Український стоматологічний альманах, 2024, № 3
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Український стоматологічний альманах, 2024, № 3 за Автор "Amosova, L. I."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання сучасних технічних засобів здобувачами освіти під час навчального процесу(Полтавський державний медичний університет, 2024) Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Яценко, Павло Ігорович; Моргун, Наталія Анатоліївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Артем’єв, Андрій Владиславович; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Яценко, Павел Игоревич; Моргун, Наталья Анатольевна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Артемьев, Андрей Владиславович; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yatsenko, P. I.; Morgun, N. A.; Vashchenko, I. Yu.; Artem’ev, A. V.У статті надано дані анкетування здобувачів освіти й описано варіативність застосування гаджетів у освітньому процесі на різних етапах навчання. Матеріал статті ґрунтується на інформації, отриманій від здобувачів, особистому досвіді викладання й думці колег. Мета дослідження – аналіз і оцінка ролі сучасних технічних пристроїв і застосування інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення практичного заняття. Навчання в закладах вищої освіти натепер практично неможливе без гаджетів. Роль і місце новітніх технологій, мобільних комунікацій і мережі «Інтернет» дають можливість максимально ефективно застосовувати ноутбуки, планшети, смартфони й інші гаджети в педагогіці за рахунок своєї інформативності та інтерактивності, зручного використання. Було проведено анкетування 115 здобувачів освіти 4-5 курсів стоматологічного факультету Полтавського державного медичного університету з наміром виявити їхнє ставлення до застосування гаджетів у навчанні. Анкета складалася з питань щодо особистого ставлення студентів до використання гаджетів та їх ролі в освітньому процесі. Було з’ясовано, що абсолютно всі здобувачі (100% респондентів) користуються гаджетами й інтернетом. Серед джерел, які застосовували для опанування дисципліни, паперові підручники використовують тільки 4,54% опитаних, а переважна кількість здобувачів (85,21%) більше користуються електронними носіями інформації (електронний підручник, презентації, посібники й інші файли з теми, що вивчається). Використання ІКТ на заняттях суттєво підвищує їхню ефективність, прискорює процес підготовки, дозволяє викладачу повною мірою проявити свою творчість, забезпечує наочність, залучає велику кількість дидактичного матеріалу. The article presents data from a survey of applicants for education and describes the variability of the use of gadgets in the educational process at different stages of learning. The material of the article is based on information received from students, personal teaching experience and the opinion of colleagues. The purpose of this study is to analyze and evaluate the role of modern technical devices and the use of information and computer technologies in practical classes. Studying in higher education is now almost impossible without gadgets. The role and place of the latest technologies, mobile communications, and the Internet makes it possible to use laptops, tablets, smartphones, and other gadgets in pedagogy as efficiently as possible due to their informative and interactive nature and ease of use. A survey was conducted among 115 students of the 4th-5th year of the dental faculty to determine their attitude to the use of gadgets in education. The uestionnaire consisted of questions about students' personal attitudes toward the use of gadgets and their role in the educational process. It was found that absolutely all students (100% of respondents) use gadgets and the Internet. Among the sources used to master the discipline, only 4.54% of respondents use paper textbooks, and most students (85.21%) use electronic media (e-textbooks, presentations, manuals, and other files on the subject being studied). The use of ICT in the classroom significantly increases their effectiveness, speeds up the training process, allows the teacher to fully express their creativity, provides visualization, and involves a large amount of didactic material.Документ Рівень успішності магістрів стоматологічного профілю за показниками їх атестації з ОК 30. Дитяча терапевтична стоматологія в умовах сьогодення(Полтавський державний медичний університет, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Садовські, Марина Олександрівна; Amosova, L. I.; Амосова, Людмила Ивановна; Pavlenkova, O. S.; Павленкова, Оксана Сергеевна; Novikova, S. Ch.; Новикова Светлана Чеславна; Khmil, O. V.; Хмиль, Елена Всеволодовна; Sadovski, M. O.; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ulasevych, L. P.; Уласевич, Лариса ПавловнаПроаналізовано підготовку здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Стоматологія» з дисципліни «Дитяча терапевтична стоматологія» на основі отриманих результатів під час складання атестації випускників за допомогою ОСП(К)І. Атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Стоматологія» закладу вищої освіти Полтавського державного медичного університету, починаючи з 2021 року, проводилась у формі Єдиного державного кваліфікаційного іспиту, а саме його компонентів: інтегрованого тестового іспиту «КРОК 2» і ОСП(К)І. Тому для аналізу було обрано результати складання атестації випускників 2021, 2022, 2023, 2024 років на клінічній станції «Кейс клінічного випадку в дитячій терапевтичній стоматології». У результаті проведеного аналізу було оброблено 1367 чек-листів. Серед них 294 чек-листи випускників 2021 року, 523 чек-листи – 2022 року, 276 чек-листів – 2023 року і 274 чек-листи – 2024 року. Результати розподілено по групах серед вітчизняних ЗО, вітчизняних ЗО з нормативним терміном навчання й іноземних ЗО. Оцінюючи отримані результати та їхню динаміку, можна стверджувати, що вітчизняні ЗО мають хороші показники знань із дитячої терапевтичної стоматології. Випускники з нормативним терміном навчання менш вмотивовані та мають вірогідно нижчі показники успішності з даної дисципліни, оскільки отримали спеціальність іншого напряму й більш пристосовані до умов самостійного життя в реаліях сьогодення. Студенти-іноземці отримали найнижчі бали при оцінюванні на станції «Кейс клінічного випадку в дитячій терапевтичній стоматології», маючи нижчу базу знань, займаючись онлайн і проживаючи з 2022 року вдо- ма, відповідно з нижчими показниками формування фахових компетентностей. Виявлену динаміку вочевидь можна пояснити ситуацією в Україні та світі, зокрема тим, що з 2020 року навчання почалася епідемія Covid-19. Із 2022 року додалася повномасштабна війна з росією, яка додала стресових факторів для студентів і погіршила їхню успішність. Aims and objectives. To analyze the preparation of second-cycle (master's) degree students in the Educational-Professional Program "Dentistry" in the discipline "Pediatric Therapeutic Dentistry" based on the results obtained during the final state certification examination using the Objective Structured Practical (Clinical) Examination. Materials and methods. Certification of second-cycle (master's) degree students in the Educational- Professional Program "Dentistry" at Poltava State Medical University, starting from 2021, was conducted in the form of the Unified State Qualifying Exam (USQE), specifically its components: the integrated test exam "Krok 2" and the Objective Structured Practical (Clinical) Examination (OSPE). For analysis, the results of the final state certification examination of graduates in 2021, 2022, 2023, and 2024 were selected, focusing on the clinical station "Case of a clinical case in pediatric therapeutic dentistry". In this study, 1367 checklists were analyzed. These included 294 checklists from the 2021 graduates, 523 from 2022, 276 from 2023, and 274 from 2024 ones. The results were categorized into state higher education institutions, state HEIs with normative study duration, and foreign HEIs. Evaluating the obtained results and their dynamics, it can be stated that domestic students have good indicators of knowledge in children's therapeutic dentistry. Graduates with a normative term of study are less motivated and have probably lower success rates in this discipline, since they received a specialty in a different field, and are more adapted to the conditions of independent life in today's realities. International students scored the lowest in the evaluation of the "Clinical case in pediatric therapeutic dentistry" station, having a lower knowledge base, studying online and living at home since 2022, corresponding to lower indicators of the ormation of professional competences.This observed trend can be attributed to the global and national situation, namely, the COVID-19 pandemic that began in 2020 and the full-scale war with russia starting in 2022. These events introduced additional stress factors for students and affected their academic performance.