Вісник проблем біології і медицини. 2021
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Вісник проблем біології і медицини. 2021 за Автор "Boruta, N. V."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Electronic microscopic substantiation of populations of macrophages in interstitial space on the seeds of control and intactive intaint rats(Полтавський державний медичний університет, 2021) Stetsuk, Ye. V.; Shepitko, V. I.; Nebesna, Z. M.; Boruta, N. V.; Yakushko, O. S.; Rud, M. V.; Стецук, Євген Валерійович; Шепітько, Володимир Іванович; Небесна, Зоя Михайлівна; Борута, Наталія Володимирівна; Якушко, Олена Святославівна; Рудь, Марія ВолодимирівнаIntroduction. The transmission of genetic material to the next generation is the basic principle of species preservation. In this case, the immune system performs the function of protection against genetically foreign material, and plays a crucial role in maintaining structural and functional homeostasis of the organism. It functions in close connection with the surrounding organs, tissues and cells, among which the main ones are macrophages, which are present in all mammalian tissues and form a widespread system in the body. They help maintain homeostasis by responding to internal and external changes in the body, not only as phagocytes in protection against microbes, in the removal of dead and aging cells, but also through the functions of nutrition, cell regeneration and cell regulation. Thus, the phagocytic system, in comparison with the nervous and endocrine systems, can be adapted, regulated and able to perform trophic, protective functions, both locally and systemically. The aim of this study was to establish the diversity of populations and to describe the electronograms of the interstitial space macrophages of the rat’s testes in control and intact group of animals. Object and methods. The study was performed on 20 adult male rats. Animals were randomly divided into 2 groups: control (10 animals) and intact (10 animals). Animals in the control group were injected with saline in dosage 0.3 ml in the thigh. Preparation of material for electron microscopic studies of the interstitial space structures of the testis was performed according to the generally accepted method. Results and discussion. Studying the cells of the macrophage series of connective tissue, we found that in the interstitial space, depending on the location, two groups of macrophages were clearly distinguished, both in the control group and in the intact group of animals. The first type of macrophages, these are cells that were mostly located near blood vessels, were located alone or in groups – interstitial macrophages. The second population consisted of macrophages, which we identified as parietal. Conclusions. Based on the evaluation of electronograms of the testes interstitial space, we found that macrophages, localized in the interstitial space, consisted of two groups, parietal and interstitial.Документ Алгоритм викладання предмету «Гістологія, цитологія та ембріологія» за умови дистанційної форми навчання(Полтавський державний медичний університет, 2021) Шепітько, Володимир Іванович; Борута, Наталія Володимирівна; Стецук, Євген Валерійович; Якушко, Олена Святославівна; Вільхова, Олена Вікторівна; Пелипенко, Лариса Борисівна; Скотаренко, Тетяна Анатоліївна; Рудь, Марія Володимирівна; Shepitko, V. I.; Boruta, N. V.; Stetsuk, E. V.; Yakushko, O. S.; Vilkhova, O. V.; Pelipenko, L. B.; Skotarenko, T. A.; Rud, M. V.Метою нашого дослідження було вивчення ефективності застосування алгоритму викладання предмету гістології, цитології та ембріології при дистанційній формі навчання. Для викладання дисципліни, основною формою, було обрано методику з використанням відеоконференцій, які організовувалися за допомогою платформи Zoom, а для виконання домашнього завдання здобувачами вищої освіти, використовували веб-ресурс Google Classroom. З метою виявлення підготовки здобувачів вищої освіти по дисципліні, була застосована база тестових завдань для ресурсу Google Classroom, яка містить 40 питань по кожній темі, що мають різні ступені складності та оцінювання. Проаналізувавши стан успішності здобувачів 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2019-2020 н.р., нами було отримано наступні результати: 7% (9 здобувачів) мали середній бал 4,5-5,0, що відповідає критерію засвоєння знань «відмінно», 16% (21 здобувач) – 4,0-4,45 та 48% (63 здобувача) – 3,5-3,95, що відповідає критерію засвоєння знань «добре», 29% (38 здобувачів) мали середній бал у межах 3,0-3,45, що відповідає задовільному засвоєнню знань. Середній бал успішності 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2019-2020 н.р. становив 3,69.Слід відзначити, що більшість здобувачів добре опанували матеріал та мали успішність в межах 3,5-3,95 та вище середнього рівня – 4,0-4,45. Здобувачі 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2020-2021 н.р. мали таку успішність: 7% (8 здобувачів) – 4,5-5,0; 12% (13 здобувачів) – 4,0-4,45; 50% (54 здобувача) – 3,5-3,95; 31% (34 здобувача) – 3,0-3,45. Середній бал успішності здобувачів 1 курсу стоматологічного факультету з Модуля 1 у 2020-2021 н.р. був 3,47. Більша частина студентів – 50% опанувала навчальний матеріал у межах балу 3,5-3,95. Порівнюючи результати успішності здобувачів, що навчались за аудиторною та дистанційною формою навчання, слід відзначити, що використання дистанційної форми навчання суттєво не вплинуло на якість отримання знань та засвоєння навчального матеріалу, а деяке зниження середнього балу має лише характер тенденції. Наявність зручного часу у здобувачів і можливість навчання за місцем проживання обумовили відсутність у них пропущених занять.