Вимоги до формування практичних навичок у студентів стоматологічного факультету за умов навчання за кредитно-модульною системою

Ескіз недоступний

Дата

2016

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Українська медична стоматологічна академія

Анотація

Кредитно-модульна система навчання вимагає від студента і викладача акумулювати увагу тільки на найнеобхідніших теоретичних та практичних моментах навчання, оскільки високий відсоток матеріалу студент опрацьовує самостійно. Практичні навички - необхідний компонент навчання майбутнього стоматолога, оскільки необхідні для практичної діяльності лікаря. Автори рекомендують використовувати поетапне формування «розумових дій та уявлень» для формування автоматизованих практичних навичок. За використання чинної системи підготовки студентів для засвоєння знань і навичок із хірургічної стоматології досить часто буває низька засвоюваність матеріалу студентами. Основною причиною такої ситуації стає відсутність педагогічно обґрунтованої методики, яка б дозволяла доводити формування окремих технічних прийомів до автоматизму. Дослідження автора були присвячені розробці способів цілеспрямованого формування практичних знань і навичок із хірургічної стоматології за умов навчання студентів за кредитно-модульною системою. Зі студентів IV курсу навмання було вибрано 60 студентів, яких поділили на 2 рівноцінні групи. Студентам І групи (30 осіб) викладач пояснював значення практичної навички та подавав конкретизовану схему маніпуляції. Зі студентами ІІ групи (30 осіб) проводили традиційне навчання: викладач пояснював значення маніпуляції, а потім повільно демонстрував її на муляжі. Порівнювали успішність опанування практичними навичками та проміжку часу, затраченого викладачем на вироблення в студентів стійкої автоматизованої навички. Результати дослідження показали, що 98,0% студентів І групи з першого разу провели практичну навичку правильно, натомість лише в 34,3% студентів ІІ групи виробився стійкий автоматизований навик. Розроблена методика - ефективний засіб цілеспрямованого формування в студентів комплексу мануальних дій. Створення схем дій для конкретної маніпуляції доцільне на практичних заняттях за кредитно-модульною системою; Кредитно-модульная система обучения требует от студента и преподавателя аккумулировать внимание только на самых необходимых теоретических и практических моментах обучения, поскольку большой процент материала студент учит самостоятельно. Практические навыки являются необходимым элементом обучения будущего стоматолога, так как это необходимо для практической деятельности врача. Мы рекомендуем использовать поэтапное формирование «умственных действий и представлений» для формирования автоматизированных практических навыков. При использовании существующей системы подготовки студентов для усвоения знаний и навыков по хирургической стоматологии довольно часто отмечается низкая усвояемость материала студентами. Основной причиной такой ситуации является отсутствие педагогически обоснованной методики, которая бы позволяла доводить формирование отдельных технических приемов до автоматизма. Исследования были посвящены разработке способов направленного формирования практических знаний и навыков по хирургической стоматологии в условиях обучения студентов по кредитно-модульной системе. Из студентов IV курса наугад было выбрано 60 студентов, которых разделили на 2 равноценные группы. Студентам I группы (30 чел.) преподаватель объяснял значение практического навыка и подавал конкретизированную схему манипуляции. Студентам II группы (30 чел.) проводили традиционное обучение: преподаватель объяснял значение манипуляции, а затем медленно демонстрировал ее на муляже. Проводили сравнение успешности усвоения практических навыков и промежутка времени, затраченного преподавателем на выработку у студентов устойчивого автоматизированного навыка. Результаты исследования показали, что 98,0% студентов I группы с первого раза провели практический навык правильно, и только в 34,3% студентов II группы выработался устойчивый автоматизированный навык. Разработанная методика является эффективным средством направленного формирования у студентов комплекса мануальных действий. Создание схем действий при конкретной манипуляции помогает в ходе проведения практических занятий по кредитно-модульной системе; Credit-module system of education requires students and teachers to accumulate attention only to the most essential moments of theoretical and practical training, as they are working independently on a large percentage of the material. Practical training skills are an essential element of the future dentist as it is necessary for the practice of a doctor. We recommend using stepwise formation of «mental actions and ideas» for automated formation of practical skills. When using the existing system of preparation of students for learning and skills in dental surgery is often marked by low absorption material of students. The main reason for this situation is the lack of pedagogically based methods which would allow proving the formation of separate techniques to automatism. Our research has been devoted to developing methods of directed formation of practical knowledge and skills in dental surgery for the learning environment of students for credit-modular system. 60 students of IV course were randomly selected and divided into two equal groups. To students of the first group (30 people) teacher explained the importance of practical skills and handed specified manipulation scheme. Traditional education was performed with the students of the second group (30 people): the teacher explained the meaning of manipulation, and then slowly showed it on waxwork. We conducted comparison of successful mastering of practical skills and the length of time that teacher spent during developing in students sustained automated skills. The results showed that 98.0% of students had done a practical skill correctly from the first time and only in 34.3% of students in the second group developed an automated resistant skill. The technique is an effective mean of formation directed at students’ chiropractic complex actions. Creating schemes of action in a particular manipulation helps during the workshops on credit system.

Опис

Ключові слова

навчальний процес, практичні навички, кредитно-модульна система, студенти, учебный процесс, практические навыки, кредитно-модульная система, студенты, educational process, practical skills, credit-modular system, students

Бібліографічний опис

Махлинець Н. П. Вимоги до формування практичних навичок у студентів стоматологічного факультету за умов навчання за кредитно-модульною системою / Н. П. Махлинець // Український стоматологічний альманах. – 2016. – № 1, т. 1. – С. 103–106.