Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 2025, Том 25, вип. 1 (89)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії, 2025, Том 25, вип. 1 (89) за Ключові слова "dental professional training"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Цифрова компетентність як одна з основних вимог підготовки лікаря-стоматолога(Полтавський державний медичний університет, 2025) Бублій, Тетяна Дмитрівна; Бойченко, Ольга Миколаївна; Мошель, Тетяна Миколаївна; Bublii, T. D.; Boychenko, O. M.; Moshel, T. M.Сучасна стоматологічна освіта потребує активної інтеграції цифрових технологій у навчальний процес, що сприяє підвищенню рівня цифрової компетентності майбутніх лікарів-стоматологів. У статті розглядаються основні аспекти формування цифрових навичок студентів, які навчаються за освітньою професійною програмою «Стоматологія». Окреслюється роль цифрових технологій, таких як операційні мікроскопи, CAD/CAM-системи, цифрові сканери, штучний інтелект, електронні медичні картки та медичні інформаційні системи. Особливу увагу приділено використанню операційного мікроскопа як одного з ключових інструментів у розвитку цифрової компетентності. Завдяки багаторазовому збільшенню зображення (3-6 разів) мікроскоп дозволяє студентам та лікарям більш точно діагностувати стоматологічні захворювання, здійснювати мінімально інвазивні втручання та покращувати якість лікування. Мікроскопічні зображення можуть інтегруватися в електронні медичні картки, що сприяє розвитку навичок роботи з цифровими базами даних і їх синхронізацією з діагностичними програмами. Крім того, відеокамери, вбудовані в мікроскопи, надають можливість студентам аналізувати та зберігати відеозаписи маніпуляцій, що підсилює процес навчання та самоаналізу. Дослідження також акцентує увагу на інтеграції штучного інтелекту у стоматологічну практику. ШІ-технології здатні автоматично аналізувати рентгенівські знімки, визначати патології, прогнозувати ризики та пропонувати діагностичні гіпотези. Це не лише полегшує діагностичний процес, а й дозволяє студентам краще розуміти принципи медичної аналітики та ухвалення клінічних рішень. Запровадження електронних медичних записів і систем управління пацієнтами оптимізує процес лікування та сприяє кращій комунікації між різними спеціалістами-стоматологами. Автоматизація документації зменшує ризик лікарських помилок та забезпечує швидкий доступ до історії хвороби пацієнта. У статті зроблено висновок, що цифрова компетентність є невід’ємною складовою сучасної стоматологічної освіти, а її розвиток сприяє підготовці висококваліфікованих, конкурентоспроможних фахівців, здатних працювати в умовах цифрової медицини. Modern dental education requires the active integration of digital technologies into the learning process to enhance the digital competence of future dentists. This article examines the key aspects of developing digital skills among students enrolled in the "Dentistry" educational program. It highlights the role of digital tools such as operating microscopes, CAD/CAM systems, digital scanners, artificial intelligence (AI), electronic medical records (EMR), and medical information systems in modern dental training. Special emphasis is placed on the operating microscope as a fundamental tool for developing digital competence. By providing 3 – 6× magnification, the microscope enables students and dentists to diagnose dental diseases more accurately, perform minimally invasive procedures, and enhance treatment quality. Microscopic images can also be integrated into electronic medical records, allowing students to gain handson experience in managing digital databases and synchronizing them with diagnostic software. Furthermore, microscopes equipped with video cameras enable students to analyze and store procedure recordings, facilitating self-assessment and deeper learning. The study also explores the integration of artificial intelligence (AI) into dental practice. AI technologies can automatically analyze radiographic images, detect pathologies, predict risks, and propose diagnostic hypotheses. This not only simplifies the diagnostic process but also enhances students’ understanding of medical analytics and clinical decision-making principles. The implementation of electronic medical records (EMR) and patient management systems further optimizes the treatment process and improves communication among dental specialists. The automation of documentation reduces the risk of medical errors and ensures quick access to patient history, thereby enhancing the efficiency and accuracy of dental care. The article concludes that digital competence is an essential component of modern dental education. Its development plays a critical role in training highly qualified and competitive professionals who are well-prepared to work in the digital healthcare environment.