Наукові праці. Кафедра патологічної анатомії та судової медицини
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові праці. Кафедра патологічної анатомії та судової медицини за Ключові слова "378.147:616-092"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Challenges of teaching pathomorphology in wartime(Полтавський державний медичний університет, 2022) Babenko, V. I.; Starchenko, I. I.; Fylenko, B. M.; Royko, N. V.; Nikolenko, D. Ye.; Бабенко, Вікторія Ігорівна; Старченко, Іван Іванович; Филенко, Борис Миколайович; Ройко, Наталія Віталіївна; Ніколенко, Дмитро ЄвгенійовичMedical education is one of the most important educational segments in Ukraine and worldwide. To increase the competitiveness of our students, the faculty members must constantly modernize the educational process in the current conditions of the pandemic of coronavirus infection and the undeclared war of aggression of russia against Ukraine. The aim of the work was to highlight the key issues of teaching pathomorphology and features of the organization of the educational process in wartime. Pathomorphology plays an important role in the diagnostic process and helps the future physician to understand the symptomatic and syndromic aspects of most diseases and forms a clear and systematic view of the nosological nature of pathology in the study at the organ, tissue and cellular levels. Under the coronavirus pandemic, the educational process was transformed into a distance form, and later into a mixed one. It was during this period that the first wave of declining students’ motivation to actively and persistently obtain new information was noticeable. Therefore, one of the priority areas of work with students during distance learning is their motivation, which requires high organizational skills of the faculty staff members with proper coordination of learning with an individualized approach to each student to ensure interest in the subject. Each graduate has the opportunity to receive full information on the subject «Pathomorphology» on the website of the Department of Pathological Anatomy with the autopsy course and in the repository of the university for productive self-training. Against the background of a long pandemic, the hostilities that suddenly began in our country led to a very deep psycho-emotional shock, which had a wave-like course with the development of posttraumatic stress disorder. Consequently, the motivation to study and work has significantly decreased among students and faculty members. Therefore, in wartime, we must take into account not only material resources, technical support and access to Internet resources, but also the psychological state of students and faculty staff. In the current challenging times, it is necessary to constantly search for the advanced teaching methods in order to ensure a full-fledge educational process. Also, in addition to the continuous mastery of skills in the use of the stateof-the-art technologies, which are being constantly updated, it is important to improve knowledge of psychological pedagogy, which is crucial in wartime.Документ Аналіз змісту, засобів та методів дистанційного навчання на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом(Українська медична стоматологічна академія, 2020) Филенко, Борис Миколайович; Ройко, Наталія Віталіївна; Старченко, Іван Іванович; Прилуцький, Олексій Костянтинович; Новосельцева, Таїса ВолодимирівнаПандемія COVID-19 внесла корективи в плани вищих навчальних закладів на навчальний рік: всім довелося переходити на спосіб власного існування. Українська медична стоматологічна академія запровадила відповідні заходи із запобігання поширення небезпечної інфекції і з переведенням занять зі здобувачами освіти у дистанційну форму. Відповідно до засад академічної автономії та попереднього досвіду, науково-педагогічні працівники кафедри патологічної анатомії з секційним курсом для проведення он-лайн занять обрали комбінацію платформ Zoom і Google classroom. Незалежно від засобів дистанційного навчання, дистанційна форма освіти потребує постійного удосконалення з урахуванням потреб здобувача освіти та стрімкого розвитку й упровадження інноваційних технологій у процес підготовки майбутніх фахівців. Науково-педагогічними працівниками кафедри патологічної анатомії з секційним курсом розроблена анкета «Дистанційне навчання: зміст, засоби, методи та ресурс оптимізації». Анкета включала питання, які розкривали загальне відношення студентів до дистанційного навчання та питання, які висвітлювали їх думку щодо змісту, засобів та методів дистанційного навчання на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом. Ґрунтуючись на думку здобувачів освіти, з’ясували, що дистанційне навчання на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом проводиться на достатньо високому рівні. Але не можна зупинятися на досягнутому, потрібно постійно вдосконалювати існуючі надбання та проводити пошук нових методів та засобів, що дасть змогу покращити підготовку майбутніх лікарів. The COVID-19 pandemic made adjustments to the activities of higher education institutions for the academic year: everyone had to shift to their own way of life. The Ukrainian Medical Stomatological Academy has introduced appropriate measures to prevent the spread of dangerous infections and shifted to distance learning of students. In accordance with the principles of academic autonomy and previous experience, the faculty members of the Department of Pathological Anatomy with Autopsy Course have chosen a combination of Zoom and Google classroom platforms for on-line classes. Regardless of the tools of distance learning, on-line education requires constant improvement, taking into account the needs of the learner and the rapid development and introduction of the advanced technologies in the process of training of future professionals. The faculty members of the Department of Pathological Anatomy with Autopsy Course have developed a questionnaire “Distance learning: content, tools, methods and resources for optimization”. The questionnaire included questions that revealed the general attitude of students to distance learning and questions that highlighted their views on the content, tools and methods of distance learning at the Department of Pathological Anatomy with Autopsy Course. The students’ survey revealed a fairly high level of distance learning mode of study at the Department of Pathological Anatomy with Autopsy Course. Notwithstanding the successful introduction of distance learning, we need to constantly improve the existing learning outcomes and search for the advanced teaching methods and tools that can improve the training of future medical professionals.Документ Навчально-методичні аспекти та організаційне забезпечення викладання патоморфології(Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, 2023) Ройко, Наталія Віталіївна; Филенко, Борис Миколайович; Старченко, Іван Іванович; Проскурня, Сергій Анатолійович; Прилуцький, Олексій Костянтинович; Roiko, N.; Filenko, B.; Starchenko, I.; Proskurnya, S.; Prylutsky, O.У статті обговорюються особливості вивчення і викладання дисципліни «Патоморфологія» і методичні аспекти вдосконалення її викладання з метою підвищення якості освітнього процесу, а також професійної підготовки висококваліфікованих і конкурентоспроможних фахівців вищої ланки. Відображається специфіка викладання патоморфології, її роль в інтегруванні теоретичних знань здобувачів освіти при безпосередньому їх вступі в клініку і формуванні клініко-анатомічного мислення, що має важливе значення в майбутній практичній діяльності випускника медичного ВНЗ. В роботі висвітлено багаторічний навчально-методичний досвід колективу кафедри патологічної анатомії з секційним курсом Полтавського державного медичного університету, висвітлені результати впровадження в навчальний процес навчально-методичного комплексу і різних сучасних освітніх технологій з урахуванням новітніх досягнень медичної науки. Активна позиція науково-педагогічного колективу та пошук індивідуального підходу до навчання сприяють різнобічному розвитку індивідуальних творчих здібностей і усвідомленого професійного самовизначення здобувачів вищої освіти.Документ Практико-орієнтоване викладання патоморфології та секційного курсу як основа формування клінічного мислення у здобувачів освіти медичного вузу(Полтавський державний медичний університет, 2021) Старченко, Іван Іванович; Ройко, Наталія Віталіївна; Филенко, Борис Миколайович; Проскурня, Сергій Анатолійович; Прилуцький, Олексій КостянтиновичСтаття присвячена висвітленню практичного розділу освітнього процесу на кафедрі патологічної анатомії з секційним курсом, оскільки практичні навички не тільки сприяють закріпленню знань, а також є стимулом до подальшого поглибленого освоєння медичної теорії та формування клінічного мислення. Розвиток клінічного мислення у здобувачів освіти забезпечується шляхом вивчення патологічних процесів на макро- та мікроскопічному рівнях під час вивчення патоморфології та секційного курсу. Так, наприклад, вивчаючи препарати або будучи присутнім на розтині, студент повинен не лише описати морфологічні зміни на різних стадіях патологічного процесу, а й співставити їх з можливими клінічними проявами на різних стадіях розвитку та з ознаками органної недостатності у даного пацієнта. Цілеспрямоване і планомірне викладання патоморфології та секційного курсу з позицій практико-орієнтованості і формування професійних компетенцій реалізує головну мету навчання у вищому навчальному закладі – підготовку фахівця, прагнучи до того, щоб ця мета стала частиною власних цілей і завдань самих здобувачів вищої освіти.