийому пацієнта. Демонстрація виконання маніпуляції викладачем є першим кроком до засвоєння практичних навичок. На жаль, дистанційно студенти не можуть відпрацювати та продемонструвати навички, але відмінне володіння теоретичним матеріалом і розуміння необхідних дій в подальшому допоможуть студентам у їх засвоєнні. Далі під час занять для закріплення матеріалу здійснюється покрокове обговорення оперативних втручань, що дозволяє зацікавити та залучити усіх присутніх студентів до дискусії та перевірити рівень знань студентів. Нажаль викладачі в змозі лише візуалізувати та докладно прокоментувати виконання тих чи інших маніпуляцій. Проте, навіть часткове вирішення цієї складової у вигляді обґрунтування та демонстрації алгоритму, створює стійкий аргумент для подальшого вивчення хірургічної стоматології, та досягнення кінцевих цілей навчання лікаря стоматолога.