Micro-credentials: a new category in education

Ескіз недоступний

Дата

2023

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Полтавський державний медичний університет

Анотація

Nowadays, the global workforce and economy are at a crossroads. Companies in the public and private sector experience dramatic economic fallout of the COVID-19 pandemic and are faced with new economic and workforce imperatives for the future [2]. Such situation sets new requirements to the education system and qualifications of specialists. Students may need to learn additional skills outside of the classroom to become competitive at the labor market. This is where micro-credentials can help. The present research is devoted to a relatively new category in education, i.e. micro-credentials, that is one of the modern trends emerging in higher education, which continues to evolve to meet the needs of students and the workforce. With the increasing desire for job candidates with stronger soft skills, micro-credentials stand to benefit both graduates and employers.
Сьогодні економіка та світовий ринок праці перебувають на роздоріжжі. Державні та приватні компанії відчувають драматичні економічні наслідки пандемії COVID-19, оскільки вони дедалі частіше стикаються з новими вимогами та імперативами розвитку галузі та підготовки фахівців [2]. Така ситуація ставить нові вимоги до системи освіти та кваліфікації спеціалістів. Студенти відчувають потребу в додаткових навичках, здобутих поза аудиторією, щоб бути конкурентоспроможними. Цю фукцію якраз і забезпечують мікрокваліфікації. Дане дослідження розглядає відносно нову категорію в освіті, а саме мікрокваліфікації, запровадження яких є однією з сучасних тенденцій у вищій освіті, яка продовжує розвиватися, щоб задовольнити потреби студентів та роботодавців. Зростання попиту на спеціалістів з великою кількість softskills сприяє інтенсифікації процесу запровадження мікрокваліфікацій, що відповідатимуть запитам на ринку праці.

Опис

Ключові слова

higher education, micro-credentials, soft skills, competences, learning outcomes, вища освіта, мікрокваліфікації, результати навчання, компетенції

Бібліографічний опис

Opyr M. Micro-credentials: a new category in education / M. Opyr, S. Panchyshyn, S. Dobrovolska // Modern trends in foreign languages research and teaching : proceedings of the 2nd International scientific and practical online conference (Poltava, 18–19 May 2023). – Poltava : Astraya, 2023. – P. 139–144.