Вісник проблем біології і медицини, 2021, Випуск 4 (162)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Вісник проблем біології і медицини, 2021, Випуск 4 (162) за Ключові слова "cell biology"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Походження і дидактичне значення деяких епонімічних термінів в курсі медичної біології(Полтавський державний медичний університет, 2021) Єрошенко, Галина Анатоліївна; Клепець, Олена Вікторівна; Рябушко, Олена Борисівна; Ваценко, Анжела Володимирівна; Улановська-Циба, Наталія Аркадіївна; Передерій, Ніна Олександрівна; Шевченко, Костянтин ВасильовичМедична біологія є однією з фундаментальних дисциплін медико-біологічного циклу, що спрямована на формування понять про основні закономірності життєдіяльності людини на всіх рівнях організації життя. Знання, які отримують здобувачі освіти при вивченні даного курсу, мають велике практичне значення, оскільки його навчальний матеріал пов’язаний із багатьма теоретичними та клінічними дисциплінами. Сучасні навчальні літературні джерела з медичної біології містять велику кількість епонімічних термінів, які відбивають визнання особистого внеску видатних вчених та відомих лікарів у розвиток медичної науки і практики та є культурно-історичною складовою професійної мови медицини. Використання епонімічних термінів робить навчальний матеріал більш лаконічним та емоційно забарвленим, наближає його до фахового рівня лікаря-спеціаліста. Студенти краще краще орієнтуються у навчальному матеріалі і швидше запам’ятовують складні епонімічні терміни, якщо розуміють їх походження. Зазвичай у навчальній літературі більшість епонімів використовується без розʼяснення їх походження. У звʼязку з цим виникає необхідність зосередити увагу учасників навчального процесу на історії виникнення та формування деяких медико-біологічних епонімів. Метою роботи є провести аналіз термінів-епонімів (цикл Кребса, комплекс Гольджі, тільця Барра, тільця Девідсона) та окреслити їх дидактичне значення в курсі медичної біології при вивченні біології клітини. Результати проведеного аналізу засвідчили, що розглянуті епонімічні терміни посідають важливе місце у вивченні багатьох тем практичного курсу медичної біології. Ознайомлення здобувачів освіти із походженням і становленням епонімів дозволяє глибше розкрити сутність біологічних об’єктів, явищ і закономірностей, провести інтеграційні зв’язки з іншими дисциплінами, розширити науковий та культурний кругозір студентів, сприяти засвоєнню ними професійної мови. Представлений матеріал може бути використаний для поглибленого вивчення медичної біології, зокрема, при підготовці до Всеукраїнської студентської предметної олімпіади та організації науково-дослідної роботи студентів.