Український стоматологічний альманах, 2024, № 3
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Український стоматологічний альманах, 2024, № 3 за Назва
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання сучасних технічних засобів здобувачами освіти під час навчального процесу(Полтавський державний медичний університет, 2024) Андріянова, Ольга Юріївна; Каськова, Людмила Федорівна; Амосова, Людмила Іванівна; Яценко, Павло Ігорович; Моргун, Наталія Анатоліївна; Ващенко, Ірина Юріївна; Артем’єв, Андрій Владиславович; Андриянова, Ольга Юрьевна; Каськова, Людмила Фёдоровна; Амосова, Людмила Ивановна; Яценко, Павел Игоревич; Моргун, Наталья Анатольевна; Ващенко, Ирина Юрьевна; Артемьев, Андрей Владиславович; Andriyanova, O. Yu.; Kaskova, L. F.; Amosova, L. I.; Yatsenko, P. I.; Morgun, N. A.; Vashchenko, I. Yu.; Artem’ev, A. V.У статті надано дані анкетування здобувачів освіти й описано варіативність застосування гаджетів у освітньому процесі на різних етапах навчання. Матеріал статті ґрунтується на інформації, отриманій від здобувачів, особистому досвіді викладання й думці колег. Мета дослідження – аналіз і оцінка ролі сучасних технічних пристроїв і застосування інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення практичного заняття. Навчання в закладах вищої освіти натепер практично неможливе без гаджетів. Роль і місце новітніх технологій, мобільних комунікацій і мережі «Інтернет» дають можливість максимально ефективно застосовувати ноутбуки, планшети, смартфони й інші гаджети в педагогіці за рахунок своєї інформативності та інтерактивності, зручного використання. Було проведено анкетування 115 здобувачів освіти 4-5 курсів стоматологічного факультету Полтавського державного медичного університету з наміром виявити їхнє ставлення до застосування гаджетів у навчанні. Анкета складалася з питань щодо особистого ставлення студентів до використання гаджетів та їх ролі в освітньому процесі. Було з’ясовано, що абсолютно всі здобувачі (100% респондентів) користуються гаджетами й інтернетом. Серед джерел, які застосовували для опанування дисципліни, паперові підручники використовують тільки 4,54% опитаних, а переважна кількість здобувачів (85,21%) більше користуються електронними носіями інформації (електронний підручник, презентації, посібники й інші файли з теми, що вивчається). Використання ІКТ на заняттях суттєво підвищує їхню ефективність, прискорює процес підготовки, дозволяє викладачу повною мірою проявити свою творчість, забезпечує наочність, залучає велику кількість дидактичного матеріалу. The article presents data from a survey of applicants for education and describes the variability of the use of gadgets in the educational process at different stages of learning. The material of the article is based on information received from students, personal teaching experience and the opinion of colleagues. The purpose of this study is to analyze and evaluate the role of modern technical devices and the use of information and computer technologies in practical classes. Studying in higher education is now almost impossible without gadgets. The role and place of the latest technologies, mobile communications, and the Internet makes it possible to use laptops, tablets, smartphones, and other gadgets in pedagogy as efficiently as possible due to their informative and interactive nature and ease of use. A survey was conducted among 115 students of the 4th-5th year of the dental faculty to determine their attitude to the use of gadgets in education. The uestionnaire consisted of questions about students' personal attitudes toward the use of gadgets and their role in the educational process. It was found that absolutely all students (100% of respondents) use gadgets and the Internet. Among the sources used to master the discipline, only 4.54% of respondents use paper textbooks, and most students (85.21%) use electronic media (e-textbooks, presentations, manuals, and other files on the subject being studied). The use of ICT in the classroom significantly increases their effectiveness, speeds up the training process, allows the teacher to fully express their creativity, provides visualization, and involves a large amount of didactic material.Документ Рівень успішності магістрів стоматологічного профілю за показниками їх атестації з ОК 30. Дитяча терапевтична стоматологія в умовах сьогодення(Полтавський державний медичний університет, 2024) Каськова, Людмила Федорівна; Уласевич, Лариса Павлівна; Амосова, Людмила Іванівна; Павленкова, Оксана Сергіївна; Новікова, Світлана Чеславна; Хміль, Олена Всеволодівна; Садовські, Марина Олександрівна; Amosova, L. I.; Амосова, Людмила Ивановна; Pavlenkova, O. S.; Павленкова, Оксана Сергеевна; Novikova, S. Ch.; Новикова Светлана Чеславна; Khmil, O. V.; Хмиль, Елена Всеволодовна; Sadovski, M. O.; Садовски, Марина Александровна; Kaskova, L. F.; Каськова, Людмила Фёдоровна; Ulasevych, L. P.; Уласевич, Лариса ПавловнаПроаналізовано підготовку здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Стоматологія» з дисципліни «Дитяча терапевтична стоматологія» на основі отриманих результатів під час складання атестації випускників за допомогою ОСП(К)І. Атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Стоматологія» закладу вищої освіти Полтавського державного медичного університету, починаючи з 2021 року, проводилась у формі Єдиного державного кваліфікаційного іспиту, а саме його компонентів: інтегрованого тестового іспиту «КРОК 2» і ОСП(К)І. Тому для аналізу було обрано результати складання атестації випускників 2021, 2022, 2023, 2024 років на клінічній станції «Кейс клінічного випадку в дитячій терапевтичній стоматології». У результаті проведеного аналізу було оброблено 1367 чек-листів. Серед них 294 чек-листи випускників 2021 року, 523 чек-листи – 2022 року, 276 чек-листів – 2023 року і 274 чек-листи – 2024 року. Результати розподілено по групах серед вітчизняних ЗО, вітчизняних ЗО з нормативним терміном навчання й іноземних ЗО. Оцінюючи отримані результати та їхню динаміку, можна стверджувати, що вітчизняні ЗО мають хороші показники знань із дитячої терапевтичної стоматології. Випускники з нормативним терміном навчання менш вмотивовані та мають вірогідно нижчі показники успішності з даної дисципліни, оскільки отримали спеціальність іншого напряму й більш пристосовані до умов самостійного життя в реаліях сьогодення. Студенти-іноземці отримали найнижчі бали при оцінюванні на станції «Кейс клінічного випадку в дитячій терапевтичній стоматології», маючи нижчу базу знань, займаючись онлайн і проживаючи з 2022 року вдо- ма, відповідно з нижчими показниками формування фахових компетентностей. Виявлену динаміку вочевидь можна пояснити ситуацією в Україні та світі, зокрема тим, що з 2020 року навчання почалася епідемія Covid-19. Із 2022 року додалася повномасштабна війна з росією, яка додала стресових факторів для студентів і погіршила їхню успішність. Aims and objectives. To analyze the preparation of second-cycle (master's) degree students in the Educational-Professional Program "Dentistry" in the discipline "Pediatric Therapeutic Dentistry" based on the results obtained during the final state certification examination using the Objective Structured Practical (Clinical) Examination. Materials and methods. Certification of second-cycle (master's) degree students in the Educational- Professional Program "Dentistry" at Poltava State Medical University, starting from 2021, was conducted in the form of the Unified State Qualifying Exam (USQE), specifically its components: the integrated test exam "Krok 2" and the Objective Structured Practical (Clinical) Examination (OSPE). For analysis, the results of the final state certification examination of graduates in 2021, 2022, 2023, and 2024 were selected, focusing on the clinical station "Case of a clinical case in pediatric therapeutic dentistry". In this study, 1367 checklists were analyzed. These included 294 checklists from the 2021 graduates, 523 from 2022, 276 from 2023, and 274 from 2024 ones. The results were categorized into state higher education institutions, state HEIs with normative study duration, and foreign HEIs. Evaluating the obtained results and their dynamics, it can be stated that domestic students have good indicators of knowledge in children's therapeutic dentistry. Graduates with a normative term of study are less motivated and have probably lower success rates in this discipline, since they received a specialty in a different field, and are more adapted to the conditions of independent life in today's realities. International students scored the lowest in the evaluation of the "Clinical case in pediatric therapeutic dentistry" station, having a lower knowledge base, studying online and living at home since 2022, corresponding to lower indicators of the ormation of professional competences.This observed trend can be attributed to the global and national situation, namely, the COVID-19 pandemic that began in 2020 and the full-scale war with russia starting in 2022. These events introduced additional stress factors for students and affected their academic performance.Документ Сучасні принципи неінвазивного лікування гіперчутливості дентину (Частина 1)(Полтавський державний медичний університет, 2024-09) Гуржій, Олена Вікторівна; Скрипнікова, Таїса Петрівна ; Кулай, Ольга Олександрівна; Хміль, Тетяна Андріївна; Писаренко, Олена Анатоліївна; Тимошенко, Юлія Володимирівна; Приходченко, Світлана Валеріївна; Hurzhii, O. V.; Skrypnikova, T. P.; Kulai, O. O.; Khmil, T. A.; Pysarenko, O. A.; Tymoshenko, Yu. V.; Prykhodchenko, S. V.Гіперчутливість дентину (ГД) поширена серед населення світу й уражає від 8 до 57%, у середньому 33,5%, знижуючи якість життя через дискомфорт і біль. Незважаючи на це, досі відсутні загальноприйняті рекомендації щодо вибору надійних методів лікування ГД. Зі збільшенням кількості продуктів, які знижують чутливість дентину, стоматологу стає важче зробити вибір. Цей літературний огляд спрямований на пояснення механізмів дії та послідовності використання сучасних засобів десенсибілізації дентину, наявних на ринку. Мета. Подати огляд і обговорити сучасні принципи й технічні підходи до лікування ГД у стоматологічній практиці, приділяючи особливу увагу гігієнічним засобам для послаблення чутливості нервових закінчень і оклюзії дентинних канальців. Матеріали і методи. Пошук літератури щодо лікування ГД було виконано з використанням баз даних PubMed і Google Scholar. Ключові слова для пошуку включали «гіперчутливість дентину», «лікування гіперчутливості дентину», «профілактика гіперчутливості дентину». Статті, включені до цього огляду, було опубліковано протягом 2019/2024 рр., вони доступні в повному тексті англійською мовою. Деякі посилання, опубліковані раніше, також процитовано відповідно до їхньої актуальності в лікуванні ГД. Висновки. Є різні потенційні причини ГД зубів і доступні варіанти лікування. Кожному пацієнту слід надати індивідуальний план, який починається з неінвазивних варіантів лікування. Тому спілкування між лікарем і пацієнтом щодо раціональної гігієни, зміни поведінки й ефективності засобів індивідуальної гігієни має велике значення для успішного лікування цього стану. Перспективи досліджень. Клінічне значення цього огляду полягає в тому, що для лікування ГД необхідно розкрити стоматологічний і медичний анамнез пацієнта, активні етіологічні чинники ГД, якщо це можливо, на початок лікування. Отримані результати будуть сприяти правильному вибору засобів індивідуальної гігієни й наданню якісної стоматологічної допомоги пацієнтам.Dentin hypersensitivity (DH) is prevalent among the global population, affecting between 8% and 57%, with an average of 33.5%, thereby reducing the quality of life due to discomfort and pain. Despite DH being a widespread issue, there are no universally accepted guidelines for choosing reliable treatment methods. As the number of products designed to reduce dentin sensitivity increases, it becomes more challenging for dentists to make the informed choice. This literature review aims to explain the mechanisms of action and the sequence of use of contemporary dentin desensitization agents available on the market. Purpose. To provide the overview and discuss current principles and technical approaches to the treatment of DH in dental practice, with particular emphasis on hygiene products aimed at reducing nerve ending sensitivity and occluding dentin tubules. Materials and Methods. The literature search on DH treatment was conducted using PubMed and Google Scholar databases. Keywords used in the search included “dentin hypersensitivity”, “dentin hypersensitivity treatment” and “dentin hypersensitivity prevention”. The articles included in this review were published between 2019 and 2024, with full-text availability in English. Some references published earlier were also cited based on their relevance to DH treatment. Conclusions. There are various potential causes of DH and available treatment options. Each patient should be provided with an individualized plan, beginning with non-invasive treatment options. Therefore, communication between the doctor and the patient regarding rational hygiene practices, behavior modification, and the effectiveness of individual hygiene products is crucial for the successful treatment of this condition. Prospects for further research. The clinical significance of this review lies in the necessity of uncovering the dental and medical history of the patient, as well as identifying active etiological factors of DH, if possible, at the beginning of treatment. The results obtained will contribute to the correct choice of individual hygiene products and the provision of quality dental care to patients.Документ Сучасні принципи неінвазивного лікування гіперчутливості дентину (Частина 2)(Полтавський державний медичний університет, 2024-09) Гуржій, Олена Вікторівна; Скрипнікова, Таїса Петрівна; Кулай, Ольга Олександрівна; Хміль, Тетяна Андріївна; Тимошенко, Юлія Володимирівна; Приходченко, Світлана Валеріївна; Дубина, Віталій Олексійович; Hurzhii, O. V.; Skrypnikova, T. P.; Kulai, O. O.; Khmil, T. A.; Tymoshenko, Yu. V.; Prykhodchenko, S. V.; Dubyna, V. O.Вивчення стоматологічного статусу показало, що за останні 20 років звернення з приводу гіперчутливості дентину (ГД) зубів у країнах Західної Європи збільшились на 35%, у США – на 42%. Поширеність ГД широко варіює всім світом – від 20,6% в Індії до 41,9% у Китаї, уражає більше жінок, ніж чоловіків, і більше молодих, ніж людей похилого віку. Серед пацієнтів із хворобами періодонту чутливість дентину трапляється в 61–98 % випадків. Дослідження, проведені у Великій Британії та Йорданії, підтвердили, що поширеність ГД особливо висока в пацієнтів із захворюваннями періодонту, цьому сприяли надмірне чищення зубів, видалення зубного каменю й вирівнювання коренів, а також стирання через парафункціональні звички. Дослідження в Німеччині наголосили, що лікування ГД не слід недооцінювати, оскільки біль, спричинений ГД, значно погіршує якість життя пацієнтів. Мета. Подати огляд і обговорити сучасні принципи й технічні підходи до зниження гіперчутливості дентину в стоматологічній практиці, звертаючи особливу увагу на гігієнічні засоби для оклюзії дентинних канальців. Висновки. Використання зубних паст вважають найбільш економічним методом десенсибілізації гіперчутливого дентину. Є безліч продуктів, які розробляються для цього стану, але досі немає єдиного ідеального продукту, який міг би повністю розв’язати проблему. Проведений аналіз літератури може надати інформацію й запропонувати рішення для кращого розуміння механізмів дії та вибору засобів гігієни для десенсибілізації при ГД. Перспективи досліджень. Аналіз проведених досліджень свідчить про ефективність десенсибілізуючих зубних паст у лікуванні ГД. Разом із тим, ця тема також має інший напрям, обумовлений віком пацієнтів, супутніми хворобами, станом тканин органів порожнини рота, факторами навколишнього середовища (уміст фтору в питній воді), наявністю виробничих підприємств та ін. Багаточисленні супутні чинники сприяють необхідності вибору засобів індивідуальної гігієни. The study of dental status has shown that over the past 20 years, visits related to dentin hypersensitivity (DH) in Western European countries have increased by 35%, and in the USA by 42%. The prevalence of DH varies widely across the world, from 20.6% in India to 41.9% in China, affecting more women than men, and more young people than the elderly. Among patients with periodontal diseases, dentin sensitivity occurs in 61–98% of cases. Research conducted in the United Kingdom and Jordan confirmed that the prevalence of DH is particularly high in patients with periodontal diseases, and is facilitated by excessive tooth brushing, tartar removal, root planing and wear due to parafunctional habits. Studies in Germany emphasized that the treatment of DH should not be underestimated, as the pain caused by DH significantly reduces patients’ quality of life. Purpose: to review and discuss the current principles and technical approaches to reducing dentin hypersensitivity in dental practice, with particular attention to hygiene products for occluding dentinal tubules. Conclusions. The use of toothpaste is considered the most economical method of desensitizing hypersensitive dentin. Numerous products have been developed for this condition, but currently, there is no single ideal product that can fully resolve the problem. The analysis of the reviewed publications can provide information and suggest solutions for a better understanding of the action mechanisms and the selection of hygiene products for desensitization in DH. Prospects for further research. The analysis of conducted studies indicates the effectiveness of desensitizing toothpastes in the treatment of DH. However, this issue also has another direction influenced by the age of patients, comorbidities, the condition of oral tissues, environmental factors (fluoride content in drinking water), the presence of industrial enterprises and others. Numerous accompanying factors contribute to the necessity of choosing personalized hygiene products.